خرید عمده زرشک سیاه آبگیری با قیمت ارزان

خرید عمده زرشک سیاه آبگیری با قیمت ارزان عنوان این پست  ما است. این پست در ۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ به روز رسانی می شود.

در یک پست جداگانه در همین وب سایت ما به فروش زرشک کوهی بجنورد که یک نوع زرشک سیاه است پرداختیم  و  همچنین  یک حراج نیز از فروش زرشک سیاه دانه دار بجنورد عرضه کرده ایم که تا قبل از عید نوروز ۹۸ معتبر است.

قیمت زرشک سیاه هسته دار

در این جا سعی می کنیم به هر آن چه که مربوط به زرشک سیاه (Black Barberry) آبگیری و  خرید عمده زرشک سیاه مربوط می شود بپردازیم. که شامل موارد زیر است:

  • انواع زرشک سیاه:‌ این شامل زِرشک سیاه بیدانه و زرشک سیاه دانه دار است
  • گیاه شناسی گونه زرشک
  • نام های دیگر زرشک سیاه آبگیری
  • محل های جغرافیایی رویش زرشک سیاه آبگیری در ایران
  • ارگانیک بودن زرشک سیاه آبگیری
  •  مصارف خوراکی زرشک سیاه آبگیری
  • فواید سلامتی زرشک سیاه آبگیری از منظر طب قدیم و علم نوین
  • خرید عمده زرشک سیاه برای مقاصد صادراتی
  • بازار و مرکز خرید عمده زرشک سیاه آبگیری و همچنین بازار خرید خانگی زرشک سیاه آبگیری

بیشتر بخوانید: قیمت روز زرشک

انواع زرشک سیاه

البته گونه ای دیگر از زرشک سیاه نیز وجود دارد که بدون هسته (seedless black barberry) است و به آن زرشک سیاه بیدانه نیز می گویند. یعنی وقتی اسم زرشک سیاه را می شنوید باید اول بپرسید بی دانه یا دانه دار و بنابراین زرشک سیاه دو نوع است:

  • زرشک سیاه خوراکی بیدانه
  • زرشک سیاه آبگیری دانه دار

خرید عمده زرشک سیاه

 زرشک سیاه بیدانه

زرشک بیدانه یا بدون هسته  این زرشک بسیار گران قیمت و نایاب است.  محل رویش زرشک بیدانه به طور عمده کرمانشاه است و به صورت خودرو رشد می کند.  در برخی غذاهای محلی این استان نیز به طور خاص استفاده می شود.

در کرمانشاه  با زرشک سیاه بیدانه خورشتی پخته می شود که  خورشت خلال بادام و یا به اختصار خورشت خلال  نام دارد و در منطقه کرمانشاه بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد. این خورشت با گوشت، دارچین، گلاب، روغن کرمانشاهی و زرشک سیاه  پخته می‌شود و از جمله لذیذترین غذاهای منطقه کرمانشاه محسوب می شود.

زرشک سیاه بیدانه- خورشت خلال

  قیمت زرشک سیاه بیدانه کرمانشاه همانطور که گفتیم گران است و  گاهی تا  ۸۰۰ هزار تومان هم می رسد. مقایسه قیمت خرید عمده زرشک سیاه بیدانه با  قیمت زرشک پلویی که حدود ۴۵ هزار تومان برای اعلاترین نوع است می تواند تفاوت قیمت  این دو نوع زرشک را نمایان کند. قیمت فروش زرشک پفکی و قیمت تولید زرشک زیرتالاری و دانه اناری را از مجموعه آبرام بخواهید.

 زرشک سیاه دانه دار

زرشک سیاه زرشک دانه دار یا هسته دار کمتر در پخت غذا استفاده می شود. این زرشک طعم ترش خوشمزه ای دارد و از ان برای مصارف پزشکی و همچنین آبگیری استفاده می شود. می توان آب زرشک سیاه را،  هم از زرشک سیاه تازه گرفت و هم از زرشک سیاه خشک شد.  رسپی گرفتن آب زرشک سیاه را برای کسانی که علاقمندند در زیر شرح خواهیم داد. قیمت خرید عمده زرشک سیاه دانه دار در گستره  ۶۵- ۵۷ هزار تومان متغیر است.

خرید عمده زرشک سیاه

گیاه شناسی گونه زرشک

گونه زرشک  (Barberry) را می توان  به طور  کلی از جنبه خوراکی بودن یا نبودن نیز تقسیم بندی کرد. البته اینکه این  تقسیم بندی زرشک به این دو دسته علمی است یا خیر، نمیدانیم. اما از لحاظ تجاری می توان  انواع گونه زرشک  را به دو دسته تقسیم بندی می شوند.

  • گونه زرشک خوراکی که انواع زرشک قرمز و انواع زرشک سیاه از این دسته اند. زرشک قرمز در خراسان جنوبی کشت می شود و خرید زرشک قرمز برای مصرف غذایی را می توان از هر سوپر مارکتی انجام داد.
  • گونه زرشک تزیینی که برای حصار بندی جلو باغچه ها و زیبایی استفاده می شود. گاهی در پارک ها نیز این گونه ها کاشته می شوند. چون نیاز آبی کمی دارند و سرسختند برای درختکاری پارک و خیابان احتمالا گزینه مناسبیند. در زیر نمونه ای از گونه زرشک تزیینی را می بینید.

گیاه شناسی گونه زرشک

میوه زرشک سیاه آبگیری

درختچه زرشک مانند دیگر درختان در ابتدای فصل بهار شروع به برگ دادن می کند. در اردیبهشت درختچه پر گل می شود و از خرداد ماه میوه زرشک (Barberry Fruit) از گل در می آید.

رنگ میوه با صورتی روشن در اوایل فصل تابستان شروع به بزرگ شدن و تغییر رنگ به قرمز تیره  می کند. در اواخر تابستان و اوایل  مهر ماه و اغاز  فصل پاییز که هنگام چیدن زرشک است به رنگ آبی تیره یا نزدیک به مشکی می گراید.

مزه میوه زرشک سیاه ترش است و حبه میوه تخم مرغی شکل می باشد. برای خرید عمده زرشک سیاه به صورت تازه باید در فصل آن اقدام نمود. در غیر فصل برداشت نوع فریز شده و خشک شذه  میوه در بازار یافت می شود.

خرید زرشک آبگیری

زرشک سیاه آبگیری

از آن چه به نام زرشک مخصوص آبگیری یاد می شود در واقع زرشکی سیاه رنگ است و به همین نام نیز یعنی زرشک سیاه معروف است. فروش زرشک سیاه آبگیری برای مصرف و استفاده خانگی معمولا در عطاری ها انجام می شود.

برای خرید عمده زرشک آبگیری باید توجه داشت که به آن نمک اضافه شده است یا نه ؟‌  این موضوع بر قیمت آن تاثیر دارد و زرشکی که به آن نمک افزوده می شود باید ارزانتر ارایه شود. قیمت روز زرشک و  قیمت فروش زرشک فله را به طور روزانه از مجموعه زرشک آبرام  (Abram Barberry) بخواهید.

زرشک سیاه آبگیری را زرشک آبی نیز می نامند.چراکه رنگ آن آبی سیر یا آبی بسیار تیره است که به سیاهی می زند. بنابراین زرشک سیاه دانه دار نام های متنوعی در ایران دارد که در بخش زیر از آن ها نام می بریم.

نام های دیگر زرشک سیاه آبگیری

زرشک سیاه در ایران با نام های زیر متداول است:‌

  • زرشک هسته دار
  • زرشک سیاه
  • زرشک سیاه دانه دار
  • زرشک سیاه هسته دار
  • زرشک آبی
  • زرشک آبگیری
  • زرشک سیاه آبگیری

 هر منطقه برای این زرشک نامی نهاده است مثلا در تهران به نام زرشک سیاه و بیشتر به نام زرشک آبگیری مرسوم است. قیمت زرشک آبگیری را در پست دیگری بررسی کرده ایم.

فروش زرشک سیاه آبگیری

مناطق تولید کننده زرشک سیاه آبگیری

از جمله شهرهایی که تولید زرشک سیاه دارند می توان به شهر های زیر اشاره کرد.  

  • بجنورد (Boujnord) در خراسان جنوبی 
  • همدان (Hamedan) در استان همدان 
  • اسکو (Osko) در آذر بایجان شرقی – سهم اسکو از سطح زیر کشت زرشک سیاه  هشت هکتار است که یک سوم کل باغات زیر کشت استان آذربایجان شرقی محسوب می گردد.
  • تبریز (Tabrix) در آذربایجان شرقی – سطح زیر کشت باغات زرشک سیاه دانه دار در  استان اذربایجان شرقی ۳۰ هکتار است.
  • حاشیه ارومیه (Oromia) در آذربایجان غربی – به دلیل مقاوم و سر سخت بودن درختچه زرشک به اقلیم و آب شور و خاک بی جان و بی بهره، حاشیه دریاچه ارومیه محلی برای رشد و گسترش باغات زرشک سیاه دانه دار باشد. 
  • ییلاقات گیلان  (Gilan) در استان گیلان 

در عکس زیر منطقه بجنورد را مشاهدی می کنید که از نواحی تولید زرشک سیاه دانه دار است.

تولید زرشک سیاه

فواید دارویی زرشک سیاه (Medical benefits of Black Barberry)

زرشک سیاه علاوه بر آبگیری به عنوان دمنوش نیز از آن استفاده می کنند.  البته فواید دارویی نیز دارد و خواص آن در طب قدیم یا همان طب سنتی و همچنین در علم نوین مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

خرید عمده زرشک سیاه - زرشک ابگیری

  • فواید زرشک سیاه در طب سنتی

از ایام گذشته انواع زرشک و بخصوص زرشک سیاه علاوه بر استفاده به عنوان یک نوشیدنی  مصرف دارویی نیز داشته است .  طبق نظر حکمای گذشته می توان برخی خواص زیر را برای زرشک سیاه بر شمرد:

  1. زرشک سیاه غنی از ویتامین ث  (Vitamin C) است
  2. تمیز کننده و شستشو دهنده کند و کلیه
  3. در تنظیم فشار خون  (lowering blood presure) موثر است
  4. در پایین آوردن قند خون مفید است
  5. در درمان افت دهان و جوش صورت.

همان گونه که در زیر می پردازیم برخی از این خواص ذکر شده به صورت علمی و آزمایشگاهی نیز اثبات شده اند. بجز خواص ذکر شده در تحقیقات نوین نویسنده سایر نسخه های شفا بخش زرشک سیاه را تایید نمی کند و بهتر است مصرف آن به عنوان دارو با اجازه و مشورت پزشک انجام شود.

خرید عمده زرشک سیاه

  • فواید و خواص زرشک سیاه در تحقیقات نوین پزشکی

مقالات عملی بسیاری در باب زرشک و نقش سازنده  آن بر سلامت چاپ شده است از آن جمله می توان به دو مقاله زیر اشاره کرد:

این مقاله که در دانشگاه علوم پزسکی سمنان  به نویسندگی  ابوالفضل فرهادی و همکاران، چاپ شده است به ارزیانی اثر میوه زرشک سیاه بر سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون پرداخته شده است. این تحقیق نشان می دهد که عصاره خوراکی  زرشک دانه دار داری اثرات كاهندگي چربيهاي خون مي باشد. چنانچه علاقمند به خواندن این مقاله باشید می توانید آن را انلاین پیدا کنید:‌ مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي سمنان-جلد9، شماره3 (پياپي27)، بهار1387 

پیشتر نیز مطالعاتی نیز انجام شده است که اثر موثر و مفید عصاره آبی زرشک سیاه را بر روی عمل کبد و تجزیه چربی های خون نشان می دهد و اینک باعث تعدیل چربی در سطح خون می شود.

برخی از متخصصان قلب و داخلی نیز از نقش مثبت زرشک در بهبود بیماری های قلبی، کلیوی و فشار خون سخن گفته اند.

زرشک آبرام- Abram Barberry

مصارف خوراکی زرشک سیاه آبگیری

زرشک سیاه به عنوان  یک میوه خوراکی به صورت های زیر مصرف می شود.

  • دمنوش زرشک (Barberry Tea)
  • آب زرشک سیاه (Barberry Juice)
  • مربای زرشک (barberry Jam)
  • پودر زرشک

خرید عمده زرشک سیاه از مرکز پخش زرشک و فراورده های زرشک -زرشک آبرام  و خرید جزیی از عطاری به صورت فله امکان پذیر می باشد. زرشک سیاه به صورت سنتی کمتر به صورت بسته بندی شده در فروشگاه های، سوپر مارکت های و بقالیها به فروش می رود.

آب زرشک را اما باید از آبمیوه فروشی ها  خرید یا در منزل تهیه کرد که در تمام سال از زرشک تازه و یا زرشک خشک بدست می آید.برای آب زرشک،  ترکیب آب، زرشک سیاه و نمک لازم است.

شیوه و رسپی تهیه آب زرشک را  در زیر توضیح می دهیم. چنانچه علاقمند به تهیه این آب میوه خوشمزه هستید میتوانید در منزل آن را انجام دهید.  البته باید در مصرف آب زرشک محتاط بود چراکه به شدت باعث پایین آمدن فشار خون می شود.

فروش عمده زرشک

رسپی آب زرشک سیاه

مواد مورد نیاز

  1. زرشک سیاه:‌۷۰۰ گرم
  2. آب : یک لیتر
  3. نمک: بسته به ذائقه شما

دستور تهیه آب زرشک

  • زرشک سیاه را خوب تمیز می کنیم به طوریک عاری از هر گونه خس و خاشاک و احیانا گل باشد.
  • سپس زرشک را  داخل یک ظرف غیر فلزی ریخته و روی آن را با یک لیتر آب سرد می پوشانیم.
  • مخلوط آب و زرشک را در جای سرد مانند یخچال به مدت ۲۴ ساعت نگه داری می کنیم.
  • سپس مخلوط حاصل را داخل مخلوط کن می ریزیم و از صافی رد می کنیم تا تفاله ها از آب جدا شود.
  • به میزان دلخواه به آن نمک اضافه می کنیم و در ظروف شیشه ای در یخچال نگه داری می کنیم.   نوش جان!

قیمت عمده زرشک سیاه

پودر زرشک

پودر زرشک نیز یکی از فراورده های زرشک می باشد. از پودر زرشک  می‌تواند به‌راحتی در انواع غذاها از جمله خورشت‌ها و آبگوشت و سالاد استفاد شود. پودر زرشک را می‌توان حتی به‌صورت ترکیبی با سماق استفاده نمود.

پودر زرشک

مصارف پزشکی زرشک

میوه زرشک مصارف متعددی دارد ازجمله مصرف صنعتی و خانگی دارویی و پزشکی. در طب سنتی ایرانی از زرشک استفاده می‌شود البته ما به‌هیچ‌عنوان بدون نظر دکتر تجویز به استفاده‌ی آن در درمان بیماری‌ها را نمی‌کنیم اما آنچه که مسلم است زرشک سرشار از ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان است و اگر به‌صورت متعارف از آن استفاده شود منافع خود را دارد.

ارگانیک بودن زرشک سیاه آبگیری

چون در بیشتر نقاط ذکر شده در بالا زرشک سیاه  به صورت خودرو و بدون دخالت انسان در نقاط کوهستانی و مرتفع رشد می کند و  میوه می دهد از این رو فاقد کود های و آفت کش هاست. چون انسان نیز در رشد آن دخالتی نمی کند طبق ان پارامتر هایی که در پست  تولید زرشک ارگانیک  برای ارگانیک (Organic) بودن یک محصول برشمردیم،  ارگانیک محسوب می شود. چراکه  مهندسی ژنتیک یا Genetic engineerig ، هورمون های رشد یا Growth hormones ،  کودهای فاضلابی یا همان Sewer sludge fertilizer و دیگر عوامل برشمرده شده در آن پست را فاقد است.

خرید زرشک صادراتی

در دنیای امروز بخصوص در جهان اول که مردمان ثروتمندی دارد، صادرات یک محصول ارگانیک مانند زرشک سیاه ارگانیک  (Organic black barberry)می تواند ایده جالب و جذابی باشد. برای انسان هایی که به دنبال امتحان کردن محصولات و میوه های اگزوتیک (exotic Fruit) یا عجیب هستند نیز عرضه زرشک سیاه می تواند هیجان انگیز باشد. اکنون بسیاری در غرب به دنبال مفهومی به نام سوپر فود (super food) هستند.

خرید عمده زرشک سیاه آبگیری در تهران

برای خرید عمده زرشک سیاه آبگیری اکنون ( اسفند ۹۷) فرصتی استثنایی است چرا که ما تا قبل از عید بخشی از زرشک موجود در انبار خود را در معرض حراج نهاده ایم. چنانچه نیازمند مشاوره در زمینه انواع زرشک و فراورده های آن نیز هستید. با ما در ارتباط باشید. از فراورده های زرشک می توان به  فروش مربای زرشک و کنسانتره آب میوه زرشک اشاره نمود.

فروش مربای زرشک

خرید عمده زرشک سیاه صادراتی

خرید عمده زرشک سیاه برای مقاصد صادراتی باید در نظر گرفته شود و می تواند ایده خوبی باشد. فقط به این نکته باید توجه داشت که زرشک سیاه  و همچنین زرشک قرمز در بین سایر ملل ناشناس است و باید یک مارکتینگ خوب در این زمینه انجام پذیرد. خرید عمده زرشک سیاه  برای مصرف داخلی و صادراتی در مجموعه زرشک و فروارده های زرشک آبرام انجام می پذیرد.

خرید زرشک و خرید مربای زرشک آبرام

خرید عمده زرشک سیاه، پفکی و دانه اناری

علاوه بر فروش و خرید عمده زرشک سیاه، تخصص ما سایر انواع زرشک نیز می باشد.برای مثال خرید عمده زرشک پفکی  (Puffy Barberry) و خرید زرشک دانه اناری (Anari Barberry) خود را با بهترین کیفیت با ما تجربه کنید.

قیمت خرید عمده زرشک پفکی در سال ۱۴۰۱

در۲ ماه اول سال ۱۴۰۱ قیمت زرشک نسبتا ثابت ماند. با حذف ارز ترجیحی و با افزایش قیمت کالاهای اساسی چون روغن، به یکباره تمام کالاها افزایش قیمت داشتند. زرشک نیز از این قاعده مثتسنی نبود. این تورم باعث شد که قیمت زرشک پفکی از ۸۲ هزار تومان به ۹۲ هزار تومان در تیرماه و سپس به ۹۶ هزار تومان در مرداد ماه برسد. با فرا رسیدن ایام محرم باز هم این انتظار می رود بازار کمی داغتر شود.

قیمت خرید عمده زرشک پفکی در سال ۱۴۰۱

خرید زرشک در تهران

برای خرید عمده زرشک صادراتی پفکی و اناری در تهران از مشاوره رایگان همکاران ما استفاده کنید تا زرشک متناسب با نیاز خود را بتوانید تهیه کنید.

قیمت زرشک دانه اناری

0

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما