فروش زرشک خراسان جنوبی با قیمت ارزان

فروش زرشک خراسان جنوبی(Southh Khorasan) به سایر نقاط کشور و  همچنین صادرات آن به کشورهای دیگر مد نظر ما در این پست است. درباره زرشک خراسان جنوبی بشنوید!

زرشک (Barberry) در نقاط مخلتف ایران می روید. البته بجز در خراسان جنوبی سایر زرشک سایر نقاط معمولا زرشک وحشی، زرشک کوهی و زرشک جنگلی هستند. این گونه های خودرو معمولا  زرشک سیاه و دانه دار هستند و بیشتر به درد آبگیری می خورند. زرشک خراسان جنوبی که خشک شده آن به زرشک پلویی نیز معروف است، قرمز رنگ می باشد و در سطح وسیع در شهرهای بیرجند و قاین و توابع آن ها در خراسان جنوبی کشت می شود.  گونه زرشک خراسان جنوبی بربریس ولگاریس ( Berberis Vulgaris) است

 

آن گونه که از دیدگاه گیاه شناسان بر می آید قدمت گونه زرشک به دوره آئوسن برمیگردد. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید این دوره به ۳۳.۹ تا ۵۶ میلیون سال قبل بر می گردد. بنابراین می توان عجین بودن فرهنگ زرشک را با  مردمان ایران و بخصوص خراسان جنوبی حدس زد.

قیمت زرشک پفکی

فصل برداشت زرشک

میوه زرشک (Fresh Barberry) از اوایل فصل پاییز کم کم شروع به رسیدن می کند. بستگی به مکان رویش زرشک معمولا تا اولیل آذر ماه به طور کامل برداشت زرشک تمام  می شود.

فروش زرشک خراسان جنوبی به صورت تازه در فصل آن در تمام کشور انجام می گیرد. یکی از مصارف زرشک تازه تهیه مربای زرشک است.

قیمت زرشک دانه اناری

خشک کردن میوه زرشک به روش صنعتی

خشک کردن زرشک به دو شیوه صنعتی و سنتی صورت می گیرد.  درباره شیوه سنتی خیلی صحبت کرده ایم چراکه  امروزه نیز همچنان شیوه خشک کردن رایج  شیوه سنتی است. در اینجا تمرکز ما بر شیوه صنعتی خواهد بود و مراحل صفر تا ۱۰۰ خشک کردن  میوه زرشک را درخشک کن های صنعتی شرح می دهیم. ما پیشتر در پست  قیمت زرشک فله ای  در باره سه مدل خشک کن های صنعتی و شیوه کار آن ها توضیح  دادیم.  فروش زرشک خراسان جنوبی به صورت خشک متداول تر از زرشک تازه است. چراکه ماندگاری آن بیشتر است. 

جمع آوری میوه زرشک  (Harvesting Fresh Barberry)

میوه تازه زرشک بعد از چیده  شدن باید ذخیره سازه مناسب گردد تا از فساد آن جلوگیری شود. یکی از جاهایی که زرشک بسیار آسیب می بیند در مرحله چیدن زرشک است. در قیمت زرشک زیرتالاری ، سه شیوه چیدن زرشک را بیان نموده ایم.

 

شیوه بریدن شاخه بر (Branch-Cutting) بهترین شیوه برای کاهش آسیب به میوه زرشک است و بدترین شیوه ضربه زدن به شاخه ها (Impact Force) است. در این روش زرشک بر روی پارچه ای که در زیر درخت پهن شده است می ریزد و قابل تصور است که میوه حساس زرشک در این روش بسیار آسیب مکانیکی می بیند و به همین خاطر روند فساد آن خیلی زود شروع می شود.

فروش زرشک خراسان جنوبی

نگهداری میوه تازه زرشک

 فارغ از شیوه چیدن زرشک میوه زرشک قابلیت انبار کردن دراز مدت را ندارد و بهتر است هر چه زودتر فراوری آن شروع  شود. زرشک تازه همانند میوه هایی چون توت و انگور بهترین زمان نگهداری آن در سردخانه ها بین پانزده و هفتاد و پنج روز است. فساد میکروبی بیشتر از قارچ هایی چون پنی سیلیوم، کلادوسپوریم و الترناریا است. اگر زرشک بیش از حد بماند علایم زیر در آن آشکار می گردد:

  • کاهش درخشندگی و شفافیت پوست میوه زرشک 
  • رنگ حبه زرشک از قرمز روشن به خاکستری یا قهوه ای تغییر رنگ می یابد
  • پوست میوه زرشک چروکیده و پلاسیده می شود.

خشک کردن میوه زرشک 

 میوه خشک  (Dried Fruit) یا به عبارتی دیگر میوه ای که آب آن گرفته شده است از دیرباز در فرهنگ غذایی ما جایگاه خود را باز نموده است. به طوری که میوه خشک در ایران سنتی کهن دارد و به هزاره چهارم قبل از میلاد می رسد. میوه های خشک چون کشمش، برگه زردالو و انجیر همواره شناخته شده بودند.

 

در سال های اخیر به میوه های خشک بومی سایر میوه های خشک غیر بومی چون اناناش نیز اضافه شده است. طوریکه اکنون کمتر میوه ای است  که خشک شده آن  پیدا نشود. رطوبت زدایی از زرشک به منظور افزایش ماندگاری میوه ها (همچنین زرشک ) انجام می شود.  از مزایای دیگر میوه خشک کاهش حجم نگه داری میوه است. بنابر این بسته بندی و حمل و انتقال آن آسانتر می شود.

قیمت زرشک فله ای

مراحل خشک کردن زرشک به شیوه صنعتی

بنابر آن چه در بخش نگهداری میوه تازه زرشک  گفته شد بهتر است که بعد از مرحله چیدن زرشک، بلافاصله آن را  باید فریز کرد و یا این که فرایند خشک کردن زرشک تازه را شروع نمود. مراحل اصلی پروسه خشک کردن میوه زرشک در زیر دسته بندی شده اند:

۱-بوجاری اول : بوجاری به معنی عملیاتی است که در آن گردو غبار و اجسام سبک و سنگین از محصول  غلات و یا میوه ها جدا می شود. در بوجاری اول زرشک، شاخه ها و برگ ها و همچنین مواد خارجی چون سنگ ها و خار و خاشاکی که همراه میوه زرشک جمع شده اند از آن جدا می گردند.

۲-شستشوی اولیه میوه زرشک : در این مرحله برای جدا کردن گل (mud) و همچنین کاهش بار میکروبی زرشک آن را با مواد ضد عفونی کننده شستشو می دهند تا محصول نهایی کیفیت بهتر و مرغوب تری داشته باشد.

۳-آنزیم بری میوه زرشک: رنگ شفاف و قرمز زرشک از عوامل و پارامتر های  بسیار مهم در کیفیت زرشک است. در واقع اولین چیزی که از دانه زرشک تازه و هم چنین زرشک خشک می بینیم رنگ میوه زرشک می باشد. اگر این پارامتر خوب بود بعد سراغ پارمترهایی چون مزه و اندازه زرشک می رویم. از این رو است که توجه به تغییر رنگ زرشک با اهمیت است و در فرایند فراوری  از هنگام برداشت تا زمان بسته بندی زرشک خشک باید همواره مورد عنایت و توجه خاص قرار گیرد.

 ۴- گذاشتن میوه زرشک داخل خشک کن ها ی صنعتی: اکنون میوه زرشک آماده شده است که در دستگاه خشک کن گذاشته شود و وارد مرحله خشک شدن بشود.  بسته به نوع خشک آن زرشک در مدت زمان چند ساعت خشک می شود. 

قیمت زرشک در سال ۹۷ و  سال ۹۸

در نمودار زیر مقایسه ای بین قیمت زرشک از مهرماه که آغاز فصل برداشت زرشک است تا انتهای سال ۹۷ بیبینید. همان گونه که از نمودار مشخص است تفاوت قیمت زرشک پفکی و همچنین قیمت زرشک دانه اناری با انتهای سال بسیار فاحش است.  در شروع سال نوی شمسی ۹۸ بازار در خواب و رکود عید است و فعلا قیمت ها ثابت مانده است.  در این نمودار محور عمودی قیمت زرشک  (بر حسب هزار تومان )  و محور افقی ماه است.

قیمت زرشک ۹۸

صادرات زرشک خراسان جنوبی به ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و از این نظر صادرات محصولات از جمله زرشک به این کشور برای تجار و صادرکنندگان این محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجا که این کشور در همسایگی کشور ماست، از دیرباز مراودات تجاری بسیار گسترده ای بین دو کشور برقرار شده است. بیشتر حجم صادرات زرشک به کشور ترکیه به کشورهای دیگر اروپایی نظیر آلمان، انگلیس، اتریش، سوئد، ایتالیا، سوئیس و… صادر می شود.

قیمت زرشک خراسان جنوبی

در جدول زیر رینج و گستره  قیمت زرشک خراسان جنوبی از نوع زرشک پفکی و دانه اناری را  ببیندید. به دلیل نوسانات قیمت زرشک و اطلاع از قیمت دقیق زرشک و همچنین استفاده از مشاوره همکاران ما با مجموعه آبرام در تماس باشید.

لیست قیمت زرشک

فروش زرشک خراسان جنوبی

فروش عمده زرشک پفکی و دانه اناری خراسان جنوبی از چندین کانال انجام پذیر است. اولین راه ارتباط گرفتن با کشاورزان یا بنکداران شهرهای قاین و بیرجند و سفارش زرشک مورد نیاز است. فروش زرشک خراسان جنوبی در مراکز استان ها با قیمت بالاتر از بنکداری های قاین و بیرجند صورت می گیرد.  در مرکز عرضه زرشک آبرام، فروش زرشک خراسان جنوبی با قیمت قاین و بیرجند و با  تحویل رایگان و قیمت ارزان و مناسب در تهران انجام می پذیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما