قیمت زرشک پفکی ۱۴۰۲ – ۲۱ اردیبهشت

در اینجا به موضوع قیمت زرشک پفکی ۱۴۰۲ در تاریخ۲۱ اردیبهشت  می پردازیم.

قیمت زرشک در مشهد

با اینکه زرشک در جنوب خراسان تولید می‌شود اما بازار تجاری اصلی آن بازار مصلای مشهد می‌باشد. در این بازار مغازه‌های بسیاری وجود دارند که کالاهای کشاورزی مختص خراسان جنوبی ازجمله زرشک، زعفران و عناب را به فروش می‌رسانند و بسیاری از صادرکنندگان و تجار خشکبار و به‌صورت خاص زرشک برای تهیه محصول موردنظر خود به بازار مصلای مشهد مراجعه می‌کنند. هر روز چندین سرویس خاور از خراسان جنوبی زرشک کارگاه داران و کشاورزان را به مشهد منتقل می‌کنند.

بسیاری از کشاورزان خراسان جنوبی و همچنین کارگاه دارانی که در زمینه فرآوری زرشک فعالیت می‌کنند، کاسبان بازار مصلی را به‌صورت مستقیم می‌شناسند و معمولاً یک نمونه از زرشک تولیدی خود را به مشهد ارسال می‌کند و   اگر آن مغازه‌دار و کاسب بازار مصلی نمونه را بپسندد و روی قیمت به توافق برسد بقیه محموله زرشک را نیز به مشهد ارسال می‌کنند.

بازار مصلی در گذشته کاملاً غیرنقدی  یعنی به صورت فاکتوری بود اما در سال‌های اخیر خوشبختانه بازار خرید و فروش زرشک به سمت نقدی سوق پیدا کرده‌است. قیمت زرشک در مشهد از جمله بازار مصلا مرجع قیمت گذاری برای زرشک در کل ایران محسوب می شود.

عمده فروشی زرشک

قیمت روز زرشک عمده

در تجارت زرشک وقتی صحبت از عمده‌فروشی می‌شود که معمولاً منظور بالای پانصد کیلو است. بنابراین قیمت عمده زرشک قیمت پایه زرشک خشک در میزان و تناژ بالا است. چه کسانی زرشک را به‌صورت عمده می‌فروشند.

  • گروه اول کشاورزانی هستند که باغدار زرشک می‌باشد. و زرشک تولیدی خود را که گاهی به چهار پنج و حتی ده تن می‌رسد را خود آماده می‌کنند و برای فروش به روانه بازار می‌نمایند. از این رو خرید زرشک از کشاورز به صورت مستقیم قیمت آن را به حداقل کاهش می دهد.
  • گروه دوم کارگاه دارانی می‌باشند که زرشک را به‌صورت خام و فرآوری‌نشده از کشاورزان و باغداران زرشک خریداری می‌کنند آن را آماده و روانه بازار می‌نمایند.
  • گروه سوم کارخانه‌داران و بنکداران یا عمده‌فروشان می‌باشند که زرشک آماده‌شده را از کارگاه داران و یا کشاورزان خریداری نموده، بسته‌بندی مورد نظر را چه صادراتی و چه برای مصرف داخل را دوباره انجام می‌دهند و آن را روانه بازارهای تجاری ایران و صادراتی می‌کنند.

برای اگاهی از قیمت روز زرشک عمده به صفحه قیمت روز زرشک در همین سایت مراجعه کنید.

قیمت روز زرشک عمده

قیمت زرشک ۱۴۰۲- ۲۱ اردیبهشت

قیمت زرشک در سال ۱۴۰۲ رو به بالا است. این افزایش قیمت به طور خاص ناشی از تورم حاکم بر اقتصاد ایران است.  زرشک نیز طبیعتا از این قاعده مستثنی نمی باشد. از هفته اول اردیبهشت ماه نوسانات قیمت زرشک که عموما رو به بالا می باشد، آغآز شد. در طول سه هفته تا ۲۱ اردیبهشت بازار زرشک افزایش قیمت ۲۰ هزار تومانی را شاهد بوده است.

زرشک پفکی

ّقیمت زرشک پفکی اعلا

قیمت زرشک پفکی اعلا همانند قیمت زرشک دانه اناری در سه هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۲ افزایش یافت. در ۲۱ اردیبشهت قیمت هر کیلو زرشک پفکی اعلا به صورت عمده، ۱۵۰ هزار تومان در بازار مشهد خرید و فروش شده است. قیمت زرشک دانه اناری نیز با افزایش حدود ۲۰ هزار تومانی تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش رسید.

 

ّقیمت زرشک پفکی اعلا

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما