مقالات

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

قیمت زرشک دونه اناری در تهران

در این مقاله به مبحث قیمت زرشک دونه اناری یا همان زرشک دانه اناری می پردازیم. زرشک خشک قرمز به نام های زرشک پلویی، زرشک قرمز بی دانه یا به صورت خلاصه زرشک در بازار تجاری ایران مواجه می شویم. در دسته بندی زرشک خشک قرمز همچنین به نام هایی چون زرشک دانه اناری ، زرشک یاقوتی ، زرشک خرمنی ، زرشک دونه اناری، زرشک معمولی، زرشک تالاری، زرشک زیر تالاری و زرشک پفکی بر می خوریم. همه این انواع زرشک از درختچه زرشک از گونه باربریس ولگاریس بدست می آیند. در واقع تفاوت این انواع زرشک خشک در شیوه خشک کردن زرشک است.

 

در این جا به نحوه خشک کردن و تولید زرشک دونه اناری یا اناری می پردازیم و در آخر در مورد قیمت زررشک دونه اناری نیز صحبت می کنیم.

قیمت زرشک دونه اناری

زرشک دونه اناری یا همان زرشک دانه اناری

به زرشک دونه اناری علاوه بر زرشک دانه اناری، زرشک یاقوتی و همچنین زرشک خرمنی نیز گفته می شود. البته نام زرشک یاقوتی بیشتر در مصلی مشهد شنیده می شود. در سایر نقاط ایران تنها به زرشک اناری شهرت دارد.

 

برای تولید زرشک اناری برداشت محصول زرشک معمولا به صورت ضربه زدن به شاخه ها است. در این روش زیر درختچه زرشک پارچه ای پهن می شود و با چوب به شاخه های درختچه زرشک ضربه زده می شود. حبه های زرشک در این روش از شاخه جدا شده و به زیر درخت میریزند. سپس میوه تازه زرشک به مکان هایی بر روی زمین یا پشت بام ها منتقل می گردد که به خرمن معروفند. این زمین های معروف به خرمن از جنس کاه گل می باشند. زرشک در معرض نور مستقیم خورشید و به کمک خاک و هوا در کمتر از ۲۰ روز نسبتا خشک شده و آماده عرضه به بازار می گردد. در خراسان جنوبی معمولا منطقه افین این زرشک را تولید می کند. عمده کشاورزان روستای افین زرشک را به صورت خرمنی می فروشند.

قیمت زرشک دانه اناری
زرشک دانه اناری یا زرشک خرمنی

معایب زرشک دانه اناری

  • رویت زرشک دانه اناری به نسبت زرشک پفکی و زیر تالاری کمتر قابل توجه است.
  • زرشک دانه اناری معمولا رطوبت بیشتری دارد و برای قابل فراوری شدنش به آن روغن بیشتری می زنند.
  • زرشک دانه اناری چون روی خاک خشک می شود میزان قابل توجهی به دانه های خشک آن خاک و شن چسبیده است.
  • زرشک دانه اناری چون با نور مستقیم خورشید خشک می شود سیاه تراست و زودتر هم سیاه می شود. از این رو بهتر است فوری مصرف شود.
قیمت زرشک در ۱۰ مهر ۹۸
عکس سمت راست زرشک پفکی وعکس سمت چپ زرشک دانه اناری

مزیت زرشک دانه اناری

  • بزرگترین مزیت زرشک دانه اناری این است که قیمت زرشک دانه اناری به نسبت قیمت زرشک پفکی پایین تر است و با توجه به تورم و گرانی های ایران این می تواند مزیت بزرگی محسوب شود. البته زرشک دانه اناری در بازار صادراتی نیز گاهی محبوب تر است. علت این موضوع استفاده از زرشک در تهیه مشروبات الکلی و شیرینیجات است. چون زرشک در این کارخانه ها له می شود، دیگر ظاهر پفکی زرشک اهمیتی ندارد و تنها قیمت است که مهم می شود.
تولیدکنندگان زرشک پفکی

قیمت زرشک دانه اناری

برای دیدن لیست قیمت انواع زرشک پفکی و زرشک دانه اناری به صفحه قیمت روز زرشک در همین وب سایت مراجعه شود. قیمت زرشک دانه اناری امروز ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ در مجموعه زرشک آبرام ۶۵ هزار تومان می باشد. قیمت زرشک پفکی، قیمت زرشک دونه اناری، قیمت زرشک خشک بیرجند، قیمت خرید زرشک اناری و پفکی

مقالات مرتبط

آبرام، مرجع قیمت انواع زرشک در ایران