قیمت زرشک در بوشهر و اهواز

این یک واقعیت است که قیمت زرشک در بوشهر و اهواز و به طور کلی در شهر هایی که از خراسان جنوبی دورند بالاتر از شهر هایی همچون مشهد و تهران است. هزینه حمل زرشک به این شهر ها نیز گرانتر است.  در مجموعه زرشک آبرام هزینه حمل زرسک به شهر های بوشهر و اهواز۷۰۰-۵۰۰ تومان در هر کیلو می باشد. از این رو اگر حتی سفارش یک کارتن هم داشته باشید این مجموعه با سیستم حمل و نقلی که اماده کرده است، قادر به ارسال ان می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

از این رو اگر قیمت زرشک در بوشهر و اهواز را خواسته باشید کافیست که  به قیمت روز زرشک تهران مراجعه کنید و به هر کیلو زرشک، ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان را اضافه نمایید. این قیمت زرشک در شهر شماست.  در ادامه این خبر برای اطلاعات بیشتر و شناخت بهتر خوانندگان از زرشک به تاریخچه ای از انواع زرشک و همچنین صادرات زرشک پی پردازیم.

قیمت زرشک در بوشهر و اهواز

فروش زرشک صادراتی

هر سال در مقایسه با سال‌های گذشته، تغییرات، رقابت و فرصت‌های بیشتری در صادرات و به تبع صنعت تولید و بسته بندی و صادرات زرشک رخ می‌دهد و اگر بازرگانان و صادرکنندگان این ماده غذایی به سرعت سیستم خود را با این تغییرات وفق ندهند باید منتظر شکست و سپردن ظرفیت‌های خود به رقبای جهانی باشند. ارائه راهکارهایی برای افزایش صادرات غیرنفتی از جمله صادرات محصولات کشاورزی مثل زرشک باید در صدر برنامه‌ها و تمهیدات اقتصادی دولت باشد. در شرایط کنونی که ایران تحت تحریم‌های متفاوت اقتصادی قرار گرفته است صادرات مواد غذایی و به طور اخص زرشک می‌تواند در ارزآوری نقش بزرگی ایفا کند.

 

تمرکز جدی و سرمایه‌گذاری روی تولید و بسته‌بندی و صادرات زرشک در اکتساب جایگاهی قابل توجه در سطح اقتصاد جهانی بسیار تعیین کننده است. یکی از موضوعاتی که می‌تواند در بخش‌های دانشگاهی و پژوهشی مورد توجه قرار بگیرد بررسی و مقایسه عملکرد دولت‌های کشورهای دیگر در امر صادرات مواد غذایی است. اگر راهکارها و رویکرد کشورهای مهم در صادرات مواد غذایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم می‌توانیم وضعیت صادرات ایران را نیز تا سطح بالایی بهبود ببخشیم. قیمت انواع زرشک صادراتی در مجموعه زرشک آبرام همواره به روز می شود. برای گرفتن مشاوره در جهت خرید مناسب نیز با ما در تماس باشید.

exporting Barbery
با توجه به پتانسیل اقلیمی ایران در تولید محصولاتی مثل زرشک و تجربه عوامل کشاورزی و صنعتی درمورد این محصول، زرشک می‌تواند به منبع ارزی مهمی در بخش صادرات غیر نفتی تبدیل شود. در صورت رفع کاستی‌ها در مراحل مختلف تولید و بسته‌بندی و همچنین افزایش تولید و صادرات زرشک، ایران می‌تواند برترین صادرکننده زرشک در سطح جهان باشد. در وضعیت کنونی که کشور از هر سو تحت فشارهای اقتصادی بیرون مرزی قرار گرفته است، اهمیت سیاست‌های داخلی در جهت توسعه صادرات و تمرکز بر محصولات کشاورزی نظیر زرشک و تجویز آزادی بیشتر به صادرکنندگان و بازرگانان نمود بیشتری پیدا می‌کند.

 

مطمئنا تشکیل کانون‌ها و انجمن‌هایی در جهت برنامه‌ریزی های چندمنظوره و معرفی هر چه بهتر زرشک به بازارهای جهانی در این راستا می‌تواند بسیار راهگشا باشد. تمهیدات و عطف توجه به رفع مشکلاتی که سر راه زارعین و تولیدکنندگان قرار دارد مانند رفع مسائل مربوط به آبیاری و مبارزه با عوارض خشکسالی و درنظر گرفتن بودجه بیشتر برای موجه و خاص کردن بسته بندی‌ها و بازاریابی در سطح بین‌المللی از واجبات این پروسه می‌باشد. در این شرایط مسؤولین کشور باید دست صادرکنندگان را برای اجرای برنامه‌های سودآور و آزادی‌های سیستمی باز بگذارند و چشم‌انداز روشنی در مسیر فعالیت‌های آن‌ها قرار دهند. آزادی در برنامه‌ریزی و تغییر روش‌های مؤثر می‌تواند فضایی خلاقانه و پرامید برای صادرات به وجود بیاورد که تأثیرات مثبت آن در تمام بخش‌های اقتصادی کشور مشاهده خواهد شد. دولت باید برای رفع مشکلات مالی به تولیدکنندگان و فعالین این عرصه وام‌های کلان و تسهیلات مناسب و کم‌هزینه واگذار کند تا در آینده بتواند از مزایای همه‌جانبه افزایش صادرات بهره‌مند شود.
مقدار صادرات زرشک نسبت به میزان تولید آن در ایران واقعا ناچیز است. دلیل اصلی این امر عدم شناخت این محصول خوش‌طعم و مفید در بازارهای جهانی می‌باشد. در ایران بیشترین استفاده از زرشک همراه با برنج و مرغ و زعفران می‌باشد که غذایی بسیار خوشمزه و خوش عطر است. با توجه به تجربه معاشرت و برخوردها با مهمانان خارجی و توریست‌هایی که به ایران می‌آیند می‌توان گفت خارجی‌ها با غذاهای مجلسی و دیگر غذاهای ایرانی رابطه خوبی برقرار می‌کنند، غذاهایی مثل فسنجان، قورمه‌سبزی و زرشک‌پلو. ملیت‌های دیگر از غذاهای رسمی و ملی ما استقبال خیلی خوبی به عمل می‌آورند و تمایل دارند طعم و عطر این غذاها را دوباره تجربه کنند. آگاهی از این اقبال و سازگاری ذائقه آن‌ها می‌تواند به عنوان زمینه‌ای مطمئن برای سرمایه‌گذاری کلان در معرفی زرشک به صورت ترکیب آن در غذای معروف ایرانی یعنی زرشک‌پلو در نظر گرفته شود. برای خرید زرشک صادراتی با ما تماس بگیرید!

قیمت زرشک دانه اناری
زرشک پلو باید در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی که ظاهری بسیار زیبا نیز دارد به خارجی‌ها معرفی بشود. تأسیس هر چه بیشتر رستوران‌ها و هتل‌هایی با سرآشپزهای حرفه‌ای و متخصص در غذاهای ایرانی در داخل و خارج از کشورمی‌تواند بسیار کارساز باشد. غذا از شاخص‌های مهم سنجش کیفیت مسافرت وگردشگری می‌باشد که در برنامه‌های سفر برای گزینش مکان سفر می‌تواند یکی از جاذبه‌های کشورهای توریستی باشد. در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان در جذب توریست و همچنین معرفی جنبه‌های گوناگون فرهنگی ایران باید به غذاهایی که می‌توانند در جذب خارجی‌ها نقش مؤثری داشته باشند توجه وافی شود. جذب نظر گردشگران خارجی و همچنین ملیت‌های مختلف در کشورهای خودشان به مواد غذایی بومی ما مثل زرشک و زعفران باید در صدر برنامه‌ریزی های دولتی و خصوصی قرار بگیرد.

 

برگزاری جشنواره‌های غذایی و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی نیز می‌تواند در معرفی غذاهای ایرانی بسیار  تعیین کننده باشد. ما باید خارجی‌ها را هر طور شده به رستوران‌های ایرانی با غذاهای سنتی بکشانیم و در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بازاریابی و فرهنگ‌سازی استفاده کنیم. خوشبختانه ایران یکی از تمدن‌های باستانی با غنای فرهنگی بسیار در همه زمینه‌ها می‌باشد و برای طراحی و تزیینات داخلی و خارجی این رستوران‌های احداث شده در خا ج از کشور می‌توان هر چه بیشتر از جلوه‌های هنر و فرهنگ ایرانی و از آنچه که ایران در تمام جهان به آن‌ها معروف است استفاده کرد. و باید به کارگیری تمهیداتی که نه تنها غذاهای ایرانی را به ملیت‌های دیگر معرفی کند بلکه حتما آن‌ها را به چشیدن و تجربه دوباره این غذاها ترغیب کند در رأس اهداف صادرکنندگان قرار بگیرد. یعنی ما باید غذاهای ایرانی مثل زرشک پلو را معرفی و آن را به نیازی مبرم در زندگی آینده ملیت‌های دیگر تبدیل کنیم تا درخواست زرشک در بازارهای جهانی روز به روز بیشتر شود.
بیشترین زرشک تولیدی جهان در ایران و در استان خراسان جنوبی به عمل می‌آید ولی با این حال واحد فراوری عمده ای در ایران مشغول به کار نیست. در حالیکه چنین سیستم‌هایی می‌توانند از ضعف‌های ذاتی محصولات کشاورزی مانند فصلی بودن، عدم تنوع و فاسدشدگی در طی زمان جلوگیری کنند. ایجاد و تأسیس واحدهای فراوری برای تولید محصولات متنوع و پراستفاده مانند مارمالاد، لواشک، مربا، شربت و کنستانتره از دیگر استراتژی‌هایی است که می‌تواند به تولید و صادرات زرشک و فراورده‌هایش کمک کند. در بهره‌وری از تکنولوژی و تجهیزات لازم در این واحدها می‌توان به انعطاف‌پذیری ماشین آلات هم تکیه کرد که با تغییراتی جزئی در فراوری محصولات متفاوت مثل زرشک و انار مورد استفاده قرار بگیرد.

فروش زرشک صادراتی
با توجه به سطح زیر کشت زرشک و حجم وسیع تولیدات باغ‌های زرشک، لزوم تأسیس واحدهای فراوری به شدت احساس می‌شود. در این واحدها اصلی‌ترین تبدیلی که می‌تواند انجام شود، تولید کنستانتره است که در کشورهای اروپایی از آن به عنوان ماده‌ای اولیه در تولید مواد آرایشی، بهداشتی و دارویی استفاده می‌شود. همچنین کنستانتره زرشک برای ساختن آب‌میوه زرشک به کار می‌رود. زرشک به دلیل دارابودن رنگدانه‌های طبیعی به عنوان ماده‌ای در ساخت مواد آرایشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
با توجه به اینکه فصل برداشت زرشک محدود به آبان می‌باشد، نگهداری از این حجم محصول و استفاده فوری از آن میسر نیست و باید برای تبدیل بخش عمده‌ای از این مقدار تولید به فراورده‌های دیگر از تکنولوژی و صنعت بالایی برخوردار بود. در غیر این صورت مقدار زیادی از این محصول تلف می‌شود و به بدنه‌ی بخش کشاورزی و باغداری ضررهای بی‌برگشتی وارد می‌شود. درواقع بعد از تولید و برداشت محصول مهمترین مسأله این است که چطور این محصول تولیدی نگهداری و استفاده شود. اما متأسفانه در بخش تبدیل و تکمیل صنعتی و بسته‌بندی محصولات هنوز با ضعف‌های زیادی مواجهیم که مبارزه با آن‌ها سرمایه‌گذاری جدی و مطمئنی را می‌طلبد. تمرکز بر افزایش کمی محصولات کشاورزی به تنهایی کافی نیست و حتی گاهی ممکن است موجب ایجاد ضایعات بیشتر هم بشود. زمانی کشور در تولید محصولات کشاورزی به درجه‌ای از استقلال و بی‌نیازی می‌رسد که بر فراوری و بسته‌بندی یعنی مراحل بعد از تولید تمرکز کند تا صادرات به نحو قابل توجهی افزایش بیابد و سود واقعی را که حق کشور ماست احیا کند. در حال حاضر زرشک در مراحل متعدد از ایران به دیگر نقاط دنیا صادر می‌شود. یعنی به دلیل کمبود و ضعف جدی ایران در روند فراوری و بسته‌بندی، کشورهای مقصد خودشان به این فرایند تبدیلی و تکمیلی پرداخته و محصول ثانوی را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند و درواقع سود زیادی را که حق ایران بوده به خود اختصاص می‌دهند. بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه صادرات نیز به دلیل عدم اطمینان از آینده این محصول و عدم حمایت بخش‌های دولتی حرکتی در جهت احداث و تقویت واحدهای فراوری داخلی انجام نمی‌دهند. در حالیکه وضعیت صادرات و واردات جهانی زرشک گواه این است که این محصول در صورت توجه به تمامی امکانات تبدیلی و رفع مشکلات داخلی و خارجی و برندسازی و تجاری سازی یکی از مهمترین محصولاتی است که می‌تواند آینده‌ای درخشان را در بخش صادرات نوید دهد.

قیمت زرشک در ۱۰ مهر ۹۸

زرشک ابرام مفتخر است که امکانات فروش زرشک صادراتی را در تهران فراهم آورده است، به طوریکه کسبه و تجار و صادر کنندگان ما بدون مراجعه به شهر های تولید کننده زرشک مانند قاین و بیرجند می توانند در تهران خرید خود را انجام دهند. شهر های بوشهر و اهواز به دلیل نزدیکی به کشور های عربی همواره این پتانسیل را دارند که در تجارت و صادرات زرشک فعالیت داشته باشند و سهمی در بالا بردن شرایط اقتصادی خود و خانواده خود داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت روز زرشک با ما در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما