خرید زرشک پفکی صادراتی

برای خرید زرشک پفکی صادراتی مرغوب که همان زرشک پلویی درجه یک است، به چه نکاتی باید توجه داشت؟ زرشک پفکی مرغوب چه ویژگیهایی دارد؟ در چه شهرهایی میتوان خرید زرشک پفکی صادراتی مرغوب با ارزانترین قیمت را داشت؟

ه

در مقاله پیش رو به بررسی خصوصیات زرشک صادراتی مرغوب البته به صورت خشک شده آن میپردازیم. زرشک تازه  (fresh barberry) مرغوب ویژگیهای دیگری دارد که در مبحثی جداگانه به آن خواهیم پرداخت.  در انتهای مقاله نیز درمورد خرید انواع زرشک و قیمت زرشک پفکی و  قیمت زرشک دانه اناری و به طور خاص در مورد خرید زرشک پفکی صادراتی صحبت خواهیم کرد. 

تاریخچه زرشک (Barberry History)

در زبان های مختلف گونه زرشک به نام های مختلفی رایج است. در زبان های عربی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی اسم های زیر مصطلح می باشند. هر چند شاید خیلی از مردمان جاهای دیگر دنیا هرگز بجز کتاب ها اسمی هم از زرشک و موارد استفاده آن نشنیده باشند.

 

  1. زرشک به عربی البَرْبارِيس  نام دارد.
  2. زرشک به آلمانی به بربریتزه یا  همان Berberitze مصطلح است.
  3. زرشک به فرانسوی  épine-vinette نامیده می شود.
  4.  و در آخر زرشک در انگلیسی باربری یا همان  Barberry  است.

خرید زرشک پفکی صادراتی

درختچه زرشک (Barberry Bush)

بیشتر گونه های زرشک درختچه های همیشه سبز(Evergreen Barberry) هستند . زرشكها غالباً بومي نواحي معتدل  بويژه آسيا (Aisa) هستند ولي از نظر تمركز در دو ناحيه كاملاً مجزاي جهان قرار گرفته اند. از يك طرف كوههاي هيماليا و چين غربي  (Western China) و از طرف ديگر كوههاي مرتفع آند (Andean Mountains)  و آمريكاي جنوبي  (South America) را شامل مي گردند

 

. تا كنون در محدوده فلور ايرانيكا 12 گونه و 5 هيبريد از جنس زرشك نام برده شده كه 5 گونه و 4 هيبريد آن جزو فلور ايران گزارش شده است.بر طبق منابع موجود حدود 32 گونه خارجي زرشك در باغ گياهشناسي، 6 گونه در دانشكده كشاورزي كرج، 10 گونه در باغ گياهشناسي نوشهر و سه گونه در باغ گياهشناسي شيراز موجود است (ضياءالحق ، سيد حميد رضا . 1378 ، بررسي كيفيت و ماندگاري كشمش و برگه زردآلو ، پايان نامه كارشناسي ارشد- دانشگاه فردوسي مشهد- دانشكده كشاورزي، گروه علوم و صنايع غذايي). 

فروش عمده زرشک قائنات

گونه زرشک ولگاریس (Berberis Vulgaris)

بنظر مي رسد گونه اي كه امروزه در مناطق جنوبي خراسان كشت شده و از ميوه آن استفاده مي گردد از گونه  ولگاریس (Berberis Vulgaris ) باشدكه جزو  گونه زرشك هاي بيدانه (seedless Barberry) است. 

این بخش از تحقیقات سرکار خانم مهندس بیدلی  (N. bidely)می باشد.  میوه زرشک  (Fruit Barberry) کروی یا بیضی شکل است و طیف رنگی بسیار متنوعی از قرمز تا سیاه دارد. گونه سیاه دانه دار بیشتر برای تهیه آب زرشک  (Barberry Juice) استفاده می شود.

البته نوع بی هسته زرشک سیاه که از قضا بسیار نیز گران قیمت است در تهیه نوعی خورشت کرمانشاهی موسوم به خورشت خلال کاربرد دارد. 

خرید زرشک پفکی صادراتی

برخی از  گونه های زرشک میوه شان خوردنی است و برخی از گون های زرشک جهت حصاربندی و تزیین باغات و جلوی منازل استفاده می گردد. از گونه خوراکی می توان به گونه ولگاریس  (Vulgaris) و  از گونه  تزیینی می توان به گونه ژاپنی (Japanese Barberry) اشاره نمود.

 خرید زرشک تازه  (Buying fresh Barberry) قائن و بیرجند 

اغلب گیاهان از جمله زرشک (Barberry)، جهت رشد کردن و تولید محصول بهتر نیازمند نور خورشید هستند. وجود آفتاب در ساعاتی طولانی از شبانه روز امکان رشد بهتر و بیشتر را برای گیاهان فراهم میکند.در منطقه آفتاب خیزی چون خراسان جنوبی از این نظر کم وکاستی وجود ندارد. درختچه زرشک  (Barberry Bush) با استفاده از این عنصر مهم ( نور فراوان) توانسته است گسترش مناسبی در این منطقه پیدا کند. زیرا این گیاه نسبتا آفتابدوست است.

البته انواعی از گیاه زرشک (Barberry plant) هم هستند که در محیط نیم سایه هم رشد میکنند. در کل گیاه زرشک گیاهی است که خود را با شرایط ناسازگار ( چه در سایه و چه در آفتاب) به خوبی تطبیق می دهد. اما برای تولید یک محصول مرغوب و همچنین بالا بردن میزان برداشت،کشت و پرورش زرشک در مناطق آفتابگیر صورت میگیرد.

خرید زرشک

خاک عنصر دومی است که گیاه بدان محتاج است. در خاک کم بهره کمتر گیاهی میتواند رشد کند. از این نظر گیاه زرشک بسیار کم توقع است. به طوریکه حتی در خاک شور هم میتواند رشد و نمو یابد. وجود درصد مناسبی از آهک در خاک نیاز درختچه زرشک (Barberry Bush) را جهت رشد و به ثمر نشستن مرتفع میسازد.

هوای سرد، گرمای طاقت فرسا، تفاوت دمایی میان شب و روز، و به ویژه کم آبی و در مجموع شرایط سخت نمیتواند مانعی برای رشد درختچه زرشک (Barberry Bush)  باشد. بنابراین انتخاب گیاه مقاومی چون زرشک، برای کاشت و پرورش محصول توسط کشاورزان منطقه خراسان جنوبی انتخابی در شهر هایی چون بیرجند (Birjand) و قاینات (Qaenat) بس شایسته بوده است.

جهت خرید زرشک تازه قائن و بیرجند در فصل برداشت زرشک (مهر تا آذر)  و همچنین برای زرشک تازه فریز شده (ٔFrozen Barberry) با ما با شماره زیر در تماس باشید.

قیمت زرشک دانه اناری

برداشت زرشک تازه

بعد از اتمام فصل گرما و با شروع فصل پاییز فصل برداشت زرشک (Barberry Harvesting) آغاز میشود. معمولا برداشت زرشک از اواسط مهرماه شروع شده و تا اوایل آذرماه به طول می انجامد.

روشهای برداشت زرشک به سه شیوه  محدود میشود. بسته به امکاناتی که کشاورزان یا تولیدکنندگان زرشک دارند، و یا اینکه قصد تولید زرشک پفکی را داشته باشند یا زرشک دانه اناری روش برداشت انتخاب میشود.

برای تولید زرشک پفکی مرغوب حتما باید از روش شاخه بر استفاده کرد. در این روش شاخه های زرشک را که خوشه زرشک بدان متصل است از محل مناسبی بوسیله قیچیهای باغبانی قطع میکنند. شاخه ها را در جعبه های چوبی یا پلاستیکی قرار داده به تالارهای سقف دار مخصوص خشک کردن منتقل میکنند. در این تالارها داربستهای چوبی، آلومینیومی و یا فلز گالوانیزه مناسب جهت آویزان کردن شاخه ها آماده شده است. شاخه های زرشک بر روی این داربستها تا مدتی در حدود سه الی چهار ماه تا خشک شدن کامل باقی میمانند. زرشکی که به این روش نسبتا سخت تولید میشود زرشک پفکی است هر چه در مراحل تولید دقت بیشتری صرف شود و تمامی نکات لازم رعایت گردد زرشک پفکی مرغوب تری حاصل می آید. 

فروش عمده زرشک قائنات

روش دومی هم برای برداشت زرشک وجود دارد که محصول با کیفیتی را به دست نمیدهد. در این روش که به روش ضربه ای موسوم است به وسیله ضربه زدن به شاخه ها، دانه های زرشک را از درختچه پایین می آورند. این دانه ها روی پارچه پهن شده زیر درختچه میریزد. پس از جمع کردن میوه زرشک آن را روی سطوح صافی مانند پشت بام خانه ها یا کارگاهها ریخته و مستقیم در معرض تابش آفتاب قرار میدهند تا کاملا خشک شود. تقریبا در زمانی حدود دو هفته زرشک خشک و آماده بسته بندی میشود. در این روش زرشک دانه اناری  (Anari Barberry) تولید میشود که نسبت به زرشک پفکی (Puffy barberry) از مرغوبیت کمتری برخوردار است.

خواص زرشک تازه ( Fresh Barberry Benefits )

از نقطه نظر طب قدیم و جدید میوه زرشک و همچنین اجزای زرشک چون برگ و ریشه و پوست ساقه داری خواص بیشماری است. گاهی عده ای میوه زرشک را به صورت تازه خوری و گاهی آب زِرشک  و دم کرده زرشک یا جوشانده زرشک استفاده می کنند. در مورد خواص آب زرشک (Barberry Juice) و خواص دم کرده زرشک (Barberry Tea) بسیار نوشته شده است. البته در مورد مضرات زرشک نیز به کرات نوشته شه است که چون خارج از بحث ما در اینجاست آن را فاکتور می گیریم.

خرید زرشک - ترکیبات زرشک

زرشک خشک مرغوب در قائن و بیرجند

قائن (Qaen)  و بیرجند دو  شهر از  شهرهای استان خراسان جنوبی (South khorasan) هستند که بیشترین میزان تولید زرشک را در کشور دارند. از این نظر که این دو ، شهر تولید کننده زرشک هستند تعیین قیمت عمده زرشک خشک ابتدا در بازار این شهر، که شهر مبدا است صورت میگیرد.  شهرستانهای بیرجند و زیرکوه نیز تولید کننده زرشک هستند اما میزان تولید زرشک در شهرستان قائن در مقایسه با این دو شهر بیشتر بوده و مقام اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است. در شهر قائن میتوان انواع زرشک را با هر کیفیتی یافت از جمله زرشک خشک مرغوب. تنوع در کیفیت و قیمت زرشک همچنین وجود تازه ترین زرشک تولید شده در هر سال بازار این شهر را از اهمیتی ویژه برخوردار کرده است.

عوامل موثر در تولید زرشک پفکی و دانه اناری مرغوب

صادرات زرشک پفکی

برای تولید زرشک خشک مرغوب باید نکات و اصول مهمی در نظر گرفته شود. رعایت این اصول چه در مرحله برداشت و چه در مرحله خشک کردن و آماده سازی نهایی، الزامی است.

  1.  روش برداشت باید حتما به شیوه شاخه بر انجام شود تا زرشک پفکی بدست آید که مرغوبترین نوع زرشک است.
  2.  رنگ درخشان و قرمز زرشک اولین چیزی است که نظر خریدار را به خود جلب میکند. بنابراین زرشک پفکی مرغوب باید رنگ قرمز درخشان و خوشرنگی داشته باشد. که نشاندهنده تازه بودن زرشک است( محصول همان سال زراعی).رنگ قرمز تیره مربوط به زرشک محصول سال گذشته است و یا اینکه شرایط مطلوب انبارداری برای آن رعایت نشده است. ضمن اینکه رنگ زرشک به قرمز-نارنجی هم متمایل نباشدکه نشاندهنده برداشت میوه قبل از رسیده شدن کامل آن است.
  3. دانه های زرشک درشت و یک اندازه باشند. درشتی دانه ها مربوط به نژاد درختچه همچنین نحوه پرورش زرشک است. یک اندازه بودن دانه ها به مرحله سورت کردن محصول در کارگاهها بعد از خشک شدن کامل آن مربوط میشود.
  4. دانه های له شده یا سیاه شده در آن دیده نشود وجود این دانه های آسیب دیده کیفیت محصول را پایین می آورند.
  5. دم میوه زرشک، برگ، تیغ، شاخه، سنگریزه، گرد و خاک و… در آن نباشد.
  6. خشکی دانه ها در حد مطلوبی باشد. نه زیاد مرطوب که به هم بچسبند و نه زیاد خشک باشند.
  7. و در آخر به طعم زرشک میرسیم که بسیار اهمیت دارد. زرشک مرغوب ترش- شیرین است و نباید طعم آن به تلخی بزند.

قیمت زرشک پفکی

خرید زرشک پفکی صادراتی و گاهی خرید زرشک دانه اناری صادراتی از میان مرغوبترین نوع زرشک صورت می پذیرد.

 

تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری

در مورد تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری بیشتر بدانیم!

چرا زرشک سیاه میشود؟

شاید بسیاری از شما  از خرید زرشک پلویی به یاد داشته باشید که اگر آن را برای چندین ماه در هوای گرم آشپزخانه نگه داری کنید رنگ آن رو به سیاهی می رود.  اگر سوال شما نیز این است که چرا زرشک سیاه می شود و چه باید کرد که از سیاه شدن آن جلوگیری کرد. در ادامه به آن پاسخ می دهیم.

زرشک خشک قرمز به شدت به گرما و رطوبت حساس است. بنابرین رطوبت هوا و گرما دو  دلیل سیاه شده زرشک خشک می باشند.  اگر می خواهید زرشک را در دراز مدت نگه داری کنید یخچال و فریز بهترین جا برای ذخیره کردن زرشک می باشند.  یک عامل جانبی نیز در سایه شدن زرشک خشک تاثیر دارد و آن روغن زدن به زرشک است. در مرحله اماده سازی زرشک برای خوش رنگی و گاهی جلوگیری از پودر شدن زرشک به آن روغن می زنند. زرشک روغن خورده ماندگاریش به شدت پایین می آید. برای نگهدرای و خرید زرشک پفکی صادراتی حتما  موارد بالا رعایت شود تا در نهایت کیفیت زرشک خریداری شده پایین نیاید.

قیمت زرشک سال ۹۷

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم قیمت زرشک سال ۹۷  همانند قیمت ارز و طلا و در برخی ماه ها حتی بدتر از آنها پرواز صعودی  داشت. همانند قیمت زرشک ۹۷، قیمت زرشک ۹۸ نیز طوفانی شروع شد و طوفانی ادامه دارد. قیمت انواع زرشک از جمله قیمت روز زرشک سیاه را از ما بخواهید.  قیمت هر کیلو زرشک کوهی در اردیبهشت ۹۸،  بین شصد و پنج تا هفتاد هزار تومان برای خرید عمده است.

خرید اینترنتی زرشک پفکی

برای خرید زرشک برخی به اینترنت مراجعه مینماید که شیوه ای مدرن و نوین در این جهت می باشد. البته خرید اینترنتی زرشک پفکی و دانه اناری معایب و محاسن خود را دارد. به فرض رعایت ملاحظات و همچنین اطمینان از فروشنده و جنس زرشک، خرید اینترنتی زرشک نیز خالی از اشکال  است. اما همیشه باید مواظب و مراقب کلاشان نیز بود. اگر این مورد رعایت شود اینترنت بستر بسیار اسان و مناسبی را فراهم آورده است که بی دغدغه و بدون فوت وقت و انرژی می توان خرید مناسب را انجام داد. برای زرشک خرید و فروش ان هم به صورت سنتی در بازارهای عمده فروشی و هم به صورت اینترنتی انجام می گردد. برخی از سایتها قیمت روز زرشک و زعفران را آپدیت نگه می دارند.

قیمت زرشک دانه اناری

صادرات زرشک

بهترین گزینه برای انتخاب زرشک جهت صادرات به کشورهای دیگر خرید زرشک پفکی صادراتی مرغوب است. دیگر انواع زرشک مثل زرشک دانه اناری و زرشک زیرتالاری کیفیت لازم جهت تامین نظر مثبت خریدار در آن سوی مرزها را ندارد. بنابراین خرید زرشک پفکی صادراتی  از نوع زرشک پفکی مرغوب صورت میگیرد. قسمت اعظم زرشک صادراتی در صنایع داروسازی و کمی هم در صنایع غذایی به عنوان طعم دهنده به مصرف میرسد. و کمتر مشتری مصرف کننده خانگی دارد.

exporting Barberry

خرید زرشک پفکی صادراتی

خرہد زرشک پفکی صادراتی از منابع مختلفی انجام پذیر است. یکی از این منابع خرید مستقیم از کشاورز می باشد که معمولا پیچیدگی های خود را دارد. چراکه خیلی از کشاورزان نمی توانند زرشک را بعد از خشک کردن فرآوری نمایند. از جمله راه های دیگر  خرید زرشک پفکی صادراتی مراجعه به بنکداران در شهر های بیرجند و قاین است که معمولا به علت بعد مسافت آن نیز سختی های خود را دارد.  یک راه دیگر نیز برای خرید زرشک پفکی صادراتی ان هم در تهران وجود دارد که مراجعه به مرکز فروش انواع زرشک -زرشک ابرام است. با مرجعه به این دفتر مرکزی مجموعه آبرام می توانید انواع نمونه ها را مشاهده بفرمایید. 

صادرات زرشک پفکی

زرشک محصولی است که به دلیل شناخت کم مردم سایر نقاط دنیا ( نسبت به خواص و طعم و مزه اش) در عرصه صادرات مهجور باقی مانده است. اگر قصد داشته باشیم این بازار خرید و فروش زرشک را بیش از پیش رونق ببخشیم باید راهکاری مناسب را بیابیم. فرآوری محصولات و صادرات آن میتواند یکی از این راهکارها باشد.

تبلیغات موثر و شناساندن زرشک به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند به ساکنین دیگر مناطق دنیا میتواند کمک شایانی به صادرات این محصول بنماید و برای کشور ارزآوری قابل توجهی داشته باشد. زیرا تولید زرشک در حال حاضر تقریبا منحصر به ایران است و تا کنون رقیبی در عرصه تولید این محصول برای کشورمان پیدا نشده است.

برای خرید عمده زرشک پفکی و همچنین قیمت روز زرشک با ما در ارتباط باشید!

قیمت خرید زرشک پفکی صادراتی

اگر تاجر و یا صادر کننده زرشک هستید و قصد خرید زرشک پفکی صادراتی را دارید با همکاران ما در مرکز خرید و فروش زرشک آبرام تماس بگیرید. دفتر مرکزی زرشک آبرام در تهران واقع شده است. در این مرکز انواع زرشک از جمله زرشک پفکی مرغوب صادراتی، زرشک دانه اناری و زرشک زیر تالاری با قیمت عمده زرشک در بازار شهرهای بیرجند و قائن ارائه میشود. قیمت فروش زرشک اعلا قاینات را از ما بخواهید.  خرید زرشک پفکی صادراتی قاین در مجموعه آبرام با آسانترین شیوه امکان پذیر است. شما می توانید جنس را در اینجا ببنیند و خرید را نیز در تهران انجام  دهید و سختی ها و مخاطرات خرید از راه دور را نیز نداشته باشید. 

قیمت زرشک فله ای

0

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما