خرید زرشک صادراتی در تهران

شاید سوالی که برای تاجران زرشک پیش بیاید این باشد که: آیا خرید زرشک صادراتی در تهران نیز امکان پذیر است؟

جواب این سوال به طور مختصر آری می باشد. در ادامه به طور مبسوط تر به آن می پردازیم و اطلاعاتی در مورد صادرات زرشک، خرید زرشک صادراتی و قیمت زرشک صادراتی می پردازیم. در این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم: 

 

  • تولید زرشک در سال ۹۷
  • معایب خام فروشی زرشک
  • مشکلات صادرات به صورت عام
  • صادرات زرشک
  • خرید زرشک صادراتی درجه یک در تهران
  • تولید زرشک خشک بیرجند جهت صادرات

تولید زرشک در سال ۹۷

امسال برداشت زرشک ایران در حدود ۱۶ هزار تن بود که نسبت به پارسال سه هزار تن کاهش تولید داشت. علت این مساله در مقاله قیمت عمده زرشک در سال ۹۷ و ۹۶ توضیح داده شده است. یکی از عوامل این کمبود ، حمله آفات به باغات زرشک بود.  و علت دوم به خاطر طبیعت درختچه زرشک است. چراکه که یک سال در میان زرشک پر بار و کم بار می شود. آفات از عوامل کاهش کیفیت زرشک می شود. از این رو در سالهایی که آفت وجود دارد خرید زرشک صادراتی به سختی صورت می گیرد.

درختچه زرشک بسیار بوته سازگاری است. بی همین علت است که در زمین های کم جان و بی آب و کم حاصل رشد می کند. به سرمای هوا مقاوم است و می توان گفت که کاملا مناسب آب و هوای منطقه خراسان جنوبی می باشد.

قیمت زرشک صادراتی

معایب خام فروشی زرشک

در سال پر بار متاسفانه قیمت زرشک بسیار افت می کند و چون فراوری زرشک در ایران به خوبی انجام نمی شود و سیستماتیک نیست، کشاورز بسیار ضرر می کند. یکی از راه های جلوگیری از این داستان پر تکرار راه اندازی کارجانجات فراوری زرشک چون مربای زرشک  (Barberry Jam) و کنسانتره زرشک (Barberry Concentrate ) است .

بخصوص در بحث صادرات زرشک خام فروشی اصلا بصرفه نیست. این یکی از راه هایی می شود که برای  بومیان مناطق خراسان جنوبی ایجاد اشتغال پایدار می شود.

مربای زرشک

مشکلات صادرات به طور عام در ایران

تولید زرشک در خراسان جنوبی بخصوص در دو شهر قاین و بیرجند انجام می شود. اما سهم صادرات زرشک تنها مقدار ناچیز ۱۰۰ تن است. چرا که زرشک خشک نیز  محصول صادراتی نسبتا ناشناخته ای برای دنیا است.

 

فروش چمدانی زرشک نیز از آفات این تجارت است. به طور کلی برای ارز آوری در این زمینه باید سروسامانی به سیستم صادراتی داده شود تا سرنوشت زرشک نیز به سرنوشت زعفران و فرش ایرانی دچار نشود.

چنانچه می دانید پیاز زعفران از ایران به کشورهای همجوار چون افغانستان  قاچاق شد و اینک این کشور از جمله  رقیبان ما در این زمینه هستند. یا از معایب فروش چمدانی  و فله زعفران به کشورهای دیگر نمی توان گذشت.  اسپانیا زمانی از جمله تولید کنندگان زعفران بود اما به دلیل بودن در اتحادیه اروپا و تابع قوانین اروپا بودن در زمینه مینمم حقوق کارگر، دیگر کار پر دردسر تولید زعفران برایش توجیه اقتصادی ندارد چراکه ما زعفران با زحمت تولید شده خود را بسیار ارزان تر به آنها می فروشیم. می توان گفت هزینه یک کیلو زعفران آماده شاید کمتر  یک سوم از حقوق یک کارگر در ماه  در باشد.

 

عمده صادرات زرشک به خارج از ایران در جهت مصارف صنعتی و پزشکی می باشد و تقریبا مصرف خانگی و فروشگاهی ندارد. شاید بتوان گفت جز عده بسیار قلیلی از مردم دنیا بقیه  حتی یکبار نیز در زندگی خود زرشک و فراورده های آن را ندیده اند و درکی از شیوه استفاده از آن ندارند.

به نظر نویسنده کار در زمینه شناساندن زرشک به صورت غیر فراوری شده احتمالا کار دشواری خواهد بود.  آبنبات زرشک یک مثال ساده از زرشکی است که فراوری شده  است.

آبنبات زرشک- candy Barberry

صادرات زرشک

همان طور که در بالا نیز اشاره شد تجربه نویسنده از سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی، امریکای شمالی و شرق آسیا می تواند تا حدودی موید این نظر باشد که زِرشک ایرانی به دنیا معرفی نشده است. در هیچ شلف فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکتها  اثری از زرشک ایرانی نیست. غالب مردم نام آن را هم متاسفانه نشنیده اند و حتی یکبار هم آن را ندیده اند دیگر بماند که از آن در غذا استفاده کرده باشند و یا فراورده های آن را مصرف کرده باشند.

اگر چنانچه در خارج از ایران زندگی می کنید و قصد خرید زرشک به منظور مصارف خانگی  را دارید باید غالبا آنرا از طریق اینترنت سفارش دهید و یا در صورت خوش شانسی و زندگی در شهرهای بزرگ اروپایی – آمریکایی می توانید زرشک را در سوپرمارکت ها یا مغازه های  ایرانی – افغانی پیدا نموده و از آنجا خرید زرشک کنید. قیمت زرشک طبیعتا در خارج ایران بسیار بالاتر از ایران است.

زرشک در سوپر مارکت ایرانی

از این رو است که باید گفت  صادرات زرشک  صبر و حوصله فراوانی را از تجار این حوزه تجارت می طلبد. شاید بتوان گفت صادرات فراورده های زرشک آسان تر است. هر چند که آن ها نیز چلنج و چالش های خود را دارد. برای مثال ذائقه غیر ایرانیان به نسبت ایرانیان کمتر مزه ترش پسند است.

خرید زرشک صادراتی درجه یک در تهران

علیرغم تولید نسبتا بالا و همچنین انحصاری بودن زرشک برای ایران، متاسفانه حجم خرید زرشک به منظور صادرات چشمگیر نیست. امیدواریم تجار ایرانی با برند سازی مناسب و یافتن بازارهای هدف گامهای موثری در  راستای معرفی زرشک ایرانی بردارند.

زرشک آبرام نیاز تجار برای  خرید زرشک صادراتی را می شناسد. ما در دو شهر تهران و قاینات در خراسان جنوبی فعالیت داریم. خرید زرشک از کشاورزان و آماده سازی زرشک در قاینات انجام شده و فروش و پخش زرشک در تهران انجام می پذیرد. لیست قیمت زرشک آبرام همواره به روز رسانی می شود ولی به علت نوسانات بسیار قیمت زرشک به ما زنگ بزنید.

خرید زرشک صادراتی

اگر نیاز به مشاوره  در زمینه قیمت زرشک صادراتی و همچنین هر آن چه مربوط به خرید زرشک صادراتی (زرشک دانه اناری، زرشک پفکی و زرشک ارگانیک) دارید با ما در بازرگانی آتما با برند تجاری زرشک آبرام در تماس باشید. دفتر مرکزی ما در تهران – یوسف آباد است. چنانچه در تهران هستید به دیدن ما بیایید و خرید زرشک صادراتی مورد نظر خود را از میان انواع نمونه های زرشک خشک ما انجام دهید.

مجموعه ما همچنین در زمینه فراورده های زرشک چون کنسانتره زرشک و  مربای زرشک نیز فعالیت دارد. چنانچه قصد خرید مربای زرشک دارید نیز با ما ارتباط بگیرید. پل های ارتباطی ما در زیر ذکر شده اشت.

زرشک آبرام- Abram Barberry

خرید زرشک خشک بیرجند جهت صادرات

در ایران وقتی حرف از زرشک به میان می آید زرشک خراسان جنوبی و به ویژه نام دو شهر بیرجند و قائن تداعی می‌شود که از مراکز تولید زرشک در کشور ما هستند. آب و هوای خاص این مناطق و زمین های آن شرایطی را فراهم آورده که زرشک بیشترین استعداد خود را در ثمر دادن نشان دهد. برای خرید زرشک تولیدی بیرجند و قاعده روش های متفاوتی وجود دارد. در صورتی که زمان و امکان حضور در محل تولید زرشک وجود داشته باشد پیشنهاد می شود که خریداران با خود کشاورزان در این محل در تماس باشند یا به مراکز فروش معتبر آن در خراسان جنوبی مراجعه کنند و از نزدیک کیفیت و قیمت انواع زرشک را مقایسه نموده و با توجه به معیارها و اولویت ها اقدام به خرید زرشک مورد نیاز خود کنند که البته همیشه در خرید زرشک به صورت حضوری خطر سفر و اختصاص زمان و هزینه زیاد برای سفر وجود دارد. در صورت عدم امکان خرید حضوری خریداران می توانند با مراکز معتبر فروش زرشک در این استان به صورت غیر حضوری تماس بگیرند. در دنیای امروز با رشد و گسترش ارتباطات الکترونیکی و اینترنتی خرید غیر حضوری یکی از گزینه‌های ارجح در خرید و فروش انواع کالا می باشد. خریداران می توانند اول با تحقیق، سایت های معتبر مرتبط با مراکز فروش زرشک در استان خراسان جنوبی را پیدا کرده و سپس با برقراری تماس با این مراکز از امکانات متنوع آنها در آشنایی با محصول و ارائه خدمات آشنا شده و بالاخره حجم و نوع خرید خود را مشخص کنند. در روش دیگر زرشک خشک بیرجند از طریق اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین بررسی می‌شود و گزینه‌های مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد و به راحتی محصول مورد نظر بدون صرف زمان و هزینه انتخاب می شود که بیشتر تجار و اصحاب صادرات از این روش استفاده می کنند و تنها در مرحله آخر برای بستن قرارداد به مجموعه مورد نظر مراجعه می‌کنند و خرید عمده خود را انجام می‌دهند. حضور فیزیکی در آخرین مرحله از امکان مخاطرات معامله می کاهد و وضعیت امن و آسوده‌ای برای خریداران فراهم می‌کند. جهت خرید زرشک خشک بیرجند برای مصارف صادراتی با ما در ارتباط باشید.        

0

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما