قیمت جدید زرشک دانه اناری ۹۸

قیمت جدید زرشک دانه اناری ۹۸—-در حال حاضر مشکل اصلی کشاورزان که آنها را مجبور می‌کند زرشک‌ تازه و تر را با قیمت پایین به دلالان بفروشند نبود مکان های مناسب برای خشک کردن زرشک می‌باشد که کشاورز به دلیل هراس از رسیدن فصل سرما و در نتیجه سرمازدگی محصول خود به فروش آن در قیمت پایین دست می‌زند و امکانی برای سودجویی واسطه‌ها فراهم می‌آورد. دلالان از فرصت به‌دست آمده نهایت سوء استفاده را می‌کنند و بدون دلسوزی حاصل دسترنج دو سال کشاورزان زحمتکش را به قیمت پایین می‌خرند و به دو برابر قیمت در بازار می‌فروشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

با توجه به این که خراسان جنوبی زمین‌های همواری برای خشک کردن زرشک ندارد کشاورزان مجبور هستند برای خشک کردن زرشک مسیری طولانی را طی کنند تا به مکان‌هایی هموار برسند و بتوانند در شرایط نامطلوب زرشک را در معرض هوای آزاد و باد و آفتاب قرار دهند. معمولاً هم این مسیر طولانی وضعیت نامناسبی دارد و از امنیت لازم برخوردار نیست.

 

دولت به جای بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های حاشیه‌ای خود می‌تواند دست کشاورزان را بگیرد و از زمین‌های همگانی و غیر شخصی برای ساختن جایگاه‌های لازم استفاده کند و به این طریق یکی از خلاء‌های روند تولید و عرضه زرشک را با بودجه‌ای معقول حل کند.

 

قیمت زرشک دانه اناری سال ۹۸

سال ۹۷ و نیمه اول سال ۹۸ برای بازار زرشک سالی نامتعادل بود. قیمت انواع زرشک در بازار ایران دچات تحولات بسیار گشت. این تحولات روزانه و گاهی حتی ساعت به ساعت شده بود. قیمت زرشک پفکی در نیمه اول سال ۹۸ برای خرید عمده به ۸۰ هزار تومان و برای خرید جزیی و کیلویی به ۱۱۰ تومان هم در برخی از خشکبار فروشی ها رسید. سال ۹۸ اما سالی بسیار پر محصول بود. کشاورزان از وضعیت باغات خود اظهار رضایت داشتند و در دی ماه زرشک دانه اناری، زیر تالاری و حتی پفکی سال ۹۸ روانه بازار شد.

 

انباشته شدن بازار از جنس جدید باعث کاهش و تعدیل قیمت زرشک در بازار مشهد، بیرجند، قاین و تهران شد. به طبع آن قیمت زرشک در کل ایران کاهش یافت. قیمت جدید زرشک دانه اناری سال ۹۸ بین ۵۲ تا ۵۷ هزار تومان است که یک کاهش ۲ هزار تومانی برای هر کیلو فروش عمده زرشک دارد.

قیمت جدید زرشک دانه اناری ۹۸
زرشک دانه اناری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما