صادرات زرشک پفکی بیرجند به آلمان و روسیه

 صادرات زرشک پفکی (Barberry export) از ایران به سایر کشور های جهان می تواند یک میسر بکر و تازه برای تاجران و صادر کنندگان باشد. زرشک به علت ناشناس بودنش در دنیا  برای تاجرانی که به فکر صادرات آن هستند می تواند یک فرصت دست نخورده باشد. در مورد شیوه تولید زرشک پفکی بیشتر بدانید!

البته شاید برای شروع صادرات و شناساندن آن، فرآورده های زرشک چون مربای زرشک و کنسانتره  ایده بدی نباشند. برای خرید کنسانتره زرشک و همچنین خرید مربای زرشک جهت صادرات با ما در تماس باشید.

زرشک یا باربری در زبان های مختلف به صورت متفاوت نامیده شده است. برای مثال:

  • زرشك به فرانسه épine-vinette  است.
  • زرشک به انگلیسی  Barberry است.
  • زرشک به آلمانی Berberitze است.
  • زرشک به عربی البَرْبارِيس   است.

آن چه در زبان عامیانه به نام درخت زرشک پلویی نامیده می شود در واقع درختچه زرشک گونه ولگاریس است. زرشک در بیش از پانزده هزار هکتار از زمین های خراسان جنوبی کشت می شود و نزدیک به ۲۰ هزار تن زرشک برداشت می شود.

قیمت زرشک

تولید زرشک مرغوب

نتایج یک مقاله که به وسیله دوراندیش، کهنسال، حسین زاده و شاهنوشی فروشانی نوشته شده است نشان می دهد که به ترتیب عوامل زیر بالاترین تاثیر را در تولید زرشک دارند: 

  • نیروي کار – شغل اصلی و تعداد نیروي  کار خانواده  کشاورز
  • زمین باغات زرشک
  • پربازده یا کم بازده بودن سال براي باغ زرشک – با ثابت ماندن سایر شرایط میزان تولید در سال پر بازده ۱.۴ تن بیشتر از سال کم بازده است.
  • آبیاري – افزایش آبیاری و استفاده از شیوه نوین در آبیاری باغات زرشک
  • تجربه باغداران : راندمان باغاتی که توسط کشاورزان مسن تر و یا با تحصیلات بیشتر اداره می شود بالاتر است. بنابراین آموزش باغداران و کشاورزان می تواند بر افزایش محصول دهی باغات زرشک پر اهمیت باشد.

قیمت زرشک صادراتی

موانع تولید زرشک

یکی از عواملی که سد راه توسعه کشاورزی منطقه خراسان جنوبی است، مساله کم آبی است. نتایج  تحقیقات بر روی بازدهی باغات زرشک نشان می دهد که آبیاری زیاد از فاکتور های اصلی افزایش محصول باغات زرشک است از این رو استفاده بهینه از آب و استفاده از شیوه های نوین و جدید در آبیاری باغات زرشک راندمان آن را تا ۵ برابر افزایش دهد و به توسعه اقتصادی و اجتماعی و انسانی این منطقه کمک شایان نماید. این امر بر عدم مهاجرت از کشت و کار کشاورزان از این حرفه به سوی مشاغل دیگر اهمیت دارد.

خواص زرشک (Barberry Benefits)

از کدام بخش های گونه زرشک (Barberry Varieties ) می توان فایده برد. در زیر فواید اجزای مختلف بوته زرشک را می بینید. 

  • میوه زرشک (barberry fruit)
  • برگ زرشک : برگ زرشک درمان دارویی و درمانی  دارد. در هنگام   گل دادن درختچه  زرشک، برگ ان را می چنینند و خشک می کنند و به کارخانجات دارو سازی تحویل می دهند. برگ زرشک حاوی الکالویید بربرین است که در بند آوردن خون موثر است.
  • گل زرشک: گل زرشک دارای ماده الکالوییداکسی اکانتین است.
  • پوست درختچه زرشک : در پوست ساقه بربرین، اکسی اکانتین و بربامین وجود دارد. گونه تانبرگی بومی ژاپن است و به گاهی زرشک ژاپنی نیز نامیده می شود. در کشور های چین و ژاپن از پوست درختچه زرشک به عنوان ضد انگل و ضد عفونی کننده استفاده می شده است.
  • ریشه درختچه زرشک:  برای پوست ریشه زرشک  خواص دارویی بسیاری بر شمرده اند چراکه حاوی مقدار قابل ملاحظه ای از ماده بربرین است.  که از جمله ان ها می توان در قطع خونریزی و در درمان امراض کبدی  را برشمرد. گفته می شود در آلمان مرسوم است که از پوست ریشه زرشک در درمان ناراحتی های چشم استفاده می شود.

خواص زرشک - خرید زرشک

به هیچ عنوان نباید به صورت سرخود و بدون مشورت با پزشک جنبه دارویی زرشک را به کار برد.

میوه زرشک ولگاریس

میوه زرشک  (Barberry Fruit) سرشار  و بسیار غنی از ویتامین C است. این مقدار ۱۰ میلی گرم در ۱۰۰ گرم است که گفته شده است این میزان, از میزان ویتامین ث (Vitamin C) لیمو ترش نیز بیشتر است. در گذشته از طعم ترش و ملس زرشک بجای لیمو ترش در سالاد ها استفاده می شده است. به تازگی ترشی زرشک جایگاه خود را بازیافته است.

میوه زرشک ولگاریس کاربردهای غذایی، صنعتی و دارویی دارد. گونه ولگاریس (Berberis Vulgaris) همان زرشک معمولی قرمز است که در ایران به عنوان زینت دهنده و طعم دهنده پلوی ایرانی شناخته شده است. گونه هایی مانند زِرشک ژاپنی (Japanese barberry ) برای حصار ها، پرچین ها و تزیین باغچه ها کاربرد دارند. البته گونه زرشک بسیار متنوع است و فقط چندین گونه آن در ایران می روید. 

فرآورده های زرشک  (Barberry Products)

فرآورده ها و غذاهایی که در آن ها از زرشک استفاده می شود:

  • زرشک پلو با مرغ
  • دلمه
  • کوفته
  • ته چین
  • آش
  • سالاد ها
  • کوکو
  • آب زرشک
  • مارمالاد زرشک
  • افشره زرشک
  • جوشانده زرشک
  • خمیر زرشک
  • انواع شربت های زرشک
  • سکنجبین زرشک
  • مربای زرشک (Barberry Jam)

صادرات چیست؟

سوال صادرات چیست سوالی نسبتا بدیهی است و تقریبا اکثر مردم تعریف نسبتا مناسبی برای آن دارند. یک تعریف صادرات این می تواند باشد‌:

فروش و انتقال هر کالا یا خدماتی که از مسیر رسمی، گمرکی و قانونی بین کشور ها انجام  پذیرد. کشور مبدا صادر کننده اسست و کشور مقصد وارد کننده. بنابراین صادرات زرشک از ایران به سایر کشور ها نیز وقتی از مجاری قانونی کشور صورت گیرد به عنوان یک کالای صادراتی به حساب می آید. بگذریم از سود جویانی که گاهی زرشک و بیشتر زعفران را به صورت چمدانی از کشور خارج می کنند. صادرات زرشک می تواند ارزش افزوده زیادی به اقتصاد ایران اضافه نماید.

صادرات زرشک - خرید زرشک

 صادرات زرشک  پفکی بسيار کمتر از توليد

عمده تولید زرشک در خراسان جنوبی است. آمار های تولید زرشک تازه در این استان حاکی از رقم بیش از ۲۰ هزار تن دارد.

می توان تصور نمود که وقتی یک محصول کشاورزی یا صنعتی در انحصار یک کشور باشد چه مزیت بزرگی محسوب می شود. اما متاسفانه برای زرشک ایرانی این اتفاق نیفتاده است چراکه  تاجران ایران نتوانستند مزایای این محصول استراتژیک خراسان جنوبی را به دنیا معرفی کنند. صادرات زرشک پفکی و دانه اناری  در حد چند صد تن می باشد که در مقابل رقم تولید شده بسیار ناچیز می باشد.

صادرات زرشک پفکی

قیمت انواع زرشک

قیمت زرشک خشک بیرجند و قاین در خراسان جنوبی بنا به کیفیت و زرشک پفکی یا زرشک دانه اناری بودن و همچنین زرشک ارگانیک بودن یا نبودن قیمت های مختلفی دارد.برای اطلاع از قیمت روز زرشک و به طور خاص در مورد قیمت زرشک پلویی با مرکز پخش زرشک – زرشک آبرام در ارتباط باشید.

زرشک صادراتی زرشک مرغوبتری نسبت به زرشک مصرفی در داخل کشور است. به همی دلیل قیمت آن نیز بالاتر است. لیست قیمت انواع زرشک را ببینید. ما در مرکز پخش آبرام در دو مدل فروش زرشک فله ای و فروش زرشک بسته بندی شده را داریم.

صادرات زرشک پفکی به روسیه

شمار ایرانیان ساکن روسیه (ِRussia) زیاد نیست. بنابر این صادرات زرشک  پفکی به روسیه بیشتر برای مصرف صنعتی و دارویی کارخانجات روسیه می باشد و کمتر برای مصارف غذایی و خانگی است. از جمله مصارف صنعتی زرشک می توان به تهیه آب نبات ها، طعم دهنده های طبیعی در صنعت مواد غدایی و همچنین صنعت مشروب سازی اشاره نمود.

قیمت فرآورده های زرشک

صادرات زرشک پفکی به آلمان

گفتنی است که طبق آمارها به نظر می رسد که آلمان بزرگترین وارد کننده زرشک ایرانی باشد. شاید یکی از دلایلی که زرشک بسیار به آلمان صادر می شود. تعداد ایرانیان ساکن در آلمان (Germany) باشد. در آلمان حدود ۳۰۰ هزار ایرانه و حدود نیم میلیون نفر فارسی زبان وجود دارد که معمولا از افغانستان و تاجیکستان بود و زرشک را می شناسند.

بنابراین یک بخش از صادرات زرشک  پفکی به کشوری مانند آلمان صرف مصرف خانگی ایرانیان مقیم آلمان می شود. در آلمان تقریبا در همه شهر هایش سوپر مارکت و مغازه های ایرانی و افغان وجود دارد که اجناس و مواد خوراکی ایرانی و از جمله زرشک را می توان آنجا خریداری نمود.

صادرات زرشک پفکی به سایر کشورها

علاوه بر دو کشور آلمان و روسیه  می توان به صادرات زرشک پفکی ترکیه (Turkey)، صادرات زرشک پفکی به ایتالیا (Italy)، صادرات زرشک پفکی به گرجستان (Georgia) ،صادرات زرشک پفکی به اتریش (Austria) ، صادرات زرشک پفکی انگلستان (UK) و بسیاری دیگر یاد نمود که ایران به آن ها صادرات زرشک دارد.

مقدار صادرات زرشک پفکی و دانه اناری به برخی از کشورها آنقدر پایین است که نام صادرات زرشک برای آن کمی زیادی و سنگین محسوب می شود.  از جمله مزایایی که زرشک ایرانی دارد می توان به ارگانیک بودن بخشی از آن اشاره نمود. بنابراین صادرات زرشک پفکی ارگانیک می تواند یکی از پتانسیل های مطرح در کشور و بویژه منطقه خراسان جنوبی باشد.

در دنیای امروزه که انسان ها به سلامت خود اهمیت می دهند صادرات زرشک ارگانیک (Organic Barberry) ایرانی  می تواند یک مزیت اقتصادی برای کشور ما و بخصوص خطه خراسان جنوبی که از لحاظ اقلیمی  نسبتا منطقه سختی است محسوب شود. برای اطلاع از قیمت زرشک صادراتی و به طور کلی قیمت عمده زرشک به ما زنگ بزنید. اطلاعات تماس ما در همین وب سایت در دسترس است.

خرید زرشک فله ای دانه اناری

قیمت زرشک پفکی

چنانچه خریدار زرشک در تهران برای مصارف صادراتی هستید، مرکز فروش انواع زِرشک در تهران  عرضه کننده انواع زرشک با قیمت و کیفیت مناسب است. قیمت زرشک پفکی  و  قیمت روز زرشک به طور مداوم در این وب سایت به روز می شود.

0

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما