قیمت زرشک خوب در تهران

زرشک خوب به چه زرشکی گفته می شود؟ خصوصیات و ویژگی های آن چه می باشد؟ و قیمت زرشک خوب در ایران و بخصوص در تهران چقدر است؟ در این مقاله به مباحث زیر نیز پرداخته می شود.

 

  • قیمت زرشک خوب خشک در تهران
  • قیمت زرشک آبگیری
  • صادرات زرشک خشک
  • قیمت زرشک خوب پفکی و دانه اناری خشک
قیمت زرشک خوب

قیمت زرشک خوب خشک در تهران

 قیمت تولیدات کشاورزی  چون دیگر  فراورده های انسانی در بحران اقتصادی کنونی دچار افت و خیزهای زیادی شده است. تولید کنندگان زرشک تا ارسال محصول و رساندن آن به دست مشتری ها مجبورند با مسائل عدیده‌ای دست و پنجه  نرم کنند. 

 

هیچکدام از گزینه های تجاری متنوع زرشک خشک بیرجند از جمله زرشک پفکی، زرشک دانه اناری، زرشک زیر تالاری، زرشک دانه درشت و زرشک دانه قرمز از این ارتعاشات قیمت مصون نمانده اند. اما با توجه به نوع زرشک چه از نظر بسته بندی و چه از نظر کیفیت آن این قیمت ها متغیر است. زرشک خشک شده بسیار مرغوب که به رنگ باز و قرمز روشن است دارای قیمت بیشتری است تا زرشک سیاه شده و در این طیف رنگی روشن تا تیره می توان درجات ارزشی متعددی در نظر گرفت و قیمت ها را جزئی تر نمود. به عنوان مثال قیمت زرشک خوب درجه یک برای فروش عمده در تهران از ۵۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ متغیر است و زرشک درجه دو در بازه ۴۵۰۰۰ تا ۵۰ هزار فروخته میشود و زرشک درجه ۳ با قیمت خیلی پایین تری عرضه می گردد. به زرشک درجه ۳ زرشک لواشکی هم گفته می شود که معمولا مشتریان آن کارخانجات تولید لواشک هستند. و همانطور که مبرهن است شکل ارائه زرشک نیز می تواند روی قیمت آن موثر باشد.

 

زرشک وقتی به صورت فله ای عرضه می شود به صرفه تر و ارزان تر است و در صورتی که در شرکت های معتبر بسته بندی شود قیمت زرشک بسته بندی شده به همان میزان بالاتر می رود. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوِط به قیمت زرشک خوب خشک پلویی با همکاران ما در زرشک آبرام در تماس باشید.

خرید زرشک دانه اناری و پفکی

قیمت زرشک آبگیری

قیمت زرشک سیاه آبگیری در سال ۹۹ برای خرید عمده بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و برای خرید جزیی زرشک آبگیری در مغازه ها بین ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان است. زرشک آبگیری را می توان از خشکبار فروشی ها، عطاری ها و فروشگاه های آنلاین فروش زرشک خریداری نمود.

 

از جمله این فروشگاه های آنلاین می توان به افق کوروش، دیجی کالا، رضوی کالا، اجیل باشی، فروشگاه اینترنتی سحرخیز.

زرشک سیاه آبگیری

صادرات زرشک خشک

از اصلی ترین علل عدم صادرات بالای زرشک خشک می توان به معرفی نشدن این محصول  به جامعه جهانی اشاره نمود. متاسفانه به علت این عدم شناخت، کشور ما از ارز آوری از جانب یک محصول منحصر به فرد محروم مانده است.   ترکیه و المان از بزرگترین کشور های مقصد برای صادرات زرشک خشک هستند. طبق آمار سال ۹۶ ترکیه حدود ۴۶ تن زرشک از ایران وارد کرد. آلمان مقصد دوم بزرگ صادرات زرشک است.

قیمت زرشک خوب در تهران

قیمت زرشک خوب پفکی و دانه اناری خشک

با بالا رفتن قیمت زرشک و پی بردن هر چه بیشتر کشاورزان به ارزش ان، همچنین با آموزشهایی که مهندسین جهاد کشاورزی به باغداران دادند، کشاورزان سعی و تلاش خود را در سالهای اخیر به کار گرفته اند که زرشک خشک با کیفیت بالاتری تولید شود. این پروسه از زمان کاشت و نگهداری زرشک  آغاز می شود و شامل فرایند برداشت و خشک کردن و سپس فراوری و نگهداری زرشک می شود. زرشک میوه بسیار حساسی است و نگهداری ان باید با احتیاط انجام شود. هر قدر زرشک در جای خنکتر و تاریکتر نگهداری شود، کیفیت آن بیشتر محفوظ می ماند.  از این رو در سالهای اخیر به دنبال اجرای طرحهای تحقیقی و ترویجی   و انتقال آن به کشاورزان منطقه زرشک در بیشتر مواقع به صورت شاخه بر برداشت و به بارگاه زرشک که معمولا سالنی سر پوشیده و دارای طبقه های چوبی یا داربست های فلزی از جنس فلزاتی که زنگ نمیزنند هستند،  منتقل  می شوند و خشک میگردند. در این روش هر قدر زرشک ها کمتر روی هم قرار بگیرند در طول پروسه چندین ماهه زرشک هوا به همه دانه های زرشک تازه به اندازه مکفی میرسد و زرشک سیاه نمی شود. گاها دیده شده است کشاورزانی که به علت کمبود سوله حجم زیادی از زرشک را روی هم بر روی داربست ها می ریزند، در هنگام پایین آوردن زرشک متوجه سیاه شدن لایه های زیرین زرشک می شوند. اگر چنین اتفاقی بیفتد باید دقت نمود که آن بخش از زرشک سیاه شده با احتیاط از بقیه زرشک ها جدا شود وگرنه حتی حجم کمی از زرشک سیاه شده می تواند حجم بزرگی از زرشک خشک مرغوب را بی کیفیت کند و پروسه تمیز کردن ان را دشوار و گاهی غیر ممکن نماید. به زرشکی که به این شیوه خشک می شود، زرشک پفکی یا زرشک سایه خشک می گویند. قطعا کیفیت زرشک پفکی از کیفیت زرشک دانه اناری بهتر و مرغوبتر است. قیمت زرشک پفکی نیز طبیعتا بالاتر از قیمت زرشک دانه اناری است.

قیمت زرشک خوب پفکی  و دانه اناری خشک

تولید زرشک در خراسان جنوبی

عمده زرشکی که در ایران و جهان تولید می شود، تولید کشاورزان خراسان جنوبی است. در سال ۹۹ بالغ بر ۱۰۰ هزار تن زرشک خشک که معادل چیزی حدود ۲۶ هزار تن زرشک خشک پفکی و دانه اناری است در این استان تولید شد. در این استان و در دو شهر بیرجند و قاین روستاهایی زیای وجود دارند که عمده کار آن ها کشاورزی زرشک است. برای مثال روستای مهمویی در دشت سده از جمله ان هاست. زرشک دشت سده به خاطر چاه های فراوان درشت و گوشتی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما