فروش زرشک
پنج شنبه , ۱۲ دی ۱۳۹۸
خانه / زرشک آبرام / قیمت روز زرشک تازه | قیمت زرشک صادراتی

قیمت روز زرشک تازه | قیمت زرشک صادراتی

قیمت روز زرشک تازه عنوان بحث این مقاله است. زرشک تازه به دو شکل هسته دار و بی هسته در بازار یافت می شود. زرشک هسته دار وحشی و خودرو می باشد و زرشک بی هسته قرمز رنگ بوده و  توسط کشاورزان کشت و برداشت می شود. این در حالی است که زرشک هسته دار توسط بومیان و محلی ها جمع آوری شده و به صورت تازه و یا خشک شده به فروش می رسد. به علت بالا رفتن قیمت زرشک در سال گذشته بسیاری از مردمان مناطقی که در ان زرشک به صورت وحشی یافت می شود، به آن به شکل منبع درامد بی زحمت نگهاه کرده و تلاش بسیاری در جهت جمع آوری ان نموده اند.

فصل برداشت زرشک سیاه کوهی کمی قبل از برداشت زرشک قرمز تازه است. برداشت زرشک سیاه کوهی از اواسط شهریور ماه شروع می شود و تا اواسط مهرماه به طول می انجامد. در نواحی زیر زِرشک سیاه خودرو یافت می شود.

  1. در نواحی جنگلی شمال ایران همچون دیلمان، نوشهر، ساری و فیروزکوه
  2. در نواحی شاهرود و سمنان
  3. در خراسان جنوبی
  4. در خراسان شمالی و در شهرهایی ههچون بجنورد و شیروان

زرشک سیاه کوهی به نام های زرشک جنگلی، زرشک ابی و زرشک ابگیری و همچنین زرشک وحشی شهرت دارد. همان طور که در بالا اشاره شد به ان زرشک سیاه هسته دار هم گفته می شود.

قیمت روز زرشک تازه

قیمت روز زرشک تازه

قیمت زرشک سیاه هسته دار به صورت عمده در مراکز جمع آوری ان یعنی شاهرود، سمنان، شمال ایران و بجنورد با قیمت پایه حدود ۱۲ هزار تومان خرید می شود. البته این قیمت عمده فروشی  و دست اول از دست کسانی است که آن را جمع اوری می کنند. قیمت زرشک سیاه تازه در همین شهر ها و در میدان میوه و تره بار تهران تا ۲۵ – ۳۰ هزار تومان برای هر کیلو نیز تعیین شده است که قیمت بسیار معقولی می باشد. چراکه هزینه جمع آوری و حمل و نقل آن و همچنین پرتی و خرابی زرشک و اضافه شدن واسطه را نیز باید در نظر گرفت.

با اتمام فصل تابستان و شروع فصل پاییز به فصل برداشت زرشک تازه قرمز نیز نزدیک می شویم. گونه زرشکی که در منطقه خراسان کشت می شود بربریس ولگاریس است.  اولین میوه های تازه زرشک به صورت دان شده به بازار تهران نیز رسیده است. در میادین میوه و تره بار تهران قیمت خرده فروشی زرشک ۲۵ هزار تومان به بالا تعیین شده است.

از آنجاییکه زرشک تازه سیاه و قرمز فواید بسیاری برای سلامتی بخصوص کسانی که مشکلات کبدی و قلبی دارند مفید است، از این رو یک بخش مهم از تماس های مجموعه ما از طرف کسانی است که بدنبال خرید زرشک سیاه و قرمز جهت بهبود بیماری خود می باشند.

برداشت زرشک از باغات خراسان جنوبی تا اواسط اذر ماه ادامه پیدا می کند. همانگونه که در خبر های پیشین بار ها اشاره کردیم، زرشک خشک قرمز (زرشک خشک پفکی و دانه اناری) در سال گذشته افزایش قیمت باور نکردنی را از سر گذراند. این روند افزایشی قیمت زرشک همچنان نیز ادامه دارد. حتی با نزدیک شدن به فصل برداشت هم به نظر نمی آید که این بازار پر تلاطم ارام و ثبات گرفته باشذ. یکی از دلایل افزایش بی رویه قیمت زرشک در بازار ایران کمبود و کم باری باغات زرشک در سال ۹۷ بود. سال ۹۸ به نظر می اید که سال پر باری برای باغا زرشک باشد. تخمین ها حاکی از افزایش حداقل ۲۰ درصدی هستند.  از این رو کمبود محصول  که از دلایل افزایش قیمت زرشک بود به نظر رفع شده است. از این رو ما منتظر قیمت معقولانه تری در بازار زرشک هستیم.

قیمت روز زرشک تازه

عوامل مهم در صادرات زرشک – قیمت زرشک صادراتی

توسعه اقتصادی و صادرات زرشک
موضوع صادرات و بازرگانی بین المللی یکی از ارکان توسعه اقتصادی هر کشوری است. در ایران نیز باید برای خلاص شدن از مرکزیت صادرات نفتی و رهایی از وابستگی به اقتصاد تک محصولی درمورد صادرات غیرنفتی جدی بود. انتقال تمرکز از صادرات نفتی به صادرات غیرنفتی یکی از مباحثی است که باید در تحقیقات اقتصادی کشور محوریت یافته، به اس و اساس دغدغه‌های محققین تبدیل بشود. درمورد این مسأله مهم هنوز برنامه‌ها و تمهیدات لازم شکل نگرفته است و به همین دلیل ایران در مسیر پیشرفت اقتصادی مدام درجا می‌زند. در همه کشورهای توسعه یافته و صنعتی جهان، ارکان پیشرفت اقتصادی به امر صادرات و تجارت جهانی وابسته است. و بر اثر تأکید و استمرار، این مهم به الگویی بی‌نقص تبدیل شده است. در سی چهل سال اخیر کشورهای توسعه یافته در جهت رسیدن به قله های اقتصادی، هر چه بیشتر خصوصی سازی، آزادی از مقررات دست و پاگیر، کوشش برای جلب سرمایه‌های خارجی و کشف بازارهای جهانی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند. اقتصاددانان روزبه روز بیشتر بر اهمیت تجارت خارجی و صادرات در پیشرفت اقتصادی کشور تأکید می‌کنند. صادرات می‌تواند علاوه بر ایجاد رشد و توسعه در تولید محصول صادراتی، به حفظ و افزایش ذخایر ارزی و ایجاد موقعیت‌های شغلی و نشو و نمای عرصه کار و صنایع کمک می‌کند.

صادرات زرشک
ما در عرصه اقتصاد چون بسیاری دیگر از عرصه‌ها با دو‌ پدیده جهانی شدن و پیشرفت تصاعدی تکنولوژی مواجه هستیم. این شتاب آن قدر زیاد است که پیش از آن‌که حتی کلمات معادل برای نامیدن آیتم‌های نوین را بسازیم، فراورده‌ها و دانش جدیدی وارد فضای علمی و تجاری جهانی می‌شود. در چنین شرایطی اکتفا به بازارهای داخلی ساده‌انگاری است. بازاریابی در دنیای امروز شکل‌های پیچیده‌ای به خود گرفته است که باید با تمام توان بر امکانات بسیار و وجوه مختلف آن تسلط پیدا کرد. علاوه بر دیدگاه و رویکرد جهانی باید بر عناصر بومی و وجوه ممیزه ایرانی در ارائه محصول و تبلیغات کالا تمرکز کرد و به سبک و سیاقی جدید و منحصر به فرد در ساحت عرضه و تقاضا رسید. گسترش روش‌های ارتباطی و پیشرفت کانال‌های اطلاع‌رسانی در این امر مهم هم نقش یاری رساننده و هم نقش دریچه‌های جدید برای تبلیغات را به عهده دارند. فرهنگ و محیط کشورهایی که بازارشان را برای صادرات برمی‌گزینیم در تعیین شیوه‌های عرضه و بازاریابی و تبلیغات بسیار مؤثر هستند. وقایع سیاسی جهانی از جمله روی کار آمدن نظام‌های سیاسی جدید، اقبال کشورهایی چون چین به اقتصاد بازار، آزادی کشورهای عقب‌افتاده، شکل‌گیری نهادهای وحدت‌بخش اروپایی، رشد وتوسعه بی‌سابقه کشورهای جنوب شرق آسیا و غیره می‌توانند موقعیت‌های جدیدی را در شیوه‌های بازاریابی به وجود بیاورند.
در قرن حاضر اقتصاد جهانی به سود کشورهایی خواهد چرخید که از فرصت‌های نوین بازاریابی و نوآوری در عرضه تجارت و کسب و کار جهانی بهره بگیرند و با تمرکز تفکر و عمل در عرصه‌های جهانی و بومی، سهم بزرگی از بازارهای کشورهای دیگر را با عرضه محصولات خود به انحصار دربیاورند.
ایران که تاکنون اقتصاد غیرنفتی پررنگی در بازارهای جهانی نداشته و به عنوان پرچم‌دار اقتصاد نفتی در جهان مطرح بوده، باید در این عرصه رقابت جهانی خودی نشان داده، محوریت اقتصاد خارجی را از تجارت فراورده‌های نفتی به سمت دیگر محصولات و امکانات تغییر بدهد. به این منظور برنامه‌‌های توسعه اقتصادی باید در ارتباطی اندام‌وار با تجارت خارجی و صادرات کالا قرار بگیرند. در صادرات محصولی مثل زرشک باید بر ارتباط تنگاتنگ بخش کشاورزی در داخل با سیاست‌های کلان اقتصادی تأکید کرد و راه‌کارهای مناسب را برگزید. برنامه‌های ریشه‌ای و مبنایی در ایجاد تناسب میان بخش‌های مختلف اقتصادی در داخل و خارج بسیار حائز اهمیت است. طرح برنامه‌های درازمدت و کوتاه‌مدت در جهت رفع مشکلات اساسی و مسائل پیرامونی ضروری است.

قیمت زرشک دانه اناری
پژوهش‌های بنیادی برای شناسایی مؤلفه‌های موفق در برنامه‌های رقبای تجاری و ایجاد زمینه مناسب برای پیشی گرفتن از این فاکتورها و همه زمینه‌ها به توسعه صادرات محصولات کشاورزی مثل زرشک بسیار کمک می‌کند.
زرشک یکی از مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین محصولات برای صادر کردن به کشورهای دیگر است. به این منظور باید بازارهای جهانی محصولات غذایی را بررسی کرد و به راه‌های رسوخ به این بازارها اندیشید و تلاش نمود که نیاز به محصول زرشک به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواد اولیه غذایی در این بازارها ایجاد شود.
روش‌های زیادی به منظور ایجاد بازار تقاضا برای محصول زرشک وجود دارد که بعضی در عرض یکدیگر و بعضی در رابطه طولی هستند. بازاریابی، مذاکرات با واردکنندگان محصولات غذایی در کشورهای دیگر و بررسی آمارها و داده‌های جهانی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی و ارتباط با واسطه‌ها و مشاوران تجاری از جمله این روش‌هاست.
بخش کشاورزی می‌تواند میان امکانات مختلفی که در صادرات برخی اقلام مواد غذایی و محصولات کشاورزی وجود دارد موقعیت منحصر به فردی داشته باشد. زیرا این بخش به تکنولوژی خیلی پیشرفته ای تکیه ندارد و به دلیل آب و هوا و شرایط بومی خاص ایران و همچنین تنوع خاک و حاصلخیزی آن می‌توان روی بخش کشاورزی در زمینه صادرات تمرکز کرد و سوددهی را به بالاترین حد آن رساند. مشخصه‌های بومی آب و هوایی ایران امکانات زیادی را برای پرورش محصولاتی که در نقاط دیگر جهان به عمل نمی‌آیند به وجود می‌آورد. محصولات کشاورزی خاص و اعلا از جمله زرشک که در کشورهای دیگر با نگاه متفاوتی دیده می‌شوند، امکانات بالقوه‌ای برای بنیان نهادن نیازهای جدید در بازار این کشورها عرضه می‌کنند. این محصولات یگانه و ارزشمند به منظور صادرات و جذب سودهای کلان نیاز به پروژه‌های تحقیقاتی وسیع در زمینه بازاریابی و عرضه و تقاضا دارند. پدیده‌ای که مغفول مانده یا جدیت و تمرکز مناسبی روی آن صورت نمی‌گیرد.

قیمت زرشک صادراتی
ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زرشک از پتانسیل بالایی در زمینه عرضه و بازاریابی اختصاصی در سطح جهان برخوردار است. ولی متأسفانه به دلیل عدم توجه مسؤولین و عدم تمرکز بر زیربناهای تولید و بسته‌بندی و عرضه از جایگاهی جهانی که حق طبیعی این کشور بوده محروم مانده است. برای رسیدن به موقعیت سزاوار در سطح جهانی باید نظام منسجم و واحدی در تمام سطوح تولید اعم از کشت و داشت و برداشت و بسته بندی و بازاریابی و صادرات نظارت داشته باشد و مراحل مختلف این پروسه را چون حلقه های زنجیر به هم مربوط کند. در صورت ادامه روند تولید و صادرات به شیوه‌های ضعیف گذشته موقعیت ایران روزبه‌روز در بازار جهانی کمرنگ‌تر می‌شود و همتایان اقتصادی در کشورهای رقیب با بهبود همیشگی مراحل تولید و بازاریابی خود به سرعت میان ساختارهای خود و تشکیلات تولیدی ایران فاصله بیشتری ایجاد می‌کنند و گوی سبقت را از صادرات زرشک ایران که الحق باید برترین جایگاه را در سطح جهانی داشته باشد می‌ربایند.
اگر ایران بتواند با مطالعه و بررسی جزئیات مرتبط با محل کشت و شیوه‌های داشت و برداشت و ریزنقش‌های هر کدام از مراحل تولید تا صادرات به کیفیت مطلوبی برای مصادره بیشترین نصیب از بازار جهانی برسد، در آن صورت تولید داخلی نیز برای پاسخگویی به نیاز جهانی افزایش پیدا خواهد کرد و کشاورزان و مسؤولین مراحل صنعتی برای رقابت و رسیدن به سطحی استاندارد بیشترین تلاش خود را خواهند کرد که این مهم موجب ایجاد اشتغال و بهره‌وری بیشتر و پایین آمدن مخارج تولید و جهت‌دهی برنامه‌های کلان اقتصادی در کشور می‌شود.
بدیهی است که جلوه ظاهری ارائه محصول در جلب نظر مشتری نقش مهمی دارد. خریداران با توجه به حساسیت بالای بینایی تحت تأثیر رنگ و شکل و آرم و زیبایی بسته بندی قرار می‌گیرند و این مؤلفه می‌تواند باقی شاخص‌های محصول را تحت تأثیر مستقیم قرار می‌دهد. بنابراین بسته‌بندی محصول زرشک می‌تواند از ارکان پروسه عرضه و بازاریابی محصولات باشد که در اینجا با توجه به اینکه محصول مورد نظر یعنی زرشک یک محصول کشاورزی می‌باشد و در معرض فاسد شدن و تباهی قرار دارد باید به جنبه‌های مختلف بسته بندی از جمله شکیل بودن و زیبایی و امنیت و بهداشتی بودن آن به یک اندازه توجه شود.
ورود تولید کنندگان زرشک به حوزه صادرات و ارائه مستقیم زرشک از واحدهای تولیدی به بازارهای جهانی بدون واسطه بازرگانان، امر دیگری است که می‌تواند مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد. فعالان حوزه محصولات کشاورزی و تولیدکنندگان داخلی در صورتی که خود به طور مستقیم در معرض رقابت‌های جهانی قرار بگیرند مجبور می‌شوند به تمامی مراحل تولید تا صادرات به عنوان گام‌هایی مهم و حیاتی توجه کنند و تجربه و دید وسیعی در تعامل جزئیات و رابطه اندام‌وار بخش‌های مختلف این روند برای بهبود کل پروسه پیدا کنند و جریان پیوسته تکوین و شکل‌گیری محصول نهایی را به بهترین وجهی هدایت و مدیریت کنند.
با توجه به زمینه‌های متنوع یاد شده می‌توان گفت برای ترویج و تقویت صادرات زرشک و تصاحب سهم وسیعی از بازار جهانی عرصه‌های گوناگونی برای تحقیق و پژوهش وجود دارد که در صورت توجه و دقت، در زمینه‌های متعددی چون صادرات زرشک، اشتغال‌زایی، پیشرفت مراحل تولید زرشک و همچنین اشاعه فعالیت‌های کشاورزی و اختصاص زمین و سرمایه به این بخش از اقتصاد کشور بسیار مفید و تعیین کننده است.

قیمت زرشک

همان گونه که در بالا اشاره شد قیمت زرشک همچنان در نوسان است. نوسان اخیر در بازار زرشک یک علت مهم دیگر هم دارد و آن اینکه در انتهای سال از دید کشاورزی زرشک هستیم ب سیاری از کشاورزان محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند و تقریبا می توان گفت سرد خانه ها عاری از زرشک شده اند.  همین کمبود فزاینده نیز به افزایش قیمت زرشک در پایان فصل ان دامن  زده است. اکنون قیمت زرشک صادراتی پفکی  بین ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان میباشد. چنانچه خواهان زرشک پفکی با کیفیت پایین تر باشیم این قیمت بین ۷۲ تا ۷۵ هزار تومان است.  زرشک دانه اناری نیز که  تقریبا از عید به بعد دیگر در بازار به ندرت یافت می شود حول و حوش ۶۵ هزار تومان خرید و فروش می شود.

 

  جهت خرید، فروش و مشاوره انواع زرشک و فراورده های زرشک چون مربای زرشک (Barberry jam)، کنسانتره زرشک (Barberry Concentrate)و غیره به ما زنگ بزنید یا در کانال تلگرام و اینستاگرام ما عضو شوید.  
مدیریت فروش:شادمان
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09122980199
شماره تلفن ثابت: 02186046255
آدرس کانال: barberry_abram@
پست الکترونیکی: info@abramfood.com
آدرس دفتر: تهران، یوسف آباد، خیابان ۱۲، پلاک ۲۸

مطلب پیشنهادی

قیمت جدید زرشک دانه اناری ۹۸

قیمت جدید زرشک دانه اناری ۹۸

قیمت جدید زرشک دانه اناری ۹۸—-در حال حاضر مشکل اصلی کشاورزان که آنها را مجبور …

کانال تلگرام