قیمت زرشک با شاخه ۹۸

قیمت زرشک با شاخه چند است؟ و شاید سوال قبل از این که به موضوع قیمت بپردازیم این باشد که زرشک با شاخه کلا چه معنایی می دهد؟ ما در اینجا به هر دوی این موضوعات می پردازیم.

 

قیمت زرشک با شاخه

خراسان جنوبی مهد پرورش زرشک قرمز است.  باغآت بسیاری در این منطقه وجود دارند. شاید برایتان جالب باشد که کشت زرشک در هر آب و هوایی امکان پذیر نمی باشد و خراسان جنوبی از معدود مناطقی است که این امکان برای آن وجود دارد. حتی به فاصله چند ده کیلو متر از برخی باغات زرشک، کشت آن غیر ممکن است. یکی از دلایل اینست که زرشک در برخی از نواحی قرمز نمی شود. این بدان معنی است که درختچه زرشک به میوه دهی می رسد اما رنگ میوه از سفیدی به قرمزی تغییر نمی کند.

 

چیدن میوه زرشک کار سخی است. احتمالا شاید در مورد میوه ای دیگری این صادق نباشد. اما یکی از راه های چیدن میوه زرشک، جمع آوری آن با شاخه است. به این صورت که شاخه ها را به همراه میوه  آن با قیچی می چینند.

زرشک به دو منطور اصلی با شاخه جدا می شود:

  1. چیدن شاخه ها به منظور تولید زرشک خشک پفکی
  2. چیدن شاخه ها به منظور استفاده از میوه تازه ان.

در مورد اول باید خاطر نشان کنیم که در این روش کمترین آسیب ها به میوه زرشک وارد می شود. زرشک حاصل که پفکی نام دارد بسیار با کیفیت است و به نام زرشک درجه یک نیز شهرت دارد.  در مورد مقصد دوم چیدن زرشک. معمولا این زرشک روانه بازار های دور از خراسان جنوبی می شود. بازار هایی همچون تهران و شیراز و اصفهان و تبریز. از مشتریان زرشک با شاخه می توان به برخی کارخانه های تولید بستنی و پوره زرشک اشاره نمود.  علت حمل زرشک با شاخه آسیب کمتری است که به میوه زرشک در این شیوه وارد می شود. با این روش می توان تا دو هفته و حتی بیشتر (اگر در یخچال نگهداری شود) زرشک تازه را بدون کپک زدگی و خرابی نگهداری نمود. در میادن میوه و تره بار بیشتر زرشک دان شده یافت می شود. زرشک دان شده مدت نگهداریش نسبت به زرشک با شاخه کمتر است.

 

پاییز فصل چیدن زرشک است. زرشک تازه از اواسط مهر ماه تا ابتدای آذر در بازار یافت می شود.  در این دوره کسانی که می خواهند مربای زرشک بپزند یا آب زرشک تازه فراهم کنند مبادرت به خرید زرشک تازه می کنند. برای خرید اینترنتی زرشک تازه در حجم عمده با ما با راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.

قیمت زرشک با شاخه بسته به نوع زرشک و این که زرشک تازه کدام روستای بیرجند یا قاین باشد بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان  درمهر ماه ۹۸ خریداری می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما