قیمت زرشک در ۱۵ مهرماه ۹۸

میوه زرشک در رنگ‌های گوناگونی به بار می‌نشیند. می‌توان میوه زرشک را بر اساس رنگ‌های متفاوتش به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

  1. – زرشک سفید
  2. – زرشک زرد
  3. – زرشک آبی
  4. – زرشک قرمز روشن
  5. – زرشک ارغوانی تیره

قیمت زرشک در ۱۵ مهرماه ۹۸

در کشور ما زرشک بیشتر به رنگ قرمز روشن دیده می‌شود و در اذهان عمومی با این رنگ شناخته می‌شود. ولی زرشک آبی، قرمز و سیاه نیز در ایران پیدا می‌شوند.

 

میوه زرشک به صورت سته است و شکل ظاهر ان  تخم‌مرغی یا به شکل دانه های انگور دارد و معمولا بر روی خوشه رشد می کنند. میوه زرشک برای رسیدن  نیازمند آب و هوای نسبتا گرم و همچنین کوهستانی است.  بعضی گونه‌های زرشک دانه دارند و بعضی بی‌دانه هستند. زرشک قرمز و زرشک سیاه دانه‌دار به وسیله زارعین در باغ‌ها به عمل می‌آیند ولی زرشک سیاه بی‌دانه و نوع خاصی از زرشک سیاه دانه‌دار، وحشی هستند و در طبیعت یافته می‌شوند. عمده تولید زرشک در ایران و به خصوص در بیرجند روی زرشک قرمز تمرکز دارد. زرشک قرمز در مقیاس بالا در خراسان جنوبی کشت و پرورش داده می‌شود. تولید زرشک قرمز در کشور ما بسیار زیاد است اما مقدار بسیار کمی از آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود که در آن کشورها فقط مصارف دارویی، بهداشتی و آرایشی و البته خوراکی دارد. متأسفانه مردم سرزمین‌های دیگر به ندرت زرشک را می‌شناسند و تبعا از مصارف غذایی و فواید بسیار این میوه خوش طعم و مفید غافل می‌باشند.

 

قیمت زرشک

عمده تولید زرشک مرغوب در خراسان جنوبی و در بیرجند صورت می‌گیرد. معمولا از هر پنج کیلو محصول زرشک یک کیلو زرشک خشک به دست می‌آید. این مقدار در توابعی از خراسان جنوبی به بیشترین حد خود می‌رسد. مثلا گاهی از سه و نیم کیلوگرم زرشک تازه، یک کیلو زرشک خشک حاصل می‌شود.

 

تولید و فروش زرشک مرغوب به مؤلفه‌های زیادی بستگی دارد:

  1. – خاک و آب و هوای منطقه
  2. – نوع درختچه زرشک
  3. – نحوه پرورش باغداران
  4. – روش‌های برداشت محصول
  5. – روش‌های خشک کردن زرشک
  6. – شیوه‌های حفظ و نگهداری زرشک خشک

فروش و قیمت زرشک مرغوب به نحوه‌های تولید زرشک بستگی تام دارد. 

یکی از شیوه‌هایی که به قصد ماندگاری بالای محصولات کشاورزی به کار می‌رود، خشک کردن آن‌ها است. خشک کردن محصولات کشاورزی در حفظ سلامت و طول عمر میوه‌ها بسیار تعیین کننده است. زرشک نیز از این امر مستثنی نیست. برای جلوگیری از شیوع میکروب‌ها و واکنش‌های شیمیایی مخرب، میوه زرشک را خشک می‌کنند. به این ترتیب آب میوه را گرفته، از حجم و وزن آن نیز می‌کاهند که این عامل در حمل و نقل و بسته‌بندی زرشک نیز بسیار کارساز و مفید است. میوه زرشک را به دو طریق سنتی و مدرن خشک می‌کنند. روش خشک کردن زرشک در قیمت زرشک نیز بسیار تأثیرگذار است.

 

در روش‌های امروزی که بر پایه تکنولوژی‌های پیشرفته بنا شده است از مبدل‌های گرمایی استفاده می‌شود. خشک‌کن محفظه‌ای لایه لایه دارد که در هر طبقه از آن یک سینی برای قرار گرفتن زرشک تعبیه شده است. میوه زرشک‌ روی این سینی‌ها و در مجاورت هوای داغ قرار می‌گیرد. هوا بعد از وارد شدن به خشک‌کن توسط مبدل‌های گرمایی داغ می‌شود. روش دیگر استفاده از لوله‌هایی است که هوای داغ از میان آن‌ها می‌گذرد و گرما از طریق بدنه لوله که در مجاورت میوه‌ها قرار دارد به میوه‌ها سرایت کرده، آن‌ها را خشک می‌کند. در این شیوه آب به صورت ناگهانی و پرشتاب از میوه‌ها کشیده می‌شود. درواقع این فرایند به وسیله‌ی گرما دادن و همچنین جذب رطوبت میوه، آن‌ها را خشک می‌کند. باید ذکر کنیم که عمده زرشک خشک تولید شده به شیوه سنتی خشک می گردد و کمتر از شیوه های صنعتی در خشک کردن آن استفاده می گردد. 

قیمت زرشک

در میان انواع زرشک تولید شده در خراسان جنوبی کیفیت زرشک پفکی با معیارهای سطح بالای زرشک مطابقت می‌کند. به همین دلیل زرشک پفکی گرانتر از انواع دیگر زرشک می‌باشد. زرشک پفکی در بازارهای عمده و در بنکداری‌ها، مغازه‌های خواربارفروشی و سوپرمارکت‌ها به طور جزئی عرضه می‌شود. البته برای خرید عمده زرشک می‌توان به طور مستقیم به کشاورزان در بازارهای عمده فروشی مراجعه کرد. زرشک پفکی در صادرات زرشک حرف اول را می‌زند که هم به صورت کلی در بسته بندی های ده کیلویی و هم به صورت بسته بندی های نیم کیلویی و کمتر در دسترس است. قاعدتا قیمت زرشک پفکی در بسته بندی های مختلف نسبت به زرشک فله‌ای بسیار گرانتر است. البته برای خرید زرشک می‌توان به سایت‌های اینترنتی نیز مراجعه کرد. دسترسی به زرشک پفکی و دانه اناری در این سایت‌ها میسر است.

قیمت زرشک خشک در سال ۹۷ فراز و فرود زیادی داشت و این وضعیت بحرانی و بغرنج به سال ۹۸ نیز سرایت کرد. در سال ۹۸ قیمت زرشک نه تنها پایین نیامد بلکه افزایش روزانه هم داشت. وضعیتی که موجب نگرانی گسترده در سطح بازار شد.  آمار و ارقام و نمودارها نشان می‌دهند قیمت زرشک پفکی و دانه اناری از اوایل پاییز ۹۷ تا اسفند همان سال کم کم زیاد شده است. درباره قیمت‌های افزوده شده در سال ۹۷ و ۹۸ مطالب زیادی در سایت‌های مجموعه آبرام ارائه شده است. برای دسترسی به اخبار مربوط به نوسانات قیمت در خرید عمده زرشک در بازارهای متفاوت داخلی و خارج از کشور می‌توانید با همکاران ما در مجموعه آبرام تماس بگیرید. شما صادرکنندگان گرامی برای آگاهی و مشاوره در زمینه خرید زرشک صادراتی و اعلا و انتخاب ارجح با همکاران ما در سیستم آبرام در تماس باشید. مطالب بسیار و مفیدی درمورد انواع زرشک قرمز و سیاه و خرید و صادرات زرشک در سایت مرکز فروش آبرام در دسترس شما عزیزان می‌باشد.  

راه های زیادی برای خرید زرشک وجود دارد. از جمله ان ها خرید اینترنتی زرشک است. خرید اینترنتی هم در کنار بازارهای مستقیم و سنتی امکانات گسترده ای در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد. خرید و فروش زرشک توسط سایت‌های اینترنتی می‌تواند فواید زیادی داشته باشد. مطمئنا خرید کالا از طریق اینترنت مشتریان را از بلاتکلیفی وصرف وقت زیاد محفوظ نگه می‌دارد. در ضمن خریداران می‌توانند در خرید اینترنتی با صرف زمان اندک و با فراغ خاطر از همه اطلاعات و داده های مربوط به خرید و فروش و کیفیت انواع زرشک آگاه شوند و محصولات مختلف را به راحتی مقایسه کنند و بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

قیمت روز زرشک

خرید اینترنتی زرشک اگر به صورت بسته بندی مدنظر باشد نسبت به خرید سنتی زرشک راحت‌تر است. ولی اگر خرید عمده زرشک منظور نظر باشد مطمئنا خرید سنتی ترجیح داده می‌شود. چون حجم و مقدار زیاد محصول زرشک و میزان بالای پول مبادله شونده اعتماد خاصی را می‌طلبد که در روش‌های سنتی و حضوری به نحو مطمئن‌تری تضمین می‌شود. در چنین وضعیتی خریداران عمده زرشک می‌توانند به صورت اینترنتی با مراکز فروش آبرام تماس برقرار کرده، از کم و کیف محصولات و قیمت‌ها آگاه شوند و در مرحله بعد برای انجام معامله و ثبت قرارداد به دفتر مرکزی مجموعه آبرام در یوسف آباد مراجعه کنند.

قیمت روز زرشک

در تهران بازارهای متعددی برای عرضه زرشک به صورت بار عمده وجود دارد که البته قیمت زرشک خشک در این بازارها اغلب بیشتر از قیمت زرشک فله‌ای در بازارهای خراسان جنوبی می‌باشد. در تهران بازار مولوی، بازار انبار نفت در میدان رازی و به میزان محدودتر بازار بزرگ تهران سهم فروش و عرضه زرشک را بر عهده دارند. خرده‌فروشی زرشک خشک نیز در بازارهایی مثل بازار تجریش انجام می‌شود که البته قیمت آن بسیار بیشتر از قیمت زرشک فله‌ای می‌باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت روز زرشک

قیمت زرشک به صورت بسته بندی و شکیل معمولا پنج برابر زرشک فله‌ای تمام می‌شود. قیمت انواع زرشک بیرجند مثل زرشک پفکی یا تالاری یا سایه خشک، دانه اناری و زیرتالاری و همچنین زرشک اعلای صادراتی که در مهرماه سال ۹۸ عرضه شده، به صورت زیر می‌باشد.

قیمت زرشک در ۱۵ مهرماه ۹۸

نوع زرشک قیمت روز زرشک 
زرشک پفکی ۷۴۰۰۰ تومان
زرشک پفکی درجه یک صادراتی ۷۹۰۰۰ تومان
زرشک دانه اناری ۶۲۰۰۰ تومان
زرشک تازه دان شده ۲۶۰۰۰ تومان
زرشک تازه با شاخه ۱۵۰۰۰ تومان
زرشک سیاه خشک ۴۳۰۰۰ تومان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما