خرید زرشک پفکی عمده و فله بیرجند

بیرجندیکی از شهر های تولید کننده زِرشک قرمز است. از این رو خرید زرشک پفکی در این شهر با قیمت ارزان تر نسبت به سایر شهر های ایران انجام می شود.

به این پادکست گوش دهید تا بیشتر در مورد زرشک پفکی بدانید. 

بیرجند در خراسان جنوبی و در منطقه گرم و خشک کویر قرار دارد. این ناحیه یکی از  راس های تولید محصولات کشاورزی چون زرشک قرمز بی دانه (Seedless Barberry)، عناب و زعفران است.

در مورد زعفران انحصار از اختیار خراسان جنوبی به در آمده است و در مناطقی چون شهرستانهای قوچان و فاروج در خراسان رضوی و خراسان شمالی و بسیاری جاهای دیگر اکنون زعفران کشت می شود.  قیمت زعفران در اسفند ۹۷ برای نگین سوپر صادراتی ۱۲ میلیون و چهارصد هزار تومان قیمت گذاری شده است. البته قیمت زعفران در ابتدای فصل برداشت ی جهش بالا داشت که بعد از مدتی آن قیمت تعدیل شد.

اما در مورد زرشک (Barberry) و عناب همچنان  انحصار محصولات در اختیار این استان است.

همان طور که در بالا آشاره شد بخش اصلی و عمده تولید زرشک در خراسان جنوبی  است  که زرشک قرمز بیدانه تازه و به تبع آن زرشک خشک است. خانوارهای فراوانی در خراسان جنوبی شامل کشاورزان، صاحبان سوله های زرشک پاکنی، واسطه ها و بنکداران و کارخانجات تولید فراورده های زرشک از این محصول ارتزاق می کنند.

خرید زرشک بیرجند

بیرجند (Birjand)  شهر زرشک و عناب و زعفران

شهرستان بیرجند از لحاظ جغرافیایی در منطقه خراسان جنوبی و در شرق ایران قرار دارد. از نام های دیگر شهرستان بیرجند می توان به اسامی زیر اشاره نمود.

  • برکن
  • بیرگند
  • برجند
  • برجن
  • برکن
  • بیرگند

به دليل منطقۀ جغرافيايي خشك خراسان جنوبي، از زرشك به مثابۀ نگيني سرخ در دل كوير ياد مي‌شود. چرا که كمی آب و وضعيت آب و هوايي اين منطقه براي ساير محصولات كشاورزي مساعد نيست.  اما درختچۀ زرشك در برابر كمبودها و مشكلات طبيعي و اقلیمی مقاوم است. مشكلات و ناملایمات موارد زير را شامل مي‌شود:

  • خاك کشاورزی بی حاصل و بی بازده
  • آب کم و خشکسالی های پی در پی
  • سرما يا گرماي بيش از حد
  • تغيير آب و هوايي زياد مثل دماي بالاي روزها و دماي پايين شب‌ها

از این رو  زرشک و فراورده های آن برای اقتصاد این ناحیه بسیار ارزشمند است و حتی می تواند در صورت اعمال سیاست درست ارز آوری بالایی داشته باشد و زندگی ساکنان این منطقه سخت را دگرگون نماید. 

خرید زرشک بیرجند

قیمت زرشک خشک فله

به قیمت زرشک خشک فله در این بخش پرداخته می شود.  زرشک خشک‌شده نسبت به زرشک تازه ماندگاری بسیار بیشتری دارد. به همین دلیل زرشک خشک‌شده در بیشتر مصارف خانگی ایرانی‌ها نقش پررنگی دارد. خشک کردن میوه‌ها علاوه بر تأثیر زمانی، در بهداشت مصرف نیز مؤثر است و جلو رشد عوامل بیماری‌زا را می‌گیرد و همچنین موجب می‌شود که بسته‌بندی و انتقال زرشک راحت‌تر صورت بگیرد. علاوه بر این‌ها زرشک خشک نسبت به زرشک تازه فضای کمتری اشغال می‌کند.
برای خشک کردن زرشک از دیرباز تا کنون راه‌های متنوعی وجود داشته است که هنوز بعضی از این راه‌ها قابلیت خود را حفظ کرده‌اند. هرچند راه‌های جدیدی نیز به کمک ماشین‌های امروزی رایج شده است. خشک کردن میوه‌ها به طور کلی همیشه مرسوم بوده است. چون از این طریق میوه‌های فصل‌های گرم سال در فصول سرد هم در دسترس مردم قرار می‌گرفت.
زرشک خشک بی هسته که بیشتر مصارف خانگی ایرانی‌ها را تأمین می‌کند به سه گروه تقسیم می‌شود:

  1. زرشک پفکی (puffy Barberry) که به زرشک سایه خشک هم معروف است.
  2. زرشک دانه‌اناری (Anari Barberry) که به نام زرشک یاقوتی هم شناخته می‌شود.
  3. زرشک زیرتالاری که از تلفیق زرشک پفکی و دانه‌اناری تشکیل می‌شود. قیمت زرشک زیرتالاری میانگینی از قیمت زرشک پفکی و دانه اناری است.

قیمت زرشک خشک فله

دو گروه زرشک پفکی و دانه اناری به شیوه‌های متفاوتی خشک می‌شوند که در کیفیت آن‌ها مؤثر است.

زرشک فله پفکی و اناری جهت مقاصد صادراتی معمولا در بسته های ۸ تا ۱۲ کیلوگرمی کارتن بندی می شود. بسته های ۸ تا ۱۰ کیلوگرمی برای زرشک پفکی است. چون پف کردگی و حجم بالایی دارد وزن نهایی یک کارتن زرشک پفکی پایین می آید. زرشک دانه اناری سنگین تر از زرشک پفکی است و در کارتن مشابه وزن بیشتری می گیرد. از این رو معمولا  یک کارتن مشابه پفکی برای دانه اناری بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم است. قیمت زرشک فله خشک نسبت به قیمت زرشکی که بسته بندی شده در اوزان کوچک توسط کارخانه ها شده باشد پایین تر است.

از  کارتن ها ۸ تا ۱۲ کیلوگرمی به عنوان پایه فروش زرشک رستوران نیز استفاده می شود. یعنی حداقل سفارشی است که رستوران داران به پخش زرشک آبرام  می دهند. قیمت زرشک رستوران به قیمت عمده فروشی  است.

قیمت روز زرشک فله

گونه‌ای از زرشک با عنوان berberis vulgaris که به زرشک قرمز معروف است در خطه خراسان جنوبی به عمل می‌آید که تمام اجزای آن در پزشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. زرشک در بیشتر کشورها وجه تزیینی دارد و ایران تنها کشوری است که در صادرات زرشک وضعیتی منحصر به فرد دارد.

قیمت روز زرشک خشک به صورت فله اما در تناژ بالا( عمده فروشی) را در جدول زیرببینید. این قیمتی است که در مرکز پخش زرشک آبرام در تهران ارایه می شود. لیست قیمت مربوط به اسفند ۹۷ می باشد.

لیست قیمت انواع زرشک

قیمت این مرکز همان قیمت عمده فروشی های قاین و بیرجند است. از این رو خریداران و صادر کنندگان عزیز می توانند به دفتر مرکزی مراجعه نمایند و بعد از مشاهده انواع زرشک، زرشک مورد نظر خویش را  سفارش دهند.

همکاران زرشک آبرام در هر دو شهر قائنات و بیرجند فعالیت دارند تا خرید متناسب با نیاز مشتریان را از کشاورزان انجام دهند. از جمله عواملی که باعث پایین نگه داشتن قیمت انواع زرشک آبرام است را می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • خرید مناسب از کشاورزان بخصوص خرید نقدی و ارزان تر
  •  حذف واسطه های غیر ضروری
  •  پایین نگه داشتن هزینه های جانبی و حمل و نقل تا تهران

قیمت روز زرشک فله

قیمت زرشک اعلا در تهران

زرشک اعلا به طور معمول از زرشک پفکی انتخاب می‌شود و قیمت آن از سایر انواع زرشک بیشتر است.
مؤلفه‌هایی که باید در سنجش کیفیت و مقبولیت زرشک و همچنین قیمت زرشک اعلا مورد توجه قرار بگیرند موارد زیادی را شامل می‌شوند. رنگ و اندازه‌ی میوه‌های زرشک جزو این مؤلفه‌ها می‌باشد. رنگ زرشک خوب قرمز روشن است و دانه‌هایش درشت و توپر هستند. زمان و فاصله بین آماده‌سازی و مصرف زرشک می‌تواند بر رنگ، طعم و خصوصیات ظاهری زرشک تأثیر زیادی بگذارد. مؤلفه‌ی دیگر که باید به آن توجه شود پاکیزگی بار زرشک است. بار زرشک باید از آلودگی و خاک و سنگریزه عاری باشد. استفاده از روغن در مهیاسازی زرشک باعث درخشندگی دانه‌ها می‌شود و باید توجه شود که خوشرنگی زرشک به دلیل استفاده نامناسب از روغن نباشد. چرا که روغن ممکن است طول عمر زرشک را کوتاه کرده، در درازمدت باعث تیره شدن دانه های زرشک بشود. قیمت زرشک اعلا نسبت به زرشک پفکی معمولی حداقل سه الی چهار هزار تومان بالاتر است.

قیمت زرشک اعلا در تهران

قیمت زرشک در بازار تهران

در تهران زرشک در بازار های مختلفی عرضه می شود. برخی از بازارها به صورت جزیی و خرده و برخی از آنها کلی و عمده زرشک را عرضه می کنند. قیمتها  نیز البته متفاوت است. برای مثال در بازار سنتی تجریش تهران که یک بازار قدیمی و توریستی نیز می باشد، زرشک عرضه شده معمولا از نوع پفکی و با کیفیت مرغوب است. زرشک در این بازار خرده فروشی در اسفند ۹۷ قیمت زرشک تا ۶۲ هزار تومان نیز مشاهده شد. این قیمت ۱۰- ۱۵ هزار تومان  از قیمت عمده فروشی زرشک آبرام گرانتر است. از سایر بازار های عمده فروشی میتوان به میدان محمدیه، انبار نفت، چهارراه مولوی و بازار بزرگ تهران نام برد.

قیمت زرشک در بازار تهران

خرید زرشک پفکی صادراتی بیرجند

همانند سایر انواع زرشک، خرید زرشک پفکی بیرجند نیز در مرکز خرید و فروش زرشک آبرام امکان پذیر است. خرید زرشک پفکی بیشتر برای تزیین غذاها و همچنین مقاصد صادراتی انجام می پذیرد. از این رو اکثر رستوران داران خرید زرشک پفکی دارند و کمتر خرید زرشک دانه اناری می کنند.

خرید زرشک دانه اناری بیشتر برای رستوران های و کیترینگ های ارزان قیمت تر یا برای استفاده صنعتی چون تهیه مربای زرشک و سایر فراورده های زرشک انجام می پذیرد. برای استفاده از مشاوره همکاران ما در زرشک و فراورده های زرشک آبرام با ما تماس بگیرید تا خرید آسان تر و هوشمندانه تری داشته باشید.

بهتر است در بسته بندی زرشک  چه برای مقاصد صادراتی و چه مقاصد داخلی  به طور اعم کل مواد غذایی از پلاستیک، پلی استر، پلی آمید و غیره استفاده نشود. قیمت پایین و دسترسی آسان به این مواد موجب می‌شود که خطرات و مضراتی که به طبیعت و محیط زندگی ما وارد می‌کنند نادیده گرفته شود. امیدواریم در این زمینه تجدید نظری واقع شود و مواد بهداشتی و مناسب  که سازگاری بیشتری با طبیعت هم دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

خرید زرشک خشک

فروش زرشک آبی

در بازار ایران و به ویژه در مصارف خانگی،  فروش زرشک سیاه یا همان فروش زرشک آبی  از اهمیت زیادی برخوردار است. زرشک آبی در دو گروه زرشک بی هسته و هسته‌دار قرار می‌گیرد. زرشک سیاه هسته‌دار بیشتر مصارف خانگی دارد و معمولا قیمت آن تغییر چندانی نمی‌کند. قیمت زرشک سیاه سال ۹۷ مخصوص آب گرفتن در بازه ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان تثبیت شد و همچنان در ماه‌های اول سال ۹۸ بی تغییر ماند. کشت و صنعت آتما در زمینه زرشک پلویی و همچنین زرشک آبی فعالیت دارد. یک مدل دیگر زرشک سیاه هم داریم که بدون هسته است و هنوطنان ما در کرمانشاه از آن در تهیه  خورشت خلال استفاده می کنند. زرشک سیاه بی دانه گرانقیمت ترین نوع زرشک در ایران است. در سال ۹۷ زرشک سیاه بی دانه یا همان زرشک کرمانشاهی در بازار کاملا نایاب بود. فروش زرشک آبی بسته بندی شده در فروشگاه هایی همانند جامبو  انجام میگیرد. برای خرید زرشک آبی فله به خشکبار فروشی  ها یا عطاری ها مراجعه کنید.

فروش زرشک آبی

خرید آب زرشک

یکی از شرکت هایی که در زمینه تولید و فروش آب زرشک فعالیت دارد شرکت صنایع غذایی گل زرشک مارگون است. این شرکت در زمینه تولید انواع  شربت های گیاهی از جمله

  • شربت گیاهی انجیر
  • شربت گیاهی  گلاب – زعفران
  • شربت گیاهی بهار نارنج
  • شربت گیاهی زرشک
  • آب زرشک
  • شربت گیاهی به لیمو
  • شربت گیاهی گل سرخ

و بسیاری دیگر از شربت های سنتی فعالیت دارد. شرکت صنایع غذایی گل زرشک مارگون از سال ۹۳ شمسی فعالیت خود را آغاز کرده است. ادرس کارخانه این شرکت در شهر یاسوج است.

یکی از محصولات این شرکت همانگونه که در بالا نیز اشاره شد آب زرشک است که به شیوه پخت تحت خلا تولید می گردد و هیچ افزادنی دیگری از قند و نمک ندارد.  از خواص آب زرشک ی توان در بهبود یا پیشگیری از بیماری ها زیر موثر باشد.

  • بهبود سرماخوردگی
  • دفع سموم
  • کاهنده فشار خون، قند خون و چربی خون
  • بسیار غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان
  • مفید برای قلب و کبد

خرید آب زرشک مارگون از سوپر مارکت ها امکان پذیر است.

خرید آب زرشک 

فروش زرشک در تهران

با توجه به اینکه خراسان جنوبی در شمال شرقی کشور قرار دارد بیشترین نواحی ایران از جمله شهرهای بزرگ از محل تولید اصلی زرشک فاصله زیادی دارند و این واقعیت، خرید عمده زرشک پفکی و دانه اناری را در این شهرها و به خصوص در تهران با مشکل مواجه می‌کند. نگرانی مشتریان و مصرف‌کنندگان به خصوص صاحبان رستوران‌ها برای دسترسی به قیمت و کیفیت مناسب زرشک قابل درک است. کرایه حمل و نقل و میانجی‌های فروش باعث می‌شوند که قیمت زرشک در بازارهای تهران در مقایسه با قیمت زرشک در خراسان پنج تا ده درصد بیشتر باشد. ولی چه انتخابی برای خریداران تهرانی مناسب‌تر است؟ سفر به خراسان و خرید عمده زرشک از مرکز اصری تولید آن یا خرید عمده زرشک از بازارهای تهران؟ کدام گزینه موجب صرفه‌جویی بیشتر در زمان و هزینه می‌شود؟ جواب این سؤال در کشت و صنعت آبرام است. کشت و صنعت آبرام سفر برای خرید عمده زرشک را آسان کرده  و این مشکل را حل کرده است.
تسهیلات سامانه کشت و صنعت آبرام، خریداری از زارعان، مراحل فراوری کردن و مهیاسازی زرشک، انتقال و توزیع آن را به بهترین نحو ممکن ادغام کرده است. و به این ترتیب قیمت خرید عمده زرشک بسیار پایین است. تا آنجا که فروش زرشک در تهران  و در مجموعه زرشک آبرام به صورت عمده ارزان‌تر از بنکداری‌های شهرهای خراسان می‌باشد.

فروش زرشک در تهران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما