قیمت عمده زرشک درجه یک در مشهد

شاید برای بسیاری از تاجران و صادرکنندگان زرشک این سوال پیش بیاید که قیمت عمده زرشک درجه یک در بازار های مختلف چون تهران، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و به طور خاص بازار عمده فروشی دو شهر تولید کننده زرشک یعنی بیرجند و قاین چقدر است؟این سول بخصوص برای کسانی که به تازگی وارد  عرصه تجارت و صادرات زرشک شده اند مهم است.

 

Barberry یا همان زرشک

زرشک به انگلیسی Barberry نام نهاده شده است.  گیاه زرشک بیش از ششصد و شصت گونه در دنیا دارد. برای کاشت درختچه زرشک می توان  خرید نهال زرشک را از خراسان جنوبی خرید یا از طریق انلاین از وب سایت هایی که  فروش نهال زرشک دارند را تهیه نمود. هر چند زرشکی که در خراسان جنوبی رشد می کند و ثمر میدهد با کیفیت تر است.

 

خواص زرشک (barberry benefits) برای سلامت

نقش زرشک در سلامت خانواده را نمی توان نادیده گرفت. در جدول زیر ویتامین ها و املاح موجود در زرشک را مشاهده بفرمایید.

خرید زرشک - ترکیبات زرشک

مانند هر ماده غذایی دیگر زرشک نیز ممکن است برای گروه و دسته ای از انسان ها مفید نباشد و حتی مضر باشد. از مضرات زرشک برای زنان حامله و استفاده بیش از حد برای کودکان در مقالات همواره می خوانیم. از این  رو باید این دو گروه آن را با احتیاط مصرف کنند و حتما نظر پزشک رانیز جویا شوند. در مقابل از خواص بیشماری برای زرشک نام برده شده است.  البته وقتی صحبت از خواص زرشک  یا مضرات زرشک می شود علاوه بر خواص زرشک پلویی شامل مضرات آب زرشک سیاه  و خواص زرشک سیاه  یا همان خواص زرشک سیاه هسته دار نیز می شود.

قیمت زرشک پفکی

از خواص زرشک برای پوست ولاغری در مقالات مختلف زیاد نوشته اند.  از دیگر خواص زرشک میتوان به اثر مثبت آن بر کبد اشاره نمود. این اثر مثبت نه تنها در طب سنتی بلکه در مقالات علمی که توسط پژوهشگران دانشگاه نگاشته شده است نیز اثبات شده است. از تولید کنندگان و کارخانجات آب زرشک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آب زرشک صمیمی
  • آب زرشک تروند
  • آب زرشک مارگون
  • آب زرشک تکدانه

طرز تهیه گرفتن آب زرشک تازه در منزل را در همین وب سایت جستجو کنید. به طور خاص زرشک سیاه برای مشکلات زیر ممکن است مناسب باشد.

  • زرشک سیاه برای لاغری
  • زرشک سیاه برای غلظت خون
  • زرشک سیاه برای کم خونی

انواع زرشک در ایران

از بیش از ۶۶۰ گونه شناخته شده زرشک، در ایران چندین گونه وجود دارد. از مهمترین آن ها می توان به زرشک قرمز در خراسان جنوبی که پرورشی است و ا باغات این استان برداشت می شود اشاره کرد. دو گونه دیگر نیز وجود دارد که خوراکی هستند. زرشک سیاه کرمانشاه و زرشک سیاه آبگیری.

 

ما در مورد نام های علمی این گونه های پیشتر نوشته ایم. در اینجا به بازار تجاری زرشک و انواع موجود در آن اشاره می کنیم. از گونه زرشک تزیینی که برای حصاربندی نیز از آن استفاده می گردد می توان به زرشک ژاپنی یا همان  japanese barberry اشاره نمود. در پارکها و برای تزیین جلوی خانه  ها بسیار کاربرد دارند.  برخی از گونه های زرشک  همیشه سبز (evergreen barberry) هستند.

زرشک فریز شده

در خراسان جنوبی ، محلی ها و روستاییان زرشک تازه را در فصل پاییز تمییز و دانه می کنند و سپس آن را فریز می نمایند. از این میوه فریز شده در تمام طول سال می توا ن به عنوان یک جایگزین برای ترشیجات استفاده نمود. برای مثال می توان آن را با پلو استفاده نمود یا سوپ ها و خورشتها پخت.  صد البته که زرشک فریز شده بسیار سالم تر از ترشیجاتی هستند که با نمک و مواد نگهدانده بیشمار آماده می شوند و مستعد قارچها و کپک ها می باشند.

انواع زرشک خشک

زرشک یا به صورت تازه مصرف می شود و یا به صورت میوه خشک. البته مصرف میوه خشک بسیار رایج تر است. از قدیم الایام میوه ها را خشک می کردند و مزایای بسیاری داشت. از جمله آن ها می توان به

  • حمل و نقل آسانتر.  چراکه وزن آن سبکتر می شود.
  • نگهداری آسانتر : میوه خشک فساد کمتری می پذیرد.
  • و استفاده از میوه خشک در تمام سال حتی در فصلهایی چون زمستان

قیمت زرشک دانه اناری

البته درست است که زرشک در گروه میوه جات قرار دارد اما کمتر مانند میوه های خشک به صورت اسنک استفاده می گردد. بیشتر در غذاها به عنوان طعم دهنده است. البته از جنبه تزیینی زرشک و رنگ و لعاب زیبایی که زرشک پلو و ته چین میدهد نمی توان گذشت.

 

در غذاهای فرنگی و  جدید نیز زرشک جایگاه خود را کم کم پیدا نموده است. بویژه در تهیه سالاد. بخاطر ترشی و ملسی زرشک به آسانی می تواند جایگزین لیمو ترش شود. زرشک به ماکارونی نیز طعم و زنگ زیبایی می بخشد. طرز تهیه زرشک خشک پیشتر توضیح داه شده است. زرشک خشک حاصل زرشک پفکی یا زرشک دانه اناری است.

از هر پنج کیلوگرم زرشک تازه به طور متوسط یک کیلوگرم  زرشک خشک پلویی به دست می آید.  قیمت زرشک خشک در بازار های مختلف با قیمت های مختلف معامله می گردد. قیمت عمده زرشک تا ۷-۸ هزار تومان نیز با بازار خرده فروشی فله ممکن است تفاوت کند. قیمت روز زرشک را از مجموعه زرشک آبرام بخواهید.

تولید زرشک در خراسان جنوبی (south khorasan)

زرشک در ایران یا به طور دقیق در خراسان جنوبی تولید می شود و خواص بیشماری دارد. کیفیت زرشکی که در خراسان تولید می شود بسیار بالاست. حتی با ایکنه برخی از کشاورزان شهرهایی چون اصفهان مبادرت به کشت زرشک نموده اند اما زرشک تولید شده کیفیت پایین تری دارد و دانه های ان ریز تر است. البته عمده تولید زرشک در منطقه بیرجند و قاینات است و رقم تولید شده به چیزی حول و حوش ۲۰ هزار تن می رسد که با توجه به اینکه انحصار آن نیز در اختیار کشور ماست بسیار پتانسیل بالایی برای اقتصاد آن منطقه محصوب می گردد.  چراکه روستاییان خراسان جنوبی نه می توانند دامداری کنند و نه بجز زعفران و عناب و کمی پسته پتانسیل برای کشاورزی سایر محصولات وجود دارد. از این رو برای توسعه اقتصادی این منطقه زرشک نقشی حیاطی بازی خواهد کرد.

زرشک درجه یک

زرشک درجه یک، یکسری خصوصیات دارد که از جمله ان ها پفکی بودن زرشک، یک دست بوده و عاری از هرگونه خس و خاشاک و سنگریزه بودن زرشک است. قیمت زرشک پفکی اعلا تا ۱۰ هزار تومان از سایر انواع گرانتر است.

قیمت روز زرشک

مشهد به عنوان قطب تجارت زرشک

مشهد در شمال شرق ایران واقع شده است و سالانه بسیاری از مردم ایران سفر زیارتی تفریحی به این شهر دارند. به خاطر فاصله نزدیک  شهر  مشهد به  خراسان جنوبی نسبت به سایر شهر های ایران، مشهد تبدیل به یکی از قطب های تجارت زرشک شده است.  حتی قیمت جهانی زرشک در این شهر گاها تعیین می شود.  فروش عمده زرشک در مشهد در بازاری به نام بازار مصلی انجام می گیرد. از این رو مرکز فروش زرشک در مشهد نیز این راسته بازار است. بسیاری از خریداران زرشک به این خیابان مرجعه میکنند و خرید عمده زرشک مورد نیاز خود را جهت بازار داخلی و صادراتی انجام می دهند.

قیمت زرشک پفکی در مشهد

قیمت زرشک پفکی در مشهد که اعلاترین نوع زرشک در بازار می باشد در خرداد  ۹۸ در حول و حوش  ۷۸  – ۷۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. البته با توجه به نوسانات بیشمار قیمت زرسک سال ۹۷ و ۹۸ این قیمت ها همواره به روز و گاهی به ساعت تغییر می کنند. برای اطلاع از قیمت زرشک در بازار مشهد بهتر است با بنکداران این راسته تماس بگیرید. یک مقایسه بین  قیمت عمده زرشک در سال ۹۷ و ۹۶ می تواند نشان دهنده این نوسانات باشد. قیمت زرشک در سال ۹۶ تقریبا می توان گفت که کاملا ثابت بود. این در حالیست که قیمت زرشک در سال بعدش تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشت.

قیمت عمده زرشک درجه یک

زرشک درجه یک همان زرشک پفکی درجه یک است. قیمت عمده زرشک درجه یک بسته به شهر مربوطه دارد. در تهران و مشهد ارزان تر و در شهری مانند بندر عباس و قشم گرانتر است.  یک فرمول ساده برای قیمت زرشک در شهر های مختلف چون شیراز و اصفهان و تبریز و غیره وجود دارد و آن اینکه قیمت زرشک را در مبدا که معمولا تهران، مشهد یا بیرجند و قاین است را بعلاوه هزینه حمل به این شهر ها نماییم. هزینه حمل و نقل معمولا کمتر از ۵۰۰ تومان برای هر کیلو زرشک خشک می باشد. فروش عمده زرشک درجه یک در بازار تهران و مشهد  تقریبا تفاوت قیمت آنچنان ندارد.

قیمت عمده زرشک درجه یک

برای خرید زرشک فله نیز می توان به برخی از بازار های عمده فروشی تهران و مشهد مراجعه نمود. برای مثال بازار مولوی یکی از آن ها می باشد.

فروش زرشک پفکی و دانه اناری

یکی از مرکز فروش زرشک در تهران به صورت عمده مجموعه زرشک آبرام می باشد. برای خرید زرشک صادراتی و همچنین مشاوره در زمینه انواع زرشک پفکی و دانه اناری با ما در تماس باشید.

قیمت زرشک عمده

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما