انواع زرشک صادراتی ایران در بازار های دنیا

انواع زرشک صادراتی ایران در بازار های دنیا چه می باشند؟‌

زرشک گیاهی باستانی است که قدمت رویشش در ایران به میلیون‌ها سال پیش برمی‌گردد و برای مردم ایران قدیم به عنوان گیاهی که ارزش غذایی و درمانی زیادی دارد کاملاً شناخته شده بود و پزشکان دنیای باستان برای رفع بسیاری از ناراحتی‌ها و کمبودها این گیاه ارزشمند را تجویز می‌کردند. منتها زرشک با وجود این پیشینه طولانی هنوز جایگاه شایسته خود را به عنوان محصول صادراتی پیدا نکرده است و در جهان ناشناخته باقی مانده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که زرشک برخلاف بسیاری دیگر از محصولات برای پرورش به سیستم‌های نوین کشاورزی وابسته نیست و با کمترین امکانات فنی و ماشینی رشد می‌کند و ثمر می‌دهد. برخی گونه های زرشک نیز به صورت خودرو هستند و توسط محلی ها در فصل برداشت جمع آوری و به بازار عرضه می شوند. 

انواع زرشک صادراتی ایران در بازار های دنیا

با این وجود روشنگری مداوم و تحقیقات پردامنه برای بهبود اوضاع تولید زرشک و پرورش و برداشت زرشک و مراحل بعدی از جمله صادرات آن از وظایف هر کشاورز زرشک، تاجر زرشک و مسوولین مربوطه است و در اینجا نقش نهادهای مسئول بیش از پیش آشکار می شود. رسیدن به جایگاهی آرمانی برای پرورش و عرضه زرشک تلاش و فعالیت در میدانی وسیع چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی را پوشش می‌دهد و اهمیت همه ارکان اقتصادی نظام را در اتحاد و پیگیری این  قضیه مهم خاطرنشان می سازد. در داخل ایران باید تحقیقاتی برای تشخیص عوامل آب و هوایی و خاک محل پرورش زرشک انجام شود و تجربیات بومی به نتایج آزمایشگاهی پیوند بخورد تا به برآیندی تکمیلی و بی‌نقص برسیم و لزوم اقدامات گسترده برای رفع مشکلات مستقر در هر مرحله پرورش و عرضه زرشک را درک کنیم و دست صادرکنندگان با تجربه را در خلاقیت و بازاریابی بهینه باز بگذاریم و راهشان را با قوانین دست و پا گیر سد نکنیم. معرفی زرشک به بازارهای دنیا می‌تواند از اهم برنامه‌های دولت در این فرآیند پر دست انداز باشد. 

انواع زرشک صادراتی ایران در بازار های دنیا به شرح است:

  • زرشک خشک دانه اناری
  • زرشک خشک پفکی
  • زرشک سیاه  هسته دار
  • زرشک سیاه بی دانه
  • زرشک قرمز هسته دار کوهی

البته صادرات زرشک دانه اناری و  زرشک پفکی از سایر انواع زرشک محبوبتر است. برای اطلاع از قیمت زرشک پفکی و قیمت زرشک دانه اناری و همچنین سایر انواع زرشک از جمله قیمت زرشک سیاه هسته دار و بی هسته با ما در تماس بآشید.

انواع زرشک ایران پفکی – دانه اناری – کوهی ویژه صادرات جهانی، خاص ترین مشتریان صادراتی زرشک در بازارهای جهانی، خرید زرشک صادراتی | مراکز تهیه انواع محصولات غذایی در کشور

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما