خرید زرشک فله دانه اناری با قیمت ارزان

خرید زرشک فله معمولا از شهرهای خراسان جنوبی که مرکز تولید انواع زرشک است انجام می شود. البته در ایران انواع گوناگونی از گونه های زرشک  (barberry varieties) به شکل زراعتی و زرشک خودرو وجود دارد.

در سطح تجاری و کلان تولید زرشک در خراسان جنوبی است که در تناژ بالا تولید می شود. آمار ها صحبت از برداشت بیش از ۲۰ هزار تن زرشک دارند. جنبه هیجان انگیز و جالب زراعت زرشک اینجاست که اختصاص به ایران دارد و به صورت عمده در خراسان جنوبی کشت می شود.

قیمت زرشک بیرجند

کشت و زراعت زرشک در بیرجند و قاین

شرایط اقلیمی خراسان جنوبی نامساعد برای زراعت و کشت اکثر اقلام کشاورزی است. از جمله عوامل نامساعد این اقلیم می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کمبود بارندگی
  • کم آبی عمده
  • گرمای زیاد و کاهش رطوبت بخصوص در تابستان
  • شوری آب
  • شوری یا قلیایی بودن خاک ها

عوامل ذکر شده مانع گسترش زراعت و باغاتی می شود که به طور معمول در جاهای دیگر کشور به صورت تجاری انجام می شود.

با توجه به سرسختی  و مقاومت و انطباق پذیری  درختچه زرشک ( barberry bush ) یا همان درخت زرشک پلویی (!!)،  به عوامل نامساعد بالا می توان به سهم بزرگ آن در توسعه انسانی، اقتصادی، کشاورزی منطقه بیرجند و قاین اشاره نمود.

بیشتر از نود درصد باغات زرشک کشور در خراسان جنوبی قرار دارد اما امروزه در ۱۹ استان دیگر نیز کشت زرشک انجام می شود.

قیمت زرشک پفکی

مزایای زرشک  (barberry benefits) برای خراسان جنوبی

زرشک در زبان های مختلف، متفاوت تلفظ می شود. برای مثال زرشک به انگلیسی Barberry و زرشک به آلمانی  Berberitze نام نهاده شده است.

زرشک یکی از محصولات  کشاورزی استراتژیک و پر از مزیت خراسان جنوبی است. مزایای این محصول از جنبه های مختلف است از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مقاومت  و سازگاری عالی این درختچه به خشکی: بخصوص که خراسان جنوبی از خشکسالی ۱۴ ساله رنج می برد
  • هزاران خانوار از قبل این محصول ارتزاق می کنند که شامل کشاورزان، کارخانه داران فراورده های زرشک و پرسنل و کارگران آن، بنکداران و واسطه ها و بسیاری دیگر- این رقم بالغ بر ۵۵ هزار خانوار است.
  • نقش مثبت درختچه زرشک در حفظ خاک منطقه خراسان جنوبی

 

میوه زرشک (Barberry Fruit)

میوه زرشک بر روی شاخه های ۲ ساله تشکیل می شود. یعنی آن بخش از شاخه زرشک که در سال قبل ان رشد کرده امسال بر روی میوه زرشک به بار می نشیند. می توان این شاخه را برید یا دانه های زرشک را از شاخه ها جدا نمود.  برخی از کشاورزان میوه زرشک را به صورت فرش یا تازه به فروش می رسانند.

خرید زرشک

برداشت زرشک

برداشت زرشک به دو صورت زیر انجام می شود:

  • دستی  که شامل بریدن شاخه ها، ضربه زدن به شاخه ها و چیدن خوشه های زرشک است. هر کدام از این روش ها حسن و معایب خود را دارند.
  • مکانیزه: هد برداشت زرشک است که در این شیوه فقط  میوه برداشت می شود. آسیب به شاخه ها در این روش مکانیزه کم است.

تولید زرشک خشک

زرشک خشک ۲ گونه تجاری دارد.  زرشک پفکی (Puffy Barberrry) و  زرشک دانه اناری (Anari Barberry) ، دو نوع میوه خشک زرشک  (dried Barberry Fruit) می باشند

برای دانستن در  مورد تولید زرشک دانه اناری پادکست زیر را بشنوید

زرشک پفکی اعلاترین نوع زرشک خشک قرمز است. حجم زرشک پفکی هر قدر به زرشک تازه نزدیک تر باشد و رنگ  قرمز درخشان خود را حفظ کند مرغوب تر است.

برای نحوه تولید زرشک پفکی پادکست زیر را بشنوید

خرید زرشک فله دانه اناری

خرید زرشک فله دانه اناری

خرید فله زرشک دانه اناری به دو صورت زیر انجام می شود.

  • خرید زرشک فله به صورت جزیی – بسیاری از خانواده ها برای صرفه جویی در هزینه ها همچنان برجی از اقلام مصرفی خود را به صورت فله می خرند. قیمت زرشک فله حتی به صورت جزیی. قیمت خرید زرشک فله حتی برا یک کیلو  گاهی تا یک چهارم قیمت زرشک بسته بنده شده است. به همین خاطر به صرفه اقتصادی است.
  • خرید زرشک فله به صورت عمده – بسیاری از بنکداران، تجار و صادرکنندگان به صورت عمده خرید فله زِرشک به صورت تناژی دارند.

فروش زرشک فله

فررش زرشک فله به صورت تناژ و عمده در تهران و در مرکز خرید و فروش انواع زرشک – زرشک آبرام امکان پذیر است. چنانچه نیازمند مشاوره در زمینه قیمت انواع زرشک، خرید زرشک پفکی و دانه اناری،  قیمت زرشک صادراتی و خرید زرشک فله دانه اناری ویژه بازار جهانی و غیره هستید با ما در ارتباط باشید. گستره کیفتیت زرشک ما متنوع بود و از زرشک مربایی ارزان تا زرشک لوکس صادراتی را در بر می گیرد.

قیمت روز زرشک

در جدول زیر قیمت روز زرشک برای انواع زرشک پفکی فله، زرشک دانه اناری فله و زرشک زیرتالاری فله  را در ۵ فروردین ۹۸ ببینید. اگر به مجموعه آبرام در تناژ بالا سفارش دهید، معمولا در کمتر از یک هفته بسته بندی شده و کارتن زده در شهر مورد نظر شما در داخل ایران به شما تحویل داده می شود.

لیست قیمت انواع زرشک

0

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما