مقالات

پرفروش ترین انواع زرشک

قیمت زرشک مربایی هر کیلو ۱۲ هزار تومان

قیمت زرشک مربایی ارزان تر از زرشک خشکی (Dried Barberry) است که مثلا برای تزیین غذا کاربرد دارد.

در اینجا سعی ما برا ین است که اطلاعات جامع و کاملی از هر آنچه که مربوط به خرید زرشک و به طور خاص مربوط به زرشک مربایی است را ارایه دهیم.  در این خبر به موضوعات زیر پرداخته می شود.

  • تولید زرشک خشک
  • تولید زرشک مربایی
  • قیمت زرشک مربایی 

تولید زرشک خشک  (Dried Barberry) دانه اناری و پفکی

همانگونه که پیش تر اشاره شد زرشک در بازار تجاری ۲ نوع اصلی پفکی  (Puffy Barberry) و دانه اناری (Anari Barberry) دارد. البته مانند هر محصول کشاورزی دیگر کیفیت زرشک دانه اناری و زرشک پفکی گستره وسیعی دارد. این تفاوت در کیفیت ها در زرشک دانه اناری بیشتر است چرا که شیوه خشک کردن آن ساده بود و همین موصوع زرشک را در معرض اسیب بیشتری قرار می دهد.

قیمت زرشک مربایی

در شیوه تولید زرشک دانه اناری زرشک در بر روی سطوح صاف کاه گل شده  و یا سیمان شده ریخته می شوند. این سطوح صاف می تواند پشت بام منازل روستایی باشد و یا زمینی هموار در جوار روستاها که برای عمل خشک کردن زرشک اماده شده اند.  زرشک در بهترین حالت قبل از ۳ هفته بدون دردسر می تواند خشک شود.

تولید زرشک مربایی (Producing jam barberry)

اما  انچه در بالا گفته شد  همه داستان نیست چرا که فصل برداشت زرشک وسط فصل خزان است و بارندگی و باد و رطوبت برای آن قابل تصور است. میتواننید تصور کنید که زرشکی که پهن شده است ناگهان بر روی آن باران ببارد. متاسفانه تمام زحمات کشاورز به هدر می رود. اولین نتیجه این باران خوردن  سیاه شدن زرشک است. که کیفیت ظاهری زرشک را به شدت پایین می آورد. در حالیکه در واقع زرشک بدرد نخوردی نیست. برای  تهیه برخی از فراورده ها  چون مربای زرشک این مدل زرشک کارایی دارد. و گاهی به آن زرشک مربایی می گویند.

بنابراین به طور کلی زرشکی که باران خورده باشد دیگر بازار پسند نیست و نمی توان از آن برای تزیین غذاهایی چون زرشک پلو با مرغ استفاده کرد. اما در تهیه فراورده های زرشک چون مربای زرشک یا لواشک قابل استفاده است.  البته بسته به کیفیت مربای زرشک ی که می خواهیم تهیه کنیم نوع زرشک آن نیز می تواند متفاوت باشد اما برخی از کارخانجات خرید زرشک مربایی خود را از میان این زرشک های سیاه شده  می خرند.

قیمت زرشک مربایی

قیمت زرشک مربایی  (The Price of jam Barberry)

در بالا درباره تولید زرشک مربایی و نوع ان و همچنین قیمت زرشک مربایی صحبت کردیم. در اینجا به بررسی قیمت زرشک مربایی می پردازیم.  قیمت زرشک مربایی نیز متفاوت است و از حول وحوش ۹.۵ هزار تومان شروع می شود و تا ۲۵ هزار تومان در اسفند ۹۷ متغییر است. قیمت نوعی از زرشک مربایی در مجموعه آبرام ۱۲ هزار تومان است.

خرید زرشک مربایی

مقالات مرتبط

مرکز فروش عمده انواع زرشک