قیمت زرشک زیرتالاری مرغوب در سال ۹۸

زرشک زیر تالاری چیست؟ با توجه به نوسانات شدید قیمت ها در بازار شب عید، قیمت زرشک زیرتالاری و به طور کلی قیمت انواع زرشک در آغازین روز های سال ۹۸  چگونه است؟  در این پست به این مسایل می پردازیم.

درباره زرشک زیرتالاری بدانید

گونه زرشک خراسان جنوبی

زرشک قرمز گونه ای از زرشک  است که در خراسان جنوبی ایران کشت می شود به لحاظ علمی  Berberis vulgaris L. var. asperma نام دارد. این زرشک به طور وسیعی به عنوان چاشنی و افزودنی در غذاها استفاده می شود.

 

بخاطر ظاهر زیبایش تزیین کننده بسیاری از غذاهای ایرانی – سنتی و حتی فرنگی است. زرشک هم به صورت تازه و هم به صورت میوه خشک استفاده می شود.

قیمت روز زرشک

اثر خشک کردن و متدهای جمع آوری زرشک قرمز بی دانه خراسان بر روی کیفیت میوه زرشک در یک مقاله علمی که توسط علوی و مظلوم زاده از دانشگاه های کرمان و سیستان و بلوچستان نوشته شده است تایید گردیده است.

شیوه های برداشت زرشک تازه

شیوه و زمان برداشت مناسب زرشک باعث بالا رفتن کیفیت و مرغوبیت زرشک در بازار های داخلی و جهانی می شود.

میوه زرشک به سه شیوه و متد رایج جمع آوری می شوند.

  • بریدن شاخه ها (Branch-Cutting)
  • جمع کردن خوشه ای (Cluster Picking)
  • شیوه ضربه ای یا چوب زنی (impact force)

قیمت روز زرشک

اثر زرشک بر اقتصاد خراسان جنوبی

توجه به کشت و توسعه بیشتر باغات و کشت و کار زرشک علاوه بر توسعه اقتصادی  منطقه خراسان جنوبی باعث حفاظت خاک این منطقه نیز می شود.بخصوص که بستر های کشت زرشک به طور طبیعی در این منطقه فراهم است.  زرشک در توسعه اقتصادی و اجتماعی و انسانی از ابعاد گوناگون مهم است. از جمله این نقش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  1. تامین ارز از طریق صادرات این محصول
  2. گسترش فراورده های مرتبط با این محصول که از جمله آن ها می توان به کنسانتره و مربای زرشک اشاره نمود
  3. جلوگیری از مهاجرت کشاورزان، روستاییان و محلی های منطقه خراسان جنوبی به شهرها و مراکز استان با ایجاد اشتغال

این ها گوشه ای  از منافع این محصول است.در کنار این مزایا اگر سیاست مناسبی ایجاد گردد حتی از محل گردشگری این باغات نیز می توان به رشد اقتصادی دیگری رسید. چرا که این باغات در ایران و به تبع آن در جهان منحصر بفرد و بسیار زیبا هستند و برای کسانی که جویای دیدنی های دنیا هستند می تواند بسیار جذاب باشد.

قیمت زرشک خشک

تولید زرشک خشک خراسان جنوبی

در بالا به شیوه های مختلف چیدن زرشک اشاره کردیم. معمولا نوع چیدن و برداشت زرشک رابطه ای مستقیم با نوع تجاری زرشک خشک شده دارد. از بریدن شاخه ها برای تولید زرشک پفکی استفاده می شود. شیوه تولید زرشک پفکی به شیوه بریدن شاخه ها یا همان شاخه بر در پست توضیح داده شده است.

 

در دو شیوه باقیمانده یعنی جمع کردن خوشه ای و روش ضربه ای زرشک خشک حاصل زرشک دانه اناری نام دارد که نحوه تولید این نوع زرشک خشک را نیز در پست تولید زرشک خشک شرح داده ایم.

زرشک زیرتالاری چیست؟

زرشک تالاری در واقع نوع ترکیبی زرشک خشک حاصل از دو شیوه بالا است. بیشتر این زرشک وقتی حاصل می شود که شاخه های حامل زرشک برای تولید زرشک پفکی روی تالارها قرار می گیرند.  بخشی از زرشک زیر این تالار ها می ریزد و بنابراین یک مخلوط و ترکیبی از زرشک پفکی و دانه اناری در زیر تالار ها داریم که کیفیت آن از زرشک پفکی پایین تر و از زرشک دانه اناری بهتر و بالاتر است.

قیمت زرشک زیرتالاری

همان گونه که انتظار نیز می رود قیمت زرشک زیرتالاری بین قیمت زرشک پفکی و قیمت زرشک دانه اناری است.  هر چه درصد پفکی این ترکیب بالاتر رود زرشک زیرتالاری بهتری از لحاظ تجاری داریم.

 

قیمت زرشک زیرتالاری 

همانگونه که دربالا ذکر شد قیمت انواع زرشک در  زمستان ۹۷ بسیار پر تلاطم و نوسان رو به بالا بود. قیمت زرشک زیرتالاری به همراه سایر انواع زرشک را در جدول زیر می بینید.

لیست قیمت انواع زرشک

بخاطر نوسان قیمت زرشک چنانچه می خواهید خرید انواع زرشک داشته باشید با ما در مرکز خرید و فروش انواع زرشک – زرشک آبرام  تماس بگیرید. ما مشاوره و هر آنچه مربوط به خرید زرشک مرغوب باشد را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید خریدی متناسب با نیاز خود داشته باشید.  علاوه بر قیمت زرشک زیر تالاری، قیمت زرشک اعلا انواع پفکی و دانه اناری  و قیمت روز زرشک را نیز ما در وب سایت خود مرتب به روز می کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما