مقالات

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

قیمت زرشک در ۸ مهر ۹۸

این خبر به قیمت زرشک در ۸ مهر ۹۸ می پردازد. قبل از پرداختن به این مهم به تاریخچه ای از زرشک و انواع ان در ایران می پردازیم.

زرشک جمله درختچه هایی است که در سرزمین ما ایران در مناطقی خاص به سورت باغی و وحشی پیدا می شود. گونه هایی از زرشک که در ایران می رویند متنوع هستند. صحبت عملی از گونه های زرشک را به متخصصان ان واگدار می کنیم و در اینجا از لحاظ تجاری در بازار ایران زرشک را به دو دسته اصلی تقسیم بندی می کنیم.

 

  • زرشک هسته دار یا دانه دار
  • زرشک بی هسته یا بیدانه

زرشک هسته دار وحشی (کوهی) است. این در حالیست که زرشک بی دانه که عموما باغداران منطقه خراسان جنوبی آن را پرورش داده و کشت می کنن، قرمز است. خشک شده این زرشک در ادبیات مردم به زرشک پلویی نیز معروف اسیت. زرشک خشک پلویی به دو دسته زرشک خشک پفکی و زرشک خشک دانه اناری تقسیم می گردد.

علت این تفاوت، شیوه و روش رطوبت زدایی و خشک کردن زرشک تازه است وگرنه هر دو زرشک پفکی و دانه اناری از یک مدل زرشک تازه بعمل می آیند.

یک گونه زرشک بی هسته دیگر در ایران وجود دارد که به زرشک کرمانشاهی شهرت دارد. سیاه رنگ است و به زرشک خورشت خلال نیز می گویند چراکه هموطنان کرمانشاهی ما از آن یک خورشت بسیار محبوب در ان منطقه پخت می کنند.

قیمت زرشک در ۸ مهر ۹۸

کشت زرشک قرمز بی دانه در ایالت پهناور خراسان از دیرینگی و قدمت تاریخی برخوردار است. نام منطقه ای در خراسان جنوبی که از دیرباز در کشت زرشک مهم بوده است، قهستان بر وزن کوهستان و به معنای کوهستان است. شرایط آب و هوایی و طبیعی این منطقه مرتفع و کوهستانی مناسب برای کشت زرشک است.

یک برند آشنا در بسته بندی زرشک نیز زرشک قهستان می باشد. در حال حاضر با کیفیت ترین، مرغوبترین و همچنین عمده زرشک در همین مناطق تولید می گردد.

قیمت زرشک در ۸ مهر ۹۸

نوع زرشک قیمت روز زرشک  – ۷ مهر ماه ۹۸
زرشک پفکی ۷۴ هزار تومان
زرشک پفکی صادراتی ۷۸ هزار تومان
زرشک دانه اناری ۶۴ هزار تومان

مقالات مرتبط

آبرام، مرجع قیمت انواع زرشک در ایران