قیمت زرشک در بازار مشهد – پفکی و دانه اناری

موضوع بررسی این مقاله قیمت زرشک در بازار مشهد است.  فروش زرشک خراسان جنوبی (South khorasan) به اقصی نقاط کشور  از جمله در شهر مشهد و به شهر مشهد انجام می شود.  همینطور صادرات آن امروزه به کشورهای زیادی امکان پذیر است. البته شایان ذکر است که حجم صادرات زرشک بالا نیست.

میوه زرشک قرمز

به زرشک به انگلیسی Barberry می گویند. زرشک گیاهی است که در بیشتر استانهای کشورمان به خوبی رشد میکند. البته گونه زرشک بیدانه ( بربریس ولگاریس) یا همان  seedless Barberry تقریبا فقط در منطقه خراسان جنوبی تولید میشود. اکثر نژادهای دیگر زرشک بیشتر خودرو هستند. مانند اقسام

  • زرشک کوهی
  • زرشک جنگلی و
  • زرشک وحشی.

این انواع زرشک از نژاد هسته دار بوده و برای تهیه آب زرشک (Barberry Juice)، دم نوش زرشک (Barberry Tea) و گاهی مربای زرشک  (Barberry Jam) مناسب هستند.

زرشک خراسان جنوبی، زرشک قرمز پلویی است که محصولی شناخته شده برای همگان است. این نوع زرشک در دو شهر قائنات  (Qaenat) و بیرجند (Birjand) و روستاهای اطراف این دو شهر به طور گسترده کشت و تولید می شود.

قیمت زرشک پفکی در بازار تهران

بر اساس تحقیقات دیرینه شناسی، رویش گیاه زرشک از دوران ائوسن (56-33.9 میلیون سال پیش) در ایران آغاز گردیده است. یکی از دلایلی که تا این حد زرشک برای ما شناخته شده است و موارد مصرف بیشماری از جمله در آشپزی و طب سنتی پیدا کرده، همین قدمت تاریخی آن است. 

در فرهنگ غذایی ایرانی از زرشک برا تهیه زرشک پلو با مرغ، ته چین و دلمه و بسیاری دیگر استفاده می گردد.

از خواص زرشک قرمز  (barberry medicinal uses) بسیار نوشته شده است. از جمله آنها خواص زرشک برای پوست و لاغری است.

فصل برداشت زرشک 

با تمام شدن تابستان و شروع فصل خزان، میوه زرشک شروع به تغییر رنگ از صورتی به قرمز میکند. با رسیده شدن کامل میوه زرشک، فصل برداشت زرشک ( اواسط مهرماه) آغاز میشود و معمولا تا ابتدای آذر به پایان میرسد. فروش زرشک خراسان جنوبی به سایر نقاط کشور در فصل برداشت آن رونق پیدا میکند. از زرشک تازه برای تولید مربای زرشک و کنسانتره زرشک استفاده میشود.

قیمت زرشک دانه اناری

جمع آوری میوه زرشک (Barberry Harvesting)

در مرحله برداشت زرشک لازم است دقت لازم به عمل آید تا از آسیب به دانه های زرشک جلوگیری شود. زیرا دانه های له شده یا آسیب دیده کیفیت لازم را برای تولید یک محصول مرغوب خشک را ندارند.

در مبحث قیمت زرشک زیر تالاری روشهای مختلف برداشت زرشک را توضیح داده ایم. روش “شاخه بر” شیوه ای است که آسیب بسیار کمی به میوه زرشک وارد میکند. در حالیکه ضربه زدن به شاخه ها و افتادن دانه های زرشک برروی پارچه پهن شده زیر درختچه، درصد آسیب به دانه ها را بسیار بالا میبرد و فاسد شدن میوه را تسریع میکند.

قیمت زرشک پفکی

زرشک میوه ای است که برای مدت طولانی نمیتوان آن را به صورت تازه ذخیره سازی کرد. بهتر است تا جائیکه ممکن است سریعا فرآوری یا خشک گردد. زمان نگهداری از این میوه در سردخانه، همانند میوه هایی مثل انگور و توت بین 75-15 روز است. احتمال فساد به وسیله میکروبها و قارچهایی مثل کلادوسپوریم، التراناریا و پنیسیلیوم با افزایش زمان نگه داری بسیار بالا میرود. همچنین کیفیت زرشک نیز با ظاهر شدن این علائم کاهش چشمگیری پیدا میکند:

  • رنگ شفاف و درخشنده میوه کاهش می یابد.
  • دانه ها از رنگ قرمز به خاکستری یا قهوه ای متمایل میشوند.
  • چروکیدگی و پلاسیدگی در دانه ها ایجاد میشود.

خشک کردن میوه زرشک (Drying fresh Barberry)

خشک کردن میوه در کشور ما سابقه ای دیرینه دارد ( چهار هزار سال قبل از میلاد). خشکبار به دلیل ارزش غذایی آن جایگاهی خاص در رژیم غذایی ما پیدا کرده است. مصرف میوه های خشکی نظیر برگه هلو و زردآلو، توت خشک و… از گذشته های دور بسیار معمول بوده و هست.

علاوه بر میوه های خشک شناخته شده، در سالهای اخیر میوه های غیر بومی مانند آناناس و کیوی هم  به صورت خشک شده در بازار خشکبار دیده میشود.

میتوان گفت کمتر میوه ای است که خشک شده آن موجود نباشد. زرشک نیز چون میوه های خشک دیگر با حذف حداکثر رطوبت موجود، به منظور اضافه شدن مدت ماندگاری، خشک شده و به بازار عرضه میشود. خشک کردن میوه دلیل دیگری نیز دارد و آن کاهش حجم میوه است که در کاهش هزینه بسته بندی و حمل و نقل آن تاثیر میگذارد.

قیمت زرشک دانه اناری

زرشک را به دو روش سنتی و صنعتی خشک میکنند. در مورد روشهای سنتی درمقاله قیمت زرشک فله ای توضیح کامل ارائه کرده ایم. البته ناگفته نماند شیوه های خشک کردن زرشک کماکان بیشتر از روشهای صنعتی رایج هستند. در این مبحث سعی داریم شرحی کوتاه در مورد مراحل صنعتی در اختیار شما قرار دهیم و شما را با این شیوه آشنا کنیم. 

مراحل خشک کردن زرشک به شیوه صنعتی

همانطور که در بخش نگهداری زرشک تازه اشاره کردیم، برای جلوگیری از فساد بعد از برداشت میوه تازه زرشک باید آن را به صورت فریز شده یا خشک شده درآورد. فرآیند خشک کردن زرشک تازه به طور کلی شامل مراحل اصلی زیر است:

  • بوجاری اول:

بوجاری یا پاک کردن مرحله ای است که در آن شاخه، برگ، تیغ، گرد و خاک و سنگریزه ها که در طی مرحله برداشت با میوه تازه مخلوط شده اند را جدا میسازند.

  • شستن و ضدعفونی کردن میوه:

به منظور جداکردن گل و لای و حذف میکروبها و میکروارگانیسمها انجام میشود. این مرحله در بالا بردن کیفیت و مرغوبیت و همچنین ماندگاری بیشتر محصول اهمت زیادی دارد.

  •  حذف آنزیمهای فاسد کننده:

رنگ قرمز روشن و درخشنده زرشک یکی از آیتمهای مرغوبیت زرشک محسوب میشود. در حقیقت رنگ زرشک اولین آیتمی است که از نظر خریدار زرشک مورد توجه قرار میگیرد سپس درشتی دانه ها و طعم آن. بنابراین رنگ محصول زرشک بسیار حائز اهمیت است. در این مرحله با روشهایی آنزیمهای فاسد کننده موجود در میوه را کاهش یا حذف کرده از تغییر رنگ آن جلوگیری میکنند.

  • قرار دادن زرشک در دستگاههای خشک کن صنعتی:

بعد از پایان تمامی مراحل بالا، زرشک تازه آماده انتقال به دستگاههای خشک کن میشود. با طی زمان کوتاهی که بیشتر از چند ساعت طول نمیکشد زرشک کاملا خشک شده و آماده بسته بندی میشود.

زرشک پفکی چیست؟

از زرشک تازه قرمز که از گونه ولگاریس می باشد و در خراسان جنوبی کشت و کار میگردد  ۲ نوع زرشک خشک حاصل می شود.  زرشک پفکی  و زرشک دانه اناری. زرشک پفکی به شیوه بریدن شآخه ها برداشت و جمع آوری می شود و به دور از نور و تابش مستقیم آفتاب کم کم رطوبت زدایی می شود که این پروسه تا چندین ماه نیز ممکن است طول بکشد.

زرشک پفکی مرغوب است و در جهت فروش صادراتی از آن استفاده می گردد. در ادامه در قیمت زرشک در بازار مشهد و تهران و غیره به موضوع قیمت زرشک پفکی نیز می پردازیم.

زرشک پفکی

زرشک دانه اناری چیست؟

برای تولید زرشک دانه اناری از تابش مستقیم نور خورشید استفاده می شود. در این روش زرشک بر روی بارگاه های سیمانی یا کاه گلی پهن می شود و معمولا در کمتر از ۳ هفته خشک و اماده فروش به بازار می شود. زرشک دانه اناری به نسبت زرشک پفکی از مرغوبیت پایین تری برخوردار است.

در واقع فرق زرشک اناری با پفکی در نوع چیدن، خشک کردن و رطوبت زدایی زرشک است. در ادامه این مقاله و در بحث  قیمت زرشک در بازار مشهد و تهران و غیره به موضوع قیمت زرشک پفکی نیز می پردازیم.

خرید زرشک پلویی - خرید دانه اناری

قیمت زرشک پفکی

در بالا اشاره کردیم که زرشک پفکی چگونه تولید می شود.  چون زرسک پفکی به نسبت زرشک دانه اناری با کیفیت بهتر است درنتیجه قیمت زرشک پفکی نیز گرانتر از قیمت زرشک دانه اناری است.

به منظور صادرات بیشتر از نوع زرشک پفکی استفاده می گردد. در اوایل خرداد ۹۸، قیمت زرشک پفکی بین ۷۰ تا ۷۶ هزار تومان است. قیمت زرشک در بازار مشهد برای خرید عمده به نسبت شهر های دور چون اصفهان و شیراز ارزان تر است اما معمولا نسبت به مرکز تجارت ایران یعنی تهران تفاوت شایانی ندارد.

قیمت زرشک پفکی

قیمت زرشک دانه اناری

قیمت زرشک دانه اناری همان گونه که در بالا گفتیم به نسبت  قیمت زرشک پفکی ارزان تر است. قیمت زرشک دانه اناری در اوایل خرداد ۹۸، بین ۶۱ تا ۶۶ هزار تومان در بازار عمده فروشی معامله می شود.  به دلیل نوسانات شدید قیمت زرشک و برای اطلاع از قیمت روز زرشک با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: قیمت زرشک دانه اناری

قیمت زرشک درجه یک

زرشک اعلا چیست؟ قیمت روز زرشک اعلا یا همان قیمت زرشک درجه یک در بازار مشهد و تهران در چه حدودی است؟ پیش از ادامه دادن مطلب پادکست زیر در مورد نحوه تشخیص زرشک مرغوب را بشنوید.

ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که چه زرشکی را زرشک اعلا می نامند و سپس قیمت آن را مورد بحث قرار می دهیم.

در هنگام برداشت زرشک باید دقت شود تا هیچگونه لطمه ای به دانه زرشک وارد نیاید. دانه های له شده یا پاره شده فاقد کیفیت لازم جهت تولید زرشک اعلا هستند. در طی مرحله خشکاندن نیز زرشک تازه باید در سایه و به تدریج خشک شود. به دور از تابش آفتاب و همچنین رطوبت هوا باشد. زیرا زرشک در نور و رطوبت تغییر رنگ داده و کیفیت آن کاهش می یابد.

مشخصات زرشک خشک اعلا

برای تولید زرشک خشک اعلا و همچنین تمیز دادن آن از بین انواع دیگر زرشک باید نکات مهم زیر را در نظر گرفت.

  • روش برداشت شاخه بر در هنگام برداشت زرشک. زیرا آسیب کمتری به دانه های زرشک میرساند.
  • دارای دانه های درشت و یک اندازه باشد.
  • رنگ شفاف و قرمز روشنی داشته باشد.
  • دانه آفت زده، سیاه شده، بور یا له شده نداشته باشد.
  • رنگ زیاد روشن نشاندهنده برداشت زود هنگام و درنهایت طعم تلخی در مزه زرشک میشود. بنابراین رنگ زرشک نباید زیاد روشن باشد.
  • مرحله بوجاری ( پاک کردن زرشک) به دقت انجام شده باشد.
  • خیلی خشک نباشد.
  • رطوبتش خیلی بالا نباشد. زیرا هم باعث چسبنده شدن دانه ها میشود و هم احتمال کپک زدن و فساد آن میرود

خرید زرشک پفکی صادراتی بیرجند

خرید زرشک پفکی بیرجند چه به منظور مصرف داخلی باشد و چه به منظور صادرات، میتواند در مرکز خرید و فروش زرشک آبرام انجام پذیرد. مصرف زرشک رستورانها بیشتر زرشک پفکی است و گاهی زرشک دانه اناری. اما برای صدور به بازار کشورهای دیگر، محصول مناسب، زرشک پفکی درجه یک صادراتی است.

زرشک دانه اناری بیشتر مصرف داخلی دارد. رستورانها و کیترینگهایی که سعی دارند قیمت تمام شده غذاها را برای خود و مشتریانشان پایین تر آورند از زرشک دانه اناری در تهیه غذها استفاده میکنند.

همچنین در مصارف صنعتی و تولید فرآورده های زرشک نظیر تهیه کنسانتره ، مربا، نوشیدنیها و… از زرشک دانه اناری استفاده میشود.

برای مطلع شدن از آخرین قیمتهای روز زرشک با همکاران ما در بخش فروش تماس گرفته از مشاوره و راهنمائیهای آنان در جهت خریدی مطمئن و سودمند بهرمند شوید.

فروش زرشک خراسان جنوبی

در منطقه خراسان جنوبی که محل اصلی تولید زرشک است فروش عمده زرشک پفکی و همچنین فروش عمده زرشک دانه اناری صورت میگیرد. یکی از راههای خرید زرشک با قیمت مناسب، ارتباط تجار سایر مناطق کشور با تولید کنندگان و بنکداران دو شهر قائنات و بیرجند است.

قیمت عرضه شده برای زرشک در شهرهای دیگر طبیعتا از قیمت ارائه شده در بازار این دو شهر گرانتر میشود. در مرکز فروش زرشک آبرام، فروش زرشک پفکی و دانه اناری با قیمت عرضه شده آن در بازار دو شهر بیرجند و قائنات یکسان است.

تحویل رایگان محصول در تهران مزیت دیگری است که خرید از این مرکز را مقرون به صرفه میسازد. همچنین با مراجعه به دفتر مرکزی واقع در خیابان یوسف آباد ( سید جمال الدین اسد آبادی) میتوانید از کیفیت زرشک مورد تقاضای خود اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت روز زرشک

صادرات زرشک به اروپا

زرشک محصولی شناخته شده برای ما ایرانیان و بیشتر کشورهای همجوار است. مردمان این کشورها همانند ما از زرشک در طبخ غذاها و تهیه نوشیدنیهای سرد و گرم و… استفاده میکنند. بنابراین در صادرات به کشورهای همسایه مشکل خاصی وجود ندارد. اما زرشک در کشورهای دورتر نظیر کشورهای اروپایی زرشک خیلی شناخته شده نیست.

بیشتر حجم صادرات زرشک ( که متاسفانه از چند صد تن تجاوز نمیکند) در صنایع غذایی ( طعم دهنده آب نباتها– میکس در سایر آب میوه ها و…) در صنعت داروسازی، آرایشی اختصاص پیدا میکند و مورد مصرف خانگی زیادی ندارد. صادرات زرشک به اروپا بیشتر به کشورهایی نظیر

  • آلمان
  • اتریش
  • روسیه
  • ایتالیا
  • سوئد
  • سوئیس
  • انگلستان
  • و ترکیه صورت میگیرد. از بین کشورهای اروپایی آلمان بزرگترین وارد کننده زرشک است.

Barberry for export

قیمت زرشک صادراتی

هر چه در طی پروسه تولید زرشک شرایط توضیح داده شده بهتر رعایت شود، زرشک تولید شده زرشک خشک مرغوبتری است. قیمت روز زرشک اعلا بر اساس همین کیفیت تعیین میشود.

در بین اقسام مختلف زرشک خشک، زرشک پفکی ممتازترین نوع زرشک است. این نوع زرشک به روش شاخه بر و در سالنهای مخصوص خشک کردن در سایه خشک میشود. و چنانچه انتظار میرود روند خشک شدن آن بسیار کند بوده و چندماه تا خشک شدن کامل طول میکشد.

معمولا صادر کنندگان زرشک به کشورهای دیگر، برای خرید زرشک صادراتی زرشک پفکی اعلا را انتخاب میکنند که مناسب جهت بازار آن سوی مرزهاست. قیمت زرشک صادراتی معمولا گرانترین است. برای اطلاع از قیمت زرشک صادراتی بیرجند و قاین با کشت و صنعت آتما با برند تجاری زرشک آبرام در تماس باشید. اطلاعات تماس در زیر همین مقاله آمده است.

فروش زرشک صادراتی

زرشک و زعفران سوغات مشهد 

کسانی که به مشهد در شمال شرق ایران سفر میکنند از این شهر برای دوستان و خانواده خود سوغاتی هایی رو مبخرند. از سوغاتی های مذهبی و خوراکی این شهر می تواند به سوغاتی های زیر نام برد:

  • زرشک
  • زعفران
  • صنایع دستی
  • نبات
  • انگشتر فیروزه
  • عقیق
  • سجاده
  • پارچه های گلدوزی شده

نام برد.

زرشک و زعفران مشهد را میتوان از بازار های زیر خرید:

  • بازار رضا
  • مجتمع الماس شرق
  • آجیل برادران حسینی

با اینکه زرشک و زعفران درواقع در خود مشهد تولید نمیشوند با این وجود جزیی از هویت شهر مشهد به حساب می آیند. چنانچه قصد خرید زرشک و زعفران بسته بندی شده رو داشته باشید میتوان از مارک و برند های زیر نام برد:

  • زرشک و زعفران ادمان
  • زرشک و زعفران سحر خیز
  • زعفران و زرشک زعفرانیه

قیمت زرشک تازه مشهد

بخشی از زرشک تازه تولید شده در شهرهای بیرجند و قائن در شهر مشهد به فروش میرسد. قیمت زرشک تازه مشهد به خاطر خرده فروشی گرانتر از قیمت زرشک تازه بیرجند است. چراکه حمل و نقل به هزینه نهایی اضافه میشود. بعلاوه زرشک تازه میوه ای حساس است و زود فساد می پذیرد.

از این رو بهتر است بعد از چیده شدن بلافاصله یا استفاده شود و یا فریز گردد. زرشک فریز شده حتی تا دو سال هم قابل مصرف است. زرشک فریز شده میتواند جایگزین مناسبی برای ترشی ها باشد. خواص زرشک در قیاس با ترشی ها قابل انکار نیست و مضرات ترشی ها که بیشتر با نمک و مواد نگهدارنده درست میشوند را ندارند.

خرید و فروش زرشک تازه از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است. بهتر است مکان فروش زرشک و مکان خرید زرشک بهم نزدیک باشد تا جلو فساد زرشک در فرایند حمل و نقل گرفته شود.

قیمت زرشک خشک شده

زرشک گونه ولگاریس که در این به صورت کشاورزی کشت و کار می شود، به دو صورت زرشک خشک و زرشک تازه به فروش میرسد. زرشک خشک در ایران بیشتر کاربرد چاشنی و مزه دهنده به غذاها رو دارد.

زرشک تازه بیشتر در تهیه فراورده های زرشک مانند مربای زرشک کاربرد دارد. برای تبدیل زرشک تازه به میوه خشک زرشک دانه های زرشک باید چهار پنجم رطوبت خود رو از دست دهند. یعنی به طور میانگین از هر ٥ کیلوگرم زرشکی که تازه جمع میشود، یک کیلوگرم زرشک خشک که به زرشک پلویی نیز معروف است تولید میگردد.

قیمت زرشک خشک شده از قیمت زرشک تازه گرانتر است. اما چون فرایند خشک کردن زرشک بسیار طولانی و زمان بر است، برخی از کشاورزان ترجیح میدهند میوه تازه زرشک را بفروش برسانند و خود را از دردسرهای خشک کردن و نگهداری زرشک نجات دهند.

بیشتر بخوانید: قیمت زرشک لواشکی

قیمت زرشک در بازار مشهد

در بخش های بالا بازار هایی که در مشهد می توان خرید زرشک بسته بندی جهت مصارف خانگی و سوغات انجام داد را معرفی کردیم. اما مشهد از جهت خرید عمده زرشک نیز شهر مهمی است. بازار عمده فروشی این شهر در پایین خیابان بورس زرشک است.

برای رصد کردن قیمت زرشک بسیاری به این خیابان مراجعه می کنند. بسیاری از بنکداران و تاجران و همچنین صادر کنندگان ایران از این بازار خرید زرشک پفکی و دانه اناری مورد نظر خود رو صورت می دهند. از این جهت قیمت زرشک در بازار مشهد پر اهمیت می شود.

در این بازار فروش انواع زرشک از زرشک درجه یک مشهد گرفته تا زرشک لواشکی خرید و فروش می شود. به نوعی میتوان گفت که بازار مصلی از مراکز خرید و فروش زرشک ایران. مشابه این بازار خرید و فروش زرشک در چهارراه مولوی تهران است.

شهر مشهد تولید کننده زرشک نیست اما بسیار می شنویم و در سرچ ها نیز کلمات زرشک مشهد می آید. از دلایل این امر نزدیکی شهر بزرگ مشهد به دو شهر اصلی تولید کننده زرشک یعنی بیرجند و قاینات می باشد.

قیمت زرشک پفکی در مشهد قابل قیاس با قیمت زرشک پفکی در شهر های بیرجند و قاین است.   مرکز فروش زرشک در مشهد مصلی پایین خیابان است.  قیمت زرشک در بازار مشهد گاهی به عنوان یک مرجع برای تعیین زرشک معرفی می شود.

قیمت زرشک در بازار مشهد

 

قیمت زرشک در بازار تهران

مراکز فروش زرشک در تهران به صورت مجتمع و پراکنده وجود دارند. در مراکز فروشی که به صورت بورس خشکبار شناخته شده فروش زرشک به صورت عمده و نیز به صورت جزئی صورت میگیرد.

البته لازم است ذکر شود قیمت عمده و جزئی فروش با هم تفاوت خواهد داشت. ضمن اینکه در برخی از این مراکز فقط نوع خاصی از زرشک طرفدار دارد.

به طور مثال در بازارچه سنتی تجریش واقع در شمال شهر  تهران، زرشک پفکی اعلا بیشتر تقاضای مشتریان است بنابراین کسبه این بازارچه بیشتر این نوع از زرشک را سفارش میدهند. قیمت جزئی فروشی زرشک در این بازارچه در حدود ده الی پانزده درصد از قیمت ارائه شده به مشتریان توسط مجموعه آبرام گرانتر است. قیمت زرشک در بازار تهران کاملا در رقابت با قیمت زرشک در بازار مشهد است.  

قیمت زرشک در سال 97 و 98

در ادامه مبحث نموداری ارائه میشود که شامل سنجش قیمت از ماه مهر( زمان برداشت زرشک) تا پایان سال 97 است. با توجه به نمودار، مشاهده میکنید که قیمت زرشک پفکی و قیمت زرشک دانه اناری سیر صعودی قابل ملاحظه ای داشته است. 

قیمت زرشک ۹۷

در نمودار محور افقی نشاندهنده برجهای سال و محور عمودی قیمت زرشک است. در سال 98 و با آغاز سال جدید قیمتها ثباتی نسبی داشته که تا حدی قابل پیش بینی بود اما بعد از تعطیلات عید روند افزایشی و نوسان قیمت دوباره از سرگرفته شد.

بر خلاف قیمت زرشک در سال ۹۷ برای زرشک پفکی و زرشک دانه اناری، قیمت زرشک سیاه ۹۷ و ۹۸ نسبتا ثابت بوده است. از زرشک سیاه هسته دار در تهیه آب زرشک استفاده می شود. طرز تهیه آب زرشک با زرشک سیاه را پیشتر در همین وب سایت در مقاله ای دیگر شرح داده ایم.

قیمت زرشک سیاه کرمانشاه نیز با اینکه بسیار نایاب است همچنان بالا اما ثابت ماند.   

اگر بخواهیم مقایسه کنیم قیمت زرشک در بازار مشهد و همچنین قیمت زرشک در بازار تهران نوسانات مشابه ای را تجربه نمودند.  

قیمت فروش زرشک فله ای

قیمتهای ارائه شده توسط مرکز فروش زرشک آبرام، قیمت عمده زرشک بیرجند و قائنات است. خرید مستقیم زرشک از کشاورزان، که متناسب با کیفیت و قیمت مورد نظر مشتریان است، توسط همکاران ما در شهرهای قائن و بیرجند انجام میپذیرد. حذف واسطه های غیر مرتبط با تولید زرشک و کاهش هزینه های حمل و نقل تا حد امکان قیمت را برای مصرف کننده ها در تهران و شهرهای دیگر دور یا نزدیک پایین نگه داشته است.

دفتر مرکزی این مجموعه در تهران این امکان را برای خریداران، تجار، بنکداران، رستورانداران و صادر کنندگان زرشک فراهم ساخته که با مراجعه به این مرکز کیفیت و همچنین قیمت کالای مورد نیاز خود را بررسی کرده و سپس به خرید محصول مورد نظر خود اقدام نمایند.

قیمت زرشک در بازار مشهد و همچنین قیمت زرشک در بازار تهران اصولا قیمت تناژ است. هر چند برخی عمده فروشان اقدام به فروش خرد نیز می کنند. 

قیمت زرشک فله ای

در قیمت روز زرشک همانند سایر کالاها نوسان قیمت امری طبیعی شده است. برای اطلاع از آخرین قیمت زرشک خشک با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمائید.  

قیمت عمده زرشک پفکی

قیمت عمده زرشک پفکی با قیمت خرد فروشی مانند هر کالای دیگر متفاوت است. این تفاوت با قیمت زرشک بسته بندی شده حتی بیشتر نیز می باشد.

تفاوت قیمت زرشک عمده پفکی با قیمت زرشک فله پفکی اما به صورت فروش کم تفاوت تا ۲۰ هزار تومان دارد. این تفاوت با زرشک بسته بندی شده تا ۴ برابر قیمت نیز می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز زرشک پفکی با ما در تماس باشید.صد البته و همانگونه که انتظار دارایم  قیمت زرشک در بازار مشهد و همچنین قیمت زرشک در بازار تهران برای خرید جزیی و تناژ متفاوت است.

قیمت روز زرشک اعلا- بازار تجریش سال ۹۸

همانطور که در ابتدای مبحث ذکر شد بازارچه تجریش یکی از مراکز فروش زرشک و دیگر خشکبار در شمال تهران واقع شده است. این بازارچه مکانی توریستی است و در منطقه مرفه نشین شهر قرار گرفته است. به همین دلیل کیفیت زرشک در فروشگاههای خشکبار آن کیفیت بالاتر و همچنین قیمت بالاتری نسبت به بازار بزرگ تهران دارد.

این تفاوت تقریبا 15-20%  بیشتر از سایر مراکز فروش خشکبار در تهران است. در حال حاضر بازرگانی آتما با برند تجاری آبرام در عرصه فروش عمده زرشک و فروش زرشک فله ای مخصوص رستورانها و نیز فروش زرشک صادراتی فعالیت دارد. از آنجاییکه با زرشک و زعفران همواره  مانند یک خانواده رفتار می شود، کسانی که جویای قیمت زرشک هستند قیمت زعفران را نیز می خواهند.

از جمله برندهای زعفران در بازار می توان به

  • زعفران بهرامن
  • زعفران سحرخیز
  • زعفران نوین زعفران
  • زعفران گلستان
  • زعفران آبرام
  • زعفران خشکپاک
  • زعفران طوس
  • اشاره نمود. قیمت زعفران بهرامن، قیمت زعفران سحرخیز، قیمت زعفران نوین و قیمت زعفران گلستان چون برند هستند در بازار جزیی فروشی بالاست. 

چنانچه قصد خرید زرشک پفکی در بیرجند  را به منظور صادرات و همچنین فروش عمده زرشک به سایر نقاط کشور را دارید یا اگر در صنایع بسته بندی مشغول به فعالیت هستید، برای تامین زرشک مورد نیاز خود با ما در تماس باشید. کیفیت و قیمت ارائه شده در این مرکز فروش، خریدی مناسب و مقرون به صرفه را برای شما تضمین میکند.

قیمت زرشک دانه اناری

قیمت زرشک دانه اناری

قیمت زرشک دانه اناری که به زرشک یاقوتی یا زرشک معمولی نیز معروف است، در تیر ماه ۱۴۰۱ بین ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان است. این قیمت بسته به کیفتی زرشک است. برای خرید عمده زرشک دانه اناری تماس بگیرید.

قیمت زرشک دانه اناری

همچنین محصولات جدید این مجموعه لواشک زرشک و آب زرشک می باشد. برای قیمت لواشک زرشک  و همچنین قیمت فروش آب زرشک تماس بگیرید.

قیمت زرشک دانه اناری

قیمت زرشک آبگیری

قیمت زرشک آبگیری یا همان زرشک کوهی در تیر ماه ۱۴۰۱، صد و ۱۰ هزار تومان برای فروش خرده و صد هزار تومان برای خرید عمده است.

خرید زرشک کوهی در تهران در سال ۱۴۰۱

0

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما