قیمت روز زرشک در ۲۵ شهریور ۹۸

قیمت روز زرشک در ۲۵ شهریور ماه ۹۸ در این خبر مورد بچث است.  برای  راحتی و در دسترس بودن قیمت روز زرشک از امروز به صورت مرتب درج می شود. ابتدا چکیده ای در مورد زرشک را در بخش های زیر این مقاله خواهید دید:

  • زرشک پفکی – زرشک دانه اناری – زرشک زیر تالاری
  • زرشک قاینات
  • صادرات انواع زرشک
  • قیمت روز زرشک در ۲۵ شهریور ماه ۹۸

قیمت روز زرشک فله

زرشک پفکی – زرشک دانه اناری – زرشک زیر تالاری

به منظور بالا بردن مدت زمان نگهداری بیشتر میوه ها از جمله میوه زرشک ان ها را خشک می کنند. این موضوع در مورد میوه زرشک تقریبا غیر قابل اجتناب است. چراکه میوه زرشک به صورت تازه بیشتر از چند روز قابل نگهداری نمی باشد.  از میوه تازه یکسری محصولات و فراورده ها همچون مربای زرشک نیز تهیه می گردد اما عمده استفاده از ان در غذاهایی همچون ته چین و زرشک پلو با مرغ است.

دو نوع اصلی از زرشک خشک در بازار موجود است. زرشک پفکی که شندیه می شود که به سایه خشک نیز گفته می شود و زرشک اناری یا آفتاب خشک.  زرشک دانه اناری ریز تر از زرشک پفکی است که بخاطر تفاوت در شیوه های خشک نمودن زرشک تازه قرمز است وگرنه زرشک پفکی و دانه اناری از یک محصول تازه فراوری می شوند.

اما در بازار نوع سومی هم یافت می شود که به ان زیر تالاری می گویند.

زرشک زیر تالاری محصول ترکیبی از زرشک پفکی و اناری است. کیفیت بهتری نسبت به زرشک اناری یا همان زرشک آفتاب خشک دارد و قیمت آن نیز از زرشک اناری بالاتر است. هر چه میزان زرشک پفکی که در ان است بیشتر باشد، زرشک زیرتالاری با کیفیت تر می شود. از لحاظ در جه بندی کیفیت زرشک موجود در بازار ابتدا زرشک پفکی، سپس زرشک زیر تالاری و در انتها زرشک دانه اناری است و قیمت آن ها نیز از بالا به پایین همین ترکیب را دارد.  چون قیمت زرشک زیر تالاری مناسب است، بسیاری از خریداران این زرشک را که به زرشک پفکی نیز شباهت دارد انتخاب می کنند.

زرشک قاینات

شهرستان قاینات به خاطر آب و هوای  و خاک مناسب جهت پرورش زرشک بتانسیل بالایی دارد. از این پتانسیل تا کنون به خوبی استفاده شده است و برای رشد و توسعه بیشتر این استان انتظار می رود که توجه و عناتی بیشتری نیز به آن شود تا منطقه رشد مناسب و در خور خود را داشته باشد.  بنا به شنیده ها گفته می شود اولین بار زرشک در روستای افین  خراسان جنوبی کاشته شده و از آنجا به سایر نقاط این استان گسترش و پخش یافته است.  

محصول زرشک در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی بخصوص در خراسان جنوبی که مهد این میوه است نقش استثنایی بازی می کند. تا کنون روند تولید این محصول و فروش آن کاملا سنتی بوده و مصرف ان نیز به صورت سنتی در ایران استفاده می گیرد.  از مصارف زرشک در ایران می توان به تهیه زرشک پلو با مرغ نام برد.

بیشتر بخوانید: قیمت روز زرشک پفکی

صادرات انواع زرشک

اگر بخواهیم در زمینه صادرات انواع  زرشک موفق باشیم باید موارد زیر را رعایت کنیم:

  • حمل و نقل – زرشک محصول حساسی می باشد و حمل و نقل ان باید با احتیاط صورت گیرد.  برای مثال در حمل آن با کشتی یا ماشین های سنگین بخصوص در فصل تابستان از کانتینر های یخچال دار استفاده نمود.
  • در مورد زرشک هیچ درجه بندی مناسبی وجود ندارد که خریدار به محض اطلاع و مشاهده بداند که چه زرشکی با چه سایز و درجه رطوبتی می خرد. از این رو استاندارد سازی محصول زرشک از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • بسته بندی مناسب سلیقه های اروپایی و امریکایی
  • انبار داری و فرآوری  – برای انبار داری زرشک باید توجه کنیم که  نگهداری زرشک نیازمند دمای ۴+ درجه و کمتر از ان است. زرشک چون میوه ای حساس است در معرض هوای گرم سیاه شده و حشره  میزند
    .

قیمت روز زرشک در شهریور ۹۸

قیمت روز زرشک در ۲۵ شهریور ماه ۹۸

لیست قیمت انواع زرشک در روز های اخر شهریور ماه به شرح زیر است:

 

نوع زرشک قیمت روز زرشک ۲۵ شهریور ۹۸
زرشک پفکی ۷۳ هزار تومان
زرشک پفکی صادراتی ۷۸ هزار تومان
زرشک دانه اناری ۶۵ هزار تومان

برای اطلاع دقیق تر از قیمت انواع زرشک با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: فروش زرشک به لهستان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما