خرید زرشک تازه در تهران

خرید زرشک تازه در تهران و سایر شهر های ایران همواره دشوارتر از خرید زِرشک خشک بوده است. از انواع زرشک تازه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زرشک  خراسان جنوبی
  • زرشک  کوهی سیاه رنگ
  • زرشک  کوهی سیاه کرمانشاهی
  • زرشک  کوهی قرمز رنگ

از جمله مواردی که خرید زرشک به شکل تازه خور ان  را دشوار می کند می توان به این آشاره نمود که زرشک تنها در زمان های مشخصی از سال برداشت می شود. مانند بسیاری از دیگر میوه های تازه قابلیت نگهداری در سرد خانه  را ندارد. مگر اینکه فریز شده باشد.

  1. زمان برداشت زرشک کوهی تازه از اواسط شهریور ماه تا اوایل مهر ماه می باشد
  2. زمان برداشت زرشک قرمز خراسان جنوبی از ابان ماه تا اواخر اذر ماه می باشد.

از این رو اگر قصد خرید زرشک تازه را داریم باید در فصل برداشت آن خریداری شود.  قبل از پرداختن به محل های خرید زرشک در تهران و شهر هایی که زرشک در ان ها جمع اوری می شود. به طور خاص برای خرید عمده و خرید جزیی زرشک تازه به کجا باید مراجعه کنیم؟

خرید زرشک تازه در تهران

در اینجا علاوه بر خرید زرشک تر و تازه به خرید زرشک خشک هم می پردازیم و محل های خرید را با اینکه در پست های قبل بار های به آن آشاره کرده ایم باز هم مرور می کنیم.

 

در کل زرشک به دو صورت به بازار عرضه می شود:

  1. زرشک فله  :  خرید زرشک فله مخصوص تجار و صادر کنندگان است که در پک های معمولا ۱۰ کیلوگرمی به فروش می رسد. البته اگر به بازار های سنتی ایران همچون بازار تجریش و مولوی هم مراجعه کنیم می توان خرید زرشک فله با قیمت مناسب برای مصرف خانواده خریداری نمود. از دیگر مصرف کنندگان زرشک فله می توان به رستوران داران آشاره کرد.
  2. زرشک بسته بندی شده : در سوپرمارکت‌ها زرشک در بسته بندی های  زیبا در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. هر سه گونه زرشک پفکی، دانه اناری و زیر تالاری  در بسته بندی‌های کم‌تر از نیم کیلو در بازار عرضه می‌شوند. بسته بندی زرشک به دلیل ظرافت دانه‌ها حساسیت زیادی می‌طلبد. استفاده از زرشک در شکل بسته بندی نسبت به زرشک فله‌ای به صرفه نیست. چرا که قیمت زرشک بسته بندی شده ممکن است حتی تا چهار برابر قیمت زرشک عمده افزایش پیدا کند. اما خرید زرشک بسته بندی بسیار در دسترس تر و اسان تر است. زرشک بسته بندی شده را می توان هم از سوپر مارکت ها داشت و هم به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی مواد غذایی همچون دیجی کالا، اکالا، بیار و بسیار دیگر.  در ایران و جهان شرکت های بسته بندی خشکبار بسیاری وجود دارند که زرشک و سایر خشکبار را بسته بندی می کنند. البته شرکت های خارجی کمتر در زمینه بسته بندی زِرشک فعالند چراکه زرشک آن قدر ها در کل دنیا شناخته نیست. بجز چند کشور اروپایی و امریکایی بقیه شاید حتی ندانند که همچنین میوه ای وجود خارجی دارد. از این شرکت های بسته بندی می توان به  NNZ,  Diamond ,WPI  از جمله شرکت های خارجی بسته بندی خشکبار  و  از
     شرکت بسته بندی خشکبار ولیان، شرکت تولید و بسته بندی آجیل و خشکبار پوطار – Pootar در شرکت ایرانی فعال در این زمینه هستند.  از زرشک  آبرام، زرشک سحرخیز ،زرشک چاپار ،زرشک خشکپاک نیز می توان از جمله برند های ایرانی زرشک بسته بندی شده نام برد.

خرید زرشک فله

زرشک کوهی

میوه زرشک هم به شکل باغی و پرورشی  توست کشاورزان کاشته و جمع اوری می شود و یا به صورت خودرو در مناطق جنگلی و کوهستانی که رطوبت بالا دارند و در ارتفاعات می توان آن ها پیدا کرد. هر ساله محلی های مناطق بجنورد، سمنان و شاهرود، فیروزکوه و دماوند و مناطقی از گیلان  همچون دیلمان در انتهای فصل تابستان شروع به برداشت زرشک می نمایند.

 

درختچه زرشک کوهی با اینکه سازگار با محیط شده است و کم آبی را به خوبی دوام می آورد اما رطوبت کافی خاک باعث می شود که میوه زرشک پر آب تر و گوشتی تر باشد که باعث مرغوبیت هر چه بیشتر زرشک می باشد.  میوه زرشک کوهی سیاه رنگ، آبی ارغوانی و گاهی قرمز می باشد. گونه های مختلف زرشک به همان نام نیز خوانده می شوند. مثلا زرشک سیاه ، زرشک قرمز و زرشک آبی تقریبا همه این گونه ها هسته دارند و جهت آبگیری از آن ها استفاده می شود.  برای خرید انواع زرشک کوهی خشک و تازه با ما تماس بگیرید!

فروش زرشک آبی

موارد استفاده و‌فواید زرشک

از گذشته تاکنون، زرشک موارد استفاده زیادی در ایران داشته است. همه اجزای گیاه زرشک از خواص غذایی و دارویی فراوانی برخوردار هستند. برگ و ساقه و ریشه و میوه زرشک ظرفیت ترکیب و تبدیل به مواد دارویی متفاوت را دارند. استفاده از زرشک در مواد غذایی و دارویی مؤید فواید بی نظیر این گیاه است. زرشک به صورت‌های متفاوتی چون آب زرشک، نوشیدنی‌های مختلف و در کنار برنج و مرغ به عنوان غذای اصلی یا در آش و همچنین در مربا و ژله و کنساتره هواخواهان بسیاری در ایران دارد. جوشانده ترکیب زرشک وسنبل طیب برای جلوگیری از خونریزی استفاده می‌شود.
ریشه زرشک نیز اثرات مثبت بسیاری دارد. تب را پایین می‌آورد، اشتها را زیاد می‌کند، خاصیت شادکنندگی دارد و در تسریع هضم غذا یاری کننده است. ریشه زرشک همچنین تنگی نفس را برطرف می‌کند، صفرا را از بین می‌برد، مسهل است و در ترک اعتیاد به تریاک می‌تواند نقش مهمی بازی کند.
برگ درختچه زرشک سرشار از ویتامین ث است که درمواردی که خون بیش از حد رقیق می‌شود، می‌تواند خاصیت متعادل کنندگی داشته باشد. همچنین باعث فرونشاندن دمای معده و کبد می‌شود، آب اضافی جمع شده در حفره‌های بدن را دفع می‌کند و اسهال ناشی از بلغم را از بین می‌برد. جوشانده برگ زرشک و زعفران در هضم غذا نافع است. و ترکیبش با افسنتین در درمان مشکلات کبد به کار می‌آید. از آب زرشک می‌توان معجونی ساخت که خاصیت ضد زهر دارد به ویژه در درمان مسمومیت ناشی از زهرمار و تریاک نافع است. برای ساختن این معجون مقدار ی آب زرشک و آب سیب را به خوبی با هم تلفیق می‌کنند و بعد مقدار کمتری آب لیمو به این ترکیب می‌افزایند و سپس با افزودن شکر این ترکیب را تکمیل می‌کنند و میگذارند تا ببندد. این ترکیب خواص دارویی زیادی دارد و می‌تواند در مشکلات تنفسی و ضعف و‌ رعشه و افسردگی  و بی‌میلی به غذا به کار رود. دانه‌های زرشک در درمان زخم معده و درد شکم نیز مؤثرند و در طب قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. همچنین گیاه زرشک در درمان اختلالات ناشی از یائسگی و مشکلات رحم می‌تواند بسیار کمک کند.

خرید زرشک خشک در بازار

خواصی که تاکنون برشمردیم مربوط به جنبه غذایی و دارویی زرشک بود که البته بسیار متنوع هستند. اما زرشک در صنعت نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. زرشک دررنگرزی و صنایع دستی به طرق متفاوت به کار می‌رود. زرشک در رنگرزی می‌تواند رنگ‌های منحصر به فردی بسازد. از قرمزی زرشک در رنگرزی استفاده می‌شود. همچنین زرشک در رنگ‌آمیزی انواع منسوجات با جنس‌های متفاوت به کار می‌رود. از ریشه درختچه زرشک ماده‌ای می‌گیرند به نام بربرین و سپس آن را با زاج می‌آمیزند. رنگ زرد زیبایی حاصل می‌شود که در رنگ‌آمیزی چرم از آن استفاده می‌کنند. زرشک در صنایع دستی از جمله منبت‌کاری و خاتم‌کاری نیز به کارگرفته می‌شود. همچنین از زرشک جوهر مازو می‌گیرند که در صنعت چرم کاربرد دارد.

از این رو  خرید زرشک خشک در بازار می توان جهت مقاصدی غیر از مقاصد غذایی نیز صورت بگیرد. بازار های معروف در خرید و فروش زرشک در کل ایران عبارتند از:

  • بازار فروش زرشک خشک در مصلی مشهد
  • بازار فروش زرشک در بیرجند و قاینات
  • بازار فروش زرشک در مولوی تهران

بازار های نامبرده از فعالترین مراکز خرید و فروش  انواع زرشک پعکی و دانه اناری هستند.

خرید زرشک خشک در بازار

خرید زرشک تازه در بازار تهران

اکثر فراورده های زرشک  در فصل برداشت زرشک انجام می گیرد. چراکه فراورده های زرشک وقتی از زرشک تر تهیه می شوند کیفیت بالاتری دارند و قیمت ان در این فصل پایین تر است. از جمله فراورده های زرشک می توان به کنسانتره یا همان عصاره زرشک اشاره نمود که کارجانجات بسیاری در این زمینه فعالیت دارند و کنسانتره مصرفی کل سال را در این  فصل تهیه می کنند و ان را در سرد خانه ها  با دمای ۱۸- نگهداری  می نمایند.

از جمله جاهایی که زرشک را به صورت آنلاین می توان خریداری کرد فروشگاه های انلاین زیر می باشند.

  • فروشگاه اینترنتی میوه دات کام –  این فروشگاه به صورت انلاین در زمینه پخش میوه ها و سبزیجات تازه فعالیت دارد. در هنگام برداشت زرشک تازه احتمالا بتوانید از این فروشگاه نیز زرشک تازه سفارش دهید.
  • رضوی کالا
  • کشت و صنعت آبرام – این مجموعه به شکل تخصصی در زمینه انواع زرشک خشک و تازه فعالیت دارد.  برای تهیه زرشک خشک و تازه با ما در تماس باشید.

برای خرید زرشک تازه یک راه دیگر همان  راه سنتی و مرسوم است که شامل مراجعه به  میادین میوه و تره بار و یا میوه فروشی هاست. چون زرشک متعلق به منطقه خاصی از کشور است، حمل ان به تهران و نگهداری و فروش ان برای دراز مدت امکان پذیر نیست. در بازار هایی مانند مولوی که مکان عرضه زرشک خشک است می توان زرشک تازه هم گاها در برخی از خشکبار فروشی ها پیدا نمود.

خرید زرشک تازه در بازار تهران

خرید زرشک تازه کوهی

بنا به آنچه در بالا گفتیم چنانچه قصد خرید زرشک تر کوهی داشته باشید می توانید درخواست خود از سراسر ایران را ارسال کنید. امروزه به لطف اداره پست و ترمینال های باربری حمل کالاهای فساد پذیر همچون زرشک هم به آسانی انجام می شود. اگر مروری بر سرچ ها داشته باشیم مردم ایران برای خرید زرشک سیاه علاقمندند. جستجو هایی همچون:

  • خرید زرشک تازه خراسان جنوبی
  • خرید زرشک تازه کوهی
  • فروش زرشک تازه در تهران
  • خرید اینترنتی زرشک تازه
  • خرید زرشک تازه از پست

از این رو به نظر می اید که نه تنها زرشک خشک، بلکه زرشک به شکل میوه تازه ان نیز بین خانواده ها  محبوبیت دارد. زرشک سیاه بیشتر در خانواده ها برای تهیه آب زرشک بکار می رود.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما