قیمت زرشک پفکی امروز در تهران – ۷ مهر ۹۸

در این پست به قیمت زرشک پفکی امروز در تهران  یعنی در ۷ مهر ۹۸ می پردازیم و به مقوله صادرات زرشک پفکی به اربیل کردستان نیز می پردازیم.

قیمت زرشک پفکی امروز در تهران

زرشک گیاهی مخصوص ایران است و خراسان جنوبی با دو شهرستان بیرجند و قائنات در کشت و پرورش زرشک بی دانه نامدار شده است. بنا به منابع گفتاری و مطالبی که جسته و گریخته نقل می‌شود، زرشک نخستین بار توسط شخصی به نام جعفر انجام شده است. او کشت زرشک بی‌دانه را در روستایی از توابع زیرکوه قائن شروع کرده است. منابع می‌گویند او زمانی به اسارت ترکمن‌ها درآمده بود. و بعد سعی کرده بود از دست آن‌ها بگریزد. در حین فرار و گذشتن از نواحی بینابین و شمال خراسان متوجه درختچه‌های زرشک بی‌دانه شده بود و از آن‌ها چیده و به روستای محل سکونت خود آورده و کاشته بود. بنابراین بنا به اخبار غیر مستند و شاید به گونه ای افسانه وار زرشک بی‌دانه به طور آگاهانه اولین بار در روستایی به نام افین پرورش داده شده است.

زرشک از گروه گیاهان درختچه‌ای است که برگ‌هایش همیشه سبز است ولی زیاد دوام ندارد. و بیشتر گونه‌های زرشک خار دارند. اعضای این گیاه به دلیل وجود بربرین بیشتر به رنگ زرد هستند و چوب درختچه دارای منافذی ست که این بخش‌ها به صورت آوندهای پله‌ای در یک سطح دیده می‌شوند. برگ‌های زرشک معمولا یک در میان ساده یا مفصل‌دار هستند. گاهی برگ‌ها تغییر شکل داده، به صورت خار تقلیل پیدا کرده‌اند. گل‌های این گیاه اغلب دوجنسی و کمتر به شکل تکی و بیشتر به شکل جمعی و به صورت خوشه‌ای و با گل‌آذین‌های گرزن و سنبله مرکب دیده می‌شوند. دنباله‌ی گل‌ها بیشتر به سمت قاعده خم شده‌اند. حشرات وظیفه گرده‌افشانی گیاه زرشک را بر عهده دارند و گل‌ها از نوع پایینی هستند. بخش‌های گل در دو سطح دوتایی یا سه تایی دیده می‌شوند و هر گل چهار، پنج یا شش کاسبرگ دارد
گلبرگ‌های میانی که معمولا شش تایی هستند پرچم‌هایی می‌باشند که نوش می‌سازند. پرچم‌ها اغلب در برابر گلبرگ‌های نوش‌دار قرار دارند. بساک‌ها دو حجره‌ای هستند و از قاعده به میله پرچم متصل هستند و از دو سوراخ در دو طرف می‌شکفند. مادگی گل‌ها یک تا سه برچه‌ای و تخمدان‌ها از نوع بالایی هستند. تعداد زیادی از تخمک‌های وارونه یا نیمه وارونه در کنار تخمدان روی جفت قرار دارند. میوه معمولا سته حبه‌ای و قرمز است که چند دانه دارد. میوه کشیده بوده، طولش گاهی به سیزده میلی متر می‌رسد. گل‌ها خامه برجسته‌ای دارای سه لوب دارند. زرشک از ۱۵ جنس با بنیان کروموزوم ۷ تشکیل شده که بیشتر از ۶۵۰ گونه است و معمولا در شمال کره زمین قرار دارند.
رنگ و هیأت ظاهری پوست ساقه‌ها با گذشت زمان تغییر می‌کند و از زرد به قهوه‌ای و خاکستری و ارغوانی می‌رسد. برگ‌ها دنباله‌هایی دارند که قسمتی از پهنک اغلب در دو طرف آن قرار دارند و نازک می‌شوند.برگ‌ها ممکن است به خارهای منفرد، سه شاخه یا پنج شاخه تغییر شکل بدهند.
به احتمال زیاد انواع زرشک یافته شده در ایران بر اثر همزیستی و مقاربت میان گونه‌های متفاوت زرشک تغییر کرده‌اند و همه مؤلفه‌های بالا را در خصوصیات خود ندارند.

قیمت زرشک پفکی امروز در تهران

قیمت زرشک پفکی امروز در تهران  – ۷ مهر ۹۸

تجارت در تهران را می توان گفت  که در بیشتر زمینه ها پر رونق است و به گونه ای مرکز فعالیت بازرگانی و صنعتی ایران محسوب می شود. در تهران ماهانه چندین نمایشگاه تخصصی بر پاست و فعالان آن حوزه چه در ایران و چه در سطح بین المللی در ان شرکت می کنند. هر چند با سفت و سخت شدن تحریم ها از رونق پیشین این نمایشگاه ها دیگر خبری نیست.

درختچه زرشک تیغ فراوان دارد که جمع آوری میوه زرشک را بسیار دشوار می سازد به طوریکه بریدن شاخه های زرشک با قیچی یکی از راه های مرسوم  در جمع آوری زرشک شده است.  گاهی نیز با چوب به شاخه های ضربه می زنند تا میوه به پایین درختچه زرشک بریزد.  در جهت تولید زرشک پفکی شاخه های حامل میوه زرشک را در اتاق های سر بسته اویزان می کنند تا به مرور زمان  آب خود را از دست بدهد.   با توجه به خشک شدن میوه در سایه و با به خاطر عبور و مرور ملایم هوا، روند تولید زرشک پفکی  کند است و بین ۳ تا ۶ ماه طول می کشد. زرشک خشک پفکی شفافیت بیشتری نسبت به دانه اناری دارد. از این رو قیمت زرشک پفکی بالاتر از سایر انواع زرشک می باشد.  قیمت زرشک پفکی امروز و سایر انواع زرشک را در جدول زیر ببینید. 

نوع زرشک قیمت روز زرشک – ۷ مهرماه ۹۸
زرشک پفکی  ۷۴ هزار تومان
زرشک پفکی صادراتی ۷۸ هزار تومان
زرشک دانه اناری ۶۴ هزار تومان

خرید زرشک صادراتی بدون واسطه

یکی از رمز و راز های موفق شدن هر محصولی در بازار های محلی، ملی و بین المللی توجه به کیفیت و رعایت استانداراد های مربوطه می باشد. زرشک این پتانسیل را دارد که بتواند کاربردهای بسیار متنوعی داشته باشد.  کاربرد میوه زرشک از جهت های مختلف مورد توجه است چراکه طعم دلپذیر  و رنگ زیبای ان بسیار منحصر بفرد است.  برای مثال:

  • استفاده خوراکی از زرشک به صورت چاشنی و ادویه – از زرشک به عنوان ادویه، رنگ ان و همچنین به عنوان طعم دهنده به مواد غذایی، شیرینیجات، نوشابه های الکلی و غیر الکلی استفاده می گردد. رنگ زیبای زرشک به تنهایی اشتهار برانگیز است. مخصوصا وقتی زرشک با زعفران در پخت و تهیه پلو استفاده می گردد ترکیب خاص و یونیکی را بوجود می آورد. از جمله غذاهای سنتی ایران که زرشک در واقع به آن هویت داده است می توان از زرشک پلو با مرغ نام برد. 
  • مصرف دارویی میوه زرشک-  زرشک و سایر اجزای بوته زرشک سرشار از در مورد مزایا و خواص زرشک پیشتر بسیار نوشته ایم و در اینجا از ان می گذریم.
  • مصرف و کاربرد در صنعت – از میوه زرشک و سایر اجزای آن همچون برگ و ریشه و ساقه و پوست استفاده های صنعتی می شود برای مثال در صنعت رنگرزی

در بعد بین المللی و تجارت خارجی  فروش زرشک  به دلیل ناشناس بودن زرشک محدود به چند کشور خاص در خاورمیانه (همچون عراق، ترکی و امارات) ، اروپا (کشورهایی همچون آلمان و روسیه از خریداران زرشک ایران هستند) و امریکای شمالی. در کشورهای نام برده نیز چون تعداد مهاجران زیاد است (البته به استثنای روسیه)، بخش اعظم زرشک صادر شده را ایرانیان آنجا مصرف میکنند. بخش دیگری از زرشک صادراتی در صنایع غذایی همچون شیرینی پزیها استفاده می گردد. از جمله کشور هایی که در این زمینه خرید زرشک صادراتی دارنده ترکیه است. در این کشور زرشک (Zereşk – İran Üzümü- Berbery ) در سال های اخیر بسیار پر طرفدار شده است. مجموعه زرشک ابرام با فعالیت اصلی در ۳ شهر بیرجند، قاینات و تهران این افتخار را دارد که زرشک تازه و خشک شده از نوع پفکی و دانه اناری را به طور مستقیم از کشاورزان به دست صادر کنندگان برساند. این واحد با برخورداری از تعدادی از باغات استان خراسان جنوبی، کارگاه های تمیز نمودن زرشک و سردخانه، خود بخشی از فرایند تولید زرشک می باشد و می تواند زرشک پفکی و زرشک دانه اناری را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت به دست شما صادر کنندگان گرامی برساند. برای سفارش و یا برخورداری از کمک تخصصی ما در خرید زرشک مورد نیاز خود با ما در ارتباط باشید. راه های ارتباِطی ما در زیر ذکر شده اند.

selling barberry - wholesale بیشتر بخوانید: قیمت روز زرشک دانه اناری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما