خرید زرشک اناری – پفکی و آبگیری

خرید زرشک اناری – پفکی و آبگیری موضوع مقاله امروز است. در این مقاله به سر فصل های زیر پرداخته می شود.

  • میوه زرشک (Barberry fruit)
  • آشنایی با خواص درمانی زرشک
  • خواص و ترکیبات زرشک
  • جدول 1- مقایسه میانگین ویژگیهای فیزیکوشیمیایی زرشک
  • جدول 2- مقایسه غلظت برخی مواد معدنی موجود در زرشک
  • خرید زرشک اناری و پفکی
  • خرید زرشک آبگیری
  • خرید زرشک سیاه کرمانشاهی
  • خرید زرشک و تشخیص زرشک مرغوب
  • مقایسه قیمت زرشک ۹۹ و قیمت زرشک ۹۸
  • خرید زرشک پفکی صادراتی
  • قیمت یک کیلو زرشک سیاه – زرشک ابگیری – زرشک آبی
  • قیمت یک کیلو زرشک سیاه کرمانشاهی

میوه زرشک (Barberry fruit)

زرشک ها  درختچه های خارداری هستند که اگر حرس نشوند  می توانند تا چندین متر هم رشد داشته باشند. از آنجایی که میوه زرشک بر روی شاخه های که سال قبل رشد کرده اند به وجود می آیند، معمولا وقتی یک درختچه زرشک در یک سال پر بار است به خاطر چیده شدن شاخه ها همراه میوه زرشک (Barberry Fruit) در آن سال ، در سال بعد آن درختچه پر محصول نخواهد بود و باید اجازه داد تا شاخه های جدید رشد کنند تا محل رویش میوه در سال بعد باشند. 

 

میوه زرشک (Barberry Fruit) از کنار خارهای درختچه ها رشد می کنند. برخی از خانواده زرشک ها همیشه سبز و برخی خزان دار می باشند. زرشک ها از رده دو لپه ای های جدا گلبرگ و از تیره زرشک سانان هستند. درختچه های زرشک (Barberry bushes) ` معمولا تیغدار هستند و رنگ و شکل و فرم پوست شاخه ها با زیاد شدن سن درختچه تغییر می کند. برگ های درختچه زرشک  به شکل ساده یا به شکل پنجه ای هستند. گل های درختچه زرشک بسیار بسیار زیبا هستند و زنگ آن هم زردرنگ یا نارنجی رنگ است. گل آذین زرشک به صورت خوشه ای ساده، چتری، مرکب یا منفرد است. 

قیمت زرشک پفکی
شکوفه های زرشک

تعداد کاسبرگ ها، گلبرگ ها و پرچم ها ۶ عدد می باشد. کاسبرگ ها مشابه گلبرگ ها در ۲ ردیف قرار دارند.  مشخصات و فرم و شکل میوه زرشک به صورت زیر است:

  • گرد یا تخم مرغی است.
  • برخی هسته دار یا برخی بدون هسته هستند.
  • برخی هسته دار یا برخی بدون هسته هستند.
  • میوه زرشک آبدار است.
  • رنگ  میوه زرشک قرمز، ارغوانی تا سیاه می باشد.
میوه زرشک (Barberry fruit)
میوه زرشک

میوه زرشک خوراکی است و مصارف زیادی در صنعت دارد.  برخی از گونه های زرشک به صورت تزیینی هم کاربرد دارند و دورتادور باغات، پرچین خانه ها و یا در پارک ها کاشته می شوند.  درختچه زرشک بخاطر پر خار بودن محافظ خوبی برای باغآت میوه در مقابل تخریب عوامل انسانی و حیوانات وحشی و غیر وحشی است. 

 

آشنایی با خواص درمانی زرشک

طبق اسناد به دست آمده این گونه بر می آید که سیمون ژانون (simon Janunsis )  اولین فردی بود که زرشک را به دنیا در قرن هشتم معرفی نمود.  مردم ایران و چین قبل از این تاریخ زرشک را می شناختند. برای مثال در کتب و نوشته های اطبای قدیم ایران همچون ابوعلی سینا و ذکریای رازی به خواص دارویی زرشک اشاره شده است و تاثیر مثبت ان دررفع علایم  بیماری، همچون تب و سرفه و عطش کارساز بوده است. از زرشک همچنین در بهبود بیماری هایی همچون افسردگی و بیماری های کبدی در طب سنتی استفاده می شده است.

قیمت زرشک دانه اناری

خواص و ترکیبات زرشک

میوه زرشک دارای اسید های آلی است. از جمله می توان اسید اسکوربیک را  نام برد. از سایر ترکیبات غذایی زرشک می توان به کلسیم، فسفر، آهن، کربوهیدرات، پروتئین و ویتامین های  C،B1 وB2،  نام برد. نوع و میزان ترکیبات شیمیایی میوه زرشک که در خراسان جنوبی کشت می شود را در جدول زیر مشاهده می فرمایید

 

خرید زرشک اناری و پفکی

جدول 1- مقایسه میانگین ویژگیهای فیزیکوشیمیایی زرشک

متغیر (Berberis vulgaris)
درصد خاکستر b00/0 ± 73/0
درصد چربی b05/0 ± 61/0
درصد فیبر b14/0 ± 62/2
درصد پروتئین (نیتروژن × 25/6) b01/0 ± 12/0
درصد قند احیا b28/0 ± 66/6
درصد قند کل b 06/0 ± 48/9
درصد اسیدیته (برحسب اسید مالیک) a12/0 ± 62/2
pH b00/0 ± 06/3
درصد رطوبت a77/0 ± 01/75
مواد جامد محلول (بریکس) a30/0 ± 33/17

جدول 2- مقایسه غلظت برخی مواد معدنی موجود در زرشک

عنصرمعدنی* (ppm) B. vulgaris (نتایجپژوهش)
Ca c30/25 ± 1758
K a20/128 ± 14110
Mg c27/21 ± 80/855
Na a31/5 ± 60/475
Fe a32/2 ± 80/455
Cu b73/0 ± 65/22
Zn a21/1 ± 00/136
Mn b68/0 ± 66/34
P a40/70 ± 3318

خرید زرشک اناری و پفکی

خرید زرشک پلویی یا همان زرشک قرمز که به انواع پفکی و دانه اناری تقسیم می گردد، به راحتی از مکان های زیر قابل تهیه می باشد. برای خرید خانگی زرشک قرمز به اماکن تجاری زیر مراجعه بفرمایید.

  • خرید زرشک پفکی و دانه اناری از سوپر مارکت ها
  • خرید زرشک پفکی از خشکبار فروشیها
  • خرید زرشک پلویی و زرشک سیاه آبگیری از عطاری ها
  • خرید زرشک اناری و پفکی از فروشگاه های آنلاین خرید مواد غذایی
  • خرید زرشک اناری و پفکی از فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی
  • خرید زرشک پفکی و دانه اناری از بازار های سنتی همچون بازار تجریش
  • خرید زرشک اناری و پفکی و زرشک سیاه از بازار های عمده فروشی مواد غذایی همچون مولوی
  • خرید اینترنتی زرشک انواع زرشک از سایت های فروش زرشک از جمله زرشک آبرام
قیمت زرشک پفکی در بازار تهران
زرشک پفکی

خرید زرشک آبگیری

به چه زرشکی، زرشک آبگیری گویند و خرید زرشک آبگیری چگونه است. بر خلاف زرشک قرمز که تقریبا از همه سوپر مارکت های آنلاین و غیر آنلاین می توان ان را خرید، خرید زرشک آبگیری به آن سادگی نمی باشد چراکه مصرف آن عام نمی باشد و بیشتر مخصوص بیماران کبدی و قلبی عروقی است. فروشگاه های انلاین و عطاری از بهترین جاهای خرید زرشک آبگیری ( همان زرشک آبی یا زرشک سیاه دانه دار) می باشند.

 

 خرید زرشک سیاه آبگیری
زرشک سیاه

خرید زرشک سیاه کرمانشاهی

خرید زرشک سیاه کرمانشاهی یکی از سختی های رایج طرفداران این نوع زرشک است. مصرف عمده این زرشک در شهر کرمانشاه است که برای پخت نوعی غذا نه نام خورشت خلال از آن استفاده می گردد. تولید و کشت این زرشک در آذربایجان است. برخلاف زرشک سیاه آبگیری که از بیشتر عطاری ها می توان آن را خریداری نمود، می توان با جرات گفت که تقریبا زرشک سیاه کرمانشاهی در تهران به سختی پیدا می شود و حتی بسیاری از مردم آن را اصلا نمی شناسند. مجموعی زرشک ابرام به صورت تخصصی روی انواع زرشک فعالیت دارد. برای خرید زرشک سیاه کرمانشاهی با ما ارتباط بگیرید. راههای ارتباطی ما در این وب سایت ذکر شده است.

زرشک سیاه بیدانه- خورشت خلال
خورشت خلال کرمانشاه که با زرشک سیاه کرمانشاهی پخت میشود.
خرید زرشک سیاه
زرشک سیاه کرمانشاهی

خرید زرشک و تشخیص زرشک مرغوب

کسانی که خرید زرشک دارند باید به تقلباتی که در فروش زرشک می شود دقت لازم به عمل آورند. خوشبختانه تقلبات  در خوزه فروش زرشک ابدا به پیچیدگی محصولاتی مانند زعفران و عسل نیست و خریداران با کمی تجربه می توانند آن را تشخیص دهند. از رایجترین تقلبات زرشک می توان به موارد زیر آشاره نمود. 

  • ترکیب زرشک نامرغوب با زرشک مرغوب و فروش آن به قیمت زرشک مرغوب  – چون زرشک نامرغوب در حجم کم به زرشک مرغوب در حجم بالا اضافه می شود این مقدار نامرغوب تقریبا در زرشک گم می شود. 
  • افزودن رطوبت به زرشک باعث بالا رفتن وزن زرشک می شود و در واقع آب فروشی می کنند.  این دو مورد از رایجترین تقلبات در این حوزه  هستند. البته در مقاله ای به این داستان تقلبات در زرشک  به صورت مفصل پرداخته ایم. با اینکه زرشک در استان خراسان جنوبی تولید و فراوری می شود و از آنجا به سایر نقاط کشور در دنیا ارسال می گردد، می توان گفت که بورس اصلی و بزرگترین مراکز تجاری مربوط به خرید و فروش این محصول در دو شهر تهران و مشهد می باشند. مشهد بخصوص بورس اصلی در خرید و فروش زرشک است.  اگر بازار مشهد رونق داشته باشد، قیمت زرشک معمولا بالا می رود. اگر خرید از کشاورز در بازار مشهد کم شود، قیمت زرشک پایین می آید که نشان از سنگینی بازار دارد.
زرشک پفکی چیست؟
زرشک مرغوب پفکی

مقایسه قیمت زرشک ۹۹ و قیمت زرشک ۹۸

سال ۹۸،  بجز چند ماهه اول آن برای کشاورزان زرشک  وهمچنین انباردارن و کارگاه داران زرشک سال خوبی نبود. علت این امرنوسانات بازار زرشک ، قیمت نسبتا بالای زرشک و همچنین فراوانی  زرشک در سال ۹۸ بود. از اواخر بهمن ۹۸ یک عامل دیگر نیز اضافه شد و این بازار به طور کامل در رکود فرو رفت. با اینکه انتظار این بود که با نزدیک تر شدن به بازار عید، بازار راکد تجاری تکانی بخورد. چیزی که معمولا هر ساله اتفاق می افتاد.علت اصلی این امر شیوع یکباره ویروس کرونا و تعطیلی رستورها، تالارها و مغازه ها و کنسل شدن همه مراسم عزا و عروسی بود.عده ای به نادرست این تصور را دارند که علت پایین آمدن قیمت زرشک بسته شدن مرزهای زمینی و ممانعت از صادرات زرشک از کشور است از این رو قیمت زرشک سال ۹۸ نسبتا ثابت اما در رکود بود. انتظار بازار این بود که هر چه زوردتر بساط ویروس کرونا جمع خواهد شد و بازار فروش زرشک نیز به حالت عادی برخواهد گشت. اما بازار وارد سال ۹۹ شد و این امر محقق نشد. اما در مورد قیمت زرشک ۹۹ می توان این طور گفت که: در فروردین ماه سال ۹۹ تقریبا هیچ خرید و فروشی انجام نشد. از اردیبهشت ماه بازار کمه به حالت نیمه باز در آمد و قیمت زرشک همان قیمت زرشک در اسفند ماه ۹۸ بود. از خرداد ماه قیمت زرشک رو به کاهش نهاد و بطوریکه در انتهای تیرماه تا ۲۰ هزار تومان کاهش در قیمت زرشک پفکی و زرشک دانه اناری نشان داد.

مقایسه قیمت زرشک ۹۹ و قیمت زرشک ۹۸

خرید زرشک پفکی صادراتی

از آنجاییکه زرشک در ایران و آن هم در منطقه محدودی از خراسان جنوبی  تولید می شود، خرید و یافتن جنس صادراتی خوب یکی از دغدغه های خریداران زرشک و مخصوصا خریداران صادراتی است. اگر به محدودیت جٔغرافیایی، سنتی بودن تمام مراحل تولید و فراوری این محصول را هم اضافه کنیم، خرید زرشک پفکی صادراتی دشوارتر می شود. البته بعد مسافت محل تولید زرشک  نسبت اکثر شهرهای ایران را نیز به سنتی بودن و محدودیت مکانی باید اضافه کنیم. از این رو هیچ استاندارد مشخصی تا کنون  برای این محصول کشاورزی تعریف نشده است. شاید میزان رطوبت یکی از تنها استاندارد های میوه خشک زرشک است که میزان آن بین ۱۶ تا ۲۰ درصد است. همه موارد ذکر شده بالا خرید زرشک را برای تجار و صادرکنندگان بسیار دشورا نموده است. از این رو پیدا نمودن مراکز خرید  قابل اعتماد که از شیوه های سنتی تا حد ممکن فاصله گرفته باشند و به خریداران زرشک کمک و مشاوره لازم ارایه دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. مجموعه زرشک آبرام تمام تلاش و هم و غم خود را برا ین استوار نموده است که زرشک با فاکتورهای زیر ارایه دهد.

  • زرشکی که  تا حد امکان تمیز و به دور از دانه های پوچ و رنگ ثابت و یکدست باشد.
  • محموله های زرشک که اجسام و مواد خارجی آن همچون گل و خار و خاشاک نزدیک به صفر باشد.
  • زرشکی که رطوبت و روغن آن به اندازه باشد. در مورد رطوبت اگر میزان ان از ۱۶ درصد پایین تر باشد معمولا زرشک بیش از حد خشک است و به اسانی از پودر می شود.
  • زرشکی که دانه های ان درشت باشد و حجم خوبی داشته باشد.
قیمت زرشک دانه اناری
مقایسه قیمت زرشک ۹۸ و ۹۹

قیمت یک کیلو زرشک سیاه – زرشک ابگیری – زرشک آبی

قیمت یک کیلو زرشک سیاه آبگیری که به آن زرشک آبی نیز می گویند در سال ۹۸ و سال ۹۹ تقریبا ثابت بوده و بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برای فروش عمده زرشک سیاه در نوسان بوده است.

خرید عمده زرشک سیاه
زرشک سیاه آبگیری

قیمت یک کیلو زرشک سیاه کرمانشاهی

خرید زرشک اناری خرید زرشک پفکی صادراتی خرید زرشک سیاه قیمت روز زرشک دانه اناری قیمت عمده زرشک قیمت زرشک ۹۸ خرید زرشک اعلا خرید عمده زرشک پفکی قیمت یک کیلو زرشک سیاه قیمت زرشک آبی قیمت زرشک تهران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما