فروش عمده زرشک قائنات با قیمت ارزان

 فروش عمده زرشک قائنات با قیمت ارزان – زرشک در خراسان جنوبی جنوبی تولید و در تهران و سایر شهرهای ایران به فروش می رسد. این مقاله درخرداد ماه  ۱۴۰۲ به روز رسانی می گردد.  در این مقاله به سرفصل های زیر پرداخته می شود:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

فروش عمده زرشک قائنات

اما به طور خلاصه هدف ما در اینجا موضوع زرشک قائنات است  و به مباحث اصلی زیر می پردازیم.

  • زرشک قرمز قائنات : تولید – برداشت – خشک کردن – انبار کردن
  • قیمت زرشک عمده قائنات
  • فروش عمده زرشک قائنات
  • صادرات زرشک عمده قائنات

اکنون قبل از هر صحبتی، مقدمه ای درباره  زرشک می گوییم.

میوه زرشک و کشت آن 

با توجه به آن که بالاتر از ۹۰ درصد از سطح زیر کشت زرشک در شهرهای قائنات و بیرجند قرار دارد (هرچند این رقم خیلی کمتر از آمار سازمان جهاد کشاورزی استان می باشد) کشت زرشک یکی از بهترین گزینه ها در الگوی کشت منطقه است. بررسی نسبت سطح زیر کشت هر کشاورز با مزیت های نسبی این محصول در منطقه به ویژه ایجاد اشتغال فصلی نشان می‌دهد که زرشک در کنار زعفران می تواند به عاملی اساسی در رشد اقتصادی خراسان تبدیل شود.

زرشک و زعفران از محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی در خراسان هستند که شهرهای قائن و بیرجند و گناباد را به مراکز مهم کشت خود تبدیل کرده اند. پارامترهای متعددی چون خرده مالکی، کمبود آب، نیروی کار فراوان و دانش اقلیمی و تجربی موجب شده زرشک و زعفران جایگاه واقعی خود را در این مناطق پیدا کنند. در وضعیت اقتصادی کنونی با توجه به شرایط متفاوت و تحلیل‌برنده‌ای که با آنها مواجهیم بیشترین ضرر و زیان کشت های پراکنده در کشور و عدم ثبات قیمت ها به اوضاع مالی خرده مالکین وارد می شود.

برای حفظ اشتغال به زرشک و زعفران در خراسان و رسیدن به امنیت شغلی در این زمینه تدابیر و برنامه ریزی‌های پیوسته بخش کشاورزی ضروری است.

واضح و بدیهی است که اگر به هر علتی کشت زرشک و زعفران در خراسان افت کند و کشاورزان شغل خود را از دست بدهند اقتصاد این مناطق با مسئله‌ای جدی روبه‌رو خواهد شد. کاربرد وسیع زعفران و زرشک در صنایع غذایی و دارویی و انحصار کشت آنها به خراسان جنوبی باعث شده خراسان‌جنوبی چون منطقه‌ای طلایی در جغرافیای ایران بدرخشد.

  • کمبود آب و روشهای آبیاری انحصاری از مهم‌ترین عوامل محدودکننده زراعت در خراسان جنوبی می باشد.

نیاز آبی کم زرشک و زعفران نسبت به محصولات کشاورزی دیگر موجب شده جایگاه زرشک و زعفران در منطقه حفظ شود و سطح بیشتری از زمینها زیر کشت این دو محصول ارزشمند برود. یکی از مسائل مهم در کشت زعفران و زرشک به وضعیت اشتغال در منطقه خراسان مربوط میشود. ایجاد اشتغال به خصوص در شهرهای خراسان جنوبی و رضوی از دغدغه‌های مهم مسئولین است و این در حالی است که مساحت معینی از زمین کشاورزی برای تعداد قابل توجهی از افراد، اشتغال فصلی ایجاد می کند.

در ضمن پس از تولید زرشک و زعفران نیز هنوز پتانسیل زیادی برای اشتغال در زمینه نگهداری و پخش این محصولات و زمینه‌های دیگر وجود دارد. به خصوص این مقوله از آن جهت اهمیت دارد که در صورت هرگونه ضرر و زیان و افت اقتصادی در منطقه، روستاییان به سمت شهرها گرایش پیدا کرده و با موج مهاجرت های بی برنامه روبرو خواهیم بود.

قدمت گونه زرشک در ایران

گفته می شود که قدمت و  دیرینگی زرشک به دوره ائوسن بر می گردد. دوره ائوسن به ۳۳.۹ میلیون  تا ۵۶ میلیون سال قبل بر می گردد.بنابراین از گذشته  درختچه زرشک (barberry bush) به صورت وحشی در مناطق مختلف ایران می رویده است.

به نظر می رسد که خواص زرشک  (barberry benefits) نیز از دیرباز بین مردم ایران شناخته شده بوده است. در زیر ترکیبات زرشک را برای زرشک پلویی ، زرشک هسته دار و آب زرشک مشاهده می فرمایید. 

خرید زرشک - ترکیبات زرشک

گونه های زرشک یا خوردنی یا زینتی می باشند. گاهی نیز زینتی- خوراکی هستند. از جمله گونه خوراکی ولگاریس است که همان زرشک قرمز پلویی از همین خانواده می باشد. این گونه در شهرستان قائنات و به طور کلی در منطقه خراسان جنوبی به صورت عمده کشت می شود.

  • فروش عمده زرشک قائنات در این شهر توسط کشاورزان و یا بنکداران و واسطه ها انجام می پذیرد. 

گونه های زینتی  زرشک در پارک ها

برخی از این گونه های زرشک که در پارک جای و در تهیه پرچین باغات استفاده می شوند  عبارتند از :

  • بوکسیفولیا – B.buxifolia
  • داروینی- Berberis darwinii
  • فورتونئی – fortunei
  • استنوفیلا
  • استاپفیانا
  • تانبرگی – Berberis Thunbergii DC
  • گاهی زرشک ولگاریس – Berberis vulgaris L

گونه های زرشک - قیمت زرشک

مشکلات کشاورزان و باغداران زرشک

کشاورزی و باغداری،  حرفه ای بسیار سخت و نامطمئن است بخصوص در خراسان جنوبی که از لحاظ آب و هوایی سخت و خشک است. چراکه با یک نامهربانی آب و هوا ممکن است حاصل و دسترنج یک ساله آن ها به باد فنا برود.

 از آنجایی که معمولا تنها منبع امرار معاش کشاورزان از همین راه است زندگی ان ها با مشقت همراه باشد.  از جمله این شرایط نامساعد می توان به عوامل زیر اشاره نمود

  • سرمای بی موقع بهاره و پاییزه و سرمازدگی درختان  یا محصولات آماده برداشت
  • گرمای شدید تابستان و بی بارانی و خشکسالی
  • آفات کشاورزی و باغی

به این شرایط آب و هوایی باید سقوط یکباره قیمت برخی از محصولات کشاورزی را نیز به آن اضافه نمود. متاسفانه معمولا هر سال این داستان برای محصولی تکرار می شود. برای مثال سال ۹۷ این اتفاق برای سیر افتاد طوریکه برخی از کشاورزان در انبار های خود را باز نمودند تا فقط بتوانند از شر محصولی که ارزشی نداشت خلاص شوند.

شاید بیمه های کشاورزی راه مناسبی برای تضمین زحمت کشاورزان و باغداران باشد که با خیال راحت به حرفه خویش بپردازند اما متاسفانه بیمه فقط بخش کوچکی را پوشش می دهد.

 تولید زرشک در قائنات خراسان جنوبی

این همه را گفتیم که به مشکلات باغداران زرشک در خراسان جنوبی و به طور خاص شهر قائنات نیز بپردازیم. در کنار مشکلات تولید گفته شده در بالا، برای باغداران زرشک مشکلات اضافی نیز وجود دارد از جمله آن ها می توان به نبود بارگاه های مناسب برای خشک کردن زرشک تازه اشاره نمود. به همین خاطر کشاورز مجبور می شود زرشک تازه را با قیمتی پایین تر از آن چه که ارزش محصول است به فروش برساند.

فروش عمده زرشک قائنات

از دیگر مشکلات باغداران زرشک نبود کارخانه و کارگاه های مناسب جهت فرآوری محصول زرشک است. چراکه میوه زرشک به صورت خام فروشی قیمت آن پایین است. در صورتی که که اگر میوه زرشک تبدیل به فراورده هایی چون مربای زرشک و کنسانتره زرشک شود،  علاوه بر نگهداری آسان تر محصول نهایی از جذابیت بیشتری در بازارهای جهانی نیز برخوردار خواهد بود.

برداشت زرشک قائنات

قاینات در خراسان جنوبی واقع است. شهر های اطراف قاینات عبارتند از

  • بیرجند
  • آرین شهر 
  • تربت حیدری
  • گناباد

قاینات به واسطه زرشک و زعفرانش در ایران و دنیا شناخته شده است. شهری کویری که درختان زرشک ان بیشتر کشاورزی این شهر و حومه ان را پوشش می دهند.

  1. زرشک مانند سایر درختان در فصل بهار شکوفه می دهد. البته به نسبت سایر درختان میوه کمی دیرتر به گل می نشیند.
  2. رنگ میوه زرشک از اواخر تابستان شروع به قرمز شدن می کند
  3. میوه زرشک در اواخر مهرماه کم کم آماده برداشت می شود.

برداشت زرشک در قائنات معمولا ۲ ماه طول می کشد. زرشک تازه یا به صورت تازه فراوری می شود که مثلا از آن مربای زرشک تهیه می شود و یا آن را خشک می کنند. استفاده زرشک خشک قرمز در ایران نسبت به زرشک تازه مرسوم تر می باشد.

برداشت زرشک قائنات

زرشک تازه به استفاده از روش و شیوه های سنتی  صد ها ساله و یا توسط دستگاه های صنعتی و نیم صنعتی خشک می گردد.  البته همچنان روش مرسوم همان شیوه سنتی است که زرشک خشک در آفتاب یا سایه خشک شود.

زرشک پفکی و زرشک دانه اناری حاصل شیوه های مختلف آفتاب و سایه خشک کردن است. قیمت زرشک پفکی نسبت به قیمت زرشک دانه اناری بالاتر است.بنابراین در بحث فروش عمده زرشک قائنات  ما دو گونه زرشک داریم. فروش زرشک پفکی قائنات و فروش زرشک دانه اناری قائنات. زرشک پفکی زرشک مرغوب تری است و بنابراین قیمت زرشک عمده بالاتری دارد.

مصرف عمده زرشک 

ایرانی‌ها با شنیدن کلمه زرشک به یاد غذای محبوب شان یعنی زرشک پلو با مرغ ایرانی می افتند که در ضیافت ها به یکی از غذاهای زینت بخش سفره های ایرانی تبدیل شده است .

رنگ و عطر خوش زعفران در کنار رنگ زیبای زرشک و عطر و طعم برنج شمالی یک پکیج عالی و خوشگوار به وجود می آورد که هیچ کس نمی تواند از خاطره‌ی آن دل بکند. اما به غیر از زرشک‌پلو غذا های زیادی هستند که در آنها زرشک نقشی مکمل و زینت بخش دارد.

بسیاری از سالادها، دلمه ها، ته‌چین و غذاهای دیگر به طعم و رنگ دلنشین زرشکی احتیاج دارند. از زمان‌های قدیم زرشک به عنوان مزه در خوراکیهای ایرانی استفاده می‌شد و آب زرشک نیز یکی از نوشیدنی های اساسی در رفع عطش در فصل‌های گرم سال بود.

علاوه بر این مصارف خوراکی، زرشک در تهیه بسیاری از مواد بهداشتی و داروها استفاده می شود.

  • خاصیت تسکین دهندگی زرشک در بسیاری از مسکن ها به کار گرفته می‌شود
  • از زرشک در بعضی از داروها برای تمیز کردن خون و دیگر اجزای داخلی بدن استفاده می شود.
  • یکی دیگر از موارد مصرف دارویی زرشک که بسیار مهم است و آن نقش زرشک در پاکیزگی کبد است که عضوی اساسی در تامین سلامتی بدن می باشد.

در طب سنتی ایرانی نیز خواص بهبود دهنده زرشک‌ برای طبیبان بارز بوده و اطبا از آن در رفع بسیاری از بیماریهای زیر استفاده می کردند:

  • کم خونی
  • اسهال
  • قند
  • انقباض رگ ها
  • ، مشکل هاضمه
  • ، مسمومیت
  • مشکلات کبد 
  • صفرا
  • عفونت ادراری
  • جریان خون ضعیف
  • درد و بی قراری

زرشک حاوی نوعی چرک‌ خشک‌کن می باشد که در نابودی ذرات میکروسکوپی بیماری‌زا موثر است. نکته‌ی قابل تأمل دیگر در مورد زرشک این است که نه تنها میوه زرشک خواص درمانی زیادی دارد بلکه تمام اجزای درختچه زرشک حاوی مواد عالی برای رفع بسیاری از بیماری ها هستند.

زرشک محصول یونیک و منحصر به فردی است. چراکه  تنها در ایران تولید می شود و عمده صادرت زرشک از دویست، سیصد تن بالاتر نمی رود. با توجه به تولید هزاران تن زرشک در ایران، این میزان صادرات زرشک بسیار ناچیز بوده و می توان نتیجه گیری نمود که عمده زرشک تولیدی ایران در داخل کشور نیز مصرف می گردد. از جمله مصرف کنندگان داخلی زرشک می توان به لیست زیر آشاره نمود.

  • مصرف زرشک در رستوران ها
  • مصرف زرشک در تالارهای عروسی
  • مصرف زرشک در مساجد و برای امور نذری – بخصوص در ایام محرم و رمضان
  • مصرف زرشک برای مراسم و مهمانی های خانگی همچون عروسی، عزا و نذریها
  • مصرف زرشک جهت مصارف خانگی – سرانه مصرف خانگی زرشک بالا نیست.

قیمت زرشک قاین

خرید زرشک بیرجند

برای خرید زرشک قائن و بیرجند در صورت وجود زمان و انرژی و هزینه کافی می توان در محل تولید زرشک یا مشهد حضور پیدا کرد .

 زرشک را می توان مستقیم از تولید کنندگان زرشک خرید که هم به انواع سطوح کیفی زرشک دسترسی وجود داشته باشد و هم با قیمت مناسبی خریداری انجام شود. ولی در صورت دوری راه و نبود امکانات می توان به سایتهای معتبر در زمینه خرید و فروش و تجارت زرشک مراجعه کرد و اطلاعات لازم را کسب نمود. سپس تماس با عوامل این سایت ها مراحل خرید زرشک و قیمت آن را به حداقل می رساند و با خرید حضوری در دفتر سایت امنیت لازم را برای مبادلات و رد و بدل کردن پول فراهم می کند مجموعه‌ی آبرام از بازرگانی آتما می تواند شما را از خریدی مطمئن با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی بهره مند سازد.

خرید زرشک بیرجند

خرید اینترنتی زرشک زیرتالاری

زرشک زیر تالاری محصول ترکیبی از زرشک پفکی و اناری است. کیفیت بهتری نسبت به زرشک اناری یا همان زرشک آفتاب خشک دارد و قیمت آن نیز از زرشک اناری بالاتر است. هر چه میزان زرشک پفکی که در ان است بیشتر باشد، زرشک زیرتالاری با کیفیت تر می شود. از لحاظ در جه بندی کیفیت زرشک موجود در بازار ابتدا زرشک پفکی، سپس زرشک زیر تالاری و در انتها زرشک دانه اناری است و قیمت آن ها نیز از بالا به پایین همین ترکیب را دارد. چون قیمت زرشک زیر تالاری مناسب است، بسیاری از خریداران این زرشک را که به زرشک پفکی نیز شباهت دارد انتخاب می کنند.

برای خرید اینترنتی زرشک زیرتالاری به سایت زرشک آبرام مراجعه کنید.

زرشک دانه اناری ریز تر از زرشک پفکی است که بخاطر تفاوت در شیوه های خشک نمودن زرشک تازه قرمز است وگرنه زرشک پفکی و دانه اناری از یک محصول تازه فراوری می شوند.

خرید زرشک به صورت عمده

اگر خودتان زرشک را تولید نمی کنید و می خواهید برای صادرات زرشک به عنوان کسب و کاری جدید قدم بردارید، باید با راه های خرید زرشک که کیفیت و قیمت آن را تضمین کند آشنا شوید. برای خرید عمده زرشک، محض صادرات زرشک، شما می توانید به بازارهای عمده فروشی تهران و مشهد مراجعه کنید یا از طریق سایت های مربوط به این بازارها به زرشک دسترسی داشته باشید و زرشک مورد نیاز خود را سفارش دهید.

بازار تهران و بازار مشهد دو مرکز عمده فروشی زرشک در کشور هستند که زرشک را در قیمت مناسب و با کیفیت بالا ارائه می دهند.

گرچه زرشک در بازارهای گوناگون در سطح کشور عرضه می‌شود. اما در صورت امکان خرید حضوری زرشک از سر زمین‌های کشاورزی توصیه می‌شود تا با حذف دلالان سود بیشتری عاید کشاورزان و صادرکنندگان فعال و دلسوز شود.

خرید زرشک آبرام

در صورت عدم امکان حضور فیزیکی در باغات زرشک نیز می توان به سایت های معتبر فروش زرشک مراجعه کرد که بهترین سایتهای اینترنتی در این زمینه سایت های وابسته به مجموعه آبرام از بازرگانی آتما می‌باشند. عوامل این مجموعه به دلیل اصلیت مکانی خود که همگی از خطه خراسان جنوبی برخاسته‌اند با تمام مراحل کشت و پرورش و عرضه زرشک آشنایی کامل دارند و می توانند پاسخگوی همه سوالات شما باشند.

این مجموعه به دلیل ارتباط مستقیم با کشاورزان از تمامی جوانب و نقاط مثبت و منفی مسائل آگاه است و اطلاعات خود را در اختیار صادر‌کنندگان و بازرگانانی می گذارد که با این مجموعه مشارکت و همکاری داشته باشند. زرشک تولید شده در خراسان جنوبی در سال های اخیر تاثیر زیادی در بازارهای جهانی گذاشته و قسمت زیادی از نیاز جهانی زرشک را تأمین کرده است .

 آتما در این زمینه نقش پررنگی ایفا کرده و همچنان رو به توسعه و آبادانی و جذب مشتریان خارجی دارد. پیشرفت در بازرگانی زرشک، کشاورزان را نیز به فعالیت و تولید کیفی بالاتر ترغیب کرده است و تعامل خوب و بهینه میان مجموعه آبرام و کشاورزان، ناهمواریهای مسیر صادرات زرشک را برطرف ساخته است.

 انواع زرشک پفکی، دانه اناری و زیر تالاری با استقبال گرمی از طرف کشورهای آگاه و پذیرنده مواجه شده اند و تجربیات مجموعه آبرام می تواند شما را در ارزیابی و انتخاب گزینه های مختلف یاری کند.

قیمت فروش زرشک

قیمت فروش زرشک به پارامتر های زیر وابسته است

  • خرید عمده زرشک
  • خرید جزیی زرشک اما به صورت فله
  • خرید جزیی زرشک اما به صورت بسته بندی شده

دوری و نزدیکه به مرکز تولید زرشک نیز در قیمت نهایی زرشک موثر است. برای مثال قیمت زرشک در تبریز به صورت عمده گرانتر از قیمت زرشک در تهران است. دلیل این امر نیز هم مسایل مربوط به حمل و نقل است و هم اضافه شدن واسطه ها به این سیکل. فروش عمده زرشک به صورت سنتی در بنکداری ها معمولا صورت می پذیرد. قیمت زرشک پفکی  و قیمت زرشک دانه اناری به صورت عمده را از مجموعه زرشک آبرام نیز می توانید بپرسید.

بسته بندی زرشک

در بازار خرده فروشی  زرشک در بسته بندی های کوچک زیر در سوپر مارکت ها یافت می شود.

  • بسته زرشک صد گرمی
  • بسته زرشک صد و پنجاه گرمی
  • بسته زرشک دویست گرمی
  • بسته زرشک دویست و پنجاه گرمی
  • بسته زرشک سیصد گرمی
  • بسته زرشک پانصد گرمی

معمولا بسته بندی از این بزرگتر دیگر وجود ندارد و  باید خرید فله انجام شود. یشتر نیز در پستی به قیمت زرشک بسته بندی شده پرداختیم و اشاره نمودیم که این قیمت تا ۴ برابر قیمت زرشک فله هر چند بصورت جزیی می باشد.

فروش زرشک خشک قائنات

زرشک بر خلاف میوه ها که معمولا میوه تازه آن شناخته شده ترند، میوه خشک زرشک بیشتر در فرهنگ غذایی ما جایگاه دارد. حتی می توان گفت که تقریبا نمی شود میوه زرشک  تازه را به صورت یک میوه استفاده کرد. چون ترش است.

فروش عمده زرشک قائنات

میوه زشک زرشک همراه زعفران تولیدی ایران به غذای ما جایگاه و هویتی اختصاصی داده است. پلوی ایرانی همراه زرشک و زعفران بسیار زیبا و دلفریب است.  متاسفانه انحصار زعفران از دست کشور ما خارج شده است. امیدواریم این اتفاق نامیمون برای زرشک خشک نیفتد.

در حال حاضر این کشور ایران است که عمده زرشک مصرفی دنیا و ایران را تولید می کنند. آماری حاکی از  تولید بیش از نود و پنج درصد زرشک دنیا.

قیمت فروش زرشک خشک قائنات را از ما بخواهید. علاوه بر زرشک قرمز،  قیمت روز زرشک سیاه  (زرشک کرمانشاه) و قیمت زرشک سیاه آبگیری را  از مرکز پخش انواع زرشک – زرشک آبرام بخواهید.

قیمت فروش عمده زرشک قائنات -فروردین ۹۸

قیمت فروش عمده زرشک قائنات مانند قیمت زرشک سال ۹۷ نوسانات بالایی داشت ما به این بحث به گونه کامل و جامع در بحث قیمت زرشک فله ای پرداختیم. قیمت زرشک در بازار تهران با قیمت زرشک در قائنات تفاوت دارد. این قیمت در بنکداری های تهران در حدود ۲-۳ هزار تومان  می باشد.

در زیر آخرین لیست قیمت فروش زرشک آبرام برای فروردین  ۹۸ را ملاحظه می فرمایید. قیمت مرکز پخش زرشک آبرام نسبت به بنکداری های تهران ارزان تر است. در واقع بخشی از بازار عمده فروشی تهران زرشک مورد نیاز خود را از این مرکز فراهم می آورد.

لیست قیمت انواع زرشک

صادرات زرشک عمده قائنات

 سیاست گذاری‌های مالی یکی از مسائل بسیار پر اهمیت اقتصادی در زمینه سیاست گذاری های کلان اقتصادی کشور های مختلف می باشد. صادرات یکی از این مباحث است که می‌تواند در اعتلای سطح اقتصادی کشور نقشی اساسی بازی کند و در بهبود معیشت مردم و اشتغال زایی نیز بسیار تاثیر گذار باشد.

صادرات محصولات کشاورزی

صادرات محصولات کشاورزی چون بسیاری از شاخه های اقتصادی دیگر تابع قوانین عرضه و تقاضا است و کاملاً به بازارهای مختلف خارجی وابسته است.

در واقع تقاضای واردکنندگان زرشک در دیگر کشورها، زرشک تولیدی بیشتری را در داخل کشور به وجود می‌آورد. در چنین شرایطی است که تزریق تقاضا به بازارهای خارجی از مهم‌ترین اقدامات برای صادرات موفق تبدیل می شود.

منابع فیزیکی شامل مواد معدنی، آب و هوا و منابع طبیعی در کشور ما ظرفیت های زیادی برای در دست گرفتن انحصار بازارهای جهانی در ارتباط با محصولات مختلف ایجاد کرده‌اند.

ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها از فضای فیزیکی گسترده‌تری برخوردار است و این مهم باعث بروز استعدادهای مختلفی در محصولات تولیدی متنوع می شود که بی‌شک دو محصول زعفران و زرشک از مهم‌ترین آنها هستند.

اما تا بازارهای جهانی به خوبی با خصوصیات این محصولات ارزشمند آشنا نشوند و احساس نیاز برای خرید این محصولات در آنها به وجود نیاید اسکلت صادراتی این دو محصول لنگ خواهد زد.

وجود برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت برای معرفی زرشک و زعفران به بازارهای جهانی و تبلیغ تمام مصارف خوراکی و دارویی آنها در جذب واردکنندگان و عطف توجه آنها به این قسمت از جغرافیای جهانی بسیار مهم است.
 در داخل، این روند سیاسی اقتصادی بر عهده دولت، مسئولین، سرمایه‌گذاران، تجار با سابقه و کارآفرینان می باشد که دست به دست هم داده همت کنند و هر یک مسئولیت قسمتی از این سیاست های پیچیده و راهگشا را به عهده بگیرند.

کارآفرینان که همیشه به فرصتهای جدید کسب و کار فکر می‌کنند و ریسک پذیری بالایی دارند می توانند روی تولید و معرفی و صادرات زرشک و زعفران حساب کنند و با این رویکرد هم در داخل اشتغال ایجاد کنند و هم به مشتریان زرشک و زعفران خدمات بیشتری ارائه دهند و از این رهگذر به سود مالی و معنوی بالاتری دست یابند.

صادرکنندگان زرشک و زعفران

مدیران و سرمایه گذاران همیشه مترصد فرصتی هستند تا بهترین طرح‌های سرمایه‌گذاری را اتخاذ نمایند. آنها همیشه با انتخاب های متعددی روبرو هستند. مهمترین چالش پیش روی سرمایه‌گذاران میزان بازده پروژه‌های سرمایه‌گذاری است. قطعاً پروژه ای که هزینه های صرف شده در آن بیشتر از بازده آن باشد قابل قبول نیست و منابع باید در محل دیگری مورد استفاده قرار گیرد. 

شرایط آب و هوایی و اقلیمی خراسان برای کشت بهینه زرشک و زعفران و عدم شناخت کافی بازارهای جهانی نسبت به این دو محصول به خصوص زرشک گواه این است که سرمایه گذاری روی این دو محصول در تمام مراحل کشت و برداشت و نگهداری و صادرات می تواند روی کشف ظرفیت‌های بی‌شماری حساب کند و بسیار سود آور باشد و دریچه هایی به روی موقعیت ها و امکانات جدید باز کند

.زرشک قائنات در کنار زرشک بیرجند  این پتانسیل را دارد که به کشورهای طالب زرشک صادر شود. کیفیت زرشک صادراتی قاعدتا بهترین نوع زرشک است و به تبع آن قیمت فروش زرشک صادراتی نیز بالاتر از سایر مدل های  زرشک خشک است.

  • برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت خرید زرشک صادراتی با ما ارتباط بگیرید. قیمت روز فروش زرشک همواره و به تناوب روی وب سایت ما بروز رسانی می شود.

 

صادرکنندگان زرشک و زعفران

  • برای صادرات زرشک عمده قائنات با ما تماس بگیرید.

exporting Barbery

زرشک به چه کشورهایی صادر می شود؟

خراسان جنوبی قطب زرشک کشور ما ایران و همچنین دنیا می باشد. زرشک تنها در ایران تولید می شود و بازار عمده مصرف ان نیز ایران می باشد. علت این موضوع ایناست که زرشک تقریبا بجز ایران و چند کشور همساین ایران در جاهای دیگر شناخته شده نیست.

از ایران سالانه چیزی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن زرشک به جاهای دیگر ایران صادر می گردد که  به نظر می رسد بازار هدف ان نیز بیشتر هموطنان مهاجر از ایران هستند.  در سال های اخیر تلاش های شکل گرفته است که زرشک به غیر ایرانیان نیز عرضه شود. تاجران ما در کشور المان و لهستان تا حدود زیادی در این  امر موفق بوده اند. 

در حال حاضربرخی از فروشگاه های زنجیره ای المان برای مثال زرشک را در شلف های خود به مشتریان عرضه می کنند.  این شاید به نظر قدم کوچکی باشد اما باز هم به عنوان اولین قدم خیلی خوب است. شآید برای معرفی زرشک بهتر باشد که فراورده های زرشک ابتدا  به دنیا معرفی گردد. فراورده هایی همچون مربای زرشک ، رب زرشک و پودر زرشک می توانند گزینه های خوبی باشند. مردم همه جای دنیا می دانند که با مربا چه کنند. از جمه کشور های وارد کننده زرشک می توان به لیست زیر اشاره نمود:

  • آلمان
  • لهستان 
  • سوییس
  • کانادا
  • عراق
  • افغانستان 
  • اردن
  • امارات
  • هلند

کاهش قیمت انواع زرشک در سال ۹۹

در سال ۹۹ قیمت زرشک چون دیگر محصولات کشاورزی به حداقل خود رسید و دلیل این امر انتشار بیماری همه گیر کووید ۱۹ می باشد که تمام ارکان اقتصادی اجتماعی دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

شوک اقتصادی شیوع کرونا در دو ماه آخر سال ۹۸ منجر به افت فروش بسیاری از کالاها و از رونق افتادن بسیاری از کسب و کارها گشت همچنین صادرات ایران را به کشورهای دیگر جهان محدود کرد. در حالی که آمارها نشان می دهد بیشتر از نصف درآمد کشور از محل ارتباطات و پاساژهای تجاری منطقه‌ای فراهم می‌شود همسایگان ایران با شروع شیوع کرونا در ایران مرزهای خود را با کشور ما مسدود کردند.

در واقع طرح فاصله گیری اجتماعی و قرنطینه باعث شد که تقاضای بسیاری از محصولات از جمله فروش زرشک کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت زرشک نیز نزول کند. این یک مسئله جهانی است و بسیاری از عرصه های اقتصادی را درگیر خود کرده است و موجب ضرر و زیان زیاد به بدنه و بسیاری از صنایع داخلی و خارجی شده است. و شگفت اینکه در آغاز سال ۹۹ این افت‌ قیمت تا جایی بود که قیمت زرشک پفکی اعلا تا حدود ۶۲ هزار تومان هم افت داشته است.

علل افزایش قیمت زرشک  در آبان ۹۹

سال ۹۸ و بیشتر سال ۹۹تا امروز که آذر ماه ۹۹ است، بازار نسبتا بی رونقی برای زرشک بوده است.  زرشک قیمت نسبتا پایینی دارد و بازار زرشک دچار رکود است. 

علت این امر فراوانی زرشک خشک و همچنین  بروز اپیدمی کرونا در ایرا ن و جهان است. در ماه هایی از سال حتی یک کیلو زرشک از منطقه خراسان جنوبی به خارج از این استان منتقل نشد. تنها درفصل برداشت زرشک قیمت یک تکانی خورد و بازار بهتر شد. در سال های نرمال بدون کرونا، در آذر ماه کم کم بازار با کمبود زرشک مواجه شده است. این در حالیست که امسال اکثر سردخانه های خراسان جنوبی لبریز از محصول خشک زرشک هستند.                             

فروش اینترنتی زرشک

در دنیای امروز خرید و فروش اینترنتی زرشک امری تصویب شده و مقبول است که بسیاری از دشواری های خرید مستقیم را ندارد و به همین دلیل مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد.

البته در خرید اینترنتی زرشک معمولاً خرید زرشک به صورت بسته‌بندی ارجح است. خریداران در صورتی که بخواهند در زمان خرید صرفه‌جویی کنند و دانش وسیع راجع به محصول و امکانات متفاوت خرید و مقایسه قیمت ها به دست بیاورند می‌توانند به فروشگاه‌های اینترنتی و سایت فروش زرشک فعال در این مورد مراجعه کنند.

  •  فروشگاه اینترنتی دیجی کالا (Digikala)
  •  فروشگاه اینترنتی اکالا (okala)
  • سوپرمارکت آنلاین فن آسان
  • سوپرمارکت آنلاین رادیکالا
  • هایپر مارکت اینترنتی تهران
  • فروشگاه اینترنتی بیار
  • فروشگاه اینترنتی چهلسو
  • فروشگاه آنلاین شهروند
  • فروشگاه اینترنتی دوسوت
  • فروشگاه اینترنتی فرستو
  • سوپرمارکت آنلاین تزول
  • فروشگاه اینترنتی میسو مارکت
  • سوپر مارکت مواد غذایی اینترنتی فینال
  • فروشگاه اینترنتی تک سبد
  • سوپرمارکت آنلاین هایپرباز
  • فروشگاه اینترنتی جانبو
  • سوپر مارکت اینترنتی مدیسه
  • فروشگاه انلاین شهروند

از دیگر سایت هایی که در ایران  به خرید و فروش عمده زرشک  می پردازند و اگهی های خریداران و فروشندگان زرشک را در سایت خود قرار می دهند می توان به لیست زیر آشاره نمود.

  • فروش عمده زرشک از طریق سایت دیوار
  • فروش عمده  زرشک از طریق سایت ایران تجارت
  • فروش عمده زرشک از طریق سایت شیپور

  البته در خرید عمده زرشک پفکی بهتر است خریداران عمده، سایت اینترنتی آبرام را بررسی کرده و سپس برای تکمیل خرید و عقد قرارداد به دفتر مرکزی مجموعه آبرام در یوسف آباد مراجعه کنند.

فروش عمده زرشک قائنات

عمده فروشی زرشک مشهد

از مراکز اصلی داد و ستد و خرید و فروش عمده زرشک در مشهد که از مراکز اصلی تجارت این محصول است می توان به دو راسته بازار زیر  اشاره نمود:

  • فروش زرشک در بازار مصلی شهر مشهد
  • فروش زرشک در بازار رضا شهر مشهد

در این دو بازار کاسبان و مغازه داران بسیاری که معمولا اصالت آن ها به خراسان جنوبی می رسد در محصولاتی همچون زعفران، عناب و زرشک فعالیت دارند.

بسیاری از کشاورزان که در طی سالها با کاسبان مشهد اشنا شده اند برای فروش زرشک خود از آن ها کمک می گیرند. معمولا زرشک خود را به صورت چک های چندین ماهه و یا امانی در اختیار فروشندگان زرشک این راسته قرار می دهند.

فروش عمده انواع زرشک در تهران – زرشک آبرام 

در ایران کمتر تاجر و شرکتی را می توان یافت که به صورت تخصصی در زمینه زرشک و فراورده های آن فعالیت داشته باشد. شرکت آ.ت.م.آ با برند آبرام  شاید تنها مجموعه باشد که به صورت تخصصی در تامین زرشک، صادرات زرشک ، بسته بندی زرشک و فراورده های آن فعالیت دارد. در این مجموعه آبرام  فروش انواع زرشک و فراورده های آن به شرح زیر صورت می گیرد.

  • فروش عمده  زرشک پفکی – puffy barberry
  • فروش عمده زرشک دانه اناری – Anari barberry
  • فروش عمده زرشک سیاه بیدانه – seedless black barberry
  • فروش عمده زرشک سیاه دانه دار – black barberry
  • فروش مربای زرشک – barberry jam 
  • فروش لواشک زرشک – barberry leather fruit
  • فروش کنسانتره زرشک – barberry concentrate
  • فروش زرشک تازه (fresh barberry) با شاخه و دانه شده در فصل برداشت زرشک که پاییز می باشد
  • فروش زرشک تازه فریز شده

exporting Barbery

مزایای خرید زرشک از ما

از مزایای خرید زرشک از مجموعه آبرام می توان موارد زیر را نام برد:

فروش تخصصی محصول زرشک – ما در راستای خرید زرشک که با نیاز خریدار زرشک همخوانی داشته باشد، به مشتریان کمک می کنیم و مشاوره و راهنمایی لازم را ارایه می دهیم.

  • حجم تامین بالای ۲۰ تن در ماه
  • امکان سورت زرشک با دستگاه طبق سایز برای جدا کردن زرشک مخصوص صادرات
  • قیمت مناسب فروش زرشک، به علت خرید مستقیم از کشاورز و فراوری آن توسط این مجموعه
  • امکان مرجوعی زرشک در صورتی که به هر دلیلی مشتری رضایت نداشته باشد.
  • وجود پایگاه در دو شهر مهم در تجارت زرشک. وجود دفتر مرکزی در تهران در حالیکه زرشک در بیرجند فراوری و ارسال می گردد.

خرید زرشک خشک

قیمت  فروش عمده زرشک قائنات –  پفکی و دانه اناری و زیرتالاری سال ۹۹

قیمت واژه ای است که در تمام کسب و کارها و انواع خرید و فروش محصولات گوناگون و در تجربه‌ی روزمره زندگی ما در صدر واژه های جستجوی اینترنتی قرار دارد.

  • قیمت زرشک خوب و مرغوب در حال حاضر چقدر است؟
  • آیا با افت قیمت زرشک مواجهیم یا با گرانی بی رویه آن؟

قیمت زرشک نیز مانند اکثر تولیدات زراعی در وضعیت جنجالی کنونی دچار نوسان های زیادی شده است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسند. زرشک خوب با دانه های درشت و رنگ قرمز روشن که معمولاً در ضیافت های مهم داخلی یا برای صادرات استفاده می شود قیمت بالاتری دارد که شامل زرشک پفکی، زرشک زیر تالاری و زرشک دانه اناری می شود.

 خرید زرشک به صورت عمده و فله ای به نسبت زرشک در شکل بسته بندی ارزان تر است. مطمئناً تهیه زرشک در بازار های نزدیک به محل تولید زرشک یعنی در بازارهای قائن و بیرجند و مشهد بسیار ارزانتر از قیمت آن در بازارهای تهران و دیگر نقاط کشور می باشد.

البته شرکت های بازرگانی چندی هم وجود دارند که در داد و ستد مداوم و مستقیم با کشاورزان توانسته‌اند قیمت زرشک را در سطحی معقول و همتراز با قیمت آن در خراسان نگه دارند و کیفیت بهینه زرشک را تضمین کنند.

شرکت بازرگانی آتما یکی از این شرکت‌ها است که شما را در خرید زرشک راهنمایی می‌کند و با مراجعه به مجموعه ابرام وابسته به بازرگانی آتما می‌توانید از خریدی مطمئن با کیفیت عالی و قیمت مناسب لذت ببرید.  قیمت انواع زرشک را در آذر ماه ۹۹ در زیر ملاحظه می فرمایید

نوع زرشک قیمت روز زرشک در یکم شهریور ماه سال ۹۹
زرشک پفکی  ۶۵ – ۵۵ هزار تومان
زرشک زیرتالاری ۵۵ هزار تومان
زرشک دانه اناری ۵۰ – ۴۵ هزار تومان
زرشک پفکی – درجه یک صادراتی با بسته بندی مخصوص پارچه و کارتن 

۷۰ هزار تومان

قیمت زرشک فله ۱۴۰۲

قیمت انواع زرشک فله پفکی، زیر تالاری و دانه اناری در خرداد ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نوع زرشک قیمت روز زرشک در خرداد ماه ۱۴۰۲
زرشک پفکی  ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار تومان
زرشک زیرتالاری ۱۳۰ هزار تومان
زرشک دانه اناری ۱۰۰ – ۱۲۰ هزار تومان
زرشک پفکی – درجه یک صادراتی با بسته بندی مخصوص پارچه و کارتن  ۱۵۵ هزار تومان

ویژگیهای درمانی دمنوش زرشک

 برای تهیه دمنوش زرشک معمولاً از زرشک قرمز استفاده می شود. زرشک مملو از ویتامین هایی سی، بی و آنتی اکسیدان های قوی است که مصرف آن باعث مقاومت بدن در برابر انواع امراض می‌شود. ماده‌ای که زرشک را در جایگاه دارویی کنونی خود قرار داده است وجود ماده ای است به نام بربرین که باعث بهبود بسیاری از بیماریها می شود و می تواند با سرطان مبارزه کند.

اکثر میوه های قرمز رنگ دارای آنتی اکسیدان های قوی هستند که چون سدی در برابر رشد سلول‌های سرطانی قرار می گیرند.

  • بربرین و ویتامین c  باعث خاصیت ضد سرطانی قوی در زرشک می‌شوند.
  • مصرف دمنوش زرشک همچنین فشار خون را پایین می آورد و باعث می شود رگ های متورم به حالت عادی برگردند در واقع مصرف زرشک غلظت خون را رفع میکند و چون تصفیه کننده‌ای قوی، خون را تمیز می‌کند.
  • همچنین آب زرشک دارای ترکیب مفیدی به نام بربامین است که قلب را از صدمات احتمالی دور نگه می‌دارد.
  • دمنوش زرشک برای تنظیم ضربان قلب نیز موثر است و جلوی سکته قلبی را می‌گیرد.
  • به دلیل داشتن بربرین می‌تواند به بافت سلولی باکتری ها حمله کند و باعث نابودی آنها شود. پس با مصرف دمنوش زرشک می‌توانید از خاصیت ضد باکتریایی آن نیز استفاده کنید.
  • مصرف زرشک می تواند ما را در فصل های سرد سال در برابر انواع سرماخوردگی ها و آنفولانزا محافظت کند. همچنین خاصیت درمانی زرشک در سرماخوردگی نیز محرز شده است.
  • نکته دیگر در مصرف دمنوش زرشک راجع به کبد چرب می باشد. دمنوش زرشک دارای ملین هایی است که باعث پاکسازی کبد و کیسه صفرا می شود.
  • زرشک مشکلات گوارشی را هم به مقدار زیادی برطرف می کند.

 اما به هر حال نباید در مصرف زرشک یا دمنوش زرشک نیز زیاده‌روی کرد، زیرا مصرف زیاد و مستمر زرشک می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد.

  • از دیگر خواص درمانی زرشک می توان به تاثیر آن بر پوست صورت اشاره کرد. زرشک در درمان جوش های صورت، التهابات و چین و چروک و همچنین در برطرف کردن اگزمای پوستی کمک   می‌کند. همچنین میتوان با زرشک یک ماسک عالی برای پوست صورت ساخت.
  • از دیگر مشکلات و بیماری ها که مصرف زرشک می تواند در برطرف کردن آن موثر باشد می‌توان به مشکلات ریوی اشاره کرد. ریه عضو مهمی از بدن است که آلودگی هوا، مصرف سیگار و غیره باعث بروز بیماری های خطرناکی در آن می شود. بربرین موجود در زرشک از بروز چنین مشکلاتی در ریه پیشگیری می‌کند. گنجاندن دمنوش زرشک در رژیم غذایی افرادی که در معرض این آلودگی ها هستند می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه و دیگر مشکلات ریوی را کم کند.

زرشک در غذاها

زرشک یک ماده غذایی ارزشمند و خوش طعم و رنگ است که دو نوع معروفش در خراسان جنوبی و کرمانشاه به عمل می‌آید.

زرشک سیاه کرمانشاه در غذاهای بومی کرمانشاه استفاده می‌شود و بسیار گران‌قیمت است ولی زرشک قرمز خراسان جنوبی در زرشک پلو معروف و خواستنی ایرانی در تمام نقاط ایران استفاده می‌شود. متاسفانه بیشتر کاربران تنها با زرشک پلو آشنایی دارند و از موارد استفاده غذایی دیگر زرشک بی اطلاع هستند. در اینجا می‌خواهیم تعدادی از غذاها را که با زرشک تهیه می‌شوند و می‌توانند تنوع جالبی به سفره‌ها بدهند معرفی کنیم:

آش زرشک

 مواد مورد نیاز برای ساختن آش زرشک :

  • برنج ۱ لیوان 
  • سبزی آش میزان دلخواه لپه نصف لیوان
  • آب زرشک ۲ لیوان 
  • پیاز داغ ۴ قاشق مرباخوری 
  • نعناع داغ به میزان دلخواه 
  • گلپر به میزان دلخواه

روش پختن آش زرشک برنج و لپه را بشویید و خیس کنید و با ۵ لیوان آب آنها را بپزید. سپس سبزی خرد شده را به آن اضافه کنید. پیاز سرخ کرده را همراه ادویه جات به آش اضافه کرده و بگذارید آش بپزد و جا بیفتد. سپس آن را از روی شعله بردارید و آب زرشک را در آش بریزید. این آش خوشمزه با طعم جدید آماده است. می توانید آن را با گلپر، نعناع داغ و کمی زرشک تفت داده شده تزیین کنید.

خورشت زرشک

 مواد لازم برای تهیه خورشت زرشک

  •  گوشت چرخ کرده  ۶۰۰ گرم  
  • پیاز ۳ عدد 
  • سیر ۲ حبه 
  • گوجه فرنگی ۴ عدد زرشک  یک پیمانه
  • سیب زمینی سرخ شده پاپریکا یک قاشق مرباخوری
  •  آرد نخودچی به میزان لازم
  •  نمک و فلفل و زردچوبه به میزان دلخواه
  1.  یکی از پیاز ها را رنده کنید و آبش رو بگیرید. سیر را هم رنده کنید.
  2. در مرحله بعدی گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و ادویه جات و آرد نخودچی و سیر رنده شده مخلوط کنید و خوب آنها را ورز دهید.
  3. این مخلوط را تقریباً نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.
  4. بعد از این مدت، مخلوط را از یخچال در آورید و از آن کوفته های کوچک درست کنید.
  5. حالا پیاز دیگری را نگینی خرد کنید و کمی تفت دهید و بعد به آن زردچوبه بزنید.
  6. حالا می توانید کوفته ها را در آن تفت دهید تا بوی زهم گوشت گرفته شود.
  7. سپس گوجه فرنگی ها را پوست بکنید و رنده کنید و آن را با رب تفت بدهید.
  8. حالا می‌توانید سس را به کوفته ها اضافه کنید.
  9. دو لیوان آب روی مواد بریزید و بگذارید به جوش بیاید.
  10. حالا حرارت را کاهش دهید تا خورشت بپزد.
  11. زرشک را نیز با روغن تفت دهید و به خورشت اضافه کنید.
  12. در آخر می توانید خورشت زرشک را با سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس خلالی روی میز غذا بگذارید.

زرشک پلو با مرغ مجلسی  مواد لازم 

  • زرشک یک پیمانه 
  • شکر به میزان دلخواه
  •  آب یا گلاب یک قاشق  غذاخوری
  •  مرغ دو عدد 
  • پرتقال یا آب پرتقال  
  •  آب لیمو

 طرز تهیه زرشک پلو مجلسی:

  1. زرشک خشک را یک ربع ساعت در آب سرد بگذارید و سپس بشویید و در آبکش بریزید.
  2. سپس آن را با یک قاشق آب و کره و روغن در ظرفی ریخته و گرم کنید. حواس‌تان باشد که تابه نباید داغ شود.
  3. حالا شکر را اضافه کرده، هم بزنید و بلافاصله  تابه را از روی شعله  بردارید.
  4. مرغ را در تابه‌ای دیگر تفت دهید. طوری که دو سمتش طلایی شود.
  5. در ظرف دیگری مقداری پیاز خرد کنید و تفت دهید. وقتی پیاز طلایی شد مرغ را به آن اضافه کنید.
  6. حالا فلفل دلمه ای را به صورت خلالی به مرغ و پیاز اضافه کنید و کمی پیاز و فلفل دلمه‌ای را هم بزنید.
  7. در ظرف جداگانه رب را سرخ کنید. سپس رب سرخ شده را به مرغ اضافه کنید.
  8. پرتقال ها را آب بگیرید یا اگر به پرتقال دسترسی ندارید یک آب پرتقال کوچک بخرید و به این مرغ و پیاز و فلفل دلمه ای اضافه کنید.
  9. نمک و زردچوبه را اضافه کنید.
  10. می توانید برای خوش طعم شدن کمی نیز زعفران به آن اضافه کنید.
  11. در ظرف را بگذارید و بگذارید با شعله پایین بپزد.

بیشتر بخوانید: برنج هاشمی درجه یک گیلان

نوسان قیمت زرشک در سال های کرونایی

در سال های کرونایی که از زمستان سال ۱۳۹۸ اغاز شد، اقتصاد دنیا بسیار دگرگونه گشت. بسیاری از کسانی که در بازار تجاری از هر نوعی فعالیت داشتند توان ادامه کار به دلایل بسیاری از آن ها گرفته شد.

بسیاری از تجارت ها به ناگزیر و برای جلوگیری از پاندمی تعطیل شدند. از جمله آن ها می توان به رستوران ها اشاره کرد. بازار زرشک نیز از این آشفته بازار بسیار آسیب دید.

قیمت پایین زرشک در این سال ها بسیاری از کشاورزان را سرخورده و نامید کرده بود. تنها نقطه مثبت این بود قیمت زرشک پفکی در یک محدوده ثابت ماند و این تجارت را برای بسیاری از تاجران و صادرکنندگان که همواره از نوسانی بودن قیمت ها شکایت داشتند راضی نگه داشت. قیمت زرشک پفکی در محدوده ۵۸ تا ۶۲ هزار تومان و قیمت زرشک دانه اناری در محدوده ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان ثابت بود.

قیمت عمده فروشی زرشک

قیمت فروش عمده زرشک قائنات در تیرماه سال ۱۴۰۱

با کم شدن همه گیری کرونا و واکسینه شدن اغلب مردم، بازار های تجاری کم کم به رونق سابق برگشتند. زرشک کلا در ایران کالای لوکس و نسبتا غیر ضروری می باشد.

از این رو در بحران های اقتصادی شاید یکی از اولین کالاهایی باشد که از سبد خانواده ها حذف می گردد. به خاطر نبود تقاضا در بازار زرشک قیمت زرشک در سال های کرونایی با توجه به تورم چند صد درصدی ایران نه تنها رشد نداشت که قیمت آن افت نمود.

در پاییز سال ۱۴۰۰ و با بهتر شدن اوضاع کرونا در ایران و جهان، قیمت زرشک افزایش ناگهانی پیدا نمود و به ناگاه قیمت زرشک پفکی اعلا از محدوده ۶۲ هزار تومان به ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان رسید.

عمده فروشی زرشک

افزایش ۵۰ درصدی قیمت زرشک بسیاری از کشاورزان زرشک را خوشحال نمود و نوید سال بهتری برای آن ها داد.

البته این افزایش ناگهانی کمی تعدیل شد. به طوریکی قیمت زرشک پفکی اعلا به محدوده ۸۰ هزار تومان بازگشت. به نظر می رسد در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۱ این قیمت حفظ شود. همانگونه که انتظار میرفت قیمت زرشک در فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ تا اندازه ای حفظ شد.

در خرداد ماه به خاطر تورم ناگهانی یک مقدار جزیی به قیمت کلی زرشک اضافه گردید. در مجموع در اواسط تیرماه ۱۴۰۱، قیمت زرشک اناری ۶۸ هزار تومان و قیمت زرشک پفکی بین ۹۰ تا ۹۹ هزار تومان است. معمولا ۶ ماه اول سال به خاطر فراوانی زرشک قیمت آن خیلی رشد ناگهانی ندارد. برای خرید زرشک پفکی اعلا با ما تماس داشته باشید.

قیمت زرشک دانه اناری

 

قیمت زرشک معمولی در بازار

به چه زرشکی در اصطلاح عامیانه زرشک معمولی می گویند و قیمت زرشک معمولی در بازار به صورت عمده چقدر است. زرشک معمولی یک واژه دوگانه است که در محافل علمی و بازار دو معنی مختلف دارد.

اصطلاح زرشک معمولی در بازار معنی و مفهوم دیگری دارد. به نظر می رسد آن چیزی که از آن به عنوان زرشک معمولی در بازار نام برده می شود زرشکی است که ظاهر و کیفیت متوسط دارد و مثلا در مصارف خانگی و رستورانی از آن استفاده می شود. زرشک معمولی زرشکی است که  سورتینگ آن نیز به شیوه معمولی انجام می پذیرد و در آن دقت خاصی ارایه نشده است.

 

مثلا اگر زرشک پفکی است مخلوط چند درصدی از زرشک دانه اناری در آن دور از ذهن نباشد. حتی شاید بتوان گفت وقتی صحبت از زرشک معمولی می شود  زرشک با کیفیت پایین تر مثل زرشک دانه اناری مد نظر باشد.

قیمت زرشک معمولی نیز بنابراین قیمتی ارزان  است و خیلی گران نیست و در یک گستره ای کوتاه از قیمت ها  تغییر می کند که آن تغییر  هم البته بسته به کیفیت زرشک دارد. شاید بتوان گفت زرشک معمولی در مقابل زرشک خیلی لوکس قرار دارد یا مثلا زرشک معمولی شاید بتوان گفت که زرشک ارگانیک نیست چراکه زرشک ارگانیک یک زرشک خاص است..

در مقالات اینده می خوانیم:

  • قیمت زرشک تازه با شاخه
  • خرید زرشک از کشاورز
  • قیمت زرشک اعلا قائنات
  • قیمت زرشک فله آبرام 
  • فروش عمده زرشک بیرجند
  • فروش زرشک تازه در تهران 

 

0

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما