خرید اینترنتی زرشک

شاید برای عده ای جالب باشد که  امروزه  خرید اینترنتی زرشک همپای اکثر کالا های دیگر به صورت جزیی و کلی انجام می شود. البته این به آن معنی نیست که همه مراحل خرید زرشک به صورت اینترنتی انجام شود.

 

عده ای از مشتریان به خصوص مشتریان صادراتی تامین کننده ها و تولید کنندگان زرشک از از طریق اینترنت پیدا می کنند و سایر مراحل را به صورت حضوری انجام می دهند.  خرید اینترنتی زرشک معایب و مزایای مربوط به خود را دارد. این مقاله در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ بروز رسانی می شود.

صادرات زرشک ایران

 

تولید زرشک ارگانیک

بنا به تهقیقاتی که مجموعه آبرام از کشاورزان بیرجند انجام داده است، به نظر می رسد که در باغآت زرشک ازسم های ضد آفت کمتر استفاده می شود. از این رو زرشک خشک این منطقه ارگانیک است مگر اینکه در مجاورت باغاتی مانند عناب و از سموم استفاده شده در آن باغات میوه زرشک نیز آلوده به آن شود.

 

مشخصات زرشک خوب

یک زرشک خوب مشخصاتی دارد که باید به ان ها توجه کرد.

از جمله فاکتور های مهم در کیفیت زرشک اندازه گیری رنگ دانه های زرشک است. یکی از روش های مرسوم در اندازه گیری رنگ مواد خوراکی و غذایی به طور کلی استفاده از LAB  است.

  1. L: برای روشنایی که بین صفر تا صد تعریف می شود.
  2. A: برای قرمزی رنگ زرشک
  3. B: زردی که بیانگر ترکیبات رنگی از صفر تا صد و بیست است.

جرم حجمی دانه زرشک نیز فاکتور مهم و باارزش دیگری در تعیین کیفیت و مرغوبیت زرشک است. برای تعیین جرم حجمی زرشک که معیاری از پفکی بودن زرشک است  به روش زیر عمل می شود.

قیمت زرشک

  1. دانه های زرشک را داخل ظرف مدرج می ریزیم.
  2. این میزان زرشک سپس توزین می شود
  3. جرم بر حجم تقسیم می شود و عدد بدست آمده جرم حجمی است. هر قدر عدد بدست آمده کوچکتر باشد نشان از پفکی تر بودن زرشک دارد.

به عبارت دیگر جرم حجمی پایین تر نشان از پفکی بودن  بیشتر زرشک است. بنابرین پفکی بودن از مشخصات یک زرشک خوب محسوب می شود. هر چه دانه های زرشک پفکی بزرگتر و درشت تر باشند، زرشک مرغوبتر است. یک سری فاکتور های عمومی نیز مانند بری بودن از شن و خاک نیز باید یک بار زرشک داشته باشد.  از آن گذشته باید رطوبت و روغنی که به آن زده می شود بسیار پایین باشد.

 

مشخصات زرشک خوب

قیمت زرشک پفکی درجه یک

در بخش قبل از مشخصات زرشک خوب نوشتیم. اگر زرشک تازه آسیب ببیند در یک مدر بسیار کوتاه کپک می زند و مزه آن ترش می شود که نشان از خراب شدن میوه دارد.  از این رو برای تولید زرشک پفکی درجه یک باید مرحله بردآشت میوه زرشک  (Barberry Fruit) بسیار مهم تلقی شود و همه راه کارهای لازم جهت کاهش آسیب های مکانیک به  دانه زرشک باید به کار گرفته شود.

با اینکه نهال زرشک با کم ابی همچنان می تواند میوه دهی و رشد داشته باشد اما هر چه زرشک پر اب تر باشد محصول نهایی گوشتی تر و با کیفیت تراست.  شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید منابع اصلی آب در جنوب خراسان قنات ها هستند. در این منطقه برخلاف  سایر روستاهای ایران، کمتر آب رود خانه جاری است. از این رو حفاظت از آب این منطقه و استفاده درست و بهینه از آب باعث رونق بیشتر کشاورزی و باغداری منطقه می شود. باید از هدر رفتن منابع آبی خراسان جنوبی ممانعت به عمل آید. تا محصولاتی مانند زرشک مرغوبتر و با درجه کیفیت بالاتری باشند.

قیمت زرشک پفکی درجه یک که بهترین مدل زرشک خشک است بالاترین است. البته نباید از این هم گذشته که زرشک پفکی بسته به اینکه چقد شرایط بالا را براورده می کند قیمت آن می تواند تا ۲-۳ هزار تومان تفاوت کند. زرشک از جمله محصولاتی است کی کیفیت و بهتری جنس ان در مقایسه با بقیه مدل های زرشک مشخص می گردد.

قیمت زرشک فله ای

  1.  

 

خرید زرشک پفکی

از کجا خرید زرشک پفکی کنیم؟ جواب این سوال به این بر می گردد که بدانیم چه کسی آن را مطرح می کند. اگر یک ایرانی که ساکن خارج از کشور است این سوال را مطرح کن جوب آن فوری این خواه دبود که به مغازه های خاورمیانه چون ایران و افغانستان مراجعه کند و یا خرید اینترنتی زرشک داشته باشد. اما اگر این سوال از داخل ایران مطرح باشد و کسی بخواهد زرشک مورد نیاز خانه و نیاز شخصی خود را براورده کند پیشنهاد می شود به نزدیکترین مغازه بقالی برود. کیفیت زرشک هایی که در بسته بندی ارایه می شوند معمولا خیلی خوب نیستند.

اما اگر بنکدار باشید یا تاجری باشید که به تازگی زرشک را نیز به اقلام تجاری خود اضافه کرده است پیشنهاد ما بازارهای عمده فروشی زرشک است. برای مثال خرید زرشک پفکی از بازار مشهد و تهران و بیرجند و قاین. قیمت عمده  زرشک در بازار مشهد و تهران و خراسان جنوبی معمولا پایین ترین قیمت زرشک در کل ایران است.

فروش زرشک

خرید اینترنتی زرشک

زرشک را به صورت اینترنتی در فرم های زیر می توان خریداری نمود.

  • خریداری زرشک پفکی به صورت عمده  اینترنتی
  •  خرید زرشک دانه اناری به صورت عمده اینترنتی
  • خریداری زرشک بسته بندی  به صورت خرده – در وب سایت هایی چون دیجی کالا و سوپر مارکت های آنلاین در دسترس هستند. فروشگاههای اینترنتی برای ایرانیان خارج از کشور نقش اساسی و مهم پیدا میکند. چراکه معمولا زرشک را از هنچ سوپر مارکتی (بجز سوپر مارکت های ایرانی و افغآن) نمی توان پیدا کند.  خرید اینترنتی به همه ایرانیان خارج از ایران این فرصت را می دهد که زرشک مورد نیاز خود را بدون اذیت شدن و در درب منازل خود تحویل بگیرند.

 

خرید زرشک فله ای دانه اناری

مزایای خرید آنلاین

  • پیدا کردن تامین کننده راحتر است و خریدار در هر جای ایران یا دنیا که دارد می تواند فروشنده عمده زرشک را پیدا کند و بعد از حصول و اطمینان خرید خود را نهایی کند. این پروسه خریدن زرشک را آسانتر و بدون فوت وقت و زمان انجام می دهد.
  • تامین کننده های متنوعی می توان پیدا کرد و قیمت گیری درست انجام می پذیرد.

قیمت زرشک در شیراز

معایب خرید انلاین

مانند هر خرید انلاین دیگر یک عیب بزرگ وجود دارد و آن اینکه

  • حصول اطمینان در اینترنت سختر از ملاقات حضوری است.

اما این نیز راه کار های خود را دارد. باید حتما به شرکتی که خرید زرشک را از آن انجام می دهیم اطمینان پیدا کنیم مخصوصا اگر خرید در حجم بالا داریم.

قیمت زرشک به صورت اینترنتی

قیمت زرشک ربطی به خرید حضوری یا اینترنتی ندارد . بیشتر به مجموعه ای که فروش زرشک را انجام می دهد بستگی دارد. قیمت زرشک به پارامتر های دیگری چون میزان خرید، خرید نقدی یا چکی، بعد مسافتی که زرشک از خراسان جنوبی به آن شهر باید حمل شود. همچنین بسته به این موضوع است که چقدر مجموعه فروشنده زرشک توانسته است آن را مستقیم و بدون واسطه خرید را انجام داده است. هزینه های حمل و نقل و تعداد واسطه های بین خریدار و فروشنده زرشک قیمت آن را تعیین می کند. البته فاکتور بدیهی چون کیفیت زرشک خریداری شده و نوع آن  (پفکی یا دانه اناری بودن زرشک) نیز در قیمت نقش اصلی بازی می کنند.

مرکز فروش زرشک بیرجند در اصفهان

خرید اینترنتی زرشک تازه

همانند زرشک خشک میتوان خرید اینترنتی زرشک تازه نیز داشت. در فصل پاییز که زرشک روانه بازار می شود. برخی از وب سایت فروش انلاین زرشک دارند. فقط حتما به این نکته توجه کنید که زرشک محصولی به شدت اسیب پذیر است و زود خراب می شود و می گندد. از این رو اگر خرید اینترنتی زرشک تازه دارید توجه کنید که شرکت پخش مربوطه امکانات لازم جهت انتقال سالم میوه زرشک به شما را داشته باشد. فروش اینترنتی زرشک تازه از این جهت که در همه جای ایران امکان پذیر است یک حسن محسوب می شود.

قیمت فروش زرشک

چه بخواهیم انلاین ثبت سفارش کنیم و ثه بخواهیم به صورت حضوری خرید کنیم، قیمت فروش زرشک همواره حرف اول را می زند. از این رو برای خریدار زرشک شاید در مرحله اول قیمت و بعد کیفیت مهم باشد.  برای اطلاع از اخرین قیمت های بروز شده زرشک با همکاران ما در زرشک آبرام تماس بگیرید.

خرید زرشک خشک

فروشگاه های آنلاین خرید زرشک

در داخل ایران سایت های متنوعی وجود دارد که می توانید خرید اینترنتی زرشک  از آنجا انجام می شود. از جمله این وب سایت ها می توان به فروشگاه های زیر اشاره کرد.

    • فروشگاه اینترنتی اُکالا که فروشگاه انلاین افق کوروش می باشد.
    • رضوی کالا
    • دیجی کالا (digikala)
    • فروشگاه اینترنتی زعفران شاپ
    • فروشگاه شهروند که هم به شکل سنتی و هم به شکل انلاین فروش دارند.
    •  

خرید زرشک در خارج از ایران

ایرانیان خارج از کشور و همچنین خارجیانی که زرشک را شناخته اند دسترسی اسان به تهیه زرشک ندارند. در شهر های بزرگ دنیا چون فرانکفورت، کلن، پاریس،  ورشو، لس انجلس، تورنتو و ونکوور و غیره فروشگاه های ایرانی یافت می شود. اما ایرانیان امروزه در کمتر شهر بزرگ و کوچکی از  دنیاست حضور نداشته باشند.  برای ایرانیان خارج از کشور گاهی تهیه زرشک و زعفران از اهمیت بالاتری نسبت به ایرانیان داخل کشور برخوردار است. تهیه غذای ایرانی با همان سبک و سیاق سنتی به آن ها حس بودن در وطن خودشان را می دهد. از این رو نقش فروش اینترنتی زرشک اهمیت شایان توجه پیدا می کند. شاید برای بسیاری در داخل ایران عجیب باشد که خریداری از آمریکا برای نیم کیلو گرم زرشک چیزی در حدود ۳۰  تا ۴۰ دلار (زرشک بعلاوه هزینه پست) بپردازد.  این نشان از پتانسیل بالایی است  که شناساندن زرشک به دنیا می تواند داشته باشد. 

خرید اینترنتی زرشک

 

قیمت زرشک ۹۷

بررسی بازار و  قیمت زرشک ۹۷ را مکررا انجام داده ایم. علت این امر خاص بودن سال ۹۷ در تجارت زرشک است. در این سال اتفاق های مهمی در این حوزه افتاد از جمله ان ها:

  • کمبود زرشک در بازار
  • افزایش قیمت سر سام آور زرشک
  • رکود و خرید و فروش نشدن زرشک در دوره ای دیگر.

خرید اینترنتی زرشک سیاه

شاید مرسوم ترین نوع زرشک که مردم اینترنتی انجام می دهند خرید زرشک خشک باشد. اما در بازار ایران انواع دیگر زرشک و فراورده های آن نیز وجود دارند . برای مثال زرشک سیاه مصرف خانگی زیادی دارد. مخصوصا بین کسانی که یکسری بیماری ها مانند کبد دارند محبوب است. به لیست خرید اینترنتی مربوط به زرشک و درخت  زرشک باید موارد زیر را نیز اضافه کرد.

  1. خرید اینترنتی زرشک کوهی
  2. خرید اینترنتی نهال زرشک یا همان  خرید اینترنتی درخت زرشک :  بیشتر برای کسانی که می خواهند کشاورزی زرشک را انجام دهند جالب است. البته برای کسانی که به درختچه زرشک به عنوان یک گیاه تزیینی می بینند نیز ممکن است اهمیت داشته باشد.
  3. خرید آنلاین زرشک سیاه
  4. خرید اینترنتی آب زرشک
زرشک-سیاه- دانه دار
زرشک سیاه دانه دار

قیمت انواع زرشک بسته بندی آنلاین

در بازار خرده فروشی ایران سایت های مختلفی فعالیت دارند که زرشک را به صورت بسته بندی شده می فروشند. از جمله این سایتها برای مثال دیجی کالا می باشد. یا شرکت سحر خیزمحصولات خود را به در سایت زرشک و زعفران سحرخیز به فروش می رساند. قیمت زرشک بسته بندی شده معمولا بالاتر از قیمت زرشک فله می باشد. قیمت انواع زرشک بسته بندی آنلاین برای مثال در سایت دیجی کالا را در در مقاله قیمت هرکیلو زرشک درجه یک دانه اناری ببینید.

قیمت انواع زرشک بسته بندی آنلاین

 

قیمت زرشک در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

  • قیمت هر کیلو زرشک پفکی در ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۲،  ۱۴۰ هزار تومان است. 
  • قیمت هر کیلو زرشک دانه اناری در ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۲،  ۱۱۵ هزار تومان است. 

 

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما