فروش زرشک پفکی و دانه اناری در تهران و کرج

اکنون در مجموعه آبرام فروش زرشک پفکی و دانه اناری در تهران و کرج،  جهت خرید صادراتی ، خرید بنکداران و رستوران داران عزیز انجام می پذیرد.  کرج و تهران از اینجهت از اهمیت زیادی در تجارت زرشک برخوردارند که یک پنجم جمعیت ایران را در خود جای داده اند. علاوه بر این اکثر شرکت های بازرگانی و تجاری  در حوزه خشکبار و از جمله زرشک در تهران  فعال می باشند. از این رو، مجموعه زرشک آبرام با فعالیت در سه شهر بیرجند، قاینات و تهران این مسیر را برای خریداران عمده زرشک اسان نموده است. ما در مجموعه زرشک آبرام  تولید کننده، فراوری کننده و پخش کننده داخلی و صادر کننده زرشک می باشیم.

فروش زرشک پفکی و دانه اناری در تهران و کرج

اما سوال شاید پیش بیاید که انواع زرشک چیست؟ و تفاوت زرشک پفکی و زرشک دانه اناری در چه چیزی می باشد. اما در ادامه کمی از زرشک بی دانه جنوب خراسان که خشک شده آن به زرشک پلویی معروف است و به دو دسته زرشک پفکی و زرشک دانه اناری تقسیم می شود، صحبت خواهیم کرد.

قدمت این گیاه به دوره ائوسن  بر میگرددد پیشتر به صورت طبیعی و وحشی در نقاط مختلف ایران یافت میشد. با بالا رفتن قیمت ان کشت نوع بی دانه زرشک خراسان جنوبی توسط کشاورزان و باغداران این منطقه رونق گرفته است. 

مقاومت درختچه زرشک در مقابل شرایط نامساعد بسیار بالا است. از جمله آن ها در شرایط  تنش  های آبی و خاک بی بهره  میوه و محصول می دهد. زرشک در مقابل گرمای سخت تابستان های خراسان جنوبی و سرما بالای زمستان های آن نیز سازگاری خوبی از خود نشان داده است. در حال حاضر در فارسی به این میوه زرشک می گویند.  از نام های دیگر زرشک در مناطق مختلف و در طول سالیان می توان لیست بلند بالایی را تهیه نمود. مثلا:

  • دارشک
  • زارج
  • زراک
  • زرسک
  • زاج
  • زرک
  • انبرباریس
  • زرنگ

به زرشک در زبان عربی برباریس و در زبان انگلیسی Barberry می گویند به درختچه ان  را نیز  در زبان انگلیسی

  • Barberry Bush
  • barberry plant
  • barberry tree

می گویند. هر چند اینها اسمهای علمی نیستند.  در زبان فرانسه به میوه زرشک  vinegrette و درختچه ان را epine vinette  می گویند. در زبان ترکی کشور ترکیه به میوه زرشک همان زرشک یا Zereşk گفته می شود که از زبان فارسی گرفته شده است. البته به آن انگور فرنگی یا Diken üzümü هم گفته می شود.

مصارف اجزای مختلف بوته زرشک بسیار متنوع است. اجزای درختچه زرشک همچون  برگ ان، میوه زرشک، ریشه، ساقه و پوست  زرشک کاربردهای بسیاری دارند و می توانند داشته باشند.

  • خواص دارویی و درمانی زرشک : ر یشه درختچه زرشک حاوی اکسی اکانتین و بربرین است،
  • استفاده خوراکی از میوه تازه و خشک شده زرشک : در غذاها، شربت و نوشیدنی ها، مرباجات، ژله
  • مصارف صنعتی : تانن سازی، منبت و خاتم کاری و رنگرزی

قیمت زرشک دانه اناری

تفاوت زرشک پفکی و زرشک دانه اناری در چیست؟

در بازار تجارت زرشک همواره دو نام به  گوش می رسد. زرشک پفکی (puffy barberry) و زرشک دانه اناری (Anari barberry). اما تفاوت این دو در چه چیزی می باشد؟

زرشک پفکی و زرشک دانه اناری تحت یک نام کلی تر یعنی زرشک پلویی نیز شناخته می شوند. زرشک پلویی نامی است که در خانواده ها بیشتر مرسوم است. تجار و صادر کنندگان به خوبی به تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری اگاهی دارند. هر دو ی این  مدل های زرشک خشک از زرشک بی دانه قرمز منطقه جنوبی خراسان تولید می شوند. ان چیزی که این دو را از هم متمایز می کند اسلوب خشک کردن زرشک تازه می باشد. زرشک پفکی در مدت زمان طولانی تری  (حداقل سه ماه) نسبت به زرشک دانه اناری خشک می شود. این زمان برای زرشک دانه اناری کمتر از ۳ هفته است. از این رو باغدارانی که قصد فروش زرشک خود را سریعتر دارند ان را به شیوه دانه اناری خشک می کنند و زودتر کالای ان ها به پول تبدیل می شود. اگر بخواهیم جمع بندی کنیم تفاوت این دو نوع زرشک به صورت زیر است:

  • زرشک پفکی در سایه و بدور از نور مستقیم خشک می گردد ازین رو هست که به آن زرشک سایه خشک هم می گویند. زرشک دانه  اناری با نور مستقیم خورشید خشک می شود.
  • زرشک پفکی درخشان تر است و رنگ بهتری دارد. چراکه نور مستقیم خورشید اثر منفی بر روی رنگ زرشک دارد. زرشک دانه اناری تیره تر است.
  • زرشک پفکی حجم اولیه زرشک تازه را بیشتر حفظ می کند. زرشک دانه اناری جمع شده تر است.
  • در نتییجه ان چه در موارد بالا ذکر شد زرشک پفکی در مجموع با کیفیت تر از زرشک دانه اناری می باشد. و قیمت آن نیز بالاتر است(در حول و حوش ۱۰ هزار تومان)

تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری

فروش زرشک صادراتی

از آنجاییکه زرشک محصول ایران است پتانسیل مزیت صادراتی خوبی دارد چراکه هیچ رقیبی وجود ندارد.از این رو به جهت اهمیت و توسعه ای تجارت نیاز هست که از طرف وزارت کشاورزی تحقیقاتی در زمینه های به نژادی و به زراعی  انجام گیرد. همچنین لازم است که در زمینه های شناخت آفات و مرض ها و همچنین کود های مناسب تحقیقات جدیتری صورت گیرد تا زرشک در اینده بتواند نقش مهمی در ارز آوری داشته باشد.  شاید برایتان جالب باشد که بدانید صادرات زرشک طبق اماری که ثبت شده است در سال ۱۳۴۵ به میزان ۹۸ کیلو ان هم به همراه چاشنی سماق صادر شد. در ۱۳۶۰ نیز پانصد و پنجاه کیلو زرشک به خارج از ایران صادر شد. این رقم امروزه بسیار افزایش یافته است. ترکیه به تنهایی یکی از مقاصد صادراتی زرشک بخصوص زرشک دانه اناری می باشد. از زرشج در ترکیه شیرین های خوش رنگ و لعابی تهیه می کنند. هر چند هنوز زرشک انطور که باید و شاید جایگاه خود را نیافته است.

برای خرید عمده زرشک با ما در ارتباط باشید! 

قیمت زرشک

برای توسعه بازار های بین المللی زرشک چندین شیوه وجود دارد. از جمله ان ها : 

  • نفوذ در بازار – به معنی افزایش بیشتر فروش زرشک به مشتریان ثابت قبلی یا تغییر در نوع محصول. با کاهش قیمت، افزایش تبلیغات موثر و نوین، سیستم توزیع و پخش بهتر نیز می توان بازار محصول خود را افزایش داد.
  • بازار های جدید – در اینجا مجموعه تلاش و کوشش میکند که بازار های جدیدی برای محصول خود بیابد. در اینجا هدف گسترش و توسعه بازار می باشد که به معنای یافتن بازاهای جدید برای محصول فعلی می باشد.
  • تولید محصولات جدید، شرکت می تواند همان محصولات قبلی را با تغییراتی که محصول را کالای جدید جلوه می دهد، وارد بازار کند. بسته بندی جدید، برند ها مارکهای جدید  و اصلاح محصولات قبلی از خط مشی های محصولات جدید به حساب می آیند.
  • تنوع سازی –  شرکت در کنار محصولات قبلی می تواند با تنوع سازی محصولات جدید را وارد بازار کند. مثلا در کنار زرشک خشک بسته بندی شده می توان مربای زرشک و شربت زرشک را نیز وارد بازار نمود.

برای خرید زرشک صادراتی با ما در ارتباط باشید ما در مجموعه زرشک آبرام لوکس ترین و با کیفیت ترین انواع زرشک را مطابق نظر شما در کوتاه ترین مدت اماده و  به فروش می رسانیم. فروش زرشک صادراتی از هر دو نوع زرشک پفکی و دانه اناری انجام می گیرد. کشورهایی مانند ترکیه و روسیه طرفدار زرشک دانه اناری هستند و کشور هایی مانند المان و کانادا از مشتریان زرشک پفکی می باشند.

فروش زرشک صادراتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما