قیمت زرشک در ۸ مهر ۹۸

این خبر به قیمت زرشک در ۸ مهر ۹۸ می پردازد. قبل از پرداختن به این مهم به تاریخچه ای از زرشک و انواع ان در ایران می پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

زرشک جمله درختچه هایی است که در سرزمین ما ایران در مناطقی خاص به سورت باغی و وحشی پیدا می شود. گونه هایی از زرشک که در ایران می رویند متنوع هستند. صحبت عملی از گونه های زرشک را به متخصصان ان واگدار می کنیم و در اینجا از لحاظ تجاری در بازار ایران زرشک را به دو دسته اصلی تقسیم بندی می کنیم.

 

  • زرشک هسته دار یا دانه دار
  • زرشک بی هسته یا بیدانه

زرشک هسته دار وحشی (کوهی) است. این در حالیست که زرشک بی دانه که عموما باغداران منطقه خراسان جنوبی آن را پرورش داده و کشت می کنن، قرمز است. خشک شده این زرشک در ادبیات مردم به زرشک پلویی نیز معروف اسیت. زرشک خشک پلویی به دو دسته زرشک خشک پفکی و زرشک خشک دانه اناری تقسیم می گردد.

علت این تفاوت، شیوه و روش رطوبت زدایی و خشک کردن زرشک تازه است وگرنه هر دو زرشک پفکی و دانه اناری از یک مدل زرشک تازه بعمل می آیند.

یک گونه زرشک بی هسته دیگر در ایران وجود دارد که به زرشک کرمانشاهی شهرت دارد. سیاه رنگ است و به زرشک خورشت خلال نیز می گویند چراکه هموطنان کرمانشاهی ما از آن یک خورشت بسیار محبوب در ان منطقه پخت می کنند.

قیمت زرشک در ۸ مهر ۹۸

کشت زرشک قرمز بی دانه در ایالت پهناور خراسان از دیرینگی و قدمت تاریخی برخوردار است. نام منطقه ای در خراسان جنوبی که از دیرباز در کشت زرشک مهم بوده است، قهستان بر وزن کوهستان و به معنای کوهستان است. شرایط آب و هوایی و طبیعی این منطقه مرتفع و کوهستانی مناسب برای کشت زرشک است.

یک برند آشنا در بسته بندی زرشک نیز زرشک قهستان می باشد. در حال حاضر با کیفیت ترین، مرغوبترین و همچنین عمده زرشک در همین مناطق تولید می گردد.

قیمت زرشک در ۸ مهر ۹۸

نوع زرشک قیمت روز زرشک  – ۷ مهر ماه ۹۸
زرشک پفکی ۷۴ هزار تومان
زرشک پفکی صادراتی ۷۸ هزار تومان
زرشک دانه اناری ۶۴ هزار تومان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما