خرید زرشک پفکی درجه یک در بیرجند

در این مقاله به خرید زرشک پفکی درجه یک در بیرجند می پردازیم.
قیمت زرشک - ۲ آبان ماه ۹۸

 

زرشک یکی از گیاهان و میوه های بومی ایران محسوب می‌شود و نقش پررنگی در سبد غذایی خانوار ایرانی دارد. از انواع زرشک در بسیاری غذاهای سنتی ایرانی مثل زرشک پلو با مرغ یا ته‌چین‌مرغ استفاده می‌شود و تقریباً در تمام سفره‌های ضیافت ایرانی زرشک خودنمایی می‌کند.

آمار مصرف این میوه ارزشمند لذیذ و مغذی در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه بسیار بالاست. همچنین خواص و فواید دارویی زرشک باعث افزایش میزان مصرف آن می شود. معمولاً یکی از اصلی‌ترین دفترچه های خریداران زرشک انتخاب نوع مرغوب و با کیفیت آن است. معمولاً تشخیص تازگی کیفیت و مرغوبیت زرشک تخصصی است و هر کسی نمی تواند توانایی این تشخیص را داشته باشد. برای شناخت زرشک خوب باید انواع زرشک و مصارف شان را شناخت.

خرید زرشک با دانش و شناخت بیشتر موجب اطمینان خاطر هر خریداری خواهد شد. آب و هوا و شرایط کشت زرشک در  انواع زرشک متفاوت است. زرشک ایرانی بر اساس رنگ به دو دسته کلی تقسیم می شود که دسته بندی های جزئی تر زیرمجموعه این دو دسته اولی هستند. این دو نوع زرشک عبارتند از:

  • زرشک قرمز 
  • زرشک سیاه.

زرشک سیاه آبگیری

زرشک سیاه معمولاً در محیط های کوهستانی و به صورت وحشی رشد می‌کند بنابراین ارگانیک محسوب می‌شود و به همین دلیل از خواص زیادی برخوردار است. محل رشد آن مناطق گرم و خشک خراسان جنوبی و استان‌های مرکزی کشور است. در زرشک سیاه درصد قابل توجهی بربرین بیشتر از دیگر انواع زرشک موجود است. اما وحشی و خودرو بودن این نوع زرشک باعث کمیاب شدن و قیمت بالای آن شده است. معمولاً از زرشک سیاه به خاطر حفظ مواد خالص و خواص دارویی آن برای آب گیری استفاده میشود.

زرشک قرمز بیرجند و قاینات در خراسان جنوبی

 عمده زرشک ایران را به صورت زرشک قرمز می بینیم. این نوع زرشک هم در مصارف غذایی و هم به صورت تازه و برای آبگیری استفاده می شود. زرشک قرمز خود به سه نوع تقسیم می شود. این سه نوع از نظر شکل ظاهری کمی با هم متفاوت اند و و شامل سه مدل زرشک خشک زیر می باشند. 

  • زرشک پفکی
  •  دانه اناری
  • زرشک کوهی

بیشتر بخوانید: قیمت زرشک کوهی

خراسان جنوبی تولید کننده اصلی زرشک خشک 

بیشتر از ۹۵ درصد زرشک دنیا و ایران در خراسان جنوبی تولید می گردد.
کشاورزان شهرهایی چون بیرجند و بخصوص قاین تولید کننده اصلی زرشک می باشند. از این رو قیمت عمده زرشک نیز درمنطقه خراسان جنوبی تعیین می شود.
بسته به ثبات و یا عدم ثبات بازار و همچنین بسته به میزان برداشت محصول، قیمت زرشک نیز در سالهای مختلف متفاوت می شود. چرا که این نکته بین کشاورزان دانسته است که  درختچه زرشک یک سال در میان پر محصول است. عرضه کم و تقاضای زیاد، معمولا به افزایش قیمت منتهی می شود. چنانکه در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: قیمت زرشک در مشهد

خرید زرشک پفکی درجه یک در بیرجند و قاینات

 زرشک پفکی پرمصرف‌ترین زرشک در میان انواع زرشک ایرانی است. این زرشک معمولاً در اوایل پاییز برداشت می شود و خشک کردن آن مدت زمانی طولانی را در بر می گیرد و ممکن است تا ۶ ماه نیز طول بکشد.

از آنجا که تقاضا برای زرشک پفکی چه در داخل و چه در خارج از کشور خیلی بالاست، بهتر است پژوهشگران، کشاورزان و صادرکنندگان زرشک روی این نوع محصول بی نظیر تمرکز کنند و تمام تلاش خود را برای معرفی این محصول به مصرف کنندگان خارجی به کار گیرند. برای خرید زرشک پفکی درجه یک در بیرجند و قاینات و خرید زرشک اناری درجه یک به صورت عمده با شماره زیر با ما در تماس بگیرید.

قیمت زرشک دانه اناری

قیمت فروش عمده زرشک بیرجند در سال ۱۴۰۲

داستان قیمت عمده زرشک درسال ۱۴۰۲ بار دیگر صعودی اغاز شد. ترکش های که در سال ۱۴۰۱ آغاز شد به زرشک نیز رسید. قیمت ارز به شدت دچار نوسان شد و و تا دو برابر افزایش پیدا نمود. از این رو تورم به شدت سیر صعودی داشت.
تا جاییکه برخی کالاها افزایش قیمت تا ۳ برابر را هم تجربه نمودند. بازار زرشک نیز البته از این قاعده مستثنی نبود.

علاوه بر داستان ارز، متاسفانه بازار نیز در سال ۱۴۰۲ با کمبود زرشک خشک مواجه است. چرا که امسال سال کم برداشت زرشک است.
این مساله به خصوص در بازار زرشک دانه اناری محسوس تر بود. 

با در نظر گرفتن  دو عامل بالا، انتظاری هم جزاین نبود که:

  1.  قیمت خرید زرشک پا به پای تورم افزایش یابد.
  2. کمبود عرضه زرشک و تقاضای بازار به گرانی قیمت خرید زرشک دامن بزند.

از این رو قیمت زرشک در آغاز فصل  سال ۱۴۰۲  یک جهش بلند داشت. 
این جهش در گستره 
۲۰ هزار تومانی نسبت به قیمت زرشک در سال ۱۴۰۱ بود.
برای مثال در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ قیمت عمده زرشک پفکی ۱۲۰ هزار تومان بود.  این در حالیست که قیمت زرشک پفکی در اواسط خرداد ماه به ۱۴۵ هزار تومان رسیده است. 

  •  برای اطلاع از قیمت فروش عمده زرشک بیرجند با ما در ارتباط باشید.
صادرات زرشک ایران

قیمت زرشک فله در خرداد ماه ۱۴۰۲

  • قیمت زرشک پفکی: ۱۳۵ تا ۱۴۵ هزار تومان
  • قیمت زرشک اناری : ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان
  • قیمت فروش زرشک سیاه : ۱۲۰ هزار تومان

قیمت عمده زرشک سیاه در خرداد ماه ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۱ قیمت زرشک سیاه نسبتا ثابت بود. در  این سال  قیمت عمده زرشک سیاه آبگیری درحدود  ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزارتومان بود. در سال ۱۴۰۲ قیمت زرشک سیاه با افزایش ۱۰ هزار تومانی به حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان رسید. 

قیمت زرشک پفکی در بیرجند، قیمت زرشک پفکی اعلا، قیمت یک کیلو زرشک سیاه، قیمت زرشک قرمز، قیمت زرشک سیاه دیجی کالا.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما