قیمت هرکیلو زرشک درجه یک دانه اناری

قیمت هرکیلو زرشک درجه یک دانه اناری را در این مقالی مورد کنکاش قرار می دهیم. در این مقاله به موضوعات زیر پرداخته می شود:‌

  • راه های خشک کردن زرشک تازه
  • انواع زرشک دانه اناری و پفکی
  • مراکز خرید زرشک دانه اناری
  • قیمت زرشک بسته بندی
  • قیمت زرشک فله
  • قیمت زرشک سال ۹۹
  • قیمت زرشک خشک پلویی
  • قیمت زرشک پفکی اعلا
  • مرکز خرید زرشک صادراتی پفکی در تهران
  • قیمت هرکیلو زرشک درجه یک دانه اناری
قیمت هرکیلو زرشک

تولید زرشک در خراسان جنوبی – بیرجند وقاین

در خراسان جنوبی  مزارع زرشک از طریق چاه یا قنات آبیاری می شوند. مزارع زرشک نیز در کوهستان یا دشت قرار دارند. این دو فاکتور در کنار زمان چیدن زرشک از مهمترین عوامل کیفیت زرشک تازه است. البته در ادامه برای تولید زرشک مرغوب باید به عواملی همچون عدم سرمازدگی و نحوه چیدن و حمل و نقل مناسب زرشک  و در ادامه شرایط مناسب تالارهای انباشت زرشک برای تولید زرشک مرغوب اشاره نمود. برای مثال زرشک منطقه دشت سده به خاطر چاه های  پر آبش دانه درشت و گوشتی می باشد. در این منطقه زرشک را کمی دیر تر از سایر نقاط خراسان جنوبی جمع آوری می کنند. از این رورنگ ان تیره تر است. از روستاهای مهم منطقه دشت سده می توان به روستاهای زیر اشاره نمود. 

  • گازار 
  • کرشک
  • جینان
  • عباس آباد دشت
  • مهمویی

زرشک این مناطق به کیفیت بالا و درشتی شهره است.

تولید زرشک در خراسان جنوبی – بیرجند وقاین
باغات زرشک در خراسان جنوبی

راه های خشک کردن زرشک تازه

زرشک گونه ولگاریس در فصل پاییز جمع اوری می شود و به روش های مختلفی خشک میشود. زرشک به دو روش عمده جمع آوری و خشک می شود.

  • روش سنتی خشک کردن زرشک 
  • روش صنعتی خشک کردن زرشک
قیمت هرکیلو زرشک

انواع زرشک دانه اناری و پفکی

از هر دو روش نهایتا ۳ نوع زرشک تولید می گردد.

  • زرشک پفکی که در اصطلاح رایج بیرجند و قاین به آن زرشک سایه خشک هم گفته می شود. زرشک پفکی که در انگلیسی به  آن  puffy barberry  می گویند، از زرشک گونه ولگاریس بدست می آید که در خراسان جنوبی کشت می شود. تولید انواع زرشک منحصر به ایران است. 
  • زرشک دانه اناری که به آن زرشک یاقوتی هم گفته می شود. البته زرشک دانه اناری به زرشک آفتاب خشک هم معروف است.
  • زرشک زیر تالاری –  تاجران گاهی از کشاورزان نام زرشک زیرتالاری را هم می شنود. شاید برایتان جالب باشد که به چه زرشکی زیر تالاری می گویند. در فرایند ریختن زرشک بر روی تالارها در سوله ها بخشی از دانه های زرشک  به زیر تالار ها ریخته می شوند. این دانه های خشک شده چون در سایه تولید شده اند رنگ خود را حفظ کرده اند و تغییر رنگ نداده اند اما چون به زیر تالارها می ریزند معمولا پف خود را از دست می دهند. از این رو از هر لحاظ چه قیمت و چه کیفیت بین زرشک پفکی و دانه اناری هستند. مخلوطی از دو نوع زرشک معرفی شده در بالا می باشد.

خرید و فروش زرشک خشک مرغوب

 محصول زرشک مرغوب مطمئناً وابسته به گزینه‌هایی چند در کاشت و داشت و محیط پرورش می باشد. وقتی همه این پارامترها در یک پکیج پرورشی جمع می شوند به زرشکی مرغوب و مقبول دست می یابیم. مقبولیت و کیفیت بالای زرشک مرغوب به عوامل زیر بستگی تام دارد:

  • آب و هوایی که زرشک در آن پرورش داده می شود.
  • خاک  و محیط پیرامون
  • نوع درختچه زرشک
  • شیوه های پرورش زرشک توسط زارعین
  • سبک چیدن و برداشت محصول
  • روشهای خشک کردن و جذب رطوبت
  • پروسه حفظ و نگهداری زرشک

 با توجه به این که کدام یک از گزینه های متفاوت در پرورش یک محصول گرد هم می آیند به کیفیتهای متفاوتی دست می یابیم. به طور یقین تولید زرشک مرغوب مرهون تلاش های بی وقفه ای است که فروش زرشک مرغوب را با قیمت بالاتری  تضمین می کند.

خرید زرشک خشک

مراکز خرید زرشک دانه اناری

خریداران  محترم زرشک  می توانند ازچندین طریق خرید زرشک دانه اناری متناسب با نیاز خود را انجام دهند. علاوه بر روشهای سنتی خریدو فروش زرشک از بازار که در بالا اشاره شد ، یکی دیگر  از راه ها پیدا کردن تامین کننده زرشک از طریق اینترنت است که خود به چندین روش انجام می گیرد. 

  • سایت های اینترنتی – معمولا این سایت ها تخصصی هستند وفروشندگان زرشک در این مورد بیشتر شرکتهای بزرگ می باشند. سایت زرشک آبرام www.ibarberry.ir است.
  • شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام (Instagram) – معمولا شرکتها و همچنین تجار متوسط و حتی کشاورزان یک اکانت اینستاگرام برای فروش محصولات خود و از جمله فروش زرشک دارند. اینستاگرام در این نسبت به سایر شبکه های اجتماعی محبوبتر است، چراکه تنها شبکه اجتماعی در ایران است که فیلتر نمی باشد و بدون فیلتر شکن در دسترس است.  شبکه اجتماعی اینستاگرام  زرشک آبرام را در لینک مشاهده می فرمایید. 
  • شبکه اجتماعی فیس بوک  (Facebook)- هرچند در حال حاضر کمتر کسی از ایران در این شبکه فعال است. دلیل آن هم فیلتر بودن فیس بوک و همچنین کم شدن محبوبیت ان بین کاربران است. با این وجود، شبکه اجتماعی فیس بوک برای فروش زرشک  صادرارتی  و پیدا کردن مشتریان  خارجی صادراتی زرشک به طرفهای خارجی هنوز گزینه خوبی است. چراکه فیس بوک هنوز بین غیر ایرانیان به عنوان شبکه تجاری نیز محبوبیت دارد. صفحه فیس بوک زرشک آبرام را در لینک مشاهده می فرمایید. 
  • لینکداین (Linkedin) – تقریبا تمام شرکت های حرفه ای در تجارت وبیزینس و از جمله تجارت زرشک در این شبکه اکانت دارند. ادرس لینکداین زرشک آبرام در زیر آمده است. 

برای خرید جزیی زرشک و زرشک بسته بندی شده نیز می توان به فروشگاه های خرید مواد غذایی همچون دیجی کالا و افق کوروش و سایر سوپر مارکت های انلاین و سنتی مراجعه نمود.

خرید زرشک دانه اناری

قیمت زرشک خشک پلویی

اصطلاحاتی چون زرشک پفکی و زرشک دانه اناری کاملا تخصصی و مخصوص تجار است. مردم معمولا هر دوی این زرشک خشک قرمز را به عنوان زرشک پلویی می شناسند و تفاوتی بین زرشک پفکی و زرشک دانه اناری قایل نیستن. قیمت زرشک خشک پلویی از نوع دانه اناری پایین تر از قیمت زرشک خشک پلویی از نوع پفکی است.

خرید زرشک خشک
زرشک خشک از نوع دانه اناری

قیمت زرشک بسته بندی

یکی از فرم های رایج عرضه زرشک به بازار، در شکل زرشک بسته بندی شده است. در زیر لیست یکسری از برندهای زرشک و قیمت زرشک بسته بندی شده را ملاحظه می فرمایید که در اوزان مختلف زرشک بسته بندی شده روانه بازار کرده اند.

برند زرشک بسته بندی وزن زرشک بسته بندی شده قیمت زرشک بسته بندی شده
زرشک آبرام ۱۰۰ گرم ۱۸ هزار تومان
زرشک آبرام ۲۰۰ گرم ۳۵ هزار تومان
زرشک آبرام ۲۵۰ گرم ۴۰ هزار تومان
زرشک خشکپاک ۲۵۰ گرم ۳۹ هزار تومان
زرشک عرشیا ۲۵۰ گرم ۳۲ هزار تومان
زرشک چاپار ۳۰۰ گرم ۴۲ هزار تومان
زرشک کرالچین ۱۵۰ گرم ۲۷ هزار تومان
زرشک اعلا سحرخیز ۳۰۰ گرم ۴۷ هزار تومان
زرشک دست آورد ۲۵۰ گرم ۳۵ هزار تومان
زرشک مصطفوی ۱۰۰ گرم ۱۹ هزار تومان
زرشک مصطفوی ۲۰۰ گرم ۳۸ هزار تومان
زرشک پلویی توس ۲۵۰ گرم ۳۸ هزار تومان
زرشک گلها ۴۰ گرم ۱۰ هزار تومان
زرشک برتر ۱۲۰ گرم
زرشک برتر ۲۵۰ گرم —-
زرشک نوین زعفران ۲۰۰ گرم
زرشک ممتاز فامیلا ۲۵۰ گرم —-
زرشک پفکی فامیلا ۱۰۰ گرم —-
زرشک عرشیا یک کیلو گرم ۱۲۰ هزار تومان
زرشک باغبان ۱۵۰ گرم ۲۴ هزار تومان
زرشک برکت ۳۰۰ گرم ۴۷ هزار تومان
زرشک برکت ۲۵۰ گرم ۳۹ هزار تومان
زرشک درچیک ۲۰۰ گرم —-
زرشک درچیک ۱۵۰ گرم ۲۴ هزار تومان
زرشک سبلان ۱۵۰ گرم —–
زرشک شحرخیر ۱۵۰ گرم ۳۱ هزار تومان

قیمت زرشک فله

قیمت زرشک بسته بندی شده همانطور که از جدول بخش پیش هم آشکار است به نسبت زرشک فله قیمت بالاتری دارد. به همین خاطر بسیاری از خانواده ها به جاری خرید زرشک بسته بندی شده، خرید زرشک فله دارند. قیمت زرشک فله گاهی تا نصف قیمت زرشک بسته بندی شده است.

قیمت زرشک سال ۹۹

لیست قیمت زرشک سال ۹۹ برای انواع زرشک را در جدول زیر مشاهدی می فرمایید.

نوع زرشک قیمت روز زرشک  –  سی تیرماه ۹۹
زرشک پفکی – درجه یک و درجه دو ۶۰ – ۵۵ هزار تومان
زرشک لواشکی ۱۶ هزار تومان
زرشک دانه اناری ۴۸ – ۴۵ هزار تومان
زرشک پفکی – درجه یک صادراتی با بسته بندی مخصوص ۶۲ هزار تومان
زرشک سیاه کرمانشاهی ۳۰۰ هزار تومان
زرشک سیاه دانه دار ۴۸ هزار تومان

در خشک کردن با دستگاه های صنعتی در بهترین حالت زرشک زیر تالاری تولید می شود که کیفیتی در حد متوسط و بینابین زرشک دانه اناری و زرشک پفکی دارد. زرشک پفکی اعلاترین نوع زرشک است و کشاورزانی که امکانات کافی داشته باشند معمولا زرشک را به صورت پفکی خشک می کنند. مشکل این روش زمان بر بودن و همچنین نیاز به جا و مکانی مسقف برای مدت طولانی است. در این مدت باید کشاورز مراقب حوادثی چون آتش سوزی در انبار و یا دزدیده شدن زرشک باشد، این در حالیست که زرشک دانه اناری در طول یک ماه خشک می شود و حتی به فروش می رسد. فروش زرشک دانه اناری در فصل زمستان پر رونق است و زرشک پفکی از فصل بهار تا فصل پاییز. قیمت زرشک دانه اناری معمولا چند هزارتومانی ارزان تر است و معمولا برای صادرات از زرشک پفکی استفاده می گردد.

خرید زرشک دانه اناری و پفکی
زرشک پفکی

مرکز خرید زرشک صادراتی پفکی در تهران

مجموعه آبرام با بسته بندی خاص و زرشک اعلایی که تولید می کند یکی از مراکز خرید زرشج صادراتی پفکی در ایران و تهران است. ما بهترین محصولات را از بهترین باغات خراسان جنوبی جمع آوری و فراوری می کنیم و مطابق با نیاز خریداران و صادر کنندگان روانه بازار می کنیم.

در تهران علاوه بر مجموعه آبرام، مراکز و بازارهای خرید و فروش انواع زرشک دیگری نیز وجود دارند که کاملا سنتی می باشند. برخی از این بازار ها در زیر لیست شده اند. شایان ذکر است برخی از این مراکز فروش عمده زرشک دارند و برخی فروش  جزیی  زرشک  دارند. 

  • بازار مولوی که در  جنوب تهران واقع است و از بازارهای بسیار معروف فروش خشکبار زرشک از قدیم بوده است.
  • بازار بزرگ تهران که در کنار سایر مواد غذایی و غیر غذایی برخی از کسبه و تجار آن به خرید و فروش زرشک نیز مبادرت می کنند. 
  • بازار تجریش که در شمال تهران واقع است و بازار خرده فروشی و نسبتا لوکس زرشک است. بسیاری از توریست ها از این بازار خرید می کنند. قیمت این بازار به نسبت خرده فروشی بازارهایی   چون مولوی حداقل ده هزار تومان در هر کیلو گرانتر است  ومعمولا زرشک پفکی  ان هم از نوع مرغوب فروخته می شود. زرشک این بازار مناسب سوغات است.
 خرید زرشک صادراتی پفکی
زرشک پفکی

خرید عمده زرشک پفکی

 وقتی از زرشک اعلا  صحبت می‌شود منظور زرشک پفکی است. به همین دلیل قیمت زرشک پفکی در مقایسه با انواع دیگر بالاتر است. کیفیت بالای زرشک پفکی این محصول را در صادرات زرشک ممتاز می سازد. زرشک پفکی به صورت بسته بندی و فله ای در صادرات عرضه می شود. بسته بندی های متفاوت زرشک پفکی در  مقیاسهای ۱۰ کیلویی و جزئی تر باعث تنوع و رضایت خریداران عمده در صادرات زرشک  است. مطمئنا قیمت زرشک به صورت فله ای در مقابل شکل بسته بندی آن به صرفه تر است و توصیه می شود در خرید عمده و صادرات به صورت فله ای خریداری شود. زرشک پفکی در سوپرمارکت ها و بنکداری ها و همچنین توسط زارعین در شهرهای پرورش زرشک مثل بیرجند به طور مستقیم عرضه می‌شود. فروش اینترنتی انواع زرشک نیز امروزه امری رایج و دارای مزایای بسیار است.

قیمت زرشک پفکی اعلا

 زرشک پفکی اعلاترین نوع زرشک است. البته زرشک پفکی نیز درجه بندی دارد. زرشک پفکی که در انگلیسی به آن airdried barberry یا puffy barberry گفته می شود، دارای یکسری مشخصات است که مهمترین آن  دانه های پف کرده است (بر خلاف زرشک دانه اناری که دانه های جمع شده و چروکیده دارد). برای تشخیص زرشک پفکی اعلا نیز باید به رنگ، سایز، و تر و تمیزی زرشک دقت نمود. قیمت زرشک پفکی در بازار ایران و جهان به نسبت قیمت سایر انواع زرشک و از جمله قیمت زرشک دانه اناری و قیمت زرشک زیر تالاری بالاتر است. این تفاوت قیمت بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

قیمت هرکیلو زرشک درجه یک دانه اناری

همانگونه که در بالا آشاره کدریم قیمت هر کیلو زرشک درجه یک دانه اناری نسبت به قیمت هر کیلو زرشک درجه یک پفکی پایین تر است. علت این امر کیفیت و رنگ بهتر زرشک پفکی می باشد. در حال حاضر رکودی عجب بر تمام بازار های ایران و جهان به خاطر ویروس کرونا حاکم است. قیمت زرشک دانه اناری نسبت به یک ماه پیش حتی کاهش داشت است و اکنون بسته به درجه زرشک بین ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان برای زرشک درجه ۳ تا زرشک درجه یک دانه اناری قیمت گذاری شده است.

قیمت هرکیلو زرشک درجه یک دانه اناری
زرشک دانه اناری

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما