خرید رب زرشک

میوه زرشک و فراورده های آن

طعم و رنگ زرشک بسیار جذاب و هوس انگیز است. علاوه بر زرشک، فراورده های دیگری نیز از زرشک بدست می آید. از جمله می توان به رب زرشک، پودر زرشک، آب میوه زرشک، مربا و مارمالاد زرشک، لواشک زرشک، پاستیل زرشک و بسیاری فراورده های دیگر اشاره نمود. از جمله فراورده های پر طرفدار زرشک می توان به آب زرشک اشاره نمود. آب زرشک بخصوص در تابستان بسیار می تواند مورد استفاده باشد و مفرح است. در تولید فراورده هایی که نیاز به جوشاندن زرشک دارند باید توجه کرد که بیش از اندازه پخته نشود وگرنه سیاه می شود.

به طور کلی درختچه زرشک پر خاصیت است و از نواحی مختلف آن علاوه بر میوه زرشک می توان استفاده نمود. و مصارف خوراکی، پزشکی و زیبایی دارند.

میوه زرشک: به طور خاص سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان می باشد.

برگ زرشک : در طب سنتی برگ زرشک جوشآنده می شود و برای رفع اسهال مفید است. البته بهتر از با پزشک مشورت شود.

ساقه زرشک و ریشه زرشک : ساقه و ریشه زرشک نیز جوشانده می شود و خواص انتی اکسیدان دارد. این جوشانده اشتها اور است.
چوب زرشک: در خاتم کاری چوب زرشک استفاده می شود.

کشاورزی زرشک

سطح زیر کشت زرشک در خراسان جنوبی نزدیک به پانزده هزار هکتار می‌باشد که این میزان به حدود نود و نه درصد از کل تولید زرشک ایران و دنیا را در بر می‌گیرد زرشک تازه به روش‌های متعددی جمع‌آوری می‌شود که سه روش خیر زرشک به سه شیوه جمع‌آوری می‌شود شیوه اول به روش شاخه تکانی در این روش در این روش با چوب به شاخه‌های زرشک ضربه زده می‌شود تا حبه ها یا دانه‌های زرشک از شاخ و بر روی پارچه‌ای که در زیر درخت پهن شده‌است بریزد کشاورزان این پارچه‌ها را به مکانی بنام خرمن منتقل می‌کنند خرم رویه خرمن معمولاً کاه‌گل است و دلیل آن این است که بتواند آب زرشک را جذب کند و زرشک که زود خشک شود و تبدیل به زرشک اناری شود زرشک تازه بر روی خرمن با حجم خیلی کم بر روی با حجم خیلی کم انبار انباشته می‌شود و زیر نور مستقیم خورشید خشک می‌شود در این روش که معمولاً سریع‌ترین روش برای خشک کردن زرشک است و زرشک خشک دانه اناری یا زرشک یاقوتی یا همان زرشک معمولی تولید می‌شود روش دوم برای چیدن زرشک معروف به روش شاخه بری است این روش در سال‌های اخیر بسیار متداول و محبوب شده‌است کشاورزان در این شیوه شاخه‌های درختچه‌ی زرشک را به‌همراه شعب خارها برگ‌ها و حبه‌های زرشک آن از تنه زرشک جدا می‌کنند و آن را داخل مو جعبه‌ها و یا پارچه‌هایی که که شال نام دارد ریخته می‌شود به خاطره به شاخ‌وبرگ درخت چه‌ی زرشک حبه‌های زرشک در این شیوه آسیبی نمی‌بیند کشاورزان سپس این شال‌ها و یا همان یا جعبه‌ها را به مکانی سرپوشیده و منتقل می‌کنند در این مکان‌ها و یا سوله‌ها تالارهای زده‌شده است از جنس چوب که به خوشه‌های زرشک به‌همراه شاخه‌ها و خار و برگ درختچه‌ی زرشک روی تالارها قرار می‌گیرند و تا خشک شود پروسه خشک شدن در این روش بسیار کند و آهسته است در سوله‌ها معمولاً فن‌های بزرگی نیستن بی شده‌است تا عبورومرور هوا به‌آسانی انجام شود و دانه‌های زرشک کپک نزنند زرشک خشکی که به این شیوه تولید می‌شود زرشک پفکی یا زرشک تالاری نام دارد پروسه خشک شدن زرشک پفکی پروسه تولید زرشک پفکی همانگونه که در بالا نیز به آن اشاره شد بسیار زمان‌بر و کند است و به بین پنج‌تا شش ماه طول می‌کشد تا زرشک پفکی تولید شود ازاین‌رو برای مثال زرشک تازه‌ای که در سال در مهر ماه در پاییز سال هزار و چهارصد جمع‌آوری شده‌است محصول زرشک خشک پفکی آن در سال هزار و چهارصد و یک تولید می‌شود یک نوع دیگر زرشک لیست توئه داریم که معروف به زرشک زیر تالاری است وقتی‌که زرشک بر روی تالارها ریخته می‌شوند تازه زرشک پفکی تولید شود بخشی از زرشک و زیره تالارها و کف سوله‌ها یا همان کف سوله‌ها ریخته می‌شود این زرشک پف آن به میز به نسبت زرش

خرید اینترنتی زرشک از کشاورزان

خرید زرشک تازه از کشاورزان منطقه خراسان جنوبی :زرشک از جمله اقلام کشاورزی است که به صورت انحصاری تنها در استان خراسان کشت می‌شود.

اینترنت امروزه دسترسی کشاورزان را به بازار فروش آسانتر نموده است. از این رو بسیاری از کشاورزان زرشک را از طریق اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و سایر سایت ها به صورت مستقیم به خریداران عمده و خرده می فروشند. سایت های اینترنتی نیز وجود دارند که خریداران و کشاورزان را به هم متصل می کنند. این امر گاهی (و نه همیشه) منجر به قیمت خرید پاین تر برای مشتریان می گردد.

خرید رب زرشک

یکی از فراورده های زرشک رب زرشک می باشد. این محصول در حال حاضر کمتر به صورت صنعتی تولید می شود و بیشتر به صورت خانگی و کارگاهی تولید می گردد.  از این رو خرید زب زرشک بیشتر از تولید کنندگان خانگی باید انجام شود. در تولید رب زرشک باید بسیار دقت نمود چرا که ممکن است رنگ آن به علت جوشانده شدن بسیار سیاه گردد.

رب زرشک را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه رب زرشک با مجموعه ما در ارتباط باشید.

قیمت زرشک دانه اناری

قیمت رب زرشک

قیمت رب زرشک در مرداد ماه ۱۴۰۱ کیلویی ۱۵۰ هزار تومان است.

تولید رب زرشک به روش صنعتی

رب زرشک معمولا از  زرشک تازه اماده می شود تا کیفیت ان از لحاظ رنگ بهتر حفظ شود. زرشک مناسب برای آبگیری باید کاملا تمیز، کاملا رسیده و عاري از آلودگی ها باشد.  زرشک فشرده می شود  تا خوب له شود، سپس مخلوط بدست آمده را صاف کرده و غلـیظ مینماییم. محصول نهایی بصورت نیمه سیال  بوده و به صورت حداقل  65درصد ماده خشک در آب با روش حرارتی تحت خلاء بدسـت مـی آیـد. این محصول در انواع غذاهاي ایران به صورت چاشنی بکار برده می شود. رنگ زرشک نسبت به حرارت بسیار حساس بوده و زود تغییر میکند.  سس زرشک یک چاشنی دیگر و از محصولات جانبی رب زرشک می باشد. همانند سس گوجه فرنگی، سس زرشک را نیز می توان در ترکیب با ادویه جاتی چون فلفل و به همراه روغن زیتون اماده نمود. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما