خرید زرشک پفکی صادراتی در سال ۱۴۰۰

خشکبار خراسان جنوبی

 خراسان جنوبی و  به ویژه قائنات علاوه بر نقشی محوری که در تولید و فرآوری زرشک دارد، مرکز پرورش بسیاری از محصولات کشاورزی می باشد که به صورت خشک شده استفاده وسیع در خانوارهای ایرانی دارند. از جمله این محصولات تجاری این استان می‌توان به زعفران،  عناب، فلفل، زردچوبه و به طور کلی  ادویه جات خراسان( که بیشتر وارداتی هستند) اشاره کرد.

 

در مقالات قبلی به طور وسیع و همه جانبه به کشت و پرورش و تمامی فاکتورهای وابسته به تولید زرشک پرداختیم. در این مقاله سعی می‌کنیم به دیگر محصولات مهم این خطه نگاهی بیندازیم.

ادویه جات

فلفل سیاه

  فلفل سیاه یک منبع خیلی خوب از منیزیم و آهن و ویتامین کا می باشد. فلفل سیاه در بهبود عملکرد گوارش و تحریک آنزیم ها و توانایی هضم غذا  بسیار موثر است. مصرف فلفل سیاه  گاز معده را کم می‌کند و در درمان اختلالات کلیوی و پیشگیری از تظاهرات بیماری صرع  مثمر ثمر است. فلفل سیاه همچنین در جلوگیری از بروز سرطان و پیشگیری از استرس، قابلیت زیادی دارد و می‌تواند به عنوان یک دارو در مدت زمان شیمی درمانی سرطان پروستات استفاده شود.

 

فلفل سیاه همچنین به کاهش وزن کمک می کند و می تواند یک گزینه بسیار مناسب در رژیم غذایی لاغری باشد. از دیگر موارد خواص درمانی فلفل سیاه می‌توان به نقش آن در بهبود سرماخوردگی و سرفه توجه کرد. مصرف فلفل سیاه همراه با عسل می‌تواند در این زمینه بسیار مفید واقع شود. فلفل سیاه همچنین علائم فراموشی و آلزایمر را عقب می اندازد و افسردگی را بهبود می بخشد. در خاتمه می توان گفت فلفل سیاه به طور کلی در بهبود باروری مردان، درمان دیابت، درمان سنگ مثانه، رفع حالت تهوع، کاهش علائم بیماری سل، کاهش چین و چروک و سم زدایی پوست موثر است. برای خرید انواع میوه خشک و به صورت تخصصی برای خرید زرشک پفکی صادراتی و زرشک دانه اناری با ما در ارتباط باشید.

تخم شوید

 تخم شوید طبع گرم و خشکی دارد. تخم شوید یک گیاه دارویی بسیار مهم در طب سنتی محسوب می‌شود. از خواص درمانی آن در بیماری های مختلف استفاده می شود. یکی از مهمترین خواص تخم شوید درمان‌ سکسکه است. همانطور که می دانیم سکسکه مشکلی است که درمانی قطعی ندارد و به پزشکان نیز در درمان آن درمانده‌اند، اما استفاده از تخم شوید می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.

 

تخم شوید همچنین برای کسانی که در خواب خروپف می‌کنند مفید است و یا کسانی که استعداد چاقی ندارند و در آرزوی کمی افزایش وزن به این در و آن در می‌زنند. تخم شوید شیر مادران شیرده را زیاد می‌کند و نفخ شیر مادر را می‌گیرد و بنابراین از دل درد نوزاد جلوگیری می‌کند. تخم شوید یکی از بهترین داروها برای جلوگیری از سوء هاضمه و برطرف کننده ورم معده  می باشد. البته بهتر است زنان باردار از مصرف تخم شوید صرف نظر کنند چون ممکن است باعث سقط جنین شود. از ترکیب تخم شوید با زعفران می توان به طعم جدید و بسیار دلپذیری رسید. برای اگاهی از قیمت فروش انواع زرشک صادراتی با ما در تماس باشید.

زعفران 

زعفران خواص زیادی برای سلامتی دارد. از مهمترین خواص زعفران توانایی و بهبود سلامت تنفس و بهینه سازی سیستم گوارش، برطرف کننده درد، بهبود برنامه خواب، تقویت سلامت قلب، کاهش خونریزی، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است. مصارف زعفران در غذاهای مختلف ایرانی بر کسی پوشیده نیست. زعفران رنگ و جلا و طعم بی نظیری به غذاها می دهد. علاوه بر همه این زیبایی ها زعفران مقدار زیادی مواد مغذی با خواص فراوان دارد. ویتامین سی داخل زعفران برای سلامتی انسان بسیار مهم است و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. زعفران می‌تواند به عنوان تقویت کننده انرژی باشد و با افزایش گردش خون، سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. غلظت بالای آهن به این معنی است که زعفران گلبولهای قرمز خون ما را افزایش می دهد که در نتیجه با رساندن اکسیژن به اندام های بدن باعث افزایش گردش خون می‌شود.

 

یک راه ساده برای محافظت از سلامت قلب، مصرف مواد دارای پتاسیم مانند زعفران است. پتاسیم پاکسازی کننده عروق بدن است و باعث جلوگیری از افزایش فشار خون و فشار روی شریان ها می شود. این اتفاق باعث محافظت از قلب شده و می‌تواند از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند.

دیابت یکی از خطرناک ترین بیماری ها در دنیای امروز است که زندگی و فعالیت‌های میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. یکی از خواص زعفران که اهمیت زیادی دارد کنترل دیابت است. اگر از بیماری دیابت در عذاب هستید بهتر است که از زعفران استفاده کنید. مقدار زیاد منگنز که در زعفران وجود دارد می‌تواند به بدن ما کمک کند تا سطح قند خون را کنترل کنید. همچنین خاصیت معروف دیگر زعفران کاهش افسردگی می باشد.

بسیاری از ترکیبات فعال زعفران بر روی سیستم غدد درون ریز تاثیر می گذارد و می تواند به آزادسازی هورمون های مفید که سلامت ما را حفظ می‌کند کمک کند. زعفران توسط سازمان های تحقیقاتی متعددی به عنوان یک گیاه ضد افسردگی طبیعی مورد ستایش قرار گرفته است. برخی از مواد معدنی و ترکیبات آلی زعفران باعث جذب مواد مغذی بهینه به ویژه کلسیم در بدن می شود. با به حداکثر رساندن مقدار جذب کلسیم از غذا بدن فرصتی برای بهبود تراکم مواد معدنی استخوان به دست می‌آورد و باعث جلوگیری از شروع بیماری هایی مانند پوکی استخوان و دیگر بیماری های مربوط به سنین پیری می شود. خانواده ویتامین b که اغلب در سلامت انسان نادیده گرفته می شوند نقش مهمی در بدن ایفا می کنند. در زعفران به مقدار زیادی از ویتامین ب ۶ وجود دارد که می‌تواند با جلوگیری از برخی اختلالات خطرناک به عملکرد سیستم عصبی بدن کمک کند.

تسکین درد همیشه یک دارایی ارزشمند از یک گیاه یا یک درمان طبیعی می‌باشد که  به صورت بالقوه در زعفران وجود دارد. زعفران به کاهش درد، کاهش اضطراب و بهبود الگوهای خواب نیز کمک کند. با ترکیب بیش از ۱۰۰ ماده مختلف که در زعفران وجود دارد  آنتی اکسیدان ها ظاهر می شوند. خیلی از آنها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد می‌توانند از جهش یا مرگ سلول‌های سالم جلوگیری کنند. این باعث افزایش سلامت عمومی سیستم ایمنی بدن می شود. زعفران به طور خاص می تواند از ابتلا به سرطان یا گسترش سرطان جلوگیری کند. همچنین یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کاربرد های زعفران کاهش ناراحتی معده و نفخ بیش از حد شکم است. محیط آرام بخش و ضد التهابی زعفران باعث آرام کردن معده شده و التهاب را کاهش می دهد.

زعفران باعث می شود چیزهایی مثل یبوست، نفخ، گرفتگی و سایر شرایط جدی مانند زخم معده برطرف شود. برای افرادی که از آسیب‌های ورزشی آرتروسکوپی و سایر شرایط التهابی رنج می برند این یک درمان فوق‌العاده است. همچنین برای درمان زخم ها آنتی اکسیدان‌های موجود در زعفران می‌تواند سرعت روند بهبود را افزایش دهند. البته باید توجه داشت که مصرف زیاده از حد زعفران نیز می‌تواند خطرناک باشد و در این زمینه باید اعتدال را رعایت کرد و با سنجش میزان مواد مغذی که در طول روز به بدن ما می‌رسد میزانی متعادل و الگویی متناسب در مصرف زعفران را نتیجه گیری کرد. برای اگاهی از قیمت زرشک و زعفران با شماره های زیر تماس بگیرید.

قیمت زرشک دانه اناری

زردچوبه  

پودر زردچوبه به رنگ زرد تیره است و یکی از کاربردی ترین ادویه ها به شمار می رود. زردچوبه یکی از ادویه های طعم دهنده به غذا است ولی از آن به عنوان رنگ غذایی استفاده می شود. از فواید آن می توان  به موارد زیر اشاره کرد. زردچوبه یکی از موثرترین مواد برای پیشگیری از سرطان است. همچنین قند خون و آلزایمر را کاهش می دهد و در پیشگیری از بیماری های عصبی و افسردگی و پیری زودرس موثر است. زردچوبه فشار خون را پایین می آورد و یک ضدعفونی کننده طبیعی محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت فروش زرشک پفکی و قیمت زرشک دانه اناری با ما در تماس باشید.

بادام درختی 

بادام یکی از آجیل هایی است که غالباً در پذیرایی مهمانان یا در عید نوروز استفاده می شود. بادام شیرین مصرف خوراکی و دارویی دارد و از نوع تلخ آن روغن مخصوص مو تهیه می شود. از این روغن  به عنوان چاشنی در مواد غذایی نیز می توان استفاده کرد. معمولا بادام به صورت خام مصرف می‌شود اما می‌توان از آن درسالاد و سایر غذاها استفاده کرد. بادام بوداده نیز بسیار خوش طعم و خوش مزه است. خلال بادام به عنوان یک چاشنی فوق‌العاده در بعضی از غذاها و دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بادام سرشار از ویتامین c، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پروتئین و چربی های سالم مورد نیاز بدن است. بادام یکی از خوراکی های حاوی اسید فولیک است که پزشکان برای زنان باردار تجویز می کنند. بادام به خاطر ارزش درمانی بالا و طعم خوبی که دارد رژیم غذایی بسیاری از افراد را غنی می‌کند. از خواص دیگر بادام می توان به تقویت سلامت مغز، کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر، تقویت استخوان‌ها اشاره کرد. بادام به خاطر مقدار زیاد فسفر روی قدرت و دوام استخوان و دندان تاثیر گذار است و از بیماری های وابسته به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. بادام همچنین در درمان  بیماری های قلبی، ضعف دستگاه ایمنی، مشکلات پوستی، التهاب، فشار خون و یبوست تاثیر گذار است.

این‌ها شمار اندکی از خواص بسیار و محصولات انگشت شماری در میان انواع محصولات متنوع تولید شده در خراسان هستند که نگاهی گذرا به آنها انداختیم. خراسان جنوبی به دلیل قابلیت پرورش انواع محصولات کشاورزی از استعداد بالقوه برای سرمایه‌گذاری های متعدد و چشم اندازی مثبت در تجارت و بازرگانی برخوردار است. برای اگاهی از قیمت انواع خشکبار و به صورت خاص قیمت زرشک پفکی و قیمت زعفران تماس بگیرید.

اکنون به میوه زرشک میپردازیم که در گروه میوه های خشک یا گرو بزرگتر خشکبار دسته بندی می شود.

زرشک از خانواده توت ها – زرشک به عنوان گیاه زینتی

اگر می خواهید اطلاعات مبسوطی راجع به زرشک داشته باشید و از تمام موارد استفاده از درختچه زرشک  خبرداشته باشید  این بخش مقاله در کنار مقاله های قبلی سایت می تواند به شما  کمک کند تا با تمام ابعاد وجودی این گیاه ارزشمند آشنا شوید. تا حالا ما در مقالات پیشین بسیار بر مقولاتی چون استفاده از میوه زرشک، صادرات زرشک، خرید و فروش زرشک تمرکز کردیم. میوه زرشک از خانواده توت ها یا بری ها می باشد. در اینجا به طور کلی به گیاهان زینتی می‌پردازیم که زرشک نیز یکی از آنان است. گیاه زینتی به گیاهی گفته می شود که در باغ گل یا به عنوان گیاه خانگی رشد داده می‌شود. گیاهان زینتی به‌خاطر گلهای زیبایشان پرورش داده می شوند. خصوصیات دیگر این گیاهان، برگ ها، رایحه، میوه، ساقه و پوست آنهاست. بعضی وقت ها خصوصیات غیر معمول این گیاهان موجب قرار گرفتن شان در رده گیاهان زینتی می شود. مثلاً خارهای بعضی از تیره های رز و کاکتوس که وجهی متفاوت دارد. البته در همه این موارد هدف از پرورش گیاهان، لذت‌بردن پرورش دهنده ها و بازدید کننده ها از گیاهان زینتی است. در میان درختان هم گلهای زینتی وجود دارد. به خصوص وقتی که درختی به خاطر گل ها یا ترکیب بندی از نظر شکل و رنگ یا سایر خصوصیات منحصر به فردش در ترکیبی مثل یک باغ یا چشم انداز قرار داده می‌شود. یکی از درخت های زیبا که می‌توان برای تزیین استفاده کرد بونسای است. از بونسای می توان به شاهکار هنر و علم باغبانی نام برد که توسط ذهن خلاق هنرمند خلق می‌شود و حاصل تلفیق هنر با علم باغبانی است. هنرمند خلاق با حس زیباشناسی و مهارت با خلق یک بونسای در گلدان ظریف می کوشد تا درختی کهن بر فراز یک کوه یا درختی کهنسال و با وقار روییده در دشت را تصویر کند. یونیتی درعین حال که یک سرگرمی زینتی می باشد باعث شناخت و نزدیکی بیشتر انسان نسبت به شگفتی‌های طبیعت نیز هست.

قیمت زرشک صادراتی - خرید زرشک پفکی صادراتی در سال ۱۴۰۰

در ایران ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی وظیفه تحقیقات و برگزاری کنگره های آموزشی در زمینه گیاهان زینتی را برعهده دارد. ایستگاه گل و گیاهان زینتی ایران به منظور گردهمایی و هم اندیشی فعالان و محققین گیاه زینتی در ایران تشکیل گردیده. مجله علمی ترویجی گل و گیاهان زینتی ایران نیز به منظور آگاهی رسانی به فعالان گیاه زینتی انتشار می یابد. از جمله رویدادها در زمینه گیاهان زینتی در ایران نوآوری و اکتشاف در زمینه گل رز می باشد که به تولید گونه های جدید از گل رز به نام گل رز ابری منجر شد. این گل رز حاصل تحقیقات گروهی از محققان ایرانی‌ بود. گلهای زینتی می توانند زیبایی را به خانه شما به ارمغان بیاورند به شرطی که راز های مراقبت و نگهداری از این گیاهان را به‌خوبی بدانید و با نیازهای گروه‌های مختلف آشنا باشید. گیاهان آپارتمانی رنگ، زیبایی و گرما را به خانه اضافه می‌کنند. آنها با بهبود کیفیت هوا امکان باغبانی را برای شما فراهم می کنند. پرورش بسیاری از گیاهان آپارتمانی آسان است اما باید به آنها توجه مناسبی داده شود تا به خوبی رشد کنند. از آنجایی که گیاهان آپارتمانی رشد خود را از گلخانه ها و در شرایط ایده‌آل آغاز کردند انتقال آنها به آپارتمان نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارد. آبیاری، روشنایی و نوردهی مناسب مهمترین اجزای مراقبت از گیاهان در فضای داخلی هستند. اما رطوبت و دما نیز نقش مهمی در رشد آنها ایفا می کنند. ترفند مناسب این است که شرایط آب و هوایی محل رشد گیاه را در منزل شبیه سازی کنید. گیاهان گرمسیری در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می کنند در حالی که گیاهان کاکتوسی و گیاهان آبدار آب و هوای گرم و خشک را ترجیح می دهند. البته فضای آپارتمان می تواند همه چیز را برای گیاهان تامین کند اما شما می توانید نوع مناسبی از گیاهان را برای منزل خود انتخاب کنید تا بتوانید محیط مناسب را فراهم کنید. برای پرورش گیاهان به این موارد نیاز داریم: گلدان، خاک، کود های شیمیایی، چراغهای بزرگ برای شبیه سازی انرژی پاک خورشید در داخل خانه. چیزی که هنگام انتخاب یک گیاه آپارتمانی باید در نظر بگیرید این است که می‌خواهید آن را در کدام قسمت منزل بگذارید. سپس با الزامات گیاه مطابقت دهید و نور مورد نیاز را راه اندازی کنید.

شرط اینکه یک گیاه، زینتی به حساب آید رسیدگی‌های ویژه‌ای است که باید توسط پرورش دهنده آن اعمال شود. مثل عملیاتی که برای ایجاد شکل های جالب هرس می شوند. گیاهان مینیاتوری فقط به این دلیل زینتی محسوب می‌شوند که باغبان آنها عملیات ویژه ای را برای زیبا سازی آنها انجام می دهد، در حالی که اگر آنها را به حال خود بگذارند با رشد سریع و خارج شدن از شکل ایجاد شده کلاً  از گروه گیاهان زینتی نیز خارج می شود. برخی از گیاهان زینتی هستند که به صورت خودرو و بدون نیاز به باغبان زینتی محسوب می شوند مانند کاکتوس های وحشی. گیاهان زینتی با گیاهانی که برای اهداف کشاورزی پرورش داده می شوند متفاوت می باشند. البته گیاهانی هم وجود دارند که به طور همزمان جزو هر دو دسته قرار دارند مثلاً گیاه اسطوخودوس که در باغات به عنوان یک گیاه زینتی پرورش داده می‌شود، اما همچنین ممکن است برای اهداف کشاورزی و تغذیه ای جهت استفاده از روغن آن نیز پرورش داده شود. با اینکه مردم از گیاهان زینتی در منازل خود به خوبی استقبال می کنند اما پژوهش ها نشان داده است که به طور مشخص کاشت ده نوع درخت و درختچه در باغچه حیاط خانه و فضای سبز آپارتمانی مناسب و مفید نیست. پژوهشگران می گویند کشت هر نوع گیاهی در حیاط خانه به دلیل سمی بودن، صدمه زدن به حاصلخیزی خاک و جمع شدن انواع حشرات برای سلامتی و بهداشت خانه مضر می‌باشد. از جمله این گیاهان می توان به نعناع، آلوورا، گیاه شابیزک، بامبو درخت گل ابریشم، تاج‌خروس و بنفشه آبشاری اشاره کرد. با توجه به اینکه این گیاهان زیبا و متداول می‌توانند به طبیعت خانه و همچنین سلامت آن آسیب برسانند بهتر است در باغات بزرگ و پارکها و میادین استفاده شوند و به عنوان جایگزینی برای این گیاهان مضر می‌توان از درختچه زرشک استفاده کرد. همانطور که می‌دانیم زرشک در کنار موارد استفاده بسیار آن در خوراکی ها و داروها و طب سنتی جنبه زیبایی شناسانه هم دارد. زرشک بوته ای برای همه فصول است. گل های زرد کوچک زرشک سرانجام به حبه‌های گرد کوچک سرخ براق در ریسه های کوچک و بزرگ تبدیل می شود. بوته های زرشک را می‌توان به فرم پرچین یا حصار برای دور باغ و باغچه آراست. اگر به بوته های زرشک اجازه داده شود که به فرم طبیعی و آزادانه رشد کنند و تکثیر شوند گل های کوچک آن جالب تر و تاثیرگذارتر خواهند بود. رایج ترین انواع زرشک تزیینی که پرورش داده می شود زرشک بیتون برگی می باشد. درختچه ای با شاخ و برگ زیاد و گرد و خزان کننده به ارتفاع یک متر با پهنای زیاد و با خارهای تیز بر ساقه. زرشک گیاهی پردوام است و حدوداً پس از ۵ سال بالغ می شود ولی از اوایل عمر گل می‌دهد. این گیاه دارای گل های زرد رنگ کوچک درخشان است. رنگ برگها در پاییز در نواحی خنک جالب است. نوعی زرشک معروف به زرشک ارغوانی تیره به خاطر تفاوت نمایان سر شاخه هایش به مقدار زیاد کاشته می شود. زرشک در کاشت به صورت ترکیب با سایر گیاهان در یک منظره بسیار زیباست.  طبیعت سنبل هایش آنها را به عنوان پرچین کوتاه قابل استفاده می‌سازد. حبه های سرخ  تابان آن در طول زمستان  بر بوته باقی می مانند و در هر فصل سال زیبایی خاص خود را به باغ می بخشد. البته زرشک در هر بومی رشد نمی کند. زرشک مناسب مناطق گرمسیری نیست ولی در بسیاری از مناطق دیگر می روید و نسبت به یخبندان نیز بسیار مقاوم است. زرشک با زیبایی های  بی‌نظیرش برای آنکه به تمامی به نمایش گذاشته شود و تمام محاسن خود را نمودار سازد به آفتاب کامل نیاز دارد. زرشک همچنین در بسیاری از خاک ها به خوبی پرورش می یابد. ولی بیشترین رشد را در خاک تقویت شده با مواد آلی دارد. تکثیر درخت زرشک  روش خاص خودش را می طلبد. گونه های دارای ساقه راست می توانند از طریق بذر برویند به شرطی که حبه های قرمز روی بوته برسند و بذرها را از آنها در آورند و بعد در خاک بکارند. در اواسط تا اواخر زمستان نیز به سهولت ریشه می دهند. با اینکه همه انواع زرشک در برابر خشکی تحمل نشان می‌دهند آبیاری منظم تابستانه آنها را پرجاذبه تر می سازد. غذای کامل گیاهی را اوایل بهار می‌توان به کار برد و برای برانگیختن رشد بیشتر آن غذا را در اواسط تا اواسط تابستان تجدید کرد. البته در این زمینه مشکلاتی نیز ممکن است سر راه باغبان قرار گیرد. ممکن است حشرات سپردار به بوته ها حمله کنند. این حشرات البته با سمپاشی یا پاشیدن روغن زمستانه به خوبی مهار می شوند. گلهای درختچه زرشک به رنگ زرد درخشان هستند و در طول ماه های بهار شکوفا می شوند. برای هرس کردن درخت زرشک به طور کلی برخی از پرورش دهندگان آن را با قیچی سرزنی به شکل گرد آرایش می کنند ولی زرشک ها اصولاً به هیچگونه هرسی نیاز ندارند. بهترین وقت قیچی زدن اواخر زمستان است. ولی مرتب کردن در هر موقعی از سال مجاز است.

زرشک از خانواده توت ها – زرشک به عنوان گیاه زینتی

خرید زرشک پفکی صادراتی در سال ۱۴۰۰

قیمت زرشک در سال ۱۴۰۰ بسیار نامعلوم و در هاله ای از ابهام می باشد. شرایط اقتصادی کشور به خاطر ویروس کرونا بسیار بد شده است و بسیاری از بازار ها از جمله بازار فروش خشکبار و زرشک در تهران و مشهد در اواخر فروردین ۱۴۰۰ تعطیل می باشد. هنوز در کشور واکسییناسیون انجام نشده است و این نوید خوبی برای بازار حداقل در ماه های پیش رو نمیدهد. زرشک به صورت باکش شده خریداری شده از کشاورز بین ۵۲ تا ۵۷. هزار تومان است و قیمت زرشک برداشت سال ۹۹ (زرشک امسالی ) در تا ۶۵ هزار تومان که درجه یک بازار است می باشد. تمام پیش بینی ها حاکی بر این است که اگر قرار باشد تغییری هم در بازار ایجاد گردد احتمالا از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ خواهد بود. برای خرید زرشک پفکی صادراتی با ما در ارتباط باشید.

exporting Barbery

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما