پرفروش ترین انواع زرشک

چهار نکته طلایی برای خرید عمده زرشک پفکی مرغوب

در این مقاله به چهار نکته طلایی برای خرید عمده زرشک پفکی مرغوب پرداخته می شود. زرشک در انواع مختلفی یافت می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و خواص منحصر به فرد خود را دارند. برخی از مهم‌ترین انواع زرشک عبارتند از: زرشک زیرتالاری، زرشک پفکی، زرشک دانه اناری، زرشک سیاه کرمانشاهی ، زرشک سیاه کوهی، و زرشک وحشی قرمز.

چهار نکته طلایی برای خرید عمده زرشک پفکی مرغوب

هر یک از این انواع زرشک، بسته به کیفیت، فصل برداشت و منطقه کشت، قیمت متفاوتی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق هر نوع زرشک، می‌توانید به صورت آنلاین یا از فروشگاه‌های معتبر محصولات کشاورزی استعلام بگیرید. به عنوان مثال، با جستجوی عبارت‌هایی مانند “قیمت زرشک پفکی مرغوب” یا “قیمت زرشک دانه اناری مرغوب” در موتورهای جستجو، اطلاعات کاملی در این زمینه به دست خواهید آورد.

زرشک میوه است یا گیاه دارویی؟ کدام گزینه درست‌تر است؟

زرشک را می‌توان هم در دسته میوه‌ها و هم در دسته گیاهان دارویی قرار داد. این میوه خوش رنگ و خوش طعم، علاوه بر طعم دلپذیر، خواص درمانی فراوانی دارد. به همین دلیل، از دیرباز در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

تازه یا خشک؟ کدام بهتر است؟

زرشک را می‌توانید به صورت تازه یا خشک خریداری کنید. هر کدام از این روش‌ها، مزایای خاص خود را دارد. برای مثال، برای بهره‌مندی از تمام خواص زرشک و استفاده از آن در تهیه آبمیوه‌های طبیعی، بهتر است زرشک تازه را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید زرشک را برای مدت طولانی نگهداری کنید، زرشک خشک گزینه مناسب‌تری است.

انواع زرشک و روش تولید

زرشک به دو روش اصلی تولید می‌شود:

  • زرشک پفکی: در این روش، خوشه‌های زرشک را با قیچی بریده و در انبارها و سوله ها  خشک می‌کنند. زرشک پفکی به دلیل ظاهر زیبا و طعم و رنگ دلپذیر، طرفداران بسیاری دارد.
  • زرشک دانه اناری: در این روش، دانه‌های زرشک را با تکان دادن درخت جدا کرده و سپس خشک می‌کنند. زرشک دانه اناری معمولاً قیمت پایین‌تری نسبت به زرشک پفکی دارد.

کاربردهای زرشک

زرشک در آشپزی و طب سنتی کاربردهای فراوانی دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زرشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه آب زرشک : زرشک سیاه و زرشک قرمز هر دو مناسب برای تهیه اب زرشک هستند.
  • استفاده در پلو : معمولا از زرشک خشک قرمز استفاده می شود. به همین دلیل به آن زرشک پلویی نیز گفته می شود.
  • تهیه مربا
  • تولید پولکی زرشک

فروشنده عمده زرشک در ایران

با مقایسه قیمت زرشک در شهرهای مختلف می توان برای خرید عمده و مناسب زرشک تصمیم گیری نمود. در اینجا به سوال زیر پاسخ می دهیم که:

کدام شهرها قیمت زرشک مناسب‌تری دارند؟

به طور کلی، قیمت زرشک در شهرهای تولیدکننده این محصول مانند قاین، بیرجند و برخی شهرهای استان خراسان جنوبی، مناسب‌تر است. با این حال، بهتر است قبل از خرید، قیمت‌ها را در شهرهای مختلف مقایسه کنید. برای مثال تهران بخاطر پایتخت اقتصادی و همچنین شهر مشهد نیز می توانند شهر های مناسبی برای خرید عمده زرشک ۱۴۰۳ باشند. سوال دیگری که مطرح می شود برای خرید عمده زرشک پفکی در شهرهای نام برده  بالا چگونه و کجا وارد عمل شویم؟

لیست برخی از فروشندگان عمده زرشک پفکی در ایران

چگونه زرشک پفکی عمده را بخریم یا به عبارت دیگر  فروشندگان عمده زرشک پفکی در ایران چه کسانی هستند؟ در زیر لیستی از فروشندگان زرشک پفکی در ایران را ارایه کرده ایم.

  • تولیدکنندگان محلی- کشاورزان و باغذاران زرشک: بسیاری از کشاورزان در مناطق زرشک خیز، زرشک را به صورت مستقیم به فروش می‌رسانند.
  • کارگاه داران و سردخانه داران زرشک در خراسان جنوبی
  • شرکت‌های تعاونی: شرکت‌های تعاونی کشاورزی در مناطق زرشک خیز، معمولاً حجم زیادی زرشک را تولید و عرضه می‌کنند.
  • بازرگانی‌های مواد غذایی و بنکداران: بسیاری از بازرگانی‌های مواد غذایی، زرشک را به صورت عمده به فروش می‌رسانند.

چرا خرید عمده زرشک پفکی فله به صرفه تر است؟

خرید عمده زرشک پفکی به صورت فله، به دلایل مختلفی برای بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به صرفه‌تر از خرید بسته‌بندی شده است. در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم:

1. قیمت پایین‌تر:

  • حذف هزینه‌های بسته‌بندی: وقتی زرشک خشک را به صورت فله خریداری می‌کنید، هزینه‌های مربوط به بسته‌بندی، طراحی و چاپ روی بسته‌بندی حذف می‌شود. این موضوع باعث کاهش قابل توجه قیمت تمام شده محصول می‌شود.
  • خرید مستقیم از تولیدکننده: با خرید زرشک خشک فله، می‌توانید مستقیماً از کشاورزان یا تولیدکنندگان زرشک خرید کنید و از این طریق واسطه‌ها را حذف کرده و قیمت محصول را کاهش دهید.

قیمت زرشک ۱۴۰۳

2. انعطاف‌پذیری بیشتر:

  • مقدار دلخواه: شما می‌توانید به اندازه نیاز خود زرشک اعلا خریداری کنید و نیازی به خرید بسته‌بندی‌های از پیش تعیین شده ندارید. این امر باعث می‌شود بتوانید هزینه‌های خود را بهینه کنید.
  • انواع مختلف: در خرید فله، می‌توانید انواع مختلف زرشک با کیفیت‌های متفاوت را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

3. کیفیت بهتر:

  • تازگی محصول: زرشک فله معمولاً تازه‌تر از زرشک بسته‌بندی شده است، زیرا مدت زمان کمتری از برداشت آن گذشته است.
  • انتخاب محصول: با خرید فله، می‌توانید خودتان زرشک‌ها را بررسی کرده و محصول با کیفیت‌تر را انتخاب کنید.

4. کاربردهای متنوع:

  • صنایع غذایی: زرشک فله برای استفاده در صنایع غذایی مانند تولید ترشیجات، مربا، آبنبات و … بسیار مناسب است.
  • مصرف خانگی: برای مصارف خانگی نیز خرید فله زرشک مرغوب می‌تواند به صرفه‌تر باشد، به خصوص اگر مصرف شما از زرشک زیاد است.

5. مناسب برای کسب‌وکارها:

  • کاهش هزینه‌های اولیه: برای کسب‌وکارهایی که از زرشک در محصولات خود استفاده می‌کنند، خرید فله و در حجم بالا می‌تواند هزینه‌های اولیه را کاهش دهد.
  • انبارداری آسان‌تر: زرشک درجه یک فله را می‌توان به راحتی در انبار  و سردخانه ها نگهداری کرد و به تدریج از آن استفاده کرد.

چهار نکته طلایی برای خرید عمده زرشک پفکی مرغوب

توجه به چهار نکته  طلاییزیر هنگام خرید عمده زرشک پفکی به ما کمک می کند خرید مناسب تر و امن تری داشته باشیم.

  • نمونه برداری: قبل از خرید عمده زرشک پفکی، بهتر است از فروشنده نمونه‌ای از محصول را درخواست کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.
  • بازرسی محصول زرشک پفکی: هنگام تحویل محصول زرشک پفکی ، به دقت آن را بررسی کنید تا از سالم و بدون آفت بودن آن اطمینان حاصل کنید. به صورت رندوم برخی از کارتن ها را باز کنید تا سلامت کل بار برای شما تضمین گردد.
  • قرارداد کتبی: برای خریدهای عمده زرشک پفکی، بهتر است قرارداد کتبی منعقد کنید تا حقوق شما به عنوان خریدار تضمین شود.
  • پرداخت: از روش‌های پرداخت امن مانند کارت به کارت یا پرداخت آنلاین استفاده کنید.

بهترین زمان برای خرید زرشک عمده زرشک پفکی

بهترین زمان برای خرید زرشک عمده  پفکی از خراسان جنوبی یعنی از شهر های بیرجند و قاین بستگی به نوع زرشک دارد.  برای مثال بهترین زمان برای خرید عمده زرشک دانه اناری از آذر ماه تا بهمن ماه است. این در حالیست بهمن ماه تا اواسط اسفند بهترین زمان برای خرید عمده زرشک زیر تالاری است. از اواخر اسفند ماه تا شهریور هم زمان مناسب برای خرید عمده زرشک پفکی می باشد.  قیمت زرشک در این ماه ها پایین ترین و کیفیت زرشک بهترین می باشد.

البته در کل سال زرشک پفکی، زرشک دانه اناری و زرشک زیرتالاری پیدا می شود. منظور ما بهترین زمان برای خرید زرشک با کیفیت بالا می باشد.

خرید عمده زرشک پفکی در بسته های 8 کیلویی و ۱۰ کیلویی

بسته‌بندی زرشک در کارتن‌های ۸ کیلویی و ۱۰ کیلویی روشی رایج و کارآمد برای نگهداری و حمل‌ونقل این محصول است. این نوع بسته‌بندی مزایای بسیاری دارد و برای مصارف مختلف از جمله فروش عمده، صادرات و مصارف خانگی مناسب است.

مزایای خرید عمده زرشک پفکی در کارتن‌های ۸ و ۱۰ کیلویی:
  • حفاظت از محصول: ۸ و ۱۰ کیلو گرم در یک بسته حجم مناسبی است که ساختار زرشک آسیب نبیند.
  • سهولت در حمل و نقل: وزن ۸ کیلوگرمی کارتن‌ها، حمل و نقل آن‌ها را آسان‌تر کرده و از آسیب دیدن محصول در حین جابجایی جلوگیری می‌کند.
  • استانداردسازی: استفاده از کارتن‌های با ابعاد استاندارد، باعث نظم و ترتیب در انبارداری و حمل‌ونقل می‌شود.
  • اطلاعات محصول: روی کارتن‌ها می‌توان اطلاعاتی مانند نوع زرشک، وزن، تاریخ تولید و تاریخ انقضا را درج کرد.
  • ظاهر زیبا: کارتن‌های طراحی شده با طرح‌های جذاب، می‌توانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای محصول عمل کنند.

بیشتر بدانیم: زرشک در بارداری: آیا مصرف آن بی خطر است؟

بیشتر بدانیم: طرز تهیه انواع ترشی زرشک

بیشتر بدانیم:‌ از کجا بفهمیم زرشک خراب شده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

مرکز فروش عمده انواع زرشک