قیمت فروش زرشک فله در بازار تهران

قیمت فروش زرشک فله با قیمت فروش زرشک بسته بندی شده بسیار متفاوت است. در بازار های تجاری تهران به روشهای مختلف می توان زرشک فله و زرشک بسته بندی شده را تهیه نمود. به قیمت زرشک تازه و قیمت زرشک عمده و همچنین به انواع زرشک کوهی و هسته دار و بی هسته و قیمت آن ها در بازار های مختلف مشهد و تهران اشاره ای می کنیم.

قیمت فروش زرشک فله

خشکبار

میوه خشک زرشک در دسته خشکبار جای دارد. بر خلاف میوه های خشک دیگر و آجیل ها،  میوه خشک زرشک بیشتر مصرفش به عنوان چاشنی غذاها است. در خارج از ایران هنوز آنچنان این میوه شناخته نیست. هر چند گام هایی اخیرا در راستای شناساندن این میوه خوشمزه و ملس برداشته شده است.  ایران در زمینه صادرات خشکبار قدیمی است و اولین محموله ثبت شده در گمرک به سال ۱۳۰۱ بر می گردد که ۲.۵ تن انواع خشکبار به کشور المان صادر گردید. زرشک در کنار زعفران ایران هویت های کاملا ایرانی دارند که در غذاهای سنتی خود را  نشان می دهد. در خشکبار دو گروه وجود دارند:

  • میوه های خشک که زرشک نیز از این دست است
  • آجیل ها که مغز ها  می شوند.

خشکبار  - زرشک

خرید اینترنتی زرشک تازه

زرشک تازه محصولی نیست که بتوان به راحتی در هر مغازه میوه فروشیی ان را پیدا نمود.  زرشک محصولی از خطه جنوب خراسان است. البته زرشک قرمز! به صورت محدود نیز در سایر استان ها کشت می شود. برای مثال اصفهان  و مازندران! اما مرکز تولید اصلی زرشک در خراسان جنوبی می بآشد. شهرها و روستاهایی در این استان چون بیرجند، زهان، روستای افین وقاینات از آن جمله هستند. در فصل برداشت زرشک، بازار خرید اینترنتی زرشک تازه داغ می شود. بخصوص برای کسانی که دور از شهرهای مرکز و خراسان جنوبی هستند. قیمت زرشک تازه 97  در میادین تره بار تهران در حدود بیست هزار تومان برای هر کیلو برای مصارف شخصی و خرد بود.  قیمت روز زرشک تازه در ماه  مهر و آبان و آذر معنی دارد و بعد از آن باید خرید زرشک خشک انجام داد و یا احیانا از زرشک تازه فریز شده استفاده نمود.

خرید اینترنتی زرشک تازه
خرید اینترنتی زرشک تازه

خرید زرشک

خرید زرشک به چندین روش انجام می شود. که البته به نوع خرید و نوع زرشک نیز بستگی دارد اما به طور کلی ۲ شیوه اصلی داریم

  • خرید اینترنتی زرشک – در این روش کاربران اینترنت به دنبال خرید زرشک از طریق سرچ در اینترنت هستند. اگر خرید جزیی داشته باشند به فروشگاه های انلاین چون دیجی کالا مراجعه می کنند که کالا را به درب خانه ها نیز حمل میکند. و اگر خرید عمده زرشک داشته باشند به مراکزی که در این زمینه فعالیت دارند و زرشک را در حد تناژ و بیشتر به قصد صادرات می فروشند،  رجوع می نمایند. البته برای خرید عمده زرشک معمولا خریداران، تامین کنندهای زرشک را انلاین پیدا می کنند و بقیه مراحل حضوری انجام می شود. چراکه حجم معامله و پول زیاد است.
  • خرید زرشک به صورت مرسوم و سنتی – در این روش برای خرید جزیی زرشک به سوپرماکت ها که در هر خیابان  و کوچه ای یافت  می شود می روند و  برای خرید زرشک عمده به بنکداری های و بازارهای عمده فروشی مراجعه می نمایند. گاهی نیز برخی رنج سفر را به خود هموار می کنند و به شهرهای جنوب خراسان می روند و زرشک را مستقیم از کشاورز می خرند.

از فروشگاه های اینترنتی خرید زرشک می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه اینترنتی بیار
  • فروشگاه اینترنتی اکالا
  • سایت فروش دیجی کالا
  • سایت میوه دات کام
  • سایت اینترنتی فروش زرشک رضوی کالا
  • سایت اینترنتی دوناس
خرید زرشک
خرید زرشک

قیمت زرشک ۹۷

قیمت زرشک سال ۹۷ را می توان به دو زمان تقسیم بندی کرد. یکی از اول سال ۹۷ تا فصل چیدن محصول تازه زرشک که در پاییز و حول و حوش آبان ماه می باشد.  بازه دوم از آبان ماه تا اخر اسفند ماه سال ۹۷ می باشد.

  1. در بازه زمانی اول قیمت زرشک پفکی و دانه اناری بسیار ثابت بود و تغییر محسوس در این شش، هفت ماه در بازار زرشک مشاهده نشد. قیمت زرشک در این بازه زمانی همان قیمت زرشک سال ۹۶ بود.
  2. در بازه زمانی دوم اما بازار زرشک پر التهاب و پر از آشوب بود.  کمتر ماه و هفته ای بود که زرشک افزایش قیمت نداشته باشد.  به نمودار زیر توجه کنید تا این تغییرات را در ماه های مختلف سال ببینید.

قیمت زرشک ۹۷

در نمودار بالا، محور عمودی نمودار قیمت زرشک بر حسب هزار تومان است و محور افقی نمودار ماه های مختلف سال از مهرماه تا اسفند ۹۷ می باشد. از این رو قیمت زرشک 97 دو دوره ارامش و طوباجن را تجربه نمود.

خرید زرشک پفکی

یک دسته بندی از زرشک خشک قرمز وجود دارد و آن دو گروه زیر است:

  • زرشک خشک پفکی
  • زرشک خشک دانه اناری

هر دو انها در میان مردم به زرشک پلویی معروف هستند. زرشک پفکی مجلسی تر است و حتی گاهی به نام زرشک مجلسی نیز شهره است. این در حالیست که زرشک دانه اناری بیشتر برای کیترینگ استفاده می گردد چرا که قیمت زرشک دانه اناری از قیمت خرید زرشک پفکی پایین تر بوده و  قیمت نهایی تمام شده غذاهایی مانند زرشک پلو با مرغ را پایین نگه می دارد.  خرید زرشک پفکی به صورت فله و بسته بندی شده امکان پذیر است. قیمت زرشک پفکی بسته بندی شده به خاطر هزینه هایی که در این راه صرف می شود بالاتر از قیمت زرشک پفکی فله است.

در دو دهه گذشته برنامه های قابل توجهی برای گسترش تکنیک های حسی جدید جهت کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی و غذایی صورت گرفته است. این روش ها امکانات جدیدی را برای اندازه گیری، کنترل، طبقه بندی و درجه بندی محصولات غذایی به صورت موثر و کارامد در اختیار می گذارند. روش های خودکار به صورت قابل توجهی قادر به تشخیص و جدا سازی بر مبنای خصوصیات تعریف شده می باشند. این سیستم ها همچنین قابلیت کاربرد در حجم بالا و در روی خط را دارا می باشند. در این سیستم ها با تمامی قابلیت های ذکر شده دارای محدودیت هایی نیز می باشند. شبیه سایر سیستم های جداسازی، این نوع سیستم ها نیز بر مبنای هزینه، دقت و سرعت مورد نظر طراحی و اجرا می گردند. با توسعه فناوری های جداسازی، هزینه تمام شده استفاده از این سیستم ها به نحو چشمگیری رو به کاهش گذاشته است. از جمله فن اوری هایی که در سالیان اخیر در مقیاس پژوهشی و صنعتی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، میتوان به سیستم های مبتنی بر ماشین بینایی، کاربرد امواج الکترو مغناطیس
در ناحیه مرئی / مادون قرمز نزدیک و به کارگیری امواج فراصوت اشاره نمود. این سیستم ها در مقایسه با روش های متداول صنعتی دارای راندمان، دقت، صحت و سرعت بالایی هستند که همچنین باعث کاهش هزینه تمام شده در محصول نهایی می گردد.

  • سیستم های جدا سازی مبتنی بر ماشین بینایی
  • طیف سنجی مرئی
  • سبستم های جداسازی بر مبنای صوت سنجی

خرید زرشک پفکی

قیمت زرشک پفکی درجه یک

نتایج یک بررسی علمی حاکی از ان است که یک سری عوامل باعث تغییر رنگ و کیفیت زرشک می شوند در کل طول فرایند از چیدن تا بسته بندی زرشک می شود. در اینجا یک سری از آن ها را بررسی می کنیم و توصیه ها و پیشنهاد های لازم جهت تولید زرشک مرغوب را ارایه می دهیم. این بخش نتایج کار عملی سرکار خانم نپتون بیدلی  است.
در نتایج حاصله اثر زمان بر روی تیمارهای مختلف ,‌نشان داده شد که زمان اثر کاملاً منفی بر روی صفات شیمیایی و کیفی مورد بررسی داشته است.این نتایج با تحقیقات گارزون و رولستاد  ” رنگدانه آنتوسیانینی در اثر هیدرولیز گلوکز از ملکول آنتوسیانین تغییر رنگ داده و در صد قابل توجهی از آن تبدیل به رنگ قهوه ای میشود. بعلاوه  ترکیبات سیستم می تواند به واکنش میلارد ، قهوه ای شدن آنزیمی و تغییرات اسید اسکوربیک وپلی مریزاسیون فنلیک های فعال منجر شود” همخوانی داشت.
بر اساس تحقیقات ضیاءالحق بین نمونه هایی که در شرایط معمولی یا خلاء و در 30 درجة سانتی گراد نگهداری شده بودند و نمونه هایی که در شرایط معمولی یا خلاء و در 15 درجة سانتی گراد نگهداری شده بودند اختلاف معنی دار است و این مسئله همانطور که در  بررسی های انجام شده پیشین هم ثابت گردیده بود نشان می دهد که  افزایش درجه حرارت  موجب افزایش میزان قهوه ای شدن میگردد و شرایط خلاء بر کاهش قهوه ای شدن تاَثیر مثبتی نداشته است.

  • پیشنهاد میشود از فرآیند غوطه وری در آب 85 درجه سانتی گراد  به عنوان پیش تیماروجهت کاهش آلودگی زرشک استفاده گردد.
  • پیشنهاد می شود که اثر تیمار بسته بندی در گاز ازت در بسته بندی محول پیش فرآوری شده با روشهای غوطه وری در آب 85 درجه سانتی گراد ، محلول اسید سیتریک  ومتا بی سولفیت سدیم( یافته های طرح تحقیقاتی به شماره 77034-20-109) مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
  • از گازهای خنثی مانند ازت یا دی اکسید کربن برای بسته بندی زرشک استفاده شود.
  • در مطالعه دیگری تیمار بسته‌بندی زرشک در گاز co2 مورد بررسی قرار گیرد.
  • محصول زرشک در خشک کن صنعتی و در مدت زمان کوتاه خشک شود.

چانچه بخواهیم خرید زرشک داشته باشیم باید در ان متخصص باشیم. زرشک درجه بندی دارد. و ما قبلا در پست های مختلف شیوه تشخیص زرشک مرغوب از نامرغوب را شرح داده ایم و در اینجا دیگر به این مساله نمی پردازیم. این موضوع وقتی اهمیت پیدا میکند که  خرید زرشک صادراتی داشته باشیم و یا اینکه خرید در حجم بالا. وقتی صحبت از قیمت زرشک پفکی درجه یک می شود، معمولا اعلا ترین نوع زرشک مد نظر است، زرشک دانه اناری نیز می تواند اعلا باشد اما در مجموع قیمت زرشک دانه اناری حتی نوع اعلا ان از قیمت زرشک پفکی پایین تر است. در بازار تیرماه ۹۸ قیمت زرشک درجه یک اعلا بین ۷۵ تا ۷۷ هزار  تومان  که قیمت خرید عمده زرشک است،  نرخ گذاری شد و بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان در بازار تهران برای خرید جزیی.

خرید زرشک پفکی

فروش عمده زرشک در مشهد

مشهد مرکز استان خراسان رضوی در تجارت زرشک اهمیت دارد. بازار مصلی مشهد به عنوان یکی از مراکز فروش عمده زرشک  در کل کشور شناخته می شود.  برای خرید عمده زرشک تجار یکی از راه های زیر را در پیش می گیرند.

  • خرید عمده زرشک از بازار بیرجند
  • خرید عمده زرشک از قاین
  • خرید عمده زرشک از بازار مشهد
  • خرید عمده زرشک در بازار تهران

از این ۴ شهر که بگذریم قیمت فروش عمده زرشک بالا می رود. قیمت زرشک در بازار تهران  و در بازار هایی چون چهارراه مولوی و بازر بزرگ و بازار انبار نفت قابل رقابت با قیمت زرشک در بازار مشهد است. بسیاری از بنکداران تهران برای خرید عمده زرشک مورد نیاز خود به این بازار ها مراجعه می کنند.

قیمت زرشک اعلا قائنات

قائنات از جمله شهر های تولید کننده عمده زرشک خشک قرمز است. باغات زرشک بسیاری در این شهر و روستاهای اطراف وجود دارند و خانواده های بسیاری معاش خود را از این راه می گذزانند. بهترین نوع زرشک در این شهر تولید می گردد و قیمت زرشک اعلا قائنات همیشه بالاترین بوده است. جالب است که بدانید با اینکه بیرجند نیز تولید کننده زرشک است ما زرشک اعلا قائنات معروف است مانند زعفران قائنات.

قیمت زرشک کوهی

زرشک کوهی به گونه های خودرو و خوراکی زرشک سیاه و قرمز گفته می شود. از عناوینی چون زرشک جنگلی و زرشک دانه دار و همچنین زرشک آبگیری سیاه و قرمز نیز برای آن استفاده می گردد. زرشک کوهی تازه تنها در فصل چیدن آن که از اواسط تابستان شروع می شود وجود دارد. در بقیه سال باید زرشک خشک کوهی را مصرف نمود. برای ماندگاری بیشتر زرشک به ان کمی نمک اضافه می شود. قیمت زرشک سیاه ۹۷ بین ۶۰ و ۷۰ هزار تومان در نوسان بود اما به طُر کلی قیمت زرشک سیاه کوهی ثابت ماند.

قیمت زرشک 98

در بالا به دو بازه زمانی برای قیمت زرشک ۹۷ را مورد کنکاش قرار دادیم.  قیمت زرشک ۹۷ از اول فصل برداشت تا انتهای سال ۱۰۰ درصد بالا رفت.  این برای همه انواع زرشک قرمز صادق بود. این در حالیست که قیمت زرشک ۹۸ نیز در ماه های ابتدایی سال همان روند و مسیر نمی دوم سال ۹۷ را پیش گرفت. قیمت زرشک  ۹۸ از فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه افرایشی بود به طوریکی ۳۰ درصد به قیمت زرشک در همین  ۲ ماه اضافه شد. در خرداد ماه و تیرماه زرشک بازار نسبتا راکدی داشت.  برای دانستن قیمت روز زرشک علاوه بر ارتباط با همکاران ما می توانید از طریق قیمت روز زرشک عاقله و زعفران عاقله نیز استعلام قیمت کنید.

قیمت زرشک 98

قیمت زرشک خشک

جداسازی از مهمترین فعالیت هایی است که طی عملیات فراوری بر روی اجیل ها یا میوه های خشک صورت میگیرد. جداسازی در مراحل مختلف فراوری با هدف خارج ساختن بخش هایی از محصول که باعث کاهش ارزش تجاری یا بهداشتی محصول می شود صورت میگیرد. جداسازی پوست، دانه های پوک، دانه هایی با اسیب های مکانیکی از جمله این موارد است که هر کدام طی یک یا چند مرحله جداسازی توسط دستگاه های جداساز انجام می گیرد. اغلب فرایند های جداسازی توسط کارگران اموزش دیده انجام می شود. زرشک بر روی نقاله از مقابل کارگران عبور میکند، آنها ضایعات شامل مواد خارجی و همچنین زرشک های آسیب دیده را جداسازی میکنند.
روش های متداول و سنتی در جداسازی دانه های اسیب دیده بر مبنای خصوصیات فیزیکی محصول و همچنین تشخیص نیروی انسانی صورت می پذیرد، اما این روش ها به صورت کار امدی قادر به انجام فرایندجداسازی نمی باشند. در اغلب موارد فرایند جداسازی به صورت کاملی صورت نمی پذیرد. روش های سنتی ناپیوسته بوده و هزینه انجام کار بالا می باشد.

الودگی های جزیی در محصول از جمله اسیب های ناشی ازآفات انباری و همچنین نقص های درونی و مانند آن به صورت چشمی قابل شناسایی نمیباشد. بنابراین تحقیقات در سالیان اخیر در جهت توسعه روش های مبتنی بر ارزیابی های غیر مخرب در روی خط جداسازی سوق داده شده است.

از این رو تولید زرشک خشک با کیفیت پروسه ای طولانی است و نیازمند آموزشها، امکانات و توجه و دقت است تا در نهایت زرشک خشکی تولید شود که در بازار های جهانی با قیمت بالا به فروش برسد. قیمت زرشک خشک بنا به آنچه در بالا شرح دادیم به فرایند تولید زرشک خشک بستگی دارد. برای مثال قیمت زرشک خشک دانه اناری که در آفتاب تولید می شود پایین تر از قیمت زرشک خشک پفکی است که در سایه تولید می گردد.

قیمت زرشک خشک

قیمت زرشک خشک پلویی

واژه هایی که در تجارت زرشک وجود دارد گاهی گیج کننده هستند. مردم زرشک پلویی می شنوند، زرشک خشک پلویی می شنوند، زرشک پفکی و زرشک دانه اناری شنیده می شود. گاهی سوال پیش می آید که تفاوت همه این ها با هم در چیست؟‌ اینجا یکبار اصطلاحات رایج در این حوزه تجاری را شرح می دهیم. زرشک خوراکی در بازار ایران بنا به گونه سه دسته است. یا بهتر است بگوییم ما آن را به سه دسته تقسیم می کنیم. صد البته که این یک دسته بندی علمی نمی باشد و بیشتر دسته بندی بازاری و تجاری است:

  • زرشک قرمز بی دانه  –  از زرشک قرمز تازه دو مدل زرشک خشک حاصل می شود که به خاطر مدل چیدن و خشک کردن ان است. به ان ها زرشک پفکی و زرشک دانه اناری می گویند. این دو اصطلاح کاملا تجاریند و مردم هر دوی این ها را به عنوان زرشک پلویی، زرشک خشک، یا زرشک خشک پلویی می شناسند.
  • زرشک سیاه هسته دار – زرشک سیاه هسته دار یا دانه دار کوهی و جنگلی و وحشی است و برای آبگیری مورد استفاده قرار می گیرد. نام های دیگر این زرشک، زرشک جنگلی، زرشک آبی، زِرشک سیاه آبگیری، زرشک آبگیری است.
  • زرشک سیاه بی هسته-  این زرشک به نام های زرشک خلال، زرشک خورشت خلال، زرشک سیاه کرمانشاهی نیز معروف است.

قیمت زرشک کرمانشاه

قیمت فروش زرشک فله در بازار تهران

در طی خشک کردن مواد غذایی، برای بدست آوردن کیفیت برتر در فراورده و کاهش هزینه های تولید لازم است نکات زیر مورد توجه قرار گیرد:

  • به حداقل رساندن واکنش های تخریبی، شیمیایی و بیو شیمیایی
  • انتخاب شرایط، به گونه ای که در طول فرایند تنها اب از ماده غذایی خارج گردد
  • حفظ ساختار محصولبار آب پوشی سریع و اسان محصول نهایی
  • پایداری محصول نهایی در طول دوره انبارمانی و عدم نیاز یا نیاز کمتر به سرد کردن و بسته بندی خاص
  • جلوگیری و کاهش شدت تغییرات رنگ در فراورده
  • جلوگیری از الودگی محصول در طول فراوری کاهش اتلاف محصول در طی خشک کردن و افزایش سرعت فرایند
  • عدم کاربرد تجهیزات پر هزینه غیر ضروری و پیاده سازی فرایند به صورت پیوسته
  • کاهش اثرات مخرب بر روی محیط زیست

قیمت فروش زرشک فله در بازار تهران، کشور و جهان به خاطر این ارزان تر از قیمت فروش زرشک بسته بندی شده است که هزینه های انسانی، حمل و نقل، انرژی، وجود واسطه های بیشتر در این بین مطِرح می شود.

طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

در حول و حوش زرشک سوالات بسیاری مطِرح است که شامل خواص زرشک چون آب زرشک و لاغری ، مضرات زرشک ،  طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ،  طرز تهیه مربای زرشک، طِرز تهیه آب زرشک  و بسیاری سوالات دیگر مطرح است در هر کدام از پست های سعی می کنیم به بعضی از سوالا ت رایج جواب مناسب ارایه کنیم. در اینجا ویدیو یی را پست می کنیم که طرز تهیه خورش مرغ مجلسی را توضیح می هد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما