قیمت زرشک پفکی در سال ۹۸

پیش بینی قیمت زرشک پفکی در سال ۹۸ نمی تواند بسیار آسان باشد،  چرا که در سال ۹۷ قیمت زرشک و به طور خاص قیمت زرشک پفکی چندین بار دچار نوسان قیمت رو به بالا شد. به طوری که باعث رکود سنگین بازار گشت.

 

قیمت زرشک در سال ۹۷

زرشک پفکی در اویل فصل عرضه زرشک یعنی در پاییز ۹۷  قیمت ۲۵ هزار تومان را داشت. در حالیکه برای مثال قیمت زرشک  پفکی در اول اسفند ماه نه تنها مرر ۴۰ هزار تومان در عمده فروشی های شهرستان ها ی خراسان جنوبی  را رد کرد بلکه زرشک پفکی اعلا به ۴۵ هزار تومان به صورت عمده رسید.  قیمتی که در زمان مشابه در سال گذشته  یعنی سال ۹۶ بود، در حول و حوش ۱۸-۱۹ هزار تومان بود.

 

ما در جایی دیگر مقایسه ای نیز بین قیمت زرشک در سال ۹۶ و قیمت زرشک تا دی ۹۷ انجام داده ایم. پیش بینی ما برای زمستان ۹۷ یک ثبات نسبی بود که تا اواخر بهمن ۹۷ نیز چنین ثباتی وجود داشت اما به ناگهان در اوایل اسفند دوباره جهش ۲-۳ هزار تومانی در قیمت عمده انواع زرشک را شاهد بودیم.

قیمت زرشک پفکی در سال ۹۸

قیمت زرشک پفکی در سال ۹۸

قیمت زرشک پفکی در سال ۹۸ به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. از جمله می توان گفت که قیمت زرشک در سال ۹۸  بسیار بستگی به تورم کلی کشور دارد. به نظر می رسد مشکلی از لحاظ تامین زرشک در بازار وجود ندارد و از آنجاییکه زرسک به آن معنی که باید یک کالای صادراتی نیست بنابراین نگرانی در این زمینه که تاثیر بر قیمت تمام شده زرشک داشته باشد بی معنی است.

در سالی که گذشت یعنی سال ۹۷،  انواع زرشک و فراورده های آن پابه پای تورم کلی کشور افزایش قیمت داشتند. این افزایش قیمت  در اسفند ۹۷،  تقریبا ۲.۵ برابر قیمت زرشک در اسفند ۹۶ است. بنابراین می توان این پیش بینی کلی را داشت که اگر تورم به همین صورت ادامه یابد قیمت زرشک نیز افزایشی همپای تورم داشته باشد.

اگر  قیمت زرشک در سال ۹۸  آن گونه که در سال ۹۷ اتفاق افتد و  خرید زرشک گران تر شود  نتیجه حاصله تنها حذف شدن آن از سبد غذایی خانواده ها خواهد بود. چرا که  زرشک تقریبا یک کالای لوکس برا پختن غذا به حساب می آید. و بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند هزینه ها را صرف امور و مواد غذایی واجب تر کنند.  تحقیق ما در سال ۹۷ از بازار  موید این قضیه نیز بوده است.

 

یکی از خریداران  زرشک در حال حاضر رستورران ها می باشند. چراکه حذف زرشک از سیستم غذایی خانواده ها آسان تر  است اما رستوران ها نمی توانند مثلا زرشک پلو  را بدون زرشک سرو کنند. هر چند بنا به گزارشی گرانی مواد غذایی چون گوشت باعث کم شدن مشتری بسیاری از رستوران ها شده ر در نتیجه یک چهارم رستوران ها در ماه های اخیر تعطیل شده اند.

زرشک رستوران

لیست قیمت زرشک آبرام – اسفند ۹۷

در اینجا لیست قیمت زرشک آبرام و فراورده های آن را  در اول اسفند ۹۷ می بینید .

لیست قیمت زرشک

نمایندگی زرشک و فراورده های زرشک آبرام

ما در بازرگانی آتما برای زرشک و فراورده های آن با برند آبرام در شهرستان ها و تهران نمایندگی می پذیریم. نمونه بسته بندی های ما را در پست قیمت روز زرشک ببینید.

زرشک آبرام- Abram Barberry

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما